Економија
Новиот OPEL GRANDLAND – смел дизајн, дигитален кокпит и висока технологија

• Новиот Opel визир е составен дел од дизајнот на Новиот Grandland, исто како кај Новата Моkkа,
• Врвни plug-in хибриди плус дизел и бензински мотори
• Целосно дигитален кокпит “Opel Pure Panel” со дисплеи со широк екран
• IntelliLux LED® Pixel светла,
• Night Vision, електричен погон на сите тркала и иновативни системи за помош при возење
Елегантно спортски со интуитивни контроли и иновативни технологии – ова е новиот Opel Grandland.
Со целосно дигиталниот Pure Panel, новиот модел му овозможува на возачот сосема поинакво искуство во пилотската кабина. Знаменосец на Opel, овој SUV, исто така, се карактеризира со дополнителни технологии и системи за помош што досега клиентите можеа да ги доживеат само кај возилата од повисока класа. Особено адаптивните IntelliLux LED® Pixel светла со вкупно 168 LED елементи. Технологијата од водечката лимузина на Opel, Insignia, дебитира во врвниот SUV на германскиот бренд и поставува нови стандарди во пазарниот сектор на Grandland.
Истото важи и за Night Vision функцијата, која ја слави својата премиера во Opel. Системот детектира пешаци и животни во темнина на растојание до 100 m и го предупредува возачот. Полуадаптивната функција Highway Integration Assist го одржува Grandland на средина на својата лента и го одржува растојанието од возилото напред. Произведено во Германија, кај новиот Grandland се појавува и Оpel Визирoт, новото лице на брендот.

Opel Grandland Hybrid4
Opel исто така се држи до својата стратегија за електрификација со новиот Grandland. Покрај економичните бензински и дизел мотори, клиентите можат да изберат моќни plug-in хибридни варијанти со висока ефикасност со преден или електричен погон на сите тркала. Новиот Grandland ќе излезе од производствената лента во фабриката во Ајзенах, Германија и ќе биде во продажба на крајот на есента.
Секое ниво на опременост на Grandland е високо опремено. Стандардните опции вклучуваат предупредување за преден судир со автоматско сопирање при итни случаи, детектирање на пешаци, помош при задржување на лента, препознавање сообраќајни знаци и детектирање на поспаност, како и темпомат со ограничувач на брзина. Надворешниот дизајн на новиот Grandland го прикажува Оpel визорот и знакот со името поставен во средината на задната врата. Во внатрешноста, почетното ниво на опременост веќе го има Pure Panel кој комбинира 7” информативен центар за возачи со екран на допир во боја со слична големина за работа со Apple CarPlay и Android Auto преку мултимедијалниот инфозабавен систем (опционален 12-инчен информативен центар за возачи плус 10 -екран на допир во боја).

Opel Grandland Hybrid4 (2021)
Во почетната варијанта на Business Edition, стандардниот пилот за паркирање напред и назад, автоматската помош за паркирање, камерата за возење наназад и системот за предупредување за слепи точки дополнително ја зголемуваат безбедноста. За соодветни перформанси, Grandland добива моќ од 96-kW/130 КС 1,2-литарски турбо-бензински мотор со директно вбризгување (Потрошувачка на гориво со шест-степен
мануелен менувач NEDC: во град 6,2-5,8 l/100 km, отворено 4,9-4,5 l/100 km, комбинирано 5,4-5,0 l/ 100 km, 124-114 g/km CO2; WLTP: комбинирано 7,1-5,9 l/100 km, 161-133 g/km CO2). Оние кои сакаат да возат во електричен режим, а со тоа и без штетни емисии, можат да изберат една од двете plug-in хибридни варијанти.
Иновации кај Grandland: Pure Panel, Night Vision, IntelliLux LED® Pixel светла
Opel Grandland се одликува со моќни погони за врвни перформанси и најсовремени технологии кои можат да се контролираат удобно и интуитивно преку Pure Panel, кој е составен од два широки екрани во една единица. Овој целосно дигитален кокпит, свртен кон возачот, ги содржи најновите дигитални технологии и дава најважни информации.
