Топ
Македонски бизнисмен загина во страшна сообраќајка на Истра

Македонски бизнисмен и неговиот пријател од Загреб загинаа во страшна сообраќајна несреќа којашто се случила викендов во центарот на Медулин, најпознатото туристичко место на Истра, Хрватска. Според тамошните медиуми, во несреќата што се случила во 2 часот по полноќ, животот го загубиле 47-годишник од Загреб, кој управувал со возилото „форд мондео“ и 43-годишниот совозач – негов бизнис-партнер од Македонија. Тие со огромна брзина удриле во столб за осветлување, а потоа и во разводната кутија, предизвикувајќи прекин во снабдувањето со струја, како и во телефонската мрежа.
Хрватските медиуми , повикувајќи се на неофицијални информации, известуваат дека 47-годишникот од Загреб бил на службен пат во Истра, заедно со неговиот бизнис-партнер од Македонија. Имал сопруга и три деца. Несреќата се случила на раскрсницата на улиците Брајдина, Рибарска и САД, кога возилото, навјеројатно, најпрво преминало на спротивната коловозна лента, по што се вратило налево, удрило на тротоарот, потоа во столб за осветлување и на крај заврпило во бетонски столб каде што имало разводна кутија. Двајцата загинале на местото на настанот, а од возилото не е останато речиси ништо.
Со помош на пожарикарите бил исечен лимот од уништеното возило и биле извлечени телата на загинатите.
Од силата на ударот бил предизвикан проблем со снабдувањето со струја – осум кабли за струја биле прекинати, како и оптичкиот кабел, што предизвикало прекин и на интернетот, но и на телефонските линии. Бил предизвикан проблем и при работата на банкоматите и ПОС-уредите во некои од околните дуќани.
„Не знам кои се загинатите мажи, знам само дека не се од Медулин. Претпоставувам дека се гости“, вели еден од келнерите кој работи во ресторан во близина на местото каде што се случила несреќата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Поранешен руски тајкун: Санкциите се илузија, само воена сила може да го запре Путин

Ако му ја земеш чашата на пијан човек нема да го отрезниш. Иако ова е очигледна вистина за човечката природа, Западот се чини дека ја игнорира кога станува збор за санкционирање на Русија, смета Михаил Ходорковски, поранешен политички затвореник и поранешен извршен директор на нафтената компанија Јукос, пишува Политико.
Вистината, тврди тој, е дека нема – и никогаш нема да има – одговор на агресијата на рускиот претседател Владимир Путин што лежи исклучиво во економски мерки. Она што е потребно е доказ за способноста не само да се казнува, туку и да се одвраќа. Санкциите што не се избалансирани со потребните инвестиции во одбранбените сили и подготвеноста да се користат никогаш нема да функционираат, како што вели тој, доказ се руските беспилотни летала што сега сè повеќе ја тестираат одбраната на НАТО.
Западот е зависен од барање решенија во енергетските санкции исто како што пијаницата е зависна од вискито, а таков пристап одразува фундаментално неразбирање не само на целите на Путин, туку и на неговиот начин на размислување. Во својата суштина, војната во Украина не е борба за економска контрола врз продуктивна земја. Тоа е стратешка и идеолошка игра против идејата за напредни демократии во соседството на Русија и за повторно воспоставување на доминацијата што Москва ја уживаше во поголемиот дел од 20 век, вели Ходорковски.
Верувањето дека воената машина на Кремљ може постепено да банкротира со енергетски санкции едноставно не држи вода. Ова, тврди Ходорковски, е заблуда родена од перцепцијата на западните лидери кои ги гледаат мотивите на Путин низ призмата на сопствените демократски вредности. За разлика од нив, кои мора да ја задоволат својата домашна публика, Путин ги гледа националните императиви над какви било отстапки кон јавното мислење.
Отстранувањето на до 5 милиони барели руска нафта и дополнителни 2 милиони барели нафтени производи од пазарот без да се предизвика нафтен шок е исклучително сложена задача. Затоа западните лидери се воздржаа од тоа, а во меѓувреме, сè уште има многу пазари за руска нафта во земјите кои ја гледаат војната како „кавга во далечна земја, меѓу луѓе за кои не знаеме ништо“, како што еднаш рече Невил Чемберлен.
Дури и според сите мерки, бројките не се поклопуваат. Нафтата од 70 долари за барел носи околу 60 милијарди долари даночни приходи за рускиот буџет. Комбинираните мерки ја намалуваат таа бројка за 30 милијарди долари на 40 милијарди долари, но дури и загуба од 40 милијарди долари од федералниот буџет од 400 милијарди долари нема да ја принуди Москва да го промени курсот. Путин лесно може да го компензира тоа, на пример, со мала девалвација на рубљата, а тој нема домашни противници чии гласови мора да ги земе предвид, вели Ходорковски.
„Санкциите никогаш нема да бидат пресвртница за Путин. Неговиот режим е карактеризиран со нелегитимност и измама од самиот почеток, а избегнувањето на санкциите е само мала непријатност за него. Затоа, со нафтата и гасот практично надвор од игра како средство за притисок, единствениот начин да се принуди Путин да ја запре војната е масовно и одржливо воено јакнење на НАТО. Ништо друго нема да биде толку одлучувачко“, вели Ходорковски.
„Сепак, лидерите на ЕУ се борат да ги убедат своите гласачи дека одржливите инвестиции во трошоците за одбрана се од суштинско значење. Нивното двоумење и неединство ја охрабруваат Кина, додека тие им го отстапуваат стратешкото водство на Соединетите Држави. Неодамнешните руски упади со беспилотни летала во Полска и Романија ја покажаа егзистенцијалната закана со која се соочуваме сите. Време е да се сфати дека санкциите, иако се чекор во вистинската насока, само ја гребат површината на решителноста потребна за да се принуди Путин да се повлече, а камоли да го порази“, заклучува тој во статија за Политико.
фото: принтскрин
Европа
Пораз на Кремљ во Молдавија: проруската партија поразена на клучните избори

