Европа
Русија го објави својот главен сведок за уривањето на малезискиот Boeing
Истражниот комитет на Русија во средата го објави името на името на главниот сведок за падот на малезискиот патнички авион со 298 патници и членови на екипажот во јули 2014-та во близина на Донецк каде што се водеа борби меѓу прозападните сили лојални на Киев и рускојазичните бунтовници, за што меѓусебно се обвинуваат Западот и Киев од една страна и Москва од друга.
Станува збор за државјанинот на Украина, Евгениј Агапов, кој се наоѓа во Русија под заштита на државата, извести во средата портпаролот на Истражниот комитет на Руската Федерација, Владимир Маркин.
Евгениј Владимирович Агапов, како што посочи Маркин, е сведок, и тој работел како механичар за вооружување на Првата ескадрила од бригадата за тактичка авијација на воздухопловните сили на Украина, единци №A4465.
Претходно беше објавено дека во истрагата што ја отворија руските власти за уривањето на малезискиот авион на околу 60 километри од украинско-руската граница во зоната на борбени дејствија, оперативните служби добиле сознанија од државјанин на Украина, кој доброволно ја минал границата со Русија и изразил желба да соработува со руските истражни органи. Како што и минатата година објави Истражниот комитет, Агапов бил подложен на полиграфско испитување за тоа дали ја зборува вистината и притоа било утврдено дека тој во споменатиот период бил во активна служба во армијата на Украина.
Од сослушувањето на Украинецот, наводно, може да се извлече заклучокот дека малезискиот патнички авион би можел да биде урнат од украински „Су-25“, кој бил пилотиран од капетан на украинското воено воздухопловство по презимето Волошин. Според изјавата на сведокот, борбениот лет бил изведен од аеродромот лоциран во областа на градот Днетропетровск.
Руските медиуми уште претходно пишуваа дека сведокот тврди дека на 17-ти јули 2014 година по ручекот на борбена мисија полетал авион од типот „Су-25“ на украинските воздухопловни сили, пилотиран од капетанот Волошин. Овој авион се вратил на аеродромот со испуштена муниција, додека Волошин на своите колеги им рекол дека „авионот се нашол во погрешно време на погрешно место“. Подоцна, како што смета руската истрага, сведокот дознал дека истиот ден, се урнал малезискиот патнички авион.
Тој тврди дека лично видел кога пред полетувањето авионот на Волошин бил опремен со проектили „воздух – воздух“ од типот „Р-60“, со кои во вообичаени услови на борбени летови авионите од типот „Су-25“ не биле опремувани, туку со проектили „воздух – земја“. Сведокот забележал дека таквото вооружување на авионот било необично, затоа што проруските бунтовници во источна Украина не поседуваат летала против кои би биле употребени проектилите „воздух – воздух“. Тој веднаш забележал дека по враќањето на авионот на аеродромот ракетите ги немало на леталото и истовремено го слушнал пилотот кој на еден од своите колеги му рекол „Тој (авионот) беше во погрешно време и на погрешно место“.
За овој сведок била обезбедена заштита од страна на државата на територијата на Русија. Неговото сведочење е темелно проверено од страна на истрагата , вклучително и со полиграф, рече во средата Маркин, пренесуваат руските агенции. „Бидејќи во моментов има нов доказ за веродостојноста на исказот на сведокот, како и од различни извори, кои се однесуваат и на сомневањето на одредени медиуми за реалното постоење на сведокот, во оваа фаза одлучивме да ја тргнеме ознаката за доверливост од него“, истакна Маркин.
Според Маркин, Истражниот комитет, исто така, побарал од рускиот концерн за производство на оружје „Алмаз-Алтај“ заклучоци за можната причина за несреќата. Претходно во вторникот, претставник на компанијата изјави во Москва, дека според расположлиците фрагменти и други докази, малезискиот авион би можел да е урнат со проектил кој го произведувала компанијата за ракетните системи „Бук-М1“, но кои во Русија биле произведувани до 1999 година, а сé уште се вооружувањето на украинската армија. Тој, исто така, рече дека според фрагментите од остатоците од урнатиот авион може да се пресмета дека траекторијата на евентуалниот проектил дошла од правец на област која во време на судирот била под контрола на украинските сили.
„Истражниот комитет на Русија продолжува со истрагата за кривично дело извршено од претставници на безбедносните сили на Украина, тешки и многу тешки злосторства против мирот и безбедноста на човештвото. Вчерашните заклучоци од корпорацијата ‘Алмаз-Алтај’ за можните причини за несреќата на патничкиот авион Boeing, која се случи на 17-ти јули 2014 година, секако, го предизвикува интересот. Тие наскоро ќе бидат побарани и внимателно проучени од страна на истрагата“, порача портпаролот Маркин.
Несреќата на авионот на 17-ти јули во Донецкиот регион е една од најголемата воздухопловна катастрофа во светот во изминатата 2014 година, загинаа сите 298 патници и членови на екипажот, а околностите уште се обвиени со голема мистерија што навистина се случило. Постојат повеќе контрадикторни изјави од меѓународни експерти и политичари.
Украина и САД тврдат дека малезискиот авион е соборен со систем кој бунтовниците им го дала Русија, додека Москва понуди сателитски и радарски снимки според кои таков систем „Бук-М“ на украинската армија бил распореден во зоната на судирот, како и дека авионот бил пресретнат од украински борбен авион./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Фото) Русија го нападна Киев со стотици дронови и ракети: десетици повредени
Русија изврши масовен воздушен напад врз Киев во ноќта помеѓу 13 и 14 ноември, користејќи стотици беспилотни летала и повеќекратни ракети. Според официјални лица, во нападот загинало најмалку едно лице, а 24 се повредени, а пет лица, меѓу кои и бремена жена, се хоспитализирани.
Експлозиите одекнувале низ целиот град, а бројни станбени згради биле погодени, објавува „Киев Индепендент“.

