Култура
(Видеоинтервју) Адеми: Нулта толеранција за корупцијата во културата, нови комисии на претстојниот конкурс
Строги и јасни критериуми по кои ќе одлучуваат новооформените комисии на претстојниот конкурс за проекти во културата, нулта толеранција за корупцијата во ресорната дејност, најавува министерот за култура, Асаф Адеми, во интервју за „Макфакс“.
Според него, во минатото бил искреиран длабок јаз меѓу Албанците и Македонците и тоа било диригирано преку ова министерство.
„Со проектот Скопје 2014 само се продлабочи етничкиот јаз. Бев голем противник на овие градби кои немаат никаков интерес за националното добро и не беа во интерес на граѓаните. Сметам дека и вметнатите албански проекти како дел од оваа приказна не беа во ред. Ние треба да го негуваме заедничкото културно наследство, а министерството да дава поддршка на проекти од севкупен интерес на граѓаните“, смета Адеми.
На прашањето за скандалозните криминали и злоупотреби што и натаму се откриваат во културата, Адеми е дециден дека треба да излезат пред лицето на правдата. За него не може да постои никаков имунитет, и ако некои видни личности го прекршиле законот, треба да одговараат.
„Во Македонскиот народен театар се открија злоупотреби и за истите ќе одговараат сторителите. Институциите на системот ќе си ја преземат работата и немам намера да штитам никого, независно дали бил познат уметник или видна личност“, вели Адеми.
Министерството за култура соработува со Обвинителството и специјалното јавно обвинителство и на располагање им е целата документација што им е потребна.
За новиот проект вреден 40 милиони евра што треба да биде изграден во Тетово, а ќе вклучува библиотека, театар и кино-сала, министерот вели дека нема ништо спорно.
„Срамота е град како Тетово да нема објект достен за културни активности. Ќе бидат испочитувани сите правни насоки и се надевам дека резултатот ќе им донесе добро на сите граѓани на Тетово“, вели Адеми.
На новиот конкурс за поддршка на проекти во Министерството за култур, ќе се воведат промени во критериумите и ќе бидат оформени сосема нови комисии што ќе одлучуваат за проектите по дејности.
„Претседателите на комисиите ќе бидат апсолутно одговорни за тоа кои проекти ќе ја добијат поддршката. Направивме измени во критериумите, поточно востановивме појасни и построги“, најавува Адеми.
Во врска со реакцијата на Министерството за култура, која се однесуваше на филмот „Ругање со Христа“ на Јани Бојаџи, Адеми вели дека инспекциите согласно со правната регулатива ќе утврдуваат дали во поддршката на филмот се испочитувани потребните правни нормативи и дали филмот поттикнува говор на омраза.
„Некои добронамерни луѓе ми рекоа дека направивме многу реклама на филмот, а нашата цел беше само да укажеме на штетноста на проекти кои поттикнуваат омраза“, смета тој.
Адеми во креирање на културната политика вели дека ќе го употреби сиот минат труд, што вклучува дипломатско и бизнис-искуство. Тој бил амбасадор во Данска од 2009 до 2013 година, а по вокација е градежен инжинер. Неговото искуство со менаџирење на сопствената компанија, која има 100 вработени, вели дека му помага во менаџирање со Министерството за култура.
Самиот е љубител на филмската уметност, но вели дека ужива во сите уметнички дејности.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Изложба: „Четирите мајстори на модернизмот“
Град Скопје и ЈУ Културно Информативен Центар ќе отпочнат со реализација на Европскиот проект CreArt 3, со активноста „Европски месец на креативноста“ на 10 мај во галеријата Империјал 1 – ЈУ Културно Информативен Центар, каде што до крајот на месец мај ќе биде отворена групната изложба насловена: „Четирите мајстори на модернизмот“
Учесници: Теодора Андоноска, Мартин Буровски, Илина Василеска, Сергеј Јордановски, Камелија Каламерникова, Манели Крстиќ, Сара Милошевска, Ивона Петрова и Никола Тренов, сите студенти од четврта година на студиската програма Сликарство на Факултетот за ликовни уметности, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје, во класата на проф. Слободанка Стевческа.
Изложбата „Четирите мајстори на модернизмот“ е воспоставена во чест на основоположниците на Факултетот за ликовни уметности од Катедрата за сликарство, професорите Петар Мазев, Родољуб Анастасов, Димитар Кондовски и Душан Перчинков.
Изложбата ќе биде отворена до 20.04.2024 година.
Култура
Распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“
Денеска се распишани конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година.
Со државната награда „11 Октомври“ се оддава највисоко признание за животно дело во областа на науката, уметноста, стопанството и во другите дејности од јавен интерес на државата. Наградата се доделува на поединци, група творци, екипи, установи, трговски друштва и здруженија на граѓани од земјава.
Со државната награда „22 Ноември“, пак, се оддава признание на личностите од политичкиот, културниот и општествениот живот во нашата држава кои дале свој придонес во унапредување на меѓучовечкиот соживот и меѓусебно разбирање меѓу припадниците на различните заедници, култури и вери.
Конкурсите за државните награди „11 Oктомври“ и „22 Ноември“ за 2024 година траат од 1 до 31 мај 2024 година.
Конкурсите се објавени и на веб–страницата на Министерството за култура на следните линкови:
Државна награда „11 Октомври“ – https://kultura.gov.mk/wp-content/uploads/2023/10/odluka-3.pdf
Државна награда „22 Ноември“ – https://kultura.gov.mk/22-%d0%bd%d0%be%d0%b5%d0%bc%d0%b2%d1%80%d0%b8/
Култура
Мајските оперски вечери немаат никакви примеси на економски ниту политички стремеж, организаторите го најавија 52-рото издание
Мајските вечери немаат никакви економски ниту политички стремеж, еден ваков уникатен собир ќе го обележи и Скопје и Македонија, соопштија организаторите на прес-конференција.
„Оваа манифестација датира од крајот на 60-тите години. Тогаш имало криза со публика, која не била изразена само во Скопје. Во првите години мајските оперски вечери се празни, но со текот на годините заинтересираноста расте“, изјавја организаторите.
Како што велат оттаму, ова е еден од најголемите фестивали во регионот и со квалитетна програма сите овие години.
„Оваа година ќе има екслузивна програма. Очекуваме одлични резултати“, додаваат оттаму.
Реномираниот македонски режисер Иван Поповски, со успешна кариера во Русија, ја поставува операта „Трубадур“ од Џузепе Верди, со чија премиера ќе се отворат 52. Мајски оперски вечери (МОВ) на 9 мај во Националната опера и балет (НОБ). Диригент ќе биде Енрико Довико (Италија), сценографијата ја работи реномираниот Миодраг Табачки од Србија, костимите Марија Пупучевска, а кореографијата Саша Евтимова.
Во рамките на 52. Мајски оперски вечери, во фоајето на Националната опера и балет, од 9 до 31 мај ќе биде поставена и изложбата „Оперска одисеја“ – наследството на Милка Ефтимова. Изложбата ќе ја сочинуваат донирани лични предмети од движно материјално и нематеријално културно наследство, класифицирани во категоријата лични предмети како и голем број награди, признанија, уметнички портрети и фотографии кои во детали ја прикажуваат нејзината богата музичка кариера.
„Оперска одисеја“ е резултат на институционалната соработка помеѓу Музејoт на македонската борба за самостојност и Националната опера и балет. Автор на изложбата е Василија Чали, соработник за визуелни уметности, дизајн и архитектура.