Забава
Opel Rekord D – милионерот од Риселсхајм слави 50 години

• Успешната гама на средни модели дебитираше во јануари 1972 година
• Првиот дизел патнички автомобил на Opel со 2,1-литарски мотор со 60 КС
• Спортска варијанта на Commodore B која добива моќ исклучиво од шестцилиндрични мотори
„Opel Rekord D“, кој го слави својот 50 -ти роденден во јануари 2022 година, имаше тешка задача за исполнување. Неговиот директен претходник беше произведен повеќе од 1,2 милиони пати – една осмина од сите автомобили кои Opel ги произведе за 70 години производство на автомобили. Соопштението на Opel за медиумите во тоа време, беше доказ дека пазарот „не може да си дозволи да изгуби автомобил како што е Rekord“. Затоа, важната улога што ја одигра во автомобилскиот бизнис ќе биде пренесена на неговиот млад наследник, кој влезе во производство во декември 1971 година.
Rekord D доаѓа со широки пневматици, но тоа не го спречи во пронаoѓање на својот правец. На пример, за разлика од Rekord C, чија форма на „шише од кока-кола“ во близина на С столбот беше под влијание на дизајнерскиот јазик на северноамериканските сестрински модели, новиот дизајн имаше европски карактеристики. Јасни и функционални линии, мазни површини, како и големи прозорци и низок појас го дефинираа безвременскиот стил на надворешноста. „Rekord D доаѓа на пазарот како личност која носи свежа, позитивна атмосфера на забава“, се согласуваат медиумите.
Како и кај претходникот, имаше извонредни три стилови на каросерија за избор: класичната лимузина, со две или четири врати, спортското купе и караванот со три или пет врати. За комерцијални примени, следејќи ја традицијата на легендарниот “Schnelllieferwagen” од 1950-тите и 60-тите години, Opel го понуди и товарното возило Rekord (возило со три врати без задни странични прозорци).
Прво место безбедност: зона на фронтална деформација плус заштита од странични удари
Opel Rekord D (ака Rekord II со цел да се избегне забуна со „D“ за дизел), исто така, го подигна стандардот во пасивната безбедност. Засилувањата на страните и покривот овозможуваа заштита во случај на странични удари и превртувања, додека зоните на деформација ги чуваа патниците во случај на фронтален судир.
Бензинските мотори кај Rekord D беа понатамошен развој на докажаните четирицилиндрични агрегати со брегаста осовина на главата на моторот (CIH), кои веќе беа направени над два милиони пати до времето на дебито. Основата беше 1,7-литарски мотор со 66 КС, S-моторот испорачува 83 КС и 1,9-литарскиот агрегат 97 КС.
Но, Rekord D е и првиот дизел патнички автомобил на Opel на пазарот – во септември 1972 година, со сериска верзија на светски рекорден мотор! Дизелот со турбополнач со 95 КС го прослави своето деби претходниот јуни во прототип. Opel GT Diesel со аеродинамична оптимизирана каросерија постави 18 меѓународни и два светски рекорди на тест патеката на Opel во Dudenhofen. Во Rekord, новиот мотор со компресија-контакт произведуваше 60 КС, трошеше просечно 8,7 литри гориво на 100 km и овозможи максимална брзина од 135 km/h. Opel Rekord 2100 D беше препознатлив по испакнатоста на капакот на моторот: поради надземната брегаста осовина и изменетата глава на цилиндерот, дизелот беше повисок од бензинските мотори.
“За љубителите на моќни патнички возила”: Opel Commodore
Од март 1972 година, Commodore B ја прошири гамата, затворајќи го јазот помеѓу Rekord и повисоко позиционираните Admiral и Diplomat. Commodore B ја сподели својата форма на каросерија со Rekord, но беше полуксузно опремен од Rekord и беше достапен само со мотори со шест цилиндри. Развојот беше брз: 2,5-литарскиот Commodore S со 115 КС беше проследен со GS со 130 КС, а потоа 2,8-литарскиот GS со двојни карбуратори и 142 КС. Конечно, во септември 1972 година врвната верзија Commodore GS/E стапи на сцена. 2.8-литарскиот мотор со 160 КС и електронско вбризгување на гориво овозможи импресивни перформанси. Купето може да достигне максимална брзина од 200 km/h, лимузината со четири врати 195 km/h. „GS/E е за љубители на моќни патнички автомобили кои сакаат да минуваат долги дестинации со поголема брзина“, изјавија од Opel.
Затоа, не е изненадувачки што Commodore GS/E исто така се покажа како силен конкурент на трките и рели. Во 1973 година, младиот Walter Röhrl се натпреваруваше за прв пат со Opel на релито во Монте Карло. Со успех, иако недостатокот на хомологација предизвика купето Commodore GS/E подготвено од Irmscher да се натпреварува во класата Group 2 за модифицирани возила.
Сепак, Commodore и Rekord ги постигнаа своите најголеми победи далеку од тркачката патека и специјалните етапи. На почетокот на септември 1976 година, златна лимузина Rekord D излезе од производство како следниот милионти модел во серијата – потврда дека на пазарот навистина му е потребен Rekord, како што Opel изјави на лансирањето во 1972 година. За да се обележи ова постигнување, на пазарот влезе ограничено издание на специјалниот модел „Millionaire“ со 2.0-литарски С-мотор со 100 КС и „Berlina“ ниво на опременост. Кога беше лансирана последната генерација на Rekord во септември 1977 година, 1.128.196 единици на Rekord D и 140.827 Commodore B излегоа од производство во Rüsselsheim.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
(Фото) Дојде и тој ден: конечно ги покри градите

