Контакт

Истражувања

Макфакс истражува: По три години, Обвинителството отвора истрага за падот на полицискиот„МИ 17“ кај Струмица

Објавено пред

Струмичкото Обвинителство го комплетираше досието за предистражната постапка што се води за хеликоптерската несреќа, во која загинаа четворица пилоти на МВР. Три години по несреќата, како што дознава „Макфакс“, надлежното обвинителство отвора истрага за утврдување на евентуална кривична одговорност за падот на полицискиот „МИ-17“. Ваквата одлука ќе биде соопштена во јавноста деновиве, во пресрет на одбележувањето на тригодишнината од несреќата во која животите ги загубија четворицата врвни пилоти – полициските јастреби Драги Мицев од Струмица – началник на воздухопловните сили на МВР и неговите колеги-пилоти Марјан Трајковиќ од Куманово, Тоде Орешков од Кавадарци и Иљо Лопатички од Битола.

dobivaj vesti na viber

Во центарот на истражната постапка е неосветлениот антенски столб на Македонската радиодифузија. Но, со истрагата е опфатена и опремата за ноќно летање. Како што дознавме, обвинителството се обратило од израелската фирма „Елбит“ од која е набавена опремата за ноќно летање, од којашто е побаран одговор дали визирите за ноќно летање смееле да се користат во населено место и во услови во какви што бил изведуван последниот ноќен лет на рутата од Скопје преку Велес, Неготино, Валандово, Струмица, Берово, Делчево и назад.

 

„Макфакс“ истражуваше до какви сознанија досега дошле истражителите и постојат ли основи за барање кривична одговорност за падот на полицискиот хеликоптер. Во досегашната предистражна постапка, како што откриваме, биле утврдени сплет на околности кои довеле до несреќата, а кои се поврзани со неосветлениот антенски столб, во тек се и дополнителни проверки околу израелската опрема за ноќно летање, а детектирана и е потреба од воспоставување  адекватна регулатива и стандарди при изведување на летовите. Истрагата која се отвора треба и конкретно да ја лоцира одговорноста кај институциите кои затаиле. Во предистражната постапка најголем дел од сознанијата се црпени од извештајот на специјалната 11 члена Комисија за испитување на несреќата, која ја формираше тогашната министерка за внатрешни работи Гордана Јанкулоска. Десетици папки, кутии со доказен материјал, како и стотина страници извештаи од воздухопловни и крим-експерти беа доставени до Обвинителството во Струмица. На 110 страници воздухопловните експерти дале пресек на околностите под кои се случила несреќата. Се анализирало како се случила несреќата, зошто хеликоптерот летал по кобната рута, какви податоци за летот содржат црните кутии, дали бил осветлен антенскиот столб во кој удрил хеликоптерот и дали пилотите се соочувале со технички проблеми при летот.

Во истрагата којашто допрва ќе се отвори ќе се бара странско вештачење на остатоците од урнатиот хеликоптер. Обвинителството од Струмица писмено ќе побара од Министерството за правда да се обезбеди странска експертиза, со цел да се расветлат сите околности околу несреќата. За таа цел, според проценките, државата ќе треба да издвои од 70 до 80 илјади евра за вештачење. Слична сума ( 50 илјади фунти) земјава плати и за странската експертиза на деловите на урнатиот хеликоптер на АРМ кај Блаце, кога на 12 јануари 2008 година загинаа 11 мировници при враќање од мисијата во Босна.

Извештајот на комисијата – таен

Хеликоптерот на МВР на 10 јули 2014 година се урна во индустриската зона пред Струмица. Ледината која се наоѓа во средиштето на зоната е единствениот празен простор во околината, каде што хеликоптерот можел да слета. Првичните претпоставки беа дека „МИ-17“ зафатил дел од сајлите на антената, по што почнал неконтролирано да лета, така што се урнал и експлодирал.

Извештајот на Комисијата на МВР е основниот документ на кој засега се темели истражната постапка за несреќата. Но, извештајот е означен како „строго доверлив“, со што пристап до него имаат само членовите на комисијата и истражните органи. Веројатно, токму поради класифицираноста на податоците, во јавноста изминативе години речиси  немаше информации поврзани со сознанијата за причините за несреќата. Од она што неофицијално може да се дознае од извори од истрагата,  во „Досието МИ-17“ најобемен е материјалот за одржувањето, сервисирањето и техничката исправност на хеликоптерите, но најголемо значење за истрагата имаат укажувањата за евентуалните пропусти и препораките кои ги даваат членовите на Комисијата за истражување на несреќата.

