Европа
Расте поддршката за независност на Шкотска, но мнозинството уште не е за независност

Пред одржувањето на историскиот референдум за независност на Шкотска, на шкотската телевизија во вторникот навечер се случи првото телевизиско соочување меѓу челниците на кампањата за независност и на кампањата за останува на земјата во рамките на Велика Британија, а резултатите од повеќето истражувања на јавното мнение покажуваат дека и покрај расот на поддршката за независноста, мнозинството Шкоти во моментов не се за независност.
Пред одржувањето на историскиот референдум за независност на Шкотска, на шкотската телевизија во вторникот навечер се случи првото телевизиско соочување меѓу челниците на кампањата за независност и на кампањата за останува на земјата во рамките на Велика Британија, а резултатите од повеќето истражувања на јавното мнение покажуваат дека и покрај расот на поддршката за независноста, мнозинството Шкоти во моментов не се за независност.
Шкотските избирачи на 18-ти септември ќе одлучуваат дали ќе останат дел од Обединетото Кралство или ќе излезат од сојузот со Англија, меѓутоа анкетите покажуваат дека противниците на независноста се во значителна предност над оние коишто сакаат да ја прекината заедницата со Англичаните.
Во телевизиската дебата одржана во американски стил, кампањата Глас за независност на Шкотска од Лондон која ја заговара шкотскиот премиер Алекс Салмонд, додека останувањето на Шкотска во повеќе од 300 години стариот сојуз го бранеше поранешниот британски министер за финансии Алистер Дарлинг.
Во текот на дебатата Салмонд тврдеше дека независна Шкотска може да изгради поправедно и побогато општество. За британската влада рече дека премногу троши на нуклеарно оружје, и вети дека независна Шкотска нема да учествува во таа трка. „Никој не може подобро да ја води Шкотска од луѓето коишто во неа живеат и работи“, се обрати Салмонд на избирачите и порача дека на 18-ти септември ќе имаат „животна шанса која мора да ја искористат“.
Според истражувањето на јавното мнение на агенцијата Ipsos MORI, објавен пред почетокот на телевизиската дебата, поддршката за независност се искачала на 40 отсто, што е за четири отсто повеќе во однос на сличните анкети објавени во јуни, и е најголемата забележана поддршка на кампањата за независност.
Други анкети, пак, покажуваат дека кампањата за независност ја губи поддршката уште од крајот на март. Според нив, 54 отсто од гласачите се против независноста, што е исто како и во јуни, додека 7 проценти од избирачите сé уште не се сигурни како ќе гласаат.Шкотската национална партија (SNP) на Алекс Салмонд го освои мнозинството во шкотскиот парламент на изборите во мај 2011 година, што на овој харизматичен политичар му даде шанса да ги прекине врските со Лондон. Првичните анкети покажуваа дека околу 30 отсто Шкоти ја поддржуваа независноста, додека околу 50 отсто заговараат статус кво. Условите за референдумот се договорени со британската влада во октомври минатата 2012 година.
Шкотската национална партија (SNP) смета дека приходите од нафтата од Северното Море и локалната индустрија ќе овозможат напредок за независната Шкотска, меѓутоа другите партии застапени во парламентот во Единбург како и британската влада во Лондон велат дека загуби ќе претрпат и Шкотска и остатокот од Обединетото Кралство./крај/мф/сн
Извор: Reuters
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Медведев обвини земја членка на ЕУ дека „подготвува напад врз Русија“

