Филм
Со филмот „Heil Caesar“ на браќата Коен започна 66-то Берлинале

Со проекцијата на филмот на режисерско-продуцентскиот тандем на браќата Џоел и Итан Коен – „Да живее Цезар“ (Heil Caesar), во четвртокот вечерта во германската престолнина Берлин беше отворено 66-то издание на Филмскиот фестивал попознат како Берлинале.
Фестивалот за отворен го прогласија претседателката на годинешното фестивалско жири, американската актерска легенда Мерил Стрип, кон која во Германија се однесуваат со особен пиетет, и директорот на Берлиналето, Дитер Кослик.
Претходно на публиката и многубројните ѕвезди од филмскиот свет им се обратија германската државна секретарка за култура Моника Грутерс и градоначалникот на Берлин, Михаел Милер, кои предупредија на актуелната мигрантска криза, во контекстот на годинешното мото на Берлиналето – „Право на среќа“.
Претходно во четвртокот беше најавено дека главниот протагонист на филмот „Heil Caesar“, Џорџ Клуни, во текот на фестивалот ќе се сретне со германската канцеларка Ангела Меркел со која ќе разговараат за бегалската криза. „Сакам да видам што можеме заеднички да сториме“, изјави Клуни кој во досегашната кариера се истакна и со хуманитарни и социјални проекти.
Во филмот на браќата Коен, Џорџ Клуни го толкува ликот на холивудски актер од 1950-те кој славата ја стекнал со снимање историски спектакли, но среде снимањето на новиот филм е грабнат.
„Првото Берлинале се одржа во 1951 година, кога беше донесена Женевската конвенција за статусот на бегалците. Никој не зборува дека тоа е лесна задача. Но ѕидовите, бодликавата жица и наредбите да се пука, тоа се симболите коишто никогаш повеќе не смеат да тргнат од нашата земја“, изјави берлинскиот градоначалник Михаел Милер од сцената на Дворецот на Берлиналето на плоштадот што го носи името на легендарната актерка Марлен Дитрих, коешто беше директно пренесувано со превод на официјалната интернет страница на фестивалот.
Берлиналето, како што истакна Милер, „бил и останува фестивал на слободата“. „Тоа е силна порака, која треба моќно да делува деновиве“, додаде.
Постојаната последните години домаќинка на фестивалот, актерката Анке Енгелке, намерно на мешавина од англиски и германски ги покануваше актерите, актерките, режисерите и продуцентите во салата.
„Голема чест преставува да се биде денеска во градот кој го сака филмот, го сака софистицираниот провокативен филм…. Многу сум среќна што сум тука. Претставува вистинска привилегија да се биде во вакво жири“, изјави Мерил Стрип.
На прашањето на водителката како ќе гласа како претседателка на жирито, доколку за некој филм се изедначени гласовите, Стрип се пошегува велејќи дека тоа ќе зависи како кон неа се однесуваат авторите на филмовите. „Имам два гласа, бидете добри со мене“, порача актерката.
На годинешното Берлинале, кое ќе трае до 21-ви февруари, во десетте селекции ќе бидат прикажани вкупно 434 филмови. Во главната конкуренција ќе бидат прикажани 23 филма, а за главните награди – Златната и Сребрената мечка претендираат 18 дела, додека другите се вон конкуренција, вклучително и филмот на браќата Коен, а за 19 филмови во Берлин ќе се одржи светската премиера./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) Tри филма што Скорсезе ги смета за врв на кинематографијата