 

Во изготвувањето на главниот извештај биле вклучени 16-ина групи, кои биле задолжени за подготовка на посебни анализи на секој сегмент одделно – од техничката исправност на леталото, неговото одржување, па се’ до почитувањето на воздухопловните правила при летот и рутите по кои се движеле.

Од ноќта кога се случи несреќата досега, извршен е увид, како и фотографирање и снимање на местото на несреќата со беспилотно летало. Вештачени се и примероци од урина и крв земени од контролорите на лет вработени во МВР, а изработен е и геодетски елаборат за ситуацијата на местото на несреќата.

Антенскиот столб – клучен за истрагата

Антенскиот столб висок 120 метри, кој се наоѓа во индустриската зона кај Струмица, е во центарот на истрагата. По барање на Обвинителството, беше извршено вештачење на столбот.  Според првичните неофицијални информации, постојат индиции дека не бил соодветно осветлен антенскиот столб во кој удрил хеликоптерот, кој потоа најверојатно почнал неконтролирано да лета и се урнал на ледината.

Засега се знае дека „МИ-17“ удрил во столбот во сопственост на Македонска радиодифузија. Доказите на местото на несреќата сведочат дека столбот буквално бил откорнат од земја и паднал недалеку од хеликоптерот. Претпоставките се дека леталото зафатило дел од сајлите на антената, по што почнало неконтролирано да лета. Елисите, две тркала и опашката на хеликоптерот – тоа е сè што можеше да се забележи на ледината кај Струмица по оваа трагедија.

Струмичката антена е еден од највисоките антенски столбови во државата, на која требало да има неколку осветлувања. Столбот порано бил користен од Македонското радио како предавател на средни бранови. Преку него се пренесувала и програмата на локалната Радио Струмица, кога таа работеше во попладневните часови. Поранешни вработени од ова радио велат дека столбот бил прицврстен со четири сајли, кои биле поставени во пречник од неколку десетина метри и се протегале до самиот врв на предавателот. Едни очевидци твдеа дека сигналната светилка работела, додека други велат дека не работела воопшто.

Според истрагата, во изминатиот период вештачен е системот за светлосно означување на антенскиот столб во сопственост на ЈП „Македонска радиодифузија“, а правена е и анализа на електричното напојување и исправноста на сигналните светилки поставени на столбот. Направена е и анализа на траги од боја подигнати на лице место од антенскиот столб и од задната елиса на хеликоптерот, одземени се аудио и видеоснимки од граѓани кои со мобилен телефон го снимиле падот на хеликоптерот, а постојат и видеоснимки од безбедносните камери поставени на објекти во близина на местото на несреќата.
Вештачени биле и маслото и горивото на хеликоптерот, како и деловите од урнатиот воздухоплов и на антенскиот столб. Вршени се анализи и на мобилните телефони на загинатите пилоти, било разговарано со пожарникарите кои први пристигнале на местото на несреќата, како и со очевидци.

Во меѓувреме, било побарано и од ЈП „Македонска радиодифузија“ да ја достави целокупната градежна и употребна документација за антенскиот столб на местото викано Крива река, како и целосна техничка документација за столбот, со цел да се утврди дали бил осветлен ноќта кога се случи несреќата. Се барале и документи за тоа кога последен пат е извршен технички преглед на системот за осветлување и за негово обележување.
Владата веднаш по несреќата донесе одлука да се преземат неколку итни мерки. Приоритетно беше наложено соодветно да се обележат сите антенски столбови, кои се повисоки од 45 метри. Во правилниците со кои се регулира оваа област, за столбови над 45 метри, предвидено е да има осветлување на половина, со осветлување во црвена боја. На врвот треба да има црвено светло, што постојано ќе биде вклучено.

 

Тајната на црните кутии  

Струмичкото обвинителство изминатиов период побарало да се обезбеди сателитска снимка од Агенцијата за цивилно воздухопловство за летот на хеликоптерот, а независни експерти во Москва извршија дешифрирање и анализа на податоците од црните кутии – регистраторот на податоци на летот и регистраторот на говорот во пилотската кабина на хеликоптерот. Црните кутии се преслушуваа во Меѓународниот воздухопловен комитет со седиште во Москва.