Шефот на воената администрација на градот Киев, Тимур Ткаченко, за време на нападот предупреди: „Русите се насочени кон станбени згради“. Тој додаде дека бројни станбени згради се погодени низ Киев, во речиси сите области.
Градоначалникот на Киев, Виталиј Кличко, потврди дека најмалку 11 станбени згради се погодени во ноќниот напад.
Државната служба за вонредни состојби на Украина објави дека спасувачките екипи евакуирале повеќе од 40 лица од погодените згради.

Напади, пожари и евакуации се пријавени во областите Подилски, Днепровски, Десњански, Соломјански, Свјатошински и Оболонски. Во областа Десњански, избувна пожар кој се прошири на петтиот до осмиот кат од станбена зграда, при што загина едно лице.
Покрај станбените згради, нападите оштетија и болница, училиште и дрвени конструкции на спортски центар.

Градоначалникот Кличко, исто така, извести за штети на делови од градската мрежа за греење, а службите за итни случаи во моментов ја проценуваат големината на штетата.
За време на нападот, прекини на електричната енергија се регистрирани и во неколку градски области.

Во поширокиот регион на Киев, шест лица се повредени во нападот, вклучувајќи и едно дете, изјави гувернерот Микола Калашник.
Четири лица се хоспитализирани со посекотини, изгореници и контузии на главата, додека седумгодишно момче претрпело повреди на лицето и добива медицинска помош. Калашник додаде дека во регионот биле погодени куќи, магацини, индустриски погони и автомобили.

Додека зградите гореа во Киев, украинските воздухопловни сили пријавија бранови беспилотни летала насочени кон централните, јужните и источните делови на земјата.
Групите за мониторинг соопштија дека повеќе од 120 беспилотни летала и мамки биле насочени кон главниот град, а десетици крстосувачки и балистички ракети биле лансирани кон различни региони. Предупредувањата за воздушни напади беа во сила низ целата земја.
Европа
(Видео) Гори руски нафтен терминал на Црното Море: Украинците го нападнаа со дронови
Украински дронови го нападнаа рускиот пристанишен град Новоросијск во Краснодарскиот крај преку ноќ, оштетувајќи нафтен терминал и предизвикувајќи голем пожар, објавија неколку руски Телеграм канали и локални претставници.
Нападот го погоди нафтениот комплекс Шешарис, оштетувајќи ја инфраструктурата и предизвикувајќи пожар. Големиот извозен терминал служи како крајна точка на нафтоводот на државната компанија Транснефт, најголемата светска компанија за нафтоводи.
Оперативниот штаб на Краснодарскиот крај го потврди нападот врз терминалот и рече дека неколку крајбрежни објекти биле оштетени во нападот. Официјалните лица велат дека пожарот во комплексот Шешарис е изгаснат.
In only 3 weeks time, Ukraine has essentially created the blockade of Russian oil that the west still refuses to do.
Taking out export terminals operations in Crimea, Tuapse and now Novorossiysk.
At current rate, Russia's entire southern export operations will be gone in a… pic.twitter.com/1KbWGBMZx8
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) November 14, 2025
Рускиот државен медиум РИА Новости, исто така, објави дека цивилен брод во пристаништето бил погоден за време на масовниот напад со беспилотни летала, при што биле повредени тројца членови на екипажот. Руското Министерство за одбрана соопшти дека единиците за воздушна одбрана собориле 66 дронови над Краснодарскиот крај преку ноќ.
Андриј Коваленко, раководител на украинскиот Центар за борба против дезинформации, проговори за нападот на социјалните медиуми. „Ова е нафтениот терминал во Новоросијск по нападот“, напиша тој на Телеграм. „Во меѓувреме, Русија ги таргетира станбените згради и енергетската инфраструктура.“
Нападот врз Новоросијск се случи откако Русија истовремено го бомбардираше Киев со бранови беспилотни летала и ракети во масовен напад во кој беа повредени најмалку 14 лица и беа запалени десетина станбени згради.
Footage of a Ukrainian attack drone slamming into the Russian S-3/400 SAM battery protecting the port of Novorossiysk, causing a massive series of secondary explosions. pic.twitter.com/QmKKq3ubiX
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) November 14, 2025
Новоросијск, клучен центар за руската логистика и енергетска инфраструктура на Црното Море, е цел на повторени украински напади. Киев ги смета руските рафинерии и петрохемиски фабрики за легитимни воени цели бидејќи тие обезбедуваат финансиска поддршка за воените операции на Русија.
фото: принтскрин
Европа
ЕУ го истражува Ред Бул
Европската комисија започна антимонополска истрага против Ред Бул поради сомневања дека производителот на енергетски пијалоци ја злоупотребил својата доминантна позиција за да ја ограничи конкуренцијата.
„Стратегијата на Ред Бул наводно била насочена кон енергетските пијалоци што ги продава неговиот најблизок конкурент“, соопшти Комисијата. Додаде дека стратегијата се однесувала на места каде што пијалоците се купуваат за консумирање на друго место, како што се супермаркети и киосци на бензински пумпи.
Стратегијата наводно се состоела од давање финансиски или други стимулации на трговците на мало да престанат да продаваат енергетски пијалоци на конкурентите или да влијаат на позиционирањето на тие производи, како што е поставување на помалку видливи места во продавниците.
Ред Бул е исто така осомничен за злоупотреба на својата позиција како менаџер на категории, во која го контролирал начинот на кој трговците на мало пласирале одредена категорија на производи, така што конкурентските пијалоци биле исклучени од понудата или ставени во неповолна положба.
„Сакаме да утврдиме дали овие практики можеби довеле до високи цени и го ограничиле изборот на енергетски пијалоци за потрошувачите. Оваа истрага е дел од тековните напори на Комисијата за спроведување на правилата за конкуренција во синџирот на снабдување со храна во корист на европските потрошувачи“, изјави комесарката за конкуренција Тереза Рибера.
Оваа истрага следи по ненајавените инспекции во седиштето на Ред Бул и на други локации во март 2023 година. Компанијата ги оспори рациите во Европскиот суд на правдата во Луксембург, тврдејќи дека тие биле непропорционални и не биле доволно поткрепени со конкретни сомневања за антиконкурентско однесување.
Компанијата, исто така, тврдеше дека истрагата била претерано под влијание на информации од Монстер Енерџи, еден од нејзините конкуренти. Сепак, приговорите на Ред Бул беа одбиени. Ред Бул се соочува со казна до 10 проценти од годишниот промет доколку се утврди дека ги прекршил правилата за конкуренција на ЕУ.
фото: принтскрин