Мартин Скорсезе, еден од највлијателните американски режисери, со децении ги поместува границите на филмскиот израз. Неговата филмографија опфаќа широк опсег на жанрови – од насилни урбани приказни до сложени љубовни драми и духовни дилеми.
Иако неговите понови филмови, како „Ирецот“ и „Тишината“, сè уште се препознатливи по нивната визуелна раскош и длабока анализа на ликови, многумина сè уште сметаат дека неговите најголеми дела потекнуваат од поранешниот период – со насловите „Таксист“, „Добри момци“ и „Разјарениот бик“.
Во текот на својата кариера Скорсезе често ги издвојуваше режисерите што го инспирираа, меѓу кои и Акира Куросава, Ингмар Бергман и Џон Форд. Сепак, еден особено го допре – јапонскиот режисер Кенџи Мизогучи, познат по класичните филмови, кои прикажуваат емоции преку поетски ритам и внимателно изработени слики.
Како негов омилен го наведува филмот на Мизогучи, „Приказни под месечината и дождот“ (Ugetsu monogatari) од 1953 година, кој ја следи приказната за амбициите, љубовта и за војната во 16 век.
„Овој филм имаше најголемо влијание врз мене. Има моменти во тој филм што ги гледав одново и одново и кои секојпат ми го одземаат здивот“, рече Скорсезе, пренесе магазинот „Фар аут“.
Иако „Приказни под месечината и дождот“ често се смета за ремек-дело, Скорсезе ја цени целата трилогија, која ги вклучува и „Животот на Охару“ (Saikaku ichidai onna) и „Саншо судијата“ (Sanshô dayû), а за која вели дека е врвот на светската кинематографија.
Работата на Мизогучи го отелотворува она што многумина го сакаат во јапонскиот филм – суптилност, емоции и елеганција. Неговото влијание може да се види и кај современите режисери, како Хироказу Коре-еда, кој го комбинира секојдневниот живот со длабоки емотивни слоеви. Восхитувањето на Скорсезе кон Мизогучи е уште еден доказ за неговата длабока поврзаност со филмската историја – и неговата непоколеблива почит кон мајсторите на визуелното раскажување приказни.
Култура
„Македокс“: Платформата „Некстас“ го носи документарниот филм во училница

Употреба на документарниот филм како едукативна алатка во формалното образование е силна мисија на Здружението за промоција на документаристиката „МакеДокс“. Оваа децениска посветеност резултира со бројни успеси, а новитет во едукативната програма на „МакеДокс“ е „Некстас“, платформата за наставници кои се стремат да поттикнат критичко размислување кај младите луѓе и се подготвени да иновираат со нови аудиовизуелни средства во наставата.
Во насока на претставување на платформата „Некстас“ пред професори од средните училишта во Скопје, во петок, 11 април, во просториите на „Јуроп хаус Скопје“, со почеток во 11:00 часот, „МакеДокс“ ќе одржи презентација и кратка обука проследена со дискусија. Свои обраќања ќе имаат Надица Таневска Јанева, социолог и професорка во СУГС „Георги Димитров“ – Скопје, и Сашо Алушевски од „МакеДокс“.
Настанот е од отворен тип, но пријавувањето за присуство на настанот е задолжително. Линк за пријавување: https://forms.gle/cpEnERjVx4etdAsm8
Оваа образовна платформа на наставниците и учениците им нуди бесплатен пристап до динамична дигитална средина која содржи обемна колекција на документарни филмови од целиот свет, придружени со помошни материјали во насока на наставните планови на речиси секој предмет во средното образование. „Некстас“ е достапна на неколку јазици, отсега и на македонски јазик, а користењето на оваа платформа како ново аудиовизуелно средство е одобрено од Бирото за развој на образованието и Министерството за образование и наука на РСМ.
„Некстас“ е партнерски проект на „Docs Barcelona“ (Шпанија), „DOK.fest Munich“ (Германија), „Thessaloniki Film Festival“ (Грција), „Indie Lisboa“ (Португалија), „Sottodiciotto Film Festival“ (Италија) и „МакеДокс“ (С Македонија), а проектот е поддржан од програмата „Креативна Европа“ – потпрограма Медиа.
„Некстас“ веќе ја користат над 10.000 наставници и професори ширум Европа. Линк до платформата: https://nextus.global/mk
Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето

Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.