Во Париз се тестира летечко екотакси

Фото: YouTube

Зголеменото ниво на загаденост во Париз инспирира една стартап-компанија да бара други решенија за превоз преку реката Сена.

Летечкото такси „Бабл“ работи на електрична енергија, не загадува и е тивко. За изработка на едно вакво такси потребни се 200.000 евра, а тоа може да достигне брзина и до 18 јазли (33 км/ч). Тест-возењата во Париз моментно се ограничени на 28 км/ч.

Услугата би можела да почне од наредната пролет, информира кабинетот на градоначалникот на Париз. Стартапот „Сибаблс“ во понеделникот веќе го почна 4-дневното тестирање по реката Сена.

Сепак, компанијата вели дека не оди се според планот. Уште при првиот ден по почнувањето на тест-возењата, париската полиција ѝ наредила на компанијата да го сопре „Бабл“.

Косопственикот на фирмата, Алан Тебол, вели дека проблемите со регулативата во Париз го забавиле прогресот, па така компанијата вели дека проектот ќе продолжи да го развива во Швајцарија и САД, а не само во Франција.

„Чекаме одобрување за да воспоставиме комерцијална линија од исток до запад, но, видете, нема никој на реката“, вели Тебол, па додава дека Франција полека станува како музеј, каде што технолошките иновации се подложни на прекомплицирани регулативи.

Париз е град што ја има една од најгустите мрежи за јавен превоз во светот, со над 650 возови кои истовремено возат во метежот, а според една превозна компанија, во 2016 година во регионот на Париз регистрирани се 4,7 милијарди патувања со јавен превоз.

Париз воведе строги мерки со кои се бори против загадувањето, па така забрани возење автомобили со дизел-мотори регистрирани меѓу 2001 и 2005 година и камиони меѓу 2005 и 2009 во пределот на обиколницата А86.

Градскиот совет има цел комплетно да ги замени класичните автомобили со возила на електричен погон или водородно гориво до 2030.

Нобеловец тврди дека животот на друга планета е глупост

Мајк Мејор и неговиот колега, исто така добитник на Нобеловa награда, Дидиер Квелоз, ја откриле во 1995 година првата егзопланета, која има сличен потенцијал со развојот на животот на Земјата.

Тие пресметале дека таа е на исто растојание како и Земјата, дека има своја ѕвезда и дека најверојатно има вода на неа.

Но, Мејор вели дека полагањето надеж во свет надвор од нашиот Сончев систем е глупава идеја.

„Ако зборуваме за егзопланети, работите треба да бидат јасни: ние нема да мигрираме таму. Овие планети се премногу далеку“, рече тој за агенцијата „Франс прес“.

Добитникот на Нобеловата награда по астрофизика смета дека човештвото треба да се фокусира на решавање проблеми на планетата Земја.

„Ние мора да се грижиме за нашата планета“, вели тој.

Климатските промени се забрзуваат со зголемувањето на нивото на јаглероден диоксид, со зголемувањето на нивото на морето, а глечерите се топат побргу од кога било, предупредуваат експертите. Ова мислење доаѓа од Светската метеоролошка организација, која учествуваше на самитот на ООН за климатски промени.

Нобеловата награда за физика оди кај тројца научници за космички откритија

Тројцата научници, Џејмс Пиблс, Мајкл Мејлор и Дидијер Клоз, се добитници на Нобеловата награда за физика за 2019 година. Тие се наградени за „темелни“ откритија за универзумот.

Тие ова престижно признание го добиле за своето истражување за историјата и структурата на универзумот, соопшти денеска шведската Кралска академија по науки во Стокхолм.

„Нобеловата награда им е доделена на Џејмс Публес, Мајкл Мејор и Дидијер Клоз, за унапредување на нашето разбирање на универзумот и нашето место во него“, стои во соопштението.

Тие заедно беа наградени за работата на еволуцијата на универзумот и откривањето на далечна планета околу Сонцето како ѕвезда во 1995 година. Победниците ќе ја поделат наградата од девет милиони круни (738,000 фунти).

Ејмс Пиблс, од универзитетот Принстон во Њу Џерси, беше почестен за неговиот придонес во разбирањето на еволуцијата на универзумот и местото на Земјата во космосот.

На Мајкл Мејор и Дидиер Квелоз им беше доделена наградата за пронаоѓање на 51 Пегаси б, гасен гигант кој орбитира околу ѕвезда, оддалечен 50 светлосни години.

Мејор и Клоз се од Швајцарија, а Публс е Американец со потекло од Канада. Тие наградата ќе ја примат на церемонијата во Стокхолм на 8 октомври.

Таинствените огнени топки кои се појавија над Чиле не се метеори, тврдат научниците

На 25  септември годинава над островот Чилое во Чиле беше фотографиран објект што изгледа како огнена топка.

На социјалните мрежи најпрво се шпекулираше дека станува збор за пад на метеор, па дури имаше и слободни интерпретации дека се работи за вселенска огнена топка, односно многу сјаен метеор, кој предизвикал неколку локални пожари, пишува „Вајс“.

Чилеанската влада наскоро направи анализа на околното подрачје погодено од пожарот, но не најде никакви траги од метеорити, односно остатоци од метеор што завршиле на Земјата.

Геолозите од чилеанската Национална служба за геологија и рударство во саботата издадоа соопштение во кое се наведува дека метеорити не се причина за пожарот.

Се разбира, постои можност огнената топка што неодамна прелета над Чиле да била метеор чија појава само се совпадна со почетокот на локалните пожари. Астрофизичарот Џонатан Мек Дауел од универзитетот Харвард ден по појавата на огнената топка на небото, на „Твитер“ напиша дека веројатно се работи за метеорит.

Но доколку снимената огнената топка не била метеор со сигурност, без оглед дали го предизвикала пожарот или не, што друго би можело да биде? Ако помисливте дека станува збор за НЛО, можеби сте во право, но поверојатно е дека е фотографиран друг феномен, односно нашиот вселенски отпад.

Имено, освен тоа што на Земјата секоја година паѓаат илјадници метеорити, на неа завршуваат и стотици парчиња вселенски отпад. За среќа, тие главно паѓаат во океаните или на ненаселени копнени подрачја.

Во орбитата на нашата планета има милиони помали објекти, а неколку илјади се поголеми од 10 сантиметри. Врз основа на овие податоци, ваквата огнена топка би можела да биде дел од некое вселенско летало, згаснат сателит, воен авион или други остатоци произведени од луѓето.

Заев: Ако нема одлука за датум, владата може да падне