Друг белег кај знаменосецот Opel SUV се опционалните адаптивни IntelliLux LED® Pixel светла. 168 LED елементите резултираат со беспрекорна адаптација на светлината на светлата според возачката ситуација и околината, без заслепување на другите возачи во сообраќајот. Друга технологија што дополнително ја зголемува безбедноста на сите учесници во сообраќајот при возење ноќе е Night Vision, која дебитира кај Opel со новиот Grandland. Инфрацрвената камера на системот детектира луѓе и животни до 100 метри напред, врз основа на нивната температурна разлика од околината.
Исто така ново во комбинација со автоматски менувач е Highway Integration Assist. Користејќи камера и радарски сензори, системот комбинира разна помош при возење. Адаптивниот темпомат го одржува растојанието од возилото напред според поставената брзина, додека активното позиционирање во лентата го одржува Grandland на средина на лентата. Понатамошните системи како предна и задна камера, автоматска помош при паркирање и предупредување за слепи точки се исто така дел од обемното портфолио.
Прецизен дизајн и висока удобност
Дизајнот на новиот Grandland открива типично јасни линии. Визирот се протега низ предниот дел, додека потписот на Opel го нагласува капакот на моторот. Филозофијата за дизајн на брендот се рефлектира и одзади. Името на Grandland и логото на брендот Blitz стојат во средината на задната врата. Дополнителен акцент е поставен на браниците и страничните панели, сега во црна боја со голем сјај или боја на каросеријата во зависност од верзијата, како и бампер спојлерите во црна и сребрена боја со висок сјај. Новиот модел е достапен и во карактеристични две бои.

The all-new Opel Grandland (2021)
Врвна удобност во внатрешноста: ергономските активни седишта – опционално достапни со кожна навлака во Alcantara – сертифицирани од „Aktion Gesunder Rücken e.V.“(кампања за поздрав грб) овозможуваат добро држење на телото зад управувачот. Наградуваните седишта се единствени во класата на Grandland и нудат широк спектар на прилагодувања, од електрично навалување на седиштата до електро-пневматска лумбална поддршка.
Тие нудат греење, а во кожната навлака дури и вентилација. Удобноста дополнително се зголемува со „отворање и стартување без клуч“ и моќната задна врата контролирана од сензори, која може да се отвори и затвори со движење на стапалото под задниот браник. На патниците им е овозможена комплетна поврзаност со модерните мултимедијални системи, до врвниот Multimedia Navi Pro. Безжичното полнење во централната конзола обезбедува едноставно и уредно „полнење гориво“ за компатибилни паметни телефони.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
МЗШВ објави три јавни повици за финансиска поддршка на руралниот развој за 2025 година

Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство се залага за модернизација на земјоделското производство со што ќе се подобри на продуктивноста и конкурентноста на земјоделските стопанства, истакнуваат од оваа институција.
Денеска се објавени три јавни повици за доставување на барања за користење на средства од Програмата за финансиска поддршка на руралниот развој за 2025 година, со цел модернизација на земјоделските стопанства во Македонија.
Јавен повик бр. 05/2025, oвој повик ги покрива следните инвестиции: Набавка на машини за разбивање на мраз; Набавка на системи против замрзнување; Заштитни мрежи и заштитени фолии; Набавка на опрема за систем за наводнување-капка по капка, конструкција на бунари и други зафати на површина вода; Инвестиции во опрема за воспоставување на електрични огради во пчеларник за заштита од дивеч.
Јавен повик бр. 06/2025, овој повик се однесува на: Набавка на приклучна земјоделска механизација.
Јавен повик бр. 07/2025, овој повик ги покрива следните области: Инвестиции во опрема за производство на храна од животинско и/или неживотинско потекло од мал обем; Инвестиции во опрема за производство на вино, алкохолни пијалоци и пиво од мал обем.
За сите три јавни повици максимална вредност е 600.000,00 денари по корисник.
Средствата се доделуваат за период на реализација на деловниот план и се исплаќаат на годишно ниво.
Право на аплицирање имаат Земјоделски стопанства запишани во Единствениот регистар на земјоделски стопанства во Министерство за земјоделство, шумарство и водостопанство, согласно Закон за земјоделство и рурален развој.
Крајниот рок за доставување на барањата е 11.07.2025 година.
Економија
Брза инвестиција во батерии може да го спаси ова лето

Батериските системи ќе направат заштеди и профити кај сопствениците на фотонапонски електрани, кои сега се соочуваат со загуби поради преголемото производство на електрична енергија во исто време
Летото е на прагот, производството на електрична енергија од сонце веќе се засилува, а цените преку ден паѓаат.
Разговараме со Тодор Анѓушев, управител на компанијата ЕМС, во рамките на ФЕРОИНВЕСТ. Според Анѓушев, сега веќе никој нема дилема дека системите за складирање на електрична енергија се неизбежен следен чекор во енергетската транзиција. ,,Имаме клиенти кои бараат батерии и за електрани на фабрички кровови, и за електрани на земја, а батерии ставаат дури и големи станбени објекти”-вели Тодор Анѓушев.
Г-не Анѓушев, како семејна компанија ФЕРОИНВЕСТ 20 години работи на полето на обновливи извори на енергија и цениме дека сте компетентни да дадете Ваше мислење за состојбата која во моментов се случува во Македонија.
Се изградија многу фотоволтаични електрани во последните некоку години, а сега се испоставува дека се и премногу, и дека системот не може да ја прими таа енергија. Претпоставувам дека ако досега имавте клиенти кои бараа да им изградите електрана, сега главно доаѓаат клиенти кои всушност бараат батерии за нивните електрани?
Благодарам за можноста и ценам дека секоја јавна дискусија за оваа тема која е нова за нас како општество ќе биде корисна и за инвеститорите и за сите чинители во енергетскиот сектор. Да, неколку години главните инвестиции беа во фотоволтаични централи, а сега веќе расте потребата и интересот за батерии, односно како на тие централи да се надоградат батерии, или ако се гради нова електрана тогаш да се гради заедно со батерија.
И оваа пролет се случува истото како лани, дури и поизразено. Уште во мај берзата покажуваше минусни цени, односно призводителите или треба да ја исклучат електраната или треба да платат за некој да им ја откупи електричната енергија. Вишокот електрична енергија од обновливи извори прави проблеми и дебаланс во мрежата и јасно е дека складирањето станува неопходност и е неизоставен чекор од енергетската транзиција.
Дали не е веќе доцна за ова лето?
Не е доцна. Ако се почне веднаш, ќе се фати пикот на летните месеци кога производството на електрична енергија е најголемо, а цените најниски. Но, ако се чека повеќе, тој период ќе помине и инвеститорите оваа година ќе имаат загуби.
Ние како ФЕРОИНВЕСТ можеме веднаш да поставиме батерија за клиентот, во најкус рок. Ние можеме да дадеме најдобар сервис и услови за нашите клиенти, и тоа од две причини. Првата е што имаме батериски системи на залиха, така што клиентите за кои ќе изведуваме нема да чекаат. Батериските системи кои ФЕРОИНВЕСТ ги нарача се од нашите партнери кои се реномирани производители на батериски системи и кои имаат инсталирано големи количини во Европа. Втората причина е нашето досегашно долгогодишно искуство во енергетиката и големиот број на технички персонал.
Како што кажав, во Македонија веќе се вградуваат батерии, пред се на фотоволтаици на домаќинства, односно куќи, потоа на фабриките кои ги поставиле фотоволтаиците на своите кровови за да произведуваат своја електрична енергија што си ја користат при нивната работа во погоните, но големи батериски системи се решение и за големи фотонапонски електрани на земја, кои се изградени за комерцијално производство на електрична енергија.
Пред извесно време се донесоа измените на Законот за градење, потоа и на Законот за енергетика, кои го регулираа и делот со батериите, тука се и Мрежните правила од Регулаторната комисија, се очекува и Закон за обновливи извори, така што од страна на регулатива би требало се’ да биде јасно и инвеститорите да можат да вложуваат врз основа на јасни правила.
Интересот е голем, но колкава е реализацијата на батериите во моментов? Дали веќе има инвеститори што ставија батериски системи и кои ова лето максимално ќе ја искористат електричната енергија од сонце?
Видете, ние како компанија која проектира и гради електрани на обновливи извори, уште од минатата година ги советувавме сите кои имаат фотоволтаични електрани да инвестираат во батерии, но знаете како е: секој финансиски се пресметува, можеби и чека дали проблемот некако ќе биде надминат за сите, без дополнителен трошок, но тоа не може да се случи. Едноставно, има многу електричана енергија од фотоволтаични централи и тоа е така во целиот регион. Не можете да ја продавате кога премногу ја има, бидејќи во тој момент сите имаат премногу. Единствено решение е да ја складирате во батерии, па да ја користите или продавате подоцна, кога заштедата и приходите би биле поголеми.
Според наши сознанија, има одреден број на веќе поставени батерии, и многу голем број проекти на заинтересирани инвеститори кои допрва треба да се почнат.
Како компанија организиравте презентација во Стопанската Комора, токму за поблиску да им објасните на заинтересираните околу поставувањето батерии. Имаше 60-тина присутни претставници на компании кои сакаат да постават батерии, а ги презентиравте батериските системи за скадирање на глобалниот бренд ВЕИХЕНГ, со кој имате договор за Македонија. За какви системи станува збор?
ВЕИХЕНГ (WHES) имаат кабинетски батериски системи со инсталиран капацитет на енергија/моќност од 233kWh/100kW. Тие се составени од повеќе одвоени модули, и лесно се надградуваат, поради што ги препорачуваме како оптимално решение за фотоволтаични електрани под 2MW. Батерии на ВЕИХЕНГ (WHES) се навистина извонредни, целосно се заштитени од надворешни влијанија и останати непосакувани појави, што е особено важно за држави како нашата во која знаат да се појават екстремно ниски и високи температури. Освен овие кабинетски батерии системи, нашата компанија нуди и контејнерски решенија од 2, 3, 4 и 5MWh, кои исто така може да скалираат и се одлични за примена во поголеми фотоволтаични електрани.
Која е разликата помеѓу фотоволтаиците и батериите, во контекст на техничкиот дел од инвестицијата? Што откако ќе се инсталира батеријата, како ќе се врши управувањето?
Откако ќе се пушти во работа една фотоволтаична електрана, сопственикот ја остава да работи и нема некои особени дополнителни секојдневни обврски од аспект на нејзиното функционирање.
Но, кај батериите ова не е случај. ФЕРОИНВЕСТ почна да работи на решенија за батерии уште пред 3 години, кога оваа тема не се ни споменуваше и кога сите размислуваа само за фотоволтаици. Батериите се далеку посложен енергетски објект кој бара секојдневно програмирање, мониторинг и одржување. Има многу скриени технички карактеристики, како на пример инсталиран наспроти употреблив капацитет на складирање, или пак софтверски стратегии за контрола на батеријата кои не се компатибилни со пазарните прилики во Македонија.
За правилно и долгогодишно функционирање на батеријата потребно е најпрвин да се избере квалитетен и докажан бренд. Понатаму, потребно е батеријата да биде инсталирана и пуштена во употреба од технички обучен и сертифициран кадар, како што е случајот со инженерите во нашата компанија.
Откако батеријата ќе се пушти во работа, енергијата која батеријата ќе ја влече, складира и празни во мрежа ќе мора да биде во договор со некој снабдувач. Во батеријата има скриени карактеристики, и ако корисникот не е упатен и стручен, тој нема да може да го искористи вистинскиот капацитет на батеријата, бидејќи таа има инсталиран и употреблив капацитет, со различни параметри и вредности. Ние во пакет нудиме и откуп и управување на батеријата, преку фирмата за снабдување со електрична енергија РЕС.
Батериите се значајна инвестиција од финансиски аспект и инвеститорите сигурно се прашуваат за исплатливоста и за повратот на вложените средства.
Цените на батериските системи се намалија за значителен процент во изминатиот период и сега е правиот момент да се инвестира во нив. Па затоа се подобри и периодот за поврат на инвестицијата во батериски систем. Според најновите физбилити студии поврат на ваков тип на инвестиција се движи во рