Спорт
Мекларен и Ред бул се сомневаат во легалноста на болидот на Хас
Шефот на Хас Ф1, најновиот Формула 1 тим, Гинтер Штајнер ги отфрли обвинувањата дека нивниот болид е нелегална копија на минатогодишниот болид на Ферари, откако тимовите на Ред бул и Мекларен официјално побараа мислење од ФИА.
Возачот на Мекларен, Ферн…


Шефот на Хас Ф1, најновиот Формула 1 тим, Гинтер Штајнер, ги отфрли обвинувањата дека нивниот болид е нелегална копија на минатогодишниот болид на Ферари откако тимовите на Ред бул и Мекларен официјално побараа мислење од ФИА.
Возачот на Мекларен, Фернандо Алонсо на Австралиското ГП изјави дека Хас се брзи бидејќи се копија на минатогодишниот болид на Ферари, а слични сомнежи појави и шефот на Ред бул, Кристијан Хорнер, како и од тимот на Форс Индија. Правилата во Ф1 се јасни – тимовите мораат да ја дизајнираат сами својата шасија и аеродинамика.
„Критичарите зборуваат без интелигенција и без познавање, така што ако имаат проблем нека протестираат пред ФИА. Тие гледаат духови и не го сфаќаат дизајнирањето на еден болид. Дали можеби требаше да ги копираме нивните болиди кои се зад нас, или треба да бидеме брзи. Нека одговорат на тоа“, изјави Штајнер за Би-би-си.
Директорот на трки на ФИА, Чарли Вајтинг, им даде зелено светло на Хас во Мелбурн и не е загрижен за поврзаноста на Хас со Ферари.
„Знаеме што се случува меѓу Хас и Ферари, и тоа е сосема легално. Лани имаше еден тим кој беше загрижен за таа ситуација, но во моментов нема ништо што не загрижува“, изјави Вајтинг.
Болидите на Хас беа изненадувачки конкурентни на тестирањето и на првата трка – Кевин Магнусен се квалификуваше на шестото место, а Роман Грожан на седмото и беа блиску до пласман на четвртото и петтото место, пред да се откажат откако беа пуштени на патеката со недоволно зацврстени тркала.
Но, дебатата е поширока и се однесува на тоа што треба да претставува еден тим. Ривалите се фокусирани на две работи – сличноста меѓу деловите на Хас и на Ферари, и како американскиот тим може да дизајнира конкурентен болид со најмалку вработени во Ф1.
Car comparison @HaasF1Team 2018 vs @ScuderiaFerrari 2017 #Techf1 @ScarbsTech @f1technical #SkyMotori @marcoasfalto @newseffe1 pic.twitter.com/3jeZA0qk99
— Salvatore Asero (@Graftechweb) February 15, 2018
Хас, кои се во сопственост на американскиот бизнисмен Џин Хас кој има огромно искуство во американските серии, ги купува сите делови кои правилата ги дозволуваат од Ферари и сами ги дизајнираат само деловите кои се задолжителни – аеродинамиката и шасијата. Суспензијата, менувачот, моторот, хидрауликата и електрониката се директно купени од Ферари. За разлика од нив, другите приватни тимови купуваат само мотори и менувачи (како Форс Индија и Вилијамс од Мерцедес).
Хас има 220 вработени, во споредба со речиси 600 во Вилијамс, 400 во Форс Индија и над 7000 во Мекларен. Шефот на Мекларен, Ерик Булие вели дека правилата се одговорност на ФИА.
„Постојат правила и мораме да веруваме во ФИА дека сите ја завршуваат својата работа според праивлата. Да, тие имаат скок во перформансите. Не се голем тим, а се блиску до Ферари. Некои делови изгледаат слично, но можеби е случајност“, вели Булие.
Фото: ЕПА
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Сити му нуди нов договор на Родри
Манчестер сити му понуди нов договор на Родри. Освојувачот на Златната топка ја пропушти сезоната поради тешката повреда на лигаментите. Отсуството на Родри се рефлектираше врз резултатите на тимот. Сити не освои ниту еден трофеј и се до три кола пред крајот му висеше пласманот во Лигатана шампионите.
Иако деталите не се познати, а со тоа и точната бројка, речиси е сигурно дека тој би стнал вториот најплатен играч во тимот, веднаш по Ерлинг Халанд. Исто така, познато е дека овој договор би важел до 2029 година.
Минатата сезона Родри одигра само осум натпревари во сите натпреварувања.
Фото/ Принтскрин
Спорт
„Хамилтон треба да побара од Ферари да го исплати и потоа да се пензионира

Берни Еклстоун (94) му порача на Луис Хамилтон веднаш да се повлече од Формула 1 и да побара исплата на целиот договор со Ферари пред „нешто лошо да му се случи“, пишува „Дејли Мејл“.
Остриот совет доаѓа во време кога иднината на Хамилтон е неизвесна по катастрофалната трка за Големата награда на Унгарија минатиот викенд.
Откако се квалификуваше на скромното 12-то место, додека колегата од Ферари, Шарл Леклер, ја освои пол-позицијата, седумкратниот светски шампион се нарече себеси „апсолутно бескорисен“ и предложи Ферари да го замени.
Хамилтон остана зад тие коментари откако заврши на 12-то место во трката, но посочи дека веројатно ќе се врати по кратката летна пауза на Големата награда на Холандија на 31 август.
„Луис е многу талентиран, беше и веројатно сè уште е. Но, како и многу вврвни спортски личности кога ќе стигнат до врвот, има само една насока, и тоа не е добра насока. Се оди надолу“, рече Еклстоун.
„Се заморува. Луис е уморен. Го прави она што го правел отсекогаш. Му треба пауза од тоа, целосно ресетирање, треба да прави нешто сосема друго. Можеби не мисли така, но ќе се навикне да прави други работи надвор од автомобилизмот во пензија. Мислам дека требаше да го направи тоа. Човекот не е измамник. Но, би се измамил себеси ако продолжи. Треба да престане сега“, додаде познатиот Британец.
Хамилтон ја одбработува првата од трите години во Ферари. Пристигна во Маранело од Мерцедес. Инаку според договорот зарабитува 60 милиони фунти годишно.
Но, на 40-годишна возраст, тој се бори да ги повтори успесите од своите помлади денови. Еклстоун, кој го помина викендот тркајќи во Будимпешта, беше јасен.
„Да бев Луис, ќе му кажев на Ферари дека сакам да ми биде исплатен договорот. Го потпишаа затоа што мислеа дека може да ја заврши работата. Не би сакал ништо лошо да му се случи на Луис. Тој не се бори за светската титула и е во фаза од својот живот каде што не би му вредело да помине две години врзан за кревет со скршен грб или нешто друго непријатно. Нема потреба да презема повеќе ризици. Тој освои седум светски титули и тоа е доволно“, заклучи Еклстоун.
Хамилтон моментално е шести во генералниот пласман на возачи.
Foto/ EPA/Boglarka Bodnar
Спорт
Ѕвездите на светскиот пинг понг доаѓаат во Скопје во септември

По 4-ти пат Пинг понгарската федерација го организира светскиот натпревар од серијата World Table Tennis (WTT) и тоа од групата на ѕвездите, односно т.н. Star Contender, што ќе се одржи од 5 до 7 Септември.
Првичните пријави најавуваат многу возбудливи натпревари и дополнително подигнување на нивото на натпреварот на светско ниво. Во машка конкуренција веќе е пријавен 4-от најдобар на светската ранг листа Ли Сјунгсо од Кореа, додека кај жените своето присуство го потврди Хео Јерим исто така од Кореа – втора на светското рангирање.
Ова е трет настан од овој ранг во 2025 година, по одржување на WTT Contender Skopje 2025 во сениорска категорија и Младинските олимписки игри.