Станува збор за реномирана стручна установа, која беше споменувана како една од опциите каде што би можеле да се вештачат и црните кутии од соборениот малезиски авион со 295 патници и членови на екипажот над Украина, пред да се донесе одлука тие да им бидат предадени на малезиските власти.
Детали за содржината на смениот материјал во црните кутии засега не се откриваат.

Исправноста на хеликоптерот и ноќните визири

Иако МВР веднаш по несреќата ја отфрли можноста за техничка неисправност и тврдеше дека пилотите немале проблеми со воздухопловот, ова е, сепак, една од дилемите на кои се фокусира истрагата. Пилотите имале опрема за ноќно летање, но можно е светлината што доаѓала од градот да им попречила да го видат антенскиот столб. Ваквите претпоставките се испитуваат за време на истрагата. Обвинителството во таа насока побарало објаснување од израелската компанија „Елбит“ во кои услови и при какви летови требале да бидат користени визирите.

„Ми-17“ е руски хеликоптер, произведен во декември 2008 година, а МВР го купи хеликоптерот од Литванија една година подоцна. Полицискиот хеликоптер бил опремен со најсофистицирана опрема за навигација. Од МВР по несреќата тврдеа дека хеликоптерот бил исправен, редовно сервисиран и дека пилотите во текот на тренажниот лет не пријавиле никаков проблем. Од четирите хеликоптери „МИ-17“, кои ги поседува МВР, урнатото летало било најново и со најмалку часови лет. Хеликоптерот од денот на набавка до несреќата летал вкупно 312 часа и 44 минути, имал 1.042 слетувања и 415 стартувања на моторот. Последниот редовен преглед бил направен на 17 мај 2014 година, со пробен лет наредниот ден. При овој рутински преглед немало никакви пријави дека кој било дел е неисправен.

„Спорна“ рута на летање

Четворицата пилоти биле на редовна ноќна обука, тренинг и кондицирање. Тие ноќта вежбале летање со специјални очила за визуелен лет набавени од израелската фирма „Елбит“. За еден пилот да биде во тренажа, односно кондиција, мора да исполни минимум 120 до 180 часа летање годишно.

Претпоставките се дека пилотите, најверојатно, се обиделе да го слетаат полицискиот хеликопер на ледината во близина на Струмица. Претпоставка е дека оделе на таа позиција да направат промена на пилотите.

Во изминатата година неколкупати беше извршена реконструкција на кобниот лет, за да се утврди по која маршрута летале пилотите. За таа цел беше ангажирано стручно лице од АРМ, пилот со потребните сертификати, со чија помош бее изведена реконструкција на настанот. Во меѓувреме, се прибрале многубројни вербални докази, се вршел распит на лица од Контрола на летање, Македонската радиодифузија, сите членови на екипажот од друг хеликоптер кој истата вечер вршел тренажен лет на подрачјето на Источна Македонија.

Една од дилемите кои се отворија по несреќата кај Струмица е дали хеликоптерот летал премногу ниско и зошто слетал на терен кој не е стандарден за оваа намена. Искусните пилоти објаснуваат дека за државните воздухоплови, односно хеликоптерите на МВР и на АРМ важат поинакви, интерни правила, за разлика од цивилното воздухопловство. Според нив, вонтеренско слетување се практикува, но и за него е неопходно да се реализира на терен на кој постојат основни услови за да се слета безбедно. Често воените и полициските пилоти се принудени да слетуваат на вакви терени, или на планински места на 2.000 метри надморска височина. Во такви услови, слетувањето може да се изврши со помош на опрема за ноќно летање или, пак, со асистенција од теренот.

Пилотите велат дека ниското летање, особено преку ден е многу тешко за секој пилот. Далноводите и антенските столбови се ноќен кошмар бидејќи столбовите се гледаат, но не и жиците со кои се поврзани, за што тврдат дека алармирале повеќепати до надлежните.

Воздухопловите не смеат да летаат под 600 метри или 2.000 фити оддалеченост од теренот, населено место, некој објект или планински предел. Но, ваквото ограничување важи само за цивилните воздухоплови, но не и за хеликоптерите кои даваат медицинска помош и за државните хеликоптери при вршење оперативни летови.
Според Законот за воздухопловство, воздушниот сообраќај е забранет под определена височина над градовите и другите населени места и индустриските објекти. Тој може постојано или привремено да се забрани над определено подрачје што е прогласено за забранета, условно забранета или за опасна зона. Воздушниот сообраќај над определени подрачја може и да се ограничи временски или со определување на височината под која или над која тој не смее да се врши.

Но, овие правила не важат ако е дадена дозвола за летање под определената височина од страна на надлежната Агенција за воздухопловство, или, пак, доколку станува збор за државните воздухоплови, меѓу кои се и хеликоптерите на МВР.
За нив нема ограничувања ниту за висината на која летаат, ниту за акробатско летање над градовите и другите населени места и индустриските објекти.

Иако сведоци кои живеат во близина на индустриската зона во Струмица за медиумите изјавуваа дека на овој потег ретко биле забележани хеликоптери како летаат, од МВР тврдеа дека станува збор за рутинска траса. Ден по несреќата, надлежните во МВР изјавија дека станува збор за маршрута по која десетици пати минувале пилотите, без да имаат никаков проблем.

„МИ-17“ – моќен хеликоптер за спасувачки мисии

Полицискиот хеликоптер „МИ-17-В5“ што се урна во близина на Струмица е произведен во 2008 година, а една година подоцна МВР набави четири вакви летала.
Според податоците што можат да се најдат на интернет, станува збор за повеќенаменски хеликоптер создаден во поранешниот СССР. Сличен е на хеликоптерот „Ми-8“ со вграден засилен мотор, поголем ротор и со поразвиен пренос од „ми-14“. Конструкцијата на трупот е засилена заради поголема носивост. Познат е како „ми-8МТ“. Препознатлив е по тоа што роторот од опашката е сместен од левата страна, каде што се наоѓа и вратата за влегување, како и по штитниците против прашина.


Се користи како спасувачки хеликоптер. Може да извршува повеќе задачи како: напад, воздушна поддршка, електронско следење и снимање, медицински и спасувачки. Во зависност од намената, во кабината можат да се превезат 24 патници, 30 војници или 20 ранети.
Ваков хеликоптер беше употребен за спасување на повреден мотоциклист на Солунска Глава, како и за евакуација на двајца планинари од Матка. Беа користени и како помош за време на големите поплави во Обреновац во Србија, како и за спасување на двајца албански државјани кои беа заглавени на планината Кораб.
Црн биланс на македонското воздухопловство

Десетина воздухопловни несреќи за две децении или пет несреќи со десетици жртви и повредени за само 10 години го обележаа црниот биланс на македонската воздухопловна историја. Четири од несреќите се случија при пад на хеликоптери и авиони во сопственост на Владата, МВР и АРМ, при што животите ги загубија 26 врвни професионалци, пилоти и војници кои беа во служба на државата. Една од најголемите трагедии се случи со владиниот „кингер“ на територија на Босна и Херцеговина, каде што животот го загуби поранешниот македонски претседател Борис Трајковски и осумтемина други личности. Три воздухопловни катастрофи се случија со хеликоптерите „МИ-17“, едни од најчестите летала кои можат да се сретнат во армиските и во полициските хангари (несреќата кај Блаце, на Шапка и кај Струмица).

Во релативно кусата историја на македонското воздухопловство, бројот на несреќи не е воопшто мал. Уште позагрижувачки се дел од сознанијата до кои дојдоа истражните органи, кои укажуваат дека воздухопловите паѓале поради серија системски грешки и пропусти, некогаш поради недоволна обученост на пилотите или, пак, поради неисправност на дел од инструментите. Иако за дел од несреќите истрагите беа завршени без да се побара конкретна одговорност, загрижува односот на институциите, особено кон службените воздухоплови, каде што место безбедноста и професионалноста да бидат издигнати до највисоко ниво, биле дозволени многубројни пропусти, кои, за жал, имаа катастрофален епилог.

Даниела Трпчевска

 

Истражувања

(Видео) Нафтениот тајкун и пратеник од ДУИ, Јахоски, му ја продал куќата на Таравари во Тафталиџе, комшии му се министри и бизнисмени

Објавено пред

Куќата во скопско Тафталиџе на Арбен Таравари, актуелен градоначалник на Гостивар и лидер на Алијансата за Албанците, по цена далеку пониска од пазарната му ја продал пратеникот од ДУИ, Исмаил Јахоски, кој пет мандати беше градоначалник на Пласница и чие семејство е сопственик на „Пуцко петрол“. „Макфакс“ дојде до официјалниот документ, кој покажува дека последниот сопственик на куќата во Тафталиџе пред Таравари да ја купи бил пратеникот Јахоски заедно со сопругата Љупка-Еда Јахоска.

dobivaj vesti na viber

Со купувањето на куќата, Таравари во соседството е опкружен со видни бизнисмени, но и политичари од партијата ДУИ. На неколку чекори од неговиот двор живее министерот за финансии, Фатмир Бесими. На истата улица кај Бесими куќа има и бизнисменот Фатмир Етеми, кој е поранешен пратеник од ПДПА, кој изгради деветкатница кај „Мајчин дом“ во Аеродром.

