Македонија
Претставен новиот план за унапредување на велосипедскиот сообраќај во Скопје
На денешната отворена трибина на тема „Градот Скопје за подобра мобилност“ беше претставен новиот план за унапредување на велосипедскиот сообраќај 2019-2021, кој треба да биде усвоен за два дена на претстојната седница на Советот на Град Скопје. Пред присутните граѓани, експерти од областа на животната средина и сообраќајот и пред претставниците на невладините организации беа претставени и активностите на Град Скопје за зголемување на безбедноста во сообраќајот, подготовката на проектот за рехабилитација на централното градско подрачје и зголемување на пешачката зона и проектите за заштита на пешаците со дополнително осветление на пешачките премини и поставување копчиња на семафорите.
„Во текот на минатата година изградивме и реконструиравме рекордни 14,6 километри велосипедски патеки во вредност од 56,5 милиони денари. Оваа година градиме и реконструираме велосипедски патеки во должина од над 16 километри. Изградивме и реконструиравме велосипедски патеки и велосипедски ленти на улиците Московска, 4 Јули и Даме Груев, како и на булеварите Србија и Киро Глигоров. По реконструкцијата што е во тек, ќе бидат изградени велосипедски и пешачки патеки и на улицата Благоја Стефковски. На булеварот АСНОМ, кој го прошируваме во првата фаза, а потоа со мост преку Вардар ќе ги поврзува Аеродром, Центар и Гази Баба, исто така е предвидено да има велосипедски и пешачки патеки од двете страни на коловозот. Булеварот Христијан Тодоровски -Карпош, кој е во изградба, исто ќе добие велосипедски и пешачки патеки. Поврзувањето на северната и јужната страна на градот со велосипедски патеки е можеби најголемиот предизвик што го имаме, а кој очекувам да го надминеме. Со гордост може да најавам дека за две години од сега Скопје ќе биде велоград со развиена велосипедска мрежа што ќе ги поврзува сите населби во градот“, рече градоначалникот Шилегов.
Развивањето на велосипедската мрежа е основен предуслов за унапредување на велосипедизмот како одржлива алтернатива на автомобилскиот транспорт. Со тоа Град Скопје се бори и против сообраќајниот метеж предизвикан од прекумерната употреба на автомобилите и против аерозагадувањето, кое во еден дел е предизвикано и од употребата на нееколошки горива за автомобилите.
„Годинава доделивме 12 милиони денари субвенции за набавка на велосипеди, со што стимулиравме над 4.000 граѓани да набават велосипеди. Доделивме субвенции и за набавка на електрични тротинети, кои се исклучително популарни и сè почесто може да се видат на велосипедските патеки. Засадуваме дрвореди, живи огради и ниско зеленило за пешачењето да биде попријатно. Водиме отворена војна со непрописното паркирање на тротоарите и на велосипедските патеки. За таа цел, со поставување заштитни столпчиња ослободивме пешачки и велосипедски површини во должина од над шест километри. Не знам дали се сеќавате дека до неодамна пред Министерството за правда немаше каде да се стапне од паркирани возила? Ги памтите ли Бит-пазар и улицата Максим Горки со паркирани возила на тротоарите и на велосипедските патеки? Во моментот го ослободуваме делот кај поранешна „Мисла“ за слободно движење на пешаците и велосипедистите. Сите овие состојби, кои до неодамна беа дел од нашето секојдневие, сега се минато“, нагласи Шилегов.
Тој додаде дека на терен интензивно работи пајак-службата на ЈП „Градски паркинг“, а значително е зголемен и бројот на казни за непрописно паркирање.
Град Скопје деветти пат им се придружува на градовите што ја одбележуваат Европската недела на мобилноста со богата агенда исполнета со квалитетни содржини за промоција на пешачењето, велосипедизмот и користењето јавен превоз како одржливи форми на урбана мобилност. Оваа година тема на Европската недела на мобилноста е „Пешачи со нас – Сигурно пешачење и возење велосипед“ и во нејзиното одбележување ќе се вклучат 2.784 града од 48 држави од Европа и светот. Годинешната кампања има цел да ги поттикне граѓаните да ги сменат навиките и почесто да користат активни начини на движење или да го комбинираат пешачењето и возењето велосипед со јавниот транспорт.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Нова истрага за проневера во прилепската болница: благајник украл 15 милиони денари од наплати на шалтер
Постапувајќи по кривична пријава од Управата за финансиска полиција, Основното јавно обвинителство Прилеп донесе наредба за спроведување истражна постапка против едно лице за продолжено кривично дело – Проневера во службата.
„Постои основано сомнение дека тој во временскиот период од 01.01.2020 година до 31.12.2021 година, во својство на службено лице – самостоен референт – главен благајник во Одделение за материјално финансиско работење во Сектор за материјално – финансиски работи и сметководство при ЈЗУ Општа болница со проширена дејност Прилеп, со намера за себе да прибави противправна имотна корист, присвоил пари доверени во службата“, соопшти обвинителството.
Тој во повеќе наврати дел од наплатените и примените парични средства од шалтерите на болницата, наплатени од пациентите по основ на партиципација и приватни здравствени услуги, не ги уплатил на банкарската сметка на болницата, не изготвил обрасци „каса-прими“ и истите противправно ги присвоил за себе со што прибавил значителна имотна корист во вкупен износ од 15.063.284 денари.
Јавниот обвинител до судијата на претходна постапка достави предлог за определување мерка куќен притвор за осомничениот.
Македонија
(Видео) Манасиевски: Оливер Спасовски не постапил кога бил должен да постапи
Оливер Спасовски не постапил кога бил должен да постапи и затоа Македонија се соочува со последици кои никогаш не смееле да се дозволат, изјави Валентин Манасиевски, член на ЦК на ВМРО-ДПМНЕ.
„Оливер Спасовски не го одзел овластувањето на станицата за технички преглед во Сарај, иако имало официјален извештај со констатирани неправилности, тој не презел мерки во законскиот рок, туку реагирал дури три месеци подоцна, со што директно овозможил фирмата да се здобие со противимотна корист од 5,5 милиони денари. Уште потрагично е тоа што, Оливер Спасовски реагирал дури три дена по трагедијата во Бугарија во која загинаа наши 45 сограѓани, со автобусот кој поминал технички преглед во истата оваа фирма во Сарај. Дали доколку Оливер Спасовски реагирал навремено ќе била спречена оваа трагедија?“, праша Манасиевски.
Тој, исто така, праша дали Спасовски имал некаков договор со фирмата и затоа им овозможил дополнително работење за да може и тој да ќари?
„Дали Оливер Спасовски во страв и паника веднаш по несреќата го одземал овластувањето затоа што имал грижа на совест? ДКСК во 2023 година утврдила одговорност и побарала од владата да се разреши Оливер Спасовски или самиот тој да си поднесе оставка. Вакви институционални пропусти со тешки последици не смееле да се случат. Сите треба да знаат кој стоел на позицијата што требало да ја штити безбедноста на граѓаните“, рече Манасиевски.
Македонија
(Видео) „Наместо студен камен, никнуваат дрвја што ќе растат“ – засадени 63 јавори во спомен на починатите во „Пулс“
Во Кочани се засадени 63 јавори, по еден за секој млад живот згаснат во пожарот во дискотеката „Пулс“.
„Овој чин не е само еколошка акција, туку длабоко симболичен и човечки гест. Секој јавор претставува жив споменик, тивок знак на почит и сеќавање на нашите деца“, велат семејствата на загинатите деца.
Наместо студен камен, како што додаваат, избрале да засадат дрвја што ќе растат и ќе сведочат за постоењето на нивните деца, како симбол на живот, надеж и сила, со порака дека тие никогаш нема да бидат заборавени.
Семејствата им се заблагодарија на сите кои дале поддршка и солидарност во најтешките моменти, истакнувајќи дека токму таа поддршка ја покажува општествената одговорност и човечност, и дека од болката заеднички е создадено нешто трајно, достоинствено и исполнето со љубов.