Заменик-претседателот на Рускиот совет за безбедност, Дмитриј Медведев, тврди дека денешна Финска, со поддршка на НАТО, води „конфронтациска политика на подготовка за војна со Русија“ и создава „отскочна даска за напад“.
Во колумна објавена од ТАСС, Медведев ги поврза сегашните одлуки на Хелсинки со постапките на финското раководство за време на Втората светска војна, кога Финска беше сојузник на нацистичка Германија. Според него, тогашните планови за „Голема Финска“ продолжуваат и денес преку политика која, како што тврди, ја загрозува безбедноста на Русија.
„Хелсинки, под маската на „одбрана“, води конфронтациска политика на подготовка за војна со Русија, очигледно создавајќи отскочна даска за напад врз нас“, напиша Медведев.
Бази на НАТО и воени вежби во Финска
Медведев наведува дека Финска потпишала договор за одбрана со Соединетите Американски Држави според кој на американските војници им е дозволен пристап до 15 фински воени објекти. Тој, исто така, предупредува дека НАТО воспоставува командни структури во Лапонија и Микели, како и дека се градат нови касарни на места што се наоѓаат само неколку десетици километри од руската граница.
Тој ја издвои изградбата на „новата линија Манерхајм“, која ја опиша како „подготовка на воената инфраструктура за нова агресија против Русија“.
Тој, исто така, ја обвини Финска за „намерно поткопување на регионалната безбедност“ со повлекувањето од конвенцијата за забрана на противпешадиски мини. Во текстот, тој наведе и голем број големи вежби на НАТО одржани во Финска – од артилериската „Lightning Strike 24“ до претстојните маневри „Northern Star 25“ и „Atlantic Trident 25“.
Медведев потсети дека Финска му платила на СССР 226 милиони долари репарации по војната, но тврдеше дека оваа сума „ни оддалеку не ја покрива целата штета“.
Тој заклучи дека политиката на Финска на „антируска хистерија“ веќе има последици – спомена рецесија, зголемена невработеност на истокот од земјата и пад на инвестициите – и предупреди дека продолжувањето на сегашниот курс може да има драматични последици.
„Соочувањето со нас може да заврши со конечен колапс на финската државност. Овој пат, никој нема да биде толку нежен како во 1944 година“, рече Медведев.
фото: принтскрин
Европа
Терминал на лондонскиот Хитроу евакуиран поради „опасни материјали“

Терминалот 4 на аеродромот Хитроу беше евакуиран вечерва по инцидентот што пожарникарите првично го опишаа како „можен инцидент со опасни материјали“. По неколкучасовна интервенција на полицијата, пожарникарите и службите за итни случаи, терминалот беше прогласен за безбеден и повторно отворен.
Инцидентот беше пријавен околу 17 часот по локално време, а единици од Фелтам, Хитроу, Вембли и околните противпожарни станици беа испратени на местото на настанот. Патниците беа евакуирани од салата за пријавување на летот на растојание од околу 150 метри од зградата, а сведоци раскажаа како тимови во заштитни одела пристигнале на местото на настанот и биле поставени паравани за заштита на приватноста.
Еден патник, Пол Скот, изјави за Скај њуз дека штотуку се пријавил кога започнала евакуацијата. „Атмосферата беше мирна, но сите бевме збунети бидејќи никој не знаеше што се случува. На луѓето им беа дадени алуминиумски ќебиња бидејќи стануваше ладно“, рече тој.
Лондонската служба за брза помош потврди дека на местото на настанот била укажана лекарска помош на околу 20 лица поради пријавени здравствени проблеми. Сепак, Метрополитен полицијата соопшти дека „не е пронајдена никаква трага од штетна супстанца“.
„Вкупно 20 лица пријавија здравствени проблеми, но ниту една од повредите не е опасна по живот, ниту има трајни последици. Истрагата е во тек“, соопшти полицијата.
Аеродромот Хитроу потврди околу 18:40 часот дека салата за пријавување во Терминал 4 е затворена, а кратко по 20 часот терминалот е прогласен за безбеден и повторно отворен.
„Многу ни е жал за предизвиканиот прекин, безбедноста на патниците и персоналот е секогаш наш врвен приоритет. Правиме сè што можеме за да осигуриме дека вечервашните летови ќе полетаат според планот“, соопшти аеродромот, додавајќи дека другите терминали не биле погодени за време на инцидентот.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин