Забава
Торинското платно повторно изложено во храм

Торинското платно од неделата повторно е изложено во катедрала на северниот италијански град според кој го добило името и до 24-ти јуни ќе биде достапно за јавноста поделена околу автентичноста на оваа реликвија за којашто верниците тврдат дека во неа било завиткано телото на Исус Христос по симнувањето од крстот, а скептиците дека е средновековен фалсификат.
Разгледувањето во катедралата на „Свети Јован Крстител“ во Торино е бесплатно, но термин мора да се резервира, бидејќи досега се пријавиле повеќе од милион луѓе. Последен пат платното беше изложено во јавноста во 2010 година, и тогаш го погледаа повеќе од 2,5 милиони луѓе.
И поглаварот на Римокатоличката црква, папата Франциск ќе го разгледа Торинското платно, а неговата посета е предвидена за 21-ви јуни. Платното ќе биде изложено во ковчег со строго контролирани климатски услови 12 часа на ден.
Се верува дека во платното било завиено Христовото тело, а скептици велат дека според некои резултати од анализа со јаглерод, тврдат дека ткаенината е средновековен фалсификат од XIV век.
Црквата официјално не тврди дека телото на Христос било замотано во платното, туку акцентот го става на тоа што оваа реликвија значи за верниците. „Платното одржува јасен и точен начин на кој во Библијата се опишани маките и смртта на Христос“, изјави во репортажата на BBC надбискупот на Торино, Чезсаре Носиља, и појаснува дека платното „ не е предмет на верата ниту на обожувањето, но тоа може да 1 помогне на верата“.
Многумина коишто ќе го разгледа платното се верници кои го виделе пред пет години, а тоа значи дека сакаат „да го обноват неверојатното искуството кои го доживеале кога првпат го виделе“, додава Носиља. „Ќе дојдат и луѓе кои не се верници. Тоа е можноста луѓето да се зближат“, вели набдискупот.
Таканареченото „Свето платно“ или Торинскиот покров е ленена тенка покривка на која по дваесетина векови се задржал отисокот од лице на млад маж со брада, за кој последните форензички испитувања навестуваат дека бил мачен, тепан и распнат на крст. Особено во католичкиот свет е распространето верувањето дека токму во ова платно бил замотан Исус Христос по симнувањето од крстот и според тогашните обичаи во Јудеја.
Барбара Фрале, историчарка специјализирана за нивното проучување, во своето дело „Темпларите се молеле над ликот од Исус“ објавено во 2009 година, во издание на книгоиздателството Мулине наведува дека во списите во кои се забележани процесите со кои темпларите се означени како еретици, го нашла и обвинението дека му се поклонувале како на идол на отисокот од брадест маж, кој кај ватиканските власти во тоа време бил забележан како „Бафометус“, што во превод од латински би било кованица од латинскиот збор за мустак и од името на муслиманскиот пророк Мухамед. При испитувањето во 1287 година штотуку примениот во редовите на темпларите припадник на богато француско семејство Арно Сабатје признал дека неговиот претпоставен старешина во редот (прецепрот) му покажал долго ленено платно и го присилил да го обожува бакнувајќи го трипати местото каде имало отисок од стапалата, стоело во белешките коишто ги истражувала Фрале.
Фрале вели дека е убедена дека тоа бил Исус и дека станува збор за вистинскиот покров со кој тој бил покриен и дека тоа претставувал доказ за побивање на ереста на катарите, исто така монашки ред прогонува за ширење ерес од страна на Ватикан. Имено, катарите тврделе дека Исус е бестелесен, Светото платно служело за докажување на двете природи на Христов, Божјата и човечката.
Според историските истражувања Светото платно, Маргарит д’Шарни го продала на Савојската династија која го чувала во нејзиниот центар во градот Шамбери. По пожарот во кој покровот бил оштетен, а според легендата чудото влијаело тоа да остане само малку оштетено додека се’ околу него целосно изгорело, тој бил пренесен во новото седиште на династијата во сега италијанскиот град Торино. Во 1983 година, тогашниот челник на Савојската династија, симнатиот италијански крал Умберто Втори, го оставил во наследство на Папата Јован Павле Втори.
Автентичноста на Светото платно со векови е предмет на расправи. Со анализа направена на јагледовороден изотоп 14, се смета дека платното настанало меѓу 1260 и 1390 година.. Отисоците од паричките ставени на очите на покојникот кој бил покриен со лененото платно датираат од периодот кога и Исус бил распнат на крстот, додека испитувањето на остатоците од поленот останат во влакната на ткаенината покажале дека престојувало во Палестина.
Историјата на Торинскиот покров се забележува од VI век, кога во историските списи е забележано дека во тогашниот град Едеса (денес Урфа во Турција) се чува „мандилион“, платно со отисок на лицето од Исус. Во поново време се верува дека станува збор за Светото платно кое било здиплено на врвот да го имa отисокот од лицето.
Кога османлиите муслимани во 844 гoдина го напаѓаат овој град, ткн. мандилион бил пренесен во тогашен Константинопол од каде до 1204 година му се губи секоја трага. Според теоријата на Јан Вилсон од 1978 година, историчар од универзитетот Оксфорд, таа година при крстоносните походи, витезите темплари го одземаат од поседот на византиските императори. Таа година при Крстоносните војни Константинопол е разрушен и целосно ограбен.
Витезот Геофроа д’Шарни во 1953 година го подарил ова платно на црквата во градот Лиреи./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Ким Кардашијан на суд во Париз, првпат се соочи со напаѓачите