Иако му ја продаде куќата, семејството Јахоски останува прв сосед на Таравари оти Љупка-Еда Јахоска, според податоците од Катастарот, е сопственичка на соседната парцела.

Историјатот од Катастарот покажува дека Јахоска во 2013 станала сопственичка на куќата што денес ја поседува Таравари. Делела по една половина со Иса Јаоски. Во 2017 година делот од Иса Јаоски како дар го добил пратеникот Јахоски. По четири години, во 2021 година, врз основа на договор за купопродажба како сопственик е внесен Таравари.

Таравари во анкетниот лист истовремено ги пријавил куќата од 150 илјади евра и кредит од 100 илјади евра

Според анкетниот лист пријавен во Државната комисија за спречување корупција, Таравари за квадратен метар платил 576,5 евра, иако пазарната цена за квадрат надминува 1.500 евра и сега и во 2021 година кога била направена купопродажбата. Извештаите на Државниот завод за статистика (ДЗС) покажуваат дека и во 2019 година, две години пред Таравари да ја купи куќата, просечната цена на квадрат во Скопје била 1.000 евра, а од тогаш наваму цените се во постојан пораст.

Таравари смета дека цената од 150 илјади евра за 261 квадрат во Тафталиџе е реална и нагласува дека цените сега и пред две години се разликуваат

Таравари за „Макфакс“, сепак, тврди дека платил реална цена за куќата и не даде никаков коментар на обвинувањата за партиски пазар и сомнеж за корупција.

„Куќата е купена во јуни 2021 година со комплетно уредна документација. Пријавена е во анкетниот лист уште 2021 година, а според состојбата во која беше купена куќата во 2021 година, таа ѝ е реалната цена за тоа време. Инаку, цените на становите и куќите сега и пред две години се разликуваат“, рече Таравари.

Пратеникот Јахоски вели дека има обичен мобилен и не ги гледа пораките со прашања за купопродажбата

Пратеникот од ДУИ, Јахоски, не одговори на прашањата од „Макфакс“ зошто му направил попуст на Таравари и со тоа оставил простор за сомнеж за корупција и политички пазар, како што обвинува опозицијата.

„На седница сум“, рече пратеникот, кој самиот се јави во „Макфакс“ оти, како што рече, му стигнала празна порака, но спушти слушалка кога ги слушна прашањата што му беа испратени во пораката. Рече дека има обичен телефон и не гледа прашања, а не одговори ниту на прашањата испратени по имејл.

Таравари, истовремено, со купувањето на куќата за која навел дека вреди 150 илјади евра, во анкетниот лист пријавил и кредит од 100 илјади евра.

Државната комисија за спречување корупција ги истражува сите наводи во анкетниот лист на Таравари, вклучително и цената на куќата.

„Имаме предмет за Таравари, но сè уште се работи и во овој момент немаме исход што би можел да се соопшти“, вели Билјана Ивановска, претседателка на ДКСК, за „Макфакс“.

Управата за финансиска полиција, пак, како најповикана институција за следење на патот на парите и откривање криминал во функционерските кругови, една недела не одговара на прашањата од „Макфакс“ за цената што Таравари ја платил за куќата по јавно искажаните сомнежи за корупција ниту, пак, извести дали на кој било начин оформиле предмет за овој случај. Новиот директор на Управата, Горан Иванов, не контактира со медиумите, освен во случаи кога Управата преку соопштение, еднострано, ѝ се обраќа на јавноста. За случајот на Таравари, досега од оваа институција немаше соопштение.

Прикажи повеќе...

Истражувања

Разрешена директорка зела плата и го возела службениот автомобил

Објавено пред

Ексдиректорката на Државниот комунален инспекторат, Елизабета Јованчева, и разрешена зела плата, го возела службениот автомобил и потпишувала документи, а нејзините колеги сведочат и дека заминала на обука во Италија за која си зела и дневници. Инспекторатот сега судски бара ексдиректорката да врати 26.832 денари, што ѝ биле префрлени како плата по разрешувањето, а откако ќе ја добие пресудата за платата, ќе поведе постапка и за сите останати трошоци што ги направила во периодот по одлуката на Владата.

dobivaj vesti na viber

„Владата ја разреши Јованчева на 15 мај 2018 година, без образложение, со назнака дека одлуката стапува на сила веднаш, но таа си остана на функцијата до јуни. Место само за 15 дена од мај, таа си потпиша плата за цел месец. Одвреме-навреме доаѓаше и на работа. Кога ја прашавме зошто доаѓа и по одлуката на Владата, таа кажуваше дека чека официјално известување“, велат вработени во Инспекторатот кои сакаа да останат анонимни.

Инспекторатот бил без директор до август 2018 година кога Владата го назначила Зоран Маџовски за в.д. директор, но по само две недели го разрешила и него и за в.д. директор е назначен Сали Ајдини, кој сè уште е на функцијата. Со негов потпис, Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата. Со истиот допис ја известиле ексдиректорката дека ако не ги врати парите, ќе почнат судска постапка.

Јованчева им одговорила дека барањето им е неосновано, па Инспекторатот побарал милење од Државното правобранителство. Правобранителството го прифатило барањето и го известило Инспекторатот дека случајот е испратен за постапување до Државното правобранителство во Штип, надлежно да постапува доколку е потребно да биде поведена судска постапка.

„Правобранителството нè извести дека подготвително рочиште за предметот е закажано за во март годинава. Нашиот став е дека поранешната директорка треба да ги врати парите за половина месец оти одлуката на Влада за нејзино разрешување стапи на сила веднаш и таа беше одјавена од социјално осигурување“, изјави директорот Ајдини за „Макфакс“.

Државниот комунален инспекторат во октомври лани побарал од Јованчева да ги врати парите што ги добила како вишок средства со платата

„Макфакс“ ја контактираше ексдиректорката Јованчева, но таа не сакаше да зборува за случајот.

Владата, која ја назначи и ја разреши Јованчева, не одговори на прашањата кое е образложението за нејзиното разрешување и зошто постојано дозволуваат Инспекторатот да е без директор.

„Во однос на кадровските прашања во Владата на Република Македонија, има комисија за кадровски прашања, која за секое лице поединечно ги проверува содржините на поднесената документација за да се провери дали ги исполнуваат условите за именување и соодветно на фактите, со потврдата за исполнување на условите за именување, Владата ги именува истите“, е коментарот на Владата како одговор на прашањата за смената на Јованчева.

Владата ја назначи за директорка Јованчева на 26 јануари 2018 година откако Инспекторатот беше три месеци без директор, оти дотогашниот стана градоначалник, а вработените беа без плата. Една од првите обврски на Јованчева беше потпишувањето на платата.

 

Прикажи повеќе...

Истражувања

(Видео) „Лимак“ и Градот ги изиграа скопјани, се гради хотел место прво да се изгради подземната сообраќајница

Објавено пред

Место прво да ја изгради подземната сообраќајница па потоа да ги гради содржините над земја, турската компанија „Лимак“ кај Стара железничка прво гради хотел. Зад „Рамстор“ веќе се гледа објект од приземје и четири ката, а во исто време на трасата на подземната сообраќајница видливи се само подготовки за градење. Овој проект е уште еден во низата проекти што имаат поддршка и од ВМРО-ДПМНЕ и од СДСМ. Во време на ВМРО-ДПМНЕ во 2012 година беше продадено државното земјиште, но се молчеше иако со години не се градеше, а властите од СДСМ, пак, лани наплатија комуналии за сите предвидени објекти и издадоа одобренија за градење и покрај мораториумот за градење во Центар.

dobivaj vesti na viber

Сега властите молчат за редоследот на градење. Обврската прво да ја изградат подземната сообраќајница на Турците им ја наметна поранешниот градоначалник на Скопје Коце Трајановски, веднаш по продажбата на земјиштето во 2012 година. Трајановски ги уверуваше скопјани дека Град Скопје склучил договор со Турците кој нема да дозволи тие да си ги изградат комерцијалните содржини над земја и да ја баталат подземната сообраќајница бидејќи се обврзале прво да ја изградат сообраќајницата, а дури потоа да почнат да ги градат другите содржини. Изградбата се одолговлекуваше со години, а кога веќе почнаа да градат минатата година, Турците покажаа дека приоритетен им е хотелот, спротивно на уверувањата на поранешниот градоначалник.

Иако објектот зад „Рамстор“ секојдневно расте, и од Град Скопје и од „Лимак“ велат дека не е прекршен договорот за изградба на подземната сообраќајница.

Од Градот тврдат дека е на сила договорот што го потпишал поранешниот градоначалник, но го сокрија кога „Макфакс“ со барање за пристап до информации од јавен карактер побара копија. Не одговорија на барањето и по истекот на законскиот рок од еден месец.

„Градот Скопје го нема променето договорот склучен помеѓу Град Скопје и ‘Лимак’ од 12.03.2012 година“, кусо одговорија од Градот на прашањето кога го смениле договорот што го обврзува „Лимак“ прво да ја изгради подземната сообраќајница, а потоа да ги гради останатите содржини со оглед на сегашната состојба на градилиштето зад „Рамстор“.

Од „Лимак“ избегнаа да одговорат директно на прашањето зошто не ја изградија подземната сообраќајница пред да почнат да ги градат другите содржини. Велат дека и покрај одолговлекувањето, ќе ги исполнат обврските од договорот потпишан во 2012 година.

„Според распоредот за изградба на ‘Лимак’, подземната сообраќајница ќе биде прва точка од проектот на ‘Лимак’, кој ќе се гради на парцелата 1.1. ‘Лимак’ прво ќе ја гради подземната сообраќајница на секвенци на парцелата 1.1 и ќе работи нагоре за да ги комплетира паркинзите, а дури потоа ќе почне со активности за изградба на станбените објекти и трговскиот центар кои е предвидено да се наоѓаат на ова место. Според инженерите, ова е сосема изводлив проект. Планирано и буџетирано е дека ‘Лимак’ ќе инвестира до 250 милиони евра за да го заврши овој проект“, изјавија од „Лимак“ за „Макфакс“.

Од компанијата се правдаат дека почнале да го градат хотелот зад „Рамстор“ оти заедно со локацијата го презеле и одобрението за градење што претходниот инвеститор го добил во 2008 година. Морале да почнат да градат оти биле обврзани во рок од десет години од издавањето на одобрението градбата да заврши. Поради истечениот рок за завршување на градбата „Лимак“ плаќа казна од два милиона денари месечно.

Официјално изградбата на комплексот кај Јужен булевар Турците ја почнаа лани во септември и најавија дека подземната сообраќајница ќе биде готова за 20 месеци, односно до средната на 2020 година. Ќе се гради прво потпорен ѕид од 17.000 квадратни метри околу сите парцели опфатени со проектот.

„Лимак“ на просторот кај Стара железничка станица покрај подземната сообраќајница најави изградба на мултифункционален комплекс со четири дваесеткатници, трговски центар, простор за рекреација, угостителски објекти и паркинг. Земјиштето со вкупна површина од 41.824 квадратни метри во 2012 година го купи за 3,7 милиони евра. Лани за комуналии на Град Скопје се обврза да му исплати 6,5 милиони евра на рати, а за 20 отсто помала сума треба да исплати на име комуналии и во Општина Центар.

Прикажи повеќе...

Најново

Македонија4 часа

Силниот ветер предизвика штети во Штип: оштетен покрив на училиште, паднати дрвја на повеќе локации

Силен ветар оштети дел од покрив на средното електро-машинско училиште во Штип, а дрво падна и во непосредна близина на...

Македонија4 часа

Град Скопје: Во Шуто Оризари нема јавен превоз поради советничката група на ВМРО-ДПМНЕ

Македонија повторно станува заробена режимска држава во која граѓаните се злоупотребуваат како потрошен материјал на политичките партии за наметнување на...

Македонија4 часа

Студентите и средношколците не смеат да трпат поради партиски препукувања – младите излегоа на протестот за проблемите со градскиот превоз

Студентите и средношколците не смеат да трпат поради партиски препукувања, беше една од пораките кои студентите ги упатија на денешниот...

Македонија5 часа

Курто Дудуш ја обвини Арсовска за расизам и дискриминација: „Пишува ли на автобусите на ЈСП ‘забрането за Роми’“

Градоначалникот на Општина Шуто Оризари, Курто Дудуш, на денешниот протест за јавниот превоз упати повеќе барања до градоначалничката Данела Арсовска,...

