Регион
Грција ќе регрутира 800 нови граничари откако Турците ги турнаа мигрантите на границата
Грчкиот министер за цивилна заштита, Михалис Хрисохоидис, најави дека ќе бидат регрутирани уште 400 граничари за да ја штитат границата покрај 400-те претходно објавени од владата, пишува „Прототема“.
Министерот Хрисохоидис го објави ова за време на посетата на пограничниот регион Еврос, каде што беше пречекан од локалниот потпретседател на општината, Димитрис Петровиќ, кој преку Фејсбук му се заблагодари на министерот за зголемувањето на контингентот на граничарите
„Вработувањето на повеќе од 400 граничари во Еврос беше наше постојано барање и му благодариме на министерот“, рече Петровиќ.
Според „Катимерини“, министерот Хрисохоидис се сретнал со други локални претставници во регионот за да разговара за плановите на националната влада за проширување на граничната ограда и во Еврос. Весникот наведува дека министерот разговарал и за паричен надоместок за сопствениците на земјиштето во областа каде што ќе се гради новата ограда.
Заменик-градоначалникот Петровиќ изјави за грчките медиуми дека граничарите и продолжувањето на граничната ограда ќе отворат работни места во регионот и може да ги поттикнат младите да останат во областа наместо да бараат работа на друго место.
Претходно овој месец, грчкиот заменик-министер за миграција и азил, Јоргос Кумуцакос, предупреди дека Турција под раководство на Реџеп Таип Ердоган може да ослободи уште еден бран мигранти подоцна овој месец ако ЕУ воведе санкции за активностите на Турција на Медитеранот.
Кумуцакос исто така тврди дека притисокот врз мигрантите по должина на границата почнал повторно да се зголемува откако во голема мера се смирил поради ограничувањата поставени по должината на граничната област од страна на Турција по избувнувањето на пандемијата на коронавирус.
Во февруари, Ердоган намерно ги отвори портите кон Европа, а грчките власти тврдат дека најмалку 50.000 мигранти се обиделе да ја преминат границата пред таа да биде затворена во март.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Орбан: Срамно е како ЕУ се однесува кон Србија
Унгарскиот премиер Виктор Орбан денес изјави дека Србија е клучна земја во Западен Балкан и дека начинот на кој Европската унија се однесува кон Белград е срамен и неправеден.
Орбан го изјави ова пред самитот на Европската унија и земјите од Западен Балкан во Брисел, одговарајќи на прашање за отсуството на Србија од состанокот, објавија регионалните медиуми.
Тој изјави дека Западен Балкан претставува економска резерва на злато за Европската Унија и дека Србија игра клучна улога во регионалната стабилност и заштитата на Европа од мигрантските текови.
„Не можеме ништо да направиме без Србија. Она што се случува тука, мислам на третманот и однесувањето кон Србија, е срамно. Тоа е целосно неправедно и неприфатливо“, рече Орбан.
Унгарскиот премиер истакна дека Србија сочинува повеќе од една третина од вкупното население на Западен Балкан, додека, според него, најмалку половина од економијата на регионот е поврзана со таа земја. Тој додаде дека околу две третини од извозот на Западен Балкан е поврзан со Србија.
„Без Србија, невозможно е да се направи нешто на Западен Балкан“, тврди Орбан.
Тој оцени дека, за да се најдат решенија за постојните предизвици, Европската унија прво треба да ја прифати Србија како членка, а дури потоа да го продолжи процесот на проширување со другите земји во регионот.
„Ние го правиме токму спротивното. Не е добро. Лошо е, неправедно и срамно. Затоа ние Унгарците мора да ја поддржиме Србија да продолжи напред“, заклучи Орбан.
Српскиот претседател Александар Вучиќ изјави доцна синоќа дека Србија нема да присуствува на денешниот самит ЕУ-Западен Балкан во Брисел, наведувајќи дека не сака владата на земјата да трпи притисок, но повтори дека Белград останува посветен на членството во ЕУ.
фото/депозитфотос
Регион
Храната за бебиња „аптамил АР1“ повлечена од пазарот во Хрватска
Поради зголеменото присуство на бактеријата Bacillus cereus, хрватскиот Државен инспекторат го повлече од пазарот „аптамил АР1“, формула за бебиња, произведена од Nutricia Export BV од Холандија, соопшти Хрватската агенција за земјоделство и храна (HAPIH).
Ова е исклучиво за производот од 400 g (храна за посебни медицински потреби) со рок на траење до 17.5.2026 година и ЛОТ: 111444865. Дистрибутер на производот на хрватскиот пазар е AWT International d.o.o.
Производот не е во согласност со регулативата на Европскиот парламент и на Советот за утврдување на општите принципи и барања на законодавството за храна, основање на Европскиот орган за безбедност на храната и утврдување процедури во прашањата за безбедност на храната и водичот за микробиолошки критериуми за храна, објави 2Индекс.хр“.
Регион
Сараево меѓу најзагадените градови во светот утрово
Сараево утрово се најде на врвот на листата на градови со најголемо загадување на воздухот во светот врз основа на податоците собрани и систематизирани од швајцарската веб-страница IQAir.
Според податоците, квалитетот на воздухот во главниот град на Босна и Херцеговина беше во таканаречената кафеава категорија, што е највисокото можно ниво на предупредување или ознака за воздух опасен за здравјето на луѓето. Индексот на квалитет на воздухот беше 355, а сè над 300 се смета за опасно за здравјето.
Следниот град со најголемо загадување на воздухот во светот беше Лахор во Пакистан со индекс од 271, што спаѓа во категоријата многу нездрав воздух.
Концентрацијата на фини честички прашина во воздухот ПM 2,5, кои продираат длабоко во белите дробови и може трајно да го оштетат здравјето во Сараево, беше 53 пати поголема од годишната референтна вредност дозволена од стандардите на Светската здравствена организација (СЗО).
Сараево е на листата на најзагадени градови во светот од синоќа. Ваквата ситуација е честа појава во зимските месеци, особено во периодите кога има температурна инверзија, па добиената магла го покрива сараевскиот басен, а честичките штетни супстанции се акумулираат под него.
За најголеми загадувачи на воздухот во Сараево се сметаат многуте согорувачки постројки, кои користат цврсти горива, како и густиот градски сообраќај, кој вклучува голем број стари возила. Локалните власти со децении не успеваат да го решат овој проблем, според медиумите во регионот.
Фото: депозитфотос

