Забава
Rolling Stone: „Одбрана и последни денови“ на Идоли најдобар албум во екс ЈУ

Врз основа на изборот на тринаесет музички новинари, кои ги собра хрватското издание на популарниот музички магазин Rolling Stone, албумот „Одбрана и последни денови“ на белградската група Идоли е прогласен за најдоброто дискографско издание на просторите од поранешна Југославија од 1955 години до денес.
Станува збор за првото специјално издание на хрватскиот Rolling Stone, кој ја донесува топ листата од стоте најдобри албуми чијшто конечен избор е направен со преклопувањето на тринаесетте листи на членовите на жирито, без уреднички корекции, а ќе биде претставено во среда навечер во Загреб.
Првиот од стоте е вториот албум на Идоли, објавен е 1982 година, со кој бендот излезе до сопствените рамки отворено ризикувајќи ги тиражите, пишува Rolling Stonе, пренесувајќи го коментарот на Влада Дивљан дека таа плоча во поширок контекст била некој вид претскажување за распадот на поранешната држава. Од „Одбрана и последни денови“ останаа во паметењето на многу генерации хитовите „Кенозоик“, „Последни денови“, „Моја си“, „Русија“, „Играле се делије“.
Една година претходно беше објавен албумот на, исто така, белграѓаните Шарло Акробата – „Побистар или потупав човекот станува кога…“, нивен прв и последен студиски албум, кој е на второто место на листата на Rolling Stone. Оценет е како еден од најкреативните изданија на новиот бран, а и денес претставува инспирација за алтернативно насочените музичари од овие простори.
Третото место го зазема двојниот албум „Сончевата страна на улицата“ од 1981 година на загрепската група Азра водена од Бранимир Штулиќ Џони, снимена само половина година од првенецот на кој Штулиќ емоционално разоткри и му даде малку помек звук. Од овој албум препознатливи се песните „Ужасот е мојата фурка“, „Фа-фа-фа“, „Кога Мики вели дека не се плаши“, „Полска во моето срце“, „Карта за среќа“, „Заминување во ноќта“, „Градот без љубов“…
Првиот албума на загрепчаните Хаустор, наречен едноставно по името на бендот, издаден по големиот радио хит „Мојата прва љубов“ е на четвртото место, а зад него е дебитантскиот албум на хрватскиот кантавтор Арсен Дедиќ „Човек како јас“ од 1969 година за кој во текстот се вели дека е „еден од тестаментите на поп културата“ на поранешните простори.
Уште два албума на Азра се меѓу првите десет, трикратното живо издание од 1982 година од концертот во култниот загрепски клуб „Кулушиќ“ „Рамно до дното“, на шестото место, и првенецот со наслов „Азра“ од 1980 година на деветтото место.
На седмото место е „Додека чекаш сабах со шејтанот“ на сараевчаните Забрането пушење од 1985 година издаден во полниот залет на сараевските „нови примитивци“, на осмо е Хаустор со „Третиот свет“ од 1984-та, а на високото десетто место од листата со класици на регионалниот рок „Со ветрот в лице“ на белградскиот култен бенд Екатерина Велика од 1985 година.
Следат „Дневникот на една љубов“ на загрепчанката и еден од најмоќните женски вокали од овие простори, кога и да е, Јосипа Лисац, па „Нови изненадувања за новите поколенија“ на белградска Дисциплина кичме, „Расипани мечти и валкани страсти“, уште една група до Белград – Рибља чорба, „Ново! Ново! Ново! До вчера бевме на филм а сега и во вашата глава“ на загрепски Филм на Јура Стублиќ, „Битанга и принцеза“ на сараевчаните Бијело дугме, „Горибор“ на истоимениот бенд, „Доколку сте слободни вечерва“ на Булдожер, „III“ на Партибрејкерс, „Плукни ѝ на вистината в очи“ на Булдожер и „Вис Идоли“ на лауреатот на овој избор.
Членови на жирито биле музичките новинари Ведран Бркуљ, Ведран Харча, Хрвоје Хорват, Петар Јањатовиќ, Радислав Јованов Гонзо, Анџело Јуркас, Денис Мијаџиќ Деникен, Анте Перковиќ, Бранимир Слијепчевиќ, Зоран Стајчиќ, Јурај Шифтар, Синиша Швец и Горан Тарлаќ. Тие во средата навечер во загрепскиот „Винил клуб“ ќе појаснат што било решавачко за нив при изборот, пренесува Hina.
Листата на Rolling Stone се совпаѓа во актуелниот тренд на навраќањето во 1980-те, меѓу другото и преку серијата „Црно-бел свет“, според истоимениот албум на загрепската група Прљаво казалиште, или изложбата „Осумдесеттите – слатката декаденција на постмодерната“, посветена на деценијата во којашто се издадени најголемиот дел од првите дваесет албуми од споменатата листа..
Во најновото издание на магазинот доминираат главно 1980-те и 1990-те, објавена е и Топ 20 најдобри албуми од овие простори во последните 25 години, како и делот Rest of the Best, во избор на редакцијата.
Уредникот на хрватското издание на Rolling Stone, Тони Мошков вели дека е свесен оти сите нема да бидат потполно среќни од нивниот избор и сигурно ќе има некој албум кој недостига, па во воведникот им порачува на читателите дека работата на селекторите не била лесна, бидејќи вложиле огромен труд да би набројат сите тие албуми, а требало меѓу 1.300-те се преклопување на листите да се добијат стоте најдобри. Идејата на специјалното издание на магазинот била да се сочуваат сеќавањата на некои историски албуми кои и денес претставуваат антологија на музиката од овие простори, вели Мошков./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
„Нема ‘голи’ фустани на црвениот тепих“: Канскиот филмски фестивал воведува построги правила

Пред отворањето на Канскиот филмски фестивал организаторите одлучија да ги заострат правилата во врска со облекувањето на црвениот тепих, пишува „Дејли мејл3. Новите правила диктираат дека дамите ќе мора повнимателно да ги избираат своите свечени облеки.
Во последните години некои учеснички привлекоа големо внимание избирајќи ги таканаречените голи фустани. За да се обезбеди поголема пристојност, организаторите одлучија да забранат вакви облеки оваа година.
„Голотијата е забранета на црвениот тепих, како и во другите области во кои се одржува фестивалот“, се наведува во официјалната одлука објавена од странските медиуми.
Исто така, беше нагласено дека пристапот до фестивалот ќе му биде одбиен на секој што не ги почитува горенаведените правила.
Сè уште е непознато дали телевизиските станици што го емитуваа настанот имале какво било влијание врз оваа одлука.
За потсетување, 78. издание на фестивалот ќе се одржи од 13 до 24 мај.
Забава
(Видео) Кристина Аплгејт ги откри првите симптоми на мултиплекс склероза: „Беше суптилно“

Актерката Кристина Аплгејт, најпозната на пошироката јавност по улогите во сериите Married… with Children и Dead to Me, во 2021 година зборуваше за најраните знаци на болеста што засекогаш ѝ го промени животот – мултиплекс склероза.
За време на гостувањето во поткастот Conan O’Brien Needs a Friend, Аплгејт сподели лично и емотивно сведоштво за тоа како сè почнало.
Иако во тоа време сè уште играла тенис и планинарела, првиот симптом, вели таа, бил толку суптилен што лесно можела да го игнорира: трпење и вкочанетост во прстите на нозете.
„Беше јануари 2021 година. На мајка ми ѝ беше дијагностициран рак третпат, а се случуваа и други стресни работи… Беше многу трауматично време. Почнав да чувствувам вкочанетост во прстите. Само малку. Сè уште бев физички активна, но нешто не беше во ред“, рече Кристина.
Како што минуваа месеците, симптомите се ширеа, од прстите на нозете до глуждовите, а потоа и до колената. Таа почнала да ја губи рамнотежата, сфатила дека почнува да се чувствува непријатно кога е на високо, а болката станала неподнослива. „Кога велам дека беше вкочането, беше, но исто така болеше“, додава Аплгејт.
Ѝ помогнала нејзината пријателка и колешка Селма Блер, која самата се бори со истата болест. Блер беше таа што ја убеди да посетам невролог, што доведе до официјалната дијагноза.
Денес, на 53-годишна возраст, Кристина не крие колку е предизвикувачки секојдневниот живот со мултиплекс склероза за неа. За време на поткастот таа призна дека имала симптоматски навистина лош ден и дека понекогаш, едноставно, не може да функционира.
„Да го видат луѓето мојот живот секој ден, нема да може да го поднесат. Бидејќи понекогаш ни јас не можам да го поднесам“, искрено рече таа. Покрај физичките тешкотии, Кристина се бори и со стигмата што често ја носи болеста.
Забава
Концерт на Владо Јаневски во Охрид

Еден од најзначајните автори и изведувачи на македонската музичка сцена, Владо Јаневски, ќе одржи ексклузивен концерт на 8 август во неповторливиот амбиент на Античкиот театар во Охрид. Овој настан, организиран од „Прагма продукција“, е уште една потврда за исклучителната уметничка тежина што Јаневски ја носи со себе речиси три децении.
Во уникатниот амбиент на еден од најубавите простори во државата ќе оживеат баладите што се дел од колективната емоција – „Црно тиквешко“, „Евергрин“, „Некогаш и негде“, „Тајна отровна“… песни со кои растевме, созревавме, радувавме и тагувавме.
Во градот во кој секоја калдрма има приказна, а секој здив е исполнет со историја и убавина, Владо ќе настапи на сцена под отворено небо, пред публика што го следи и сака со генерации. Античкиот театар, со својата специфична атмосфера, ќе биде идеалната сценографија за едно вечерно музичко патување низ безвременските хитови на овој врвен уметник.
Концертот на 8 август ќе ве потсети на моменти за кои сте мислеле дека сте ги заборавиле, ќе ве натера да се сетите кого сте сакале, кого сте изгубиле и зошто љубовта секогаш останува најважната животна лекција.