Се чини дека популарната актерка повторно е во центарот на вниманието поради својата облека, но ова не се очекуваше.
По Венецискиот филмски фестивал, на ред дојде и Филмскиот фестивал во Торонто. Веќе имавме можност да ја видиме гламурозната креација на Сидни Свини, а сега се чини дека популарната актерка повторно е во центарот на вниманието, и повторно поради нејзината облека.
Сидни се појави на гала вечерта на фестивалот во „необична“ креација – невообичаена за нејзините стандарди.
Честопати сме ја виделе фаталната русокоса во атрактивни комбинации кои привлекуваат погледи и воздишки, но се чини дека овој пат решила да ги прикрие своите најголеми адути – нејзините гради.
Сидни носеше елегантен миди фустан во црна боја кој ја истакнуваше нејзината витка фигура и природна убавина, а стајлингот го комплетираше со едноставна шминка во земјени тонови и брановидна фризура.
На црвениот тепих ѝ се придружи нејзиниот поранешен вереник Џонатан Давино, и се чини дека поранешните љубовници сакаа да им дадат до знаење на сите дека меѓу нив нема „лоша крв“.
Сега прашањето е – па, дали е вистина?
фото: принтскрин
Забава
(Фото) Вечерва завршува AERO Street Food Festival

По три дена исполнети со рекордна посетеност, одлична атмосфера и незаборавни гастрономски искуства, денеска во парк „Авионче“ – Општина Аеродром ќе се одржи последниот ден од првото издание на AERO Street Food Festival.
Во изминатите три дена, илјадници посетители уживаа во специјалитети од најпознатите брендови за улична храна, во музички настапи и забавни предизвици кои го раздвижија Скопје. Фестивалот се покажа како вистинска атракција за сите генерации и потврди дека ваков настан одамна му недостасуваше на овој дел од Скопје, велат од општина Аеродром.
Денеска сите љубители на добрата храна и урбаната забава имаат уште една можност да бидат дел од овој единствен гастро спектакл.
Програмата, празнично ќе кулминира со настапи на Southpark, Dj Foodieman, Dj Ficho и други активности што ќе го заокружат фестивалот на најдобар можен начин. Фестивалот се реалзиира со поддршка на општина Аеродром.
Забава
Познатиот актер конечно призна дека имал афера: го чинеше скапо – беа уништени два брака

Џон Малкович конечно призна дека имал афера со актерката Мишел Фајфер. Но, тоа го чинеше скапо, вели тој.
Сè се случило за време на снимањето на филмот „Опасни врски“, каде што Џон Малкович го играше шармантниот Валмон, а Мишел Фајфер ја играше Мадам де Турвел. Хемијата меѓу нив беше забележителна, но никој не можеше да верува дека нивните емоции се вистински.
Малкович во тоа време беше во брак со актерката Глен Хедли, додека Фајфер беше во брак и со актерот Питер Хортон. Славниот актер сега, по толку години, призна во подкастот „Fashion Neurosis“ дека аферата го чинела скапо.
„Тоа не е тема за која некогаш сум зборувал. Во овој бизнис, брзо формирате емоционални врски со луѓето, а понекогаш тие прераснуваат во нешто повеќе. Имав врска со Мишел која беше длабока и посебна, но не бев фер. Изгубив одличен колега“, рече актерот, според Дејли Меил.
„Научив дека е потешко да се најде одличен колега од сè друго. Откако таа врска ќе стане повеќе од само пријателство, тешко е некогаш да се врати.“
Малкович се разведе од Глен Хедли истата година кога филмот беше објавен, во 1988 година. Денес, Џон живее со италијанската продуцентка Николета Пејран, со која има две деца.
По разводот од Хортон, Мишел Фајфер се омажи за телевизискиот продуцент Дејвид Е. Кели во 1990 година, со кого има две деца.
фото: принтскрин