Свет
На новиот аеродром во Истанбул дневно ќе полетуваат и слетуваат 2 илјади авиони

За изградбата на првата фаза на аеродромот во Истанбул, кој вчера беше свечено отворен, само досега биле ангажирани 10 илјади работници, а инвестирани се 6 милијарди евра. Кога ќе бидат завршени сите четири етапи, од аеродромот дневно ќе полетуваат и слетуваат 2 илјади авиони на 50 внатрешни и 250 надворешни линии, а ќе им бидат понудени услуги на 250 авиокомпании.
Се очекува новиот аеродром што ќе се простира на вкупна површина од 76,5 милиони квадратни метри да создаде можност за 200 илјади нови работни места до 2025 година и со тоа да даде голем придонес на домашната економија.
Се работи за трет аеродром на турската метропола, кој по својата површина, бројот на дестинации и годишниот капацитет на патници ќе биде најголем аеродром во светот што зад себе ќе ги остави лондонскиот „Хитроу“, парискиот „Шарл де Гол“, аеродромите на Дубаи, Атланта, Амстердам и Пекинг. Тендерот за изградба на аеродромот во висина од 26 милијарди 140 милиони евра во 2013 година го доби претпријатието ИГА („Истанбул гранд аирпорт“) формирано од страна на конзорциумот „Лимак – Колин – Џенгиз – Мапа – Калјон“.
Отворањето се случи по заокружување на првата фаза од аеродромот во рекордни 4 години, а кога ќе бидат завршени сите четири фази, аеродромот ќе има годишен капацитет од 200 милиони патници и 500 авиони, отворен и покриен автопарк за 70 илјади возила и 6 независни писти. Како што синоќа истакна во обраќањето турскиот претседател, Реџеп Тајип Ердоган, аеродромот ќе продолжи да се развива и наредните десет години и ќе биде завршен во 2028 година. На секоја писта ќе полетуваат и слетуваат 19 авиони на час, меѓу кои ќе може да слетуваат и најголемите авиони во светот „ербас А380“ и „боинг 737−800“.
Ердоган, во обраќањето на самото отворање го откри и новото име на аеродромот, кое долго време беше тема на полемики и интересирање во турската јавност. И покрај отворањето на новиот аеродром, кој ќе се вика „Истанбул“, сегашниот аеродром „Ататурк“ ќе продолжи да функционира со тоа што во неговата околина ќе се изгради голем народен парк и конгресен простор, истакна Ердоан. На крајот од својот говор турскиот претседател упати пораки за мир и соработка до земјите од регионот и светот. На отворањето на аеродромот, што се совпаѓа со празнувањето на 95−годишнината од основањето на Републиката, присуствуваа околу 2.000 гости, меѓу кои највисоки државни претставници, претседатели на држави и премиери од светот и регионот, како и домашни и странски бизнисмени, уметници и спортисти. Меѓу државниците се наоѓаа претседателите на Македонија, Србија, Албанија, Косово, Босна и Херцеговина, Бугарија, Азербејџан, Киргистан, Судан, Пакистан и др.
Аеродромот е импозантен и по својот архитектонски изглед, со терминалот чија височина од подот до покривот изнесува 28 метра, но исто така и со најврвната технологија со која е опремен. Во неговата инфраструктура се употребени 1.700 километри фибер и 4.500 километри бакарен кабел, безбедноста на аеродромот ќе се одржува со 9 илјади камери и 3.500 службени лица, ќе има 228 шалтери за пасошка контрола, капацитет од примање на повеќе од 10 илјади парчиња багаж на час и во него ќе се наоѓа и најголемиот фришоп на светот, во кој се вложени 120 милиони евра. Во неговата изградба претежно се употребени материјали од домашно производство, со што се става акцент на домашната економија.
Досегашните два аеродрома во Истанбул, „Ататурк“ и „Сабиха Ѓокчен“, од кој едниот во европскиот, а другиот во азискиот дел, не беа доволни за да ги задоволат потребите на авиосообраќајот кон и од метрополата. Со отворањето на новиот аеродром се очекува Истанбул да ја зајакне својата позиција на Истанбул како туристички и транзитен центар за многубројни дестинации во светот.
Асуде А. Кочан
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Пленковиќ: Хрватска не тргува со оружје и воена опрема со Израел

Хрватскиот премиер, Андреј Пленковиќ, денеска негираше дека Хрватска тргува со оружје со Израел, одговарајќи на барањето на хрватскиот претседател Зоран Милановиќ до владата да престане да тргува со оружје и воена опрема со таа земја.
Кога беше замолен да ја коментира изјавата на Милановиќ, Пленковиќ рече дека „нема трговија со оружје и воена опрема со Израел“, пренесува ХИНА.
Хрватското Министерство за одбрана во саботата објави дека официјален Загреб во моментов не набавува оружје за хрватската армија од Израел.
Свет
Силна бура погоди неколку области на Кина

Поројни дождови и бури погодија неколку области на Кина во текот на викендот, предизвикувајќи евакуација на над 300 жители во областите на градот Жаокинг во јужната покраина Гуангдонг и уривање на десетици патишта, објавија денеска кинеските медиуми.
Во таа област се урнаа 54 патишта, а издадени се предупредувања за зголемен ризик од поплави, објави агенцијата Синхуа.
Според метеоролозите, во градскиот округ Нанфенг се забележани рекордни врнежи од дожд од 258,7 милиметри.
Свет
Полска ги продолжи граничните контроли со Литванија и Германија до 4 октомври

Полска ги продолжи граничните контроли со Германија и Литванија за уште два месеци, до 4 октомври, и во петокот ја информираше Европската комисија за тоа, објави денес министерот за внатрешни работи и администрација Марчин Кервињски.
„Фактот дека нашата гранична ограда е 98 проценти ефикасна ги принуди белоруските и руските служби и службите за нелегална миграција да се префрлат на други рути. Денес, главната задача не само за нас, туку и за нашите партнери во Европската Унија е да ја блокираме, ако можам така да кажам, рутата што е префрлена на Литванија и Латвија“, изјави Кервињски пред новинарите.
Министерот за внатрешни работи потсети дека дури и во времето кога беа обновени контролите на тие две граници на Полска со нејзините соседи од Шенген зоната, се очекуваше тие да бидат продолжени иако првично беа воведени само за еден месец.
„Во септември, врз основа на податоците од Граничната стража, армијата и полицијата, ќе донесеме одлука дали ќе преземеме нови чекори или не“, рече Кервињски.
Во текот на четирите недели, колку што траат контролите, Полска одби да прифати 124 лица на границата со Германија, 61 на границата со Литванија, додека досега прифати да прифати 81 странец на границата со Германија, депортирани назад во Полска во согласност со европските прописи.
Најновите податоци до крајот на јули покажаа дека полските граничари на границата со Германија и Литванија провериле 328.000 луѓе и речиси 160.000 возила.
За време на контролите, на границата со Литванија беа уапсени 12 шверцери на луѓе, а од почетокот на годината, на источните граници на Полска беа уапсени вкупно 316 организатори на нелегални гранични преминувања.
Граничните контроли воведени од Германија кон крајот на 2023 година и од Полска од 7 јули се официјален одговор на Берлин и Варшава на домашната политичка криза кога радикалната десница и екстремистите, во Германија AfD и во Полска целата опозициска десница, со сесрдна поддршка од претседателот во заминување и новоизбраниот врз основа на кампањата на американскиот претседател Доналд Трамп, го користат спектарот на нелегални мигранти за да предизвикаат политичка криза и недоверба во владата.
Со контролите на границата со Литванија, проевропската центристичка влада на премиерот Доналд Туск реагира на промената на рутата на нелегалната миграција низ Русија и Белорусија, бидејќи владата на Туск дополнително обезбеди граница и ограда висока 5,5 метри на источната граница, а сега мигрантите влегуваат во Европската Унија преку балтичките земји.
Полските власти неколку пати најавија дека контролите на западната граница ќе останат сè додека не бидат укинати од Германија.