Владејачката проевропска Партија за акција и солидарност (ПАС) во Молдавија, предводена од претседателката Маја Санду, го задржа своето парламентарно мнозинство на вчерашните избори. Со преброени повеќе од 98 проценти од гласачките ливчиња, ПАС освои 49,6 проценти од гласовите. Според веб-страницата на Централната изборна комисија, прорускиот Патриотски блок на поранешниот претседател Игор Додон освои 24,5 проценти.
Парламентарните избори во сиромашната, аграрна земја сместена помеѓу Романија, членка на ЕУ, и Украина, се сметаат за клучни. Молдавија, земја со околу 2,4 милиони жители, е кандидат за членство во ЕУ од 2022 година.
Прозападната претседателка Санду се надева дека мнозинството проевропски сили ќе ги продолжат реформите потребни за пристапување во ЕУ. Во споредба со изборите пред четири години, ПАС претрпе одредени загуби.
Таа претходно ја обвини Русија за масовно мешање во изборната кампања. Молдавските власти зборуваа за купување гласови од страна на Русија, дезинформации на социјалните медиуми и сајбер напади.
Проруските сили на блокот Алтернатива (8,1 процент) и Наша партија на бизнисменот Ренат Усати (6,2 проценти) исто така обезбедија места во парламентот од 101 член, избран за четиригодишен мандат.
Неочекувано, Партијата Демократија дома (ППДА), првично основана за промоција на унија со Романија, исто така го помина прагот од пет проценти, освојувајќи 5,7 проценти од гласовите.
Исходот од гласањето во голема мера зависи од учеството на дијаспората. Стотици илјади Молдавци живеат во ЕУ и традиционално имаат значително влијание врз тоа кој владее во нивната татковина.
фото: принтскрин
Свет
(Фото) Најголемиот американски носач на авиони во Норвешка; НАТО: Не го гледате ова секој ден

Втора ноќ по ред, неидентификувани дронови летаа над данското небо, потврди данското Министерство за одбрана. Ова е најновиот во низата инциденти што се регистрирани над воените бази во една недела, а поради кои исто така привремено беше затворен и аеродромот во Копенхаген.
Како одговор на зголемените закани, НАТО објави засилување на својата мисија во Балтичкото Море со испраќање фрегата за воздушна одбрана и дополнителни средства за следење и надзор.
That's something you don't see every day!
The world’s largest aircraft carrier, 🇺🇸 USS Gerald R. Ford, sailing in the Oslofjord 🇳🇴 pic.twitter.com/nJ6xmpo6Xv
— NATO (@NATO) September 28, 2025
НАТО објави фотографија од најголемиот носач на авиони во светот како плови во норвешки води на својот официјален Икс профил.
„Ова е нешто што не се гледа секој ден. Најголемиот носач на авиони во светот, USS Gerald R. Ford, плови во Ослофјорд“, се вели во соопштението на НАТО.
Слични инциденти се регистрирани во Норвешка, каде што неидентификувани авиони се видени во близина на воени бази, а полицијата продолжува да истражува инциденти во воздухопловната база Орланд.
фото: принтскрин