Американската ријалити ѕвезда Ким Кардашијан денес сведочеше на судењето во Париз во случајот со грабежот од 2016 година, во кој ѝ беше украден накит вреден шест милиони долари.
Грабежот се случи во Париз за време на „Фешн вик“, а беше украден нејзиниот накит, вклучувајќи и дијамантски прстен од 4 милиони долари што ѝ го дал поранешниот сопруг Канје Вест.
Кардашијан, повремено во солзи, рече дека дошла во француската престолнина за Модната недела и дека Париз е место што отсекогаш го сакала и каде што се чувствувала безбедно, објави Ројтерс.
„Се разбудив околу три часот наутро и слушнав чекори по скалите. Ја повикав сестра ми и еден пријател, но никој не се јави“, рекла таа, додавајќи дека неколку луѓе во полициски униформи влегле во нејзината спална соба.
Кардашијан рекла дека била многу збунета и зашеметена, обидувајќи се да сфати што се случува, а потоа еден од мажите рекол на англиски со акцент – „Ринг, прстен!“
„Бев во шок и на почетокот помислив дека е некаков терористички напад, и не сфатив веднаш дека го сакаат мојот накит“, рекла таа.
Таа додаде дека напаѓачите потоа ја фрлиле на креветот, дека била многу исплашена и хистерична, и постојано велела дека мора да се врати дома кај своите деца.
Според неа, еден од нив вперил пиштол кон неа и ја повлекол кон себе, па во тој момент помислила дека ќе ја силува, но за среќа само ја врзал.
Ова е прв пат Кардашијан да се соочи со осомничените за нападот и грабежот. Осомничените се на возраст меѓу 60 и 70 години, објави АП.
Судењето започна минатиот месец и во него учествуваат десет обвинети.
Забава
Концерт на легендарниот бенд „Галија“ на 9 август во Охрид

На 9 август, еден од највлијателните рок бендови на овие простори, Галија, ќе одржи концерт во Охрид, на една од највпечатливите културни локации во регионот, Античкиот театар. Настанот, кој е во организација на Прагма продукција, претставува дел од летната концертна сезона што го привлекува вниманието на публиката од цела Македонија, па и пошироко.
Тешко е да се опише она што Галија претставува, затоа што не е само бенд, туку институција. Музички феномен што со децении опстојува без да прави компромис со сопствениот звук и стил. Малку се составите на овие простори кои можат да се пофалат со богата дискографија и, можеби најважно, настап во живо кој звучи моќно, прецизно и автентично, како најдобрите светски рок-групи.
Во Охрид, бендот ќе настапи со препознатливата енергија и репертоар кој вклучува безвременски композиции како: „Још увек сањам“, „Дигни руку“, „Дали си спавала“, „Трубе“… како и музиката од култниот филм Зона Замфирова, песни што одамна прераснаа во химни на една генерација.
Античкиот театар во Охрид, со својата импресивна историја е идеална сцена за концерт од ваков калибар. Простор каде што секоја нота се слуша посилно, а секој стих добива посебна тежина. Музика како таа на „Галија“ природно припаѓа во вакви простори, на место каде што публиката не е само присутна, туку целосно вклучена.
Забава
Стареат како добро вино: на кои хороскопски знаци им е предодреден долг живот

Секогаш им завидуваат на нивниот младешки изглед, убавина и шарм, а најчесто се родени под овие четири хороскопски знаци.
Според астролошките тврдења, одредени хороскопски знаци се привилегирани со долг и среќен живот, а еве некои од нив.
Бик
Во срцето на Бикот лежи тајната на долговечноста. Тие се знаци на стабилност, смиреност и уживање во секој момент. Нивната способност да уживаат во радостите на животот честопати им ги продолжува годините, бидејќи знаат како да го живеат животот до максимум.
Девица
Девиците се познати по својата педантност и грижа. Нивната склоност кон редовни здравствени прегледи и здрави навики честопати ги прави долговечни. За нив, секој детаљ е важен, а вниманието што го посветуваат на своето здравје ги прави отпорни на предизвиците на времето.
Водолија
Водолиите се оригинални и неконвенционални. Нивната отвореност кон нови искуства и идеи ги одржува млади во срцето, што е клучна компонента на долговечноста. Нивната способност да се прилагодат на промените и да го избегнат стресот честопати им го продолжува животот.
Риба
Рибите се длабоко поврзани со интуицијата и духовноста. Нивната способност да пронајдат внатрешен мир и хармонија ги ослободува од стрес и вознемиреност, што честопати придонесува за подолг живот. За нив, внатрешниот свет е клучен за долговечноста.