Македонија7 часа

За лекарски прегледи се чека и со месеци, а стотици термини останале празни оти граѓаните не дошле: „Ако не можат, нека откажат преку СМС“ – апелираат надлежните

Граѓаните што не може да го искористат закажаниот „Мој термин“ во јавното здравство, преку СМС-порака да го откажат за да...

Топ8 часа

Скопјанка на 69-годишна возраст е жената што загина по удар на автомобил во Чаир

Шеесет и деветгодишна жена, со иницијали Н.П. од Скопје е починатата по ударот на автомобил во Чаир, објави МВР. Несреќата...

Македонија11 часа

Почувствуван земјотрес во Македонија

Утрово е регистриран земјотрес со јачина од 2,10 степени според Рихтер во Македонија. Според првите информации од ЕМСЦ, епицентарот е...

Македонија11 часа

(Видео) ДПМНЕ предизвикувајќи тепачка избегна да одговори зошто не ја укина историската комисија, велат од Левица

„На вчерашната седница за пратенички прашања, пратеникот од Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, постави прашања за кои јавноста чека одговор...

Македонија11 часа

СДС со примитивни методи во Собранието го активира насилникот и пудлицата на Венко, Апасиев, велат од ВМРО-ДПМНЕ

„Венко Филипче и СДС тотално се изгубија на политичката мапа по катастрофалниот пораз и последните анкети каде рејтингот им е...

Свет12 часа

Унгарија го поддржа Нетанјаху: Одлуката на Меѓународниот кривичен суд е апсурдна

Министерот за надворешни работи на Унгарија ги критикуваше налозите за апсење на Меѓународниот кривичен суд за израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху...

Европа12 часа

Украинскиот парламент ја одложи седницата, на пратениците им е кажано да ги држат своите семејства подалеку од владиниот кварт на Киев

Украинскиот парламент ја одложи седницата што требаше да се одржи денеска поради безбедносни причини, јави јавната телевизија Суспилнe, повикувајќи се...

Свет14 часа

Ким Џонг-ун ги нападна САД: Никогаш не сме биле толку блиску до термонуклеарна војна со Јужна Кореја

Севернокорејскиот лидер Ким Џонг-Ун ги обвини САД за провокации и ескалација на тензиите, велејќи дека Корејскиот Полуостров никогаш не се...

Топ23 часа

Деветнаесетгодишна девојка го управувала автомобилот со којшто беше усмртена жената во Чаир

Деветнаесетгодишна девојка (А.Џ.) управувала со автомобилот „сеат алтеа“, со којшто попладнево беше прегазена жената во скопската населба Чаир којашто почина...

Скопје23 часа

Студентите на протест поради јавниот превоз, бараат и набавка на нови автобуси и велосипедска инфраструктура

Универзитетското студентско сообрание (УСС-УКИМ) за утре, 22 ноември, најавува протест поради проблемите со јавниот превоз што ќе се случува од...

Топ1 ден

Трагедија вечерва во Чаир: Загина жена, ја прегази автомобил

Жена загина во скопската неселба Чаир, кога во неа удрил автомобил со скопски регистерски ознаки. Според информациите од СВР Скопје...

Скопје1 ден

Владата ќе му позајми на градот Скопје дел од нафтените резерви на државата за ЈСП

Владата вонредно расправаше поради недостигот на енергенси за обавување на јавниот сообраќај на територијата на Град Скопје, при што беше...

Македонија1 ден

(Видео) Избегната тепачка во Собранието, Гаши го повика обезбедувањето

Во македонскиот парламент денеска избегната тепачка меѓу некои од пратениците. Инцидентот се случи меѓу лидерот на Левицата, Димитар Апасиев, и...

Македонија1 ден

Црната листа на САД е многу динамична и отворена за додавање нови имиња, порача Агелер

Американската амбасадорка Анџела Агелер, денеска, одговарајќи на новинарско прашање во врска со црната листа на САД, рече дека таа е...

Скопје1 ден

(Видео) СДСМ со решенија за кризата во Скопје: закон за финансиска поддршка на Градот и на ЈСП, субвенциии за гориво, вели Јанчева

„Како што најавивме, денес сме тука за да ги презентираме нашите конкретни предлози за надминување на кризата во која се...

Македонија1 ден

ЈСП избрало неприфатлива понуда во набавката на „евродизелот“, утврдени неправилности во постапката, соопшти Бирото за јавни набавки

Постапката за јавна набавка на „евродизелот“ објавена од страна на договорниот орган ЈСП беше предмет на управна контрола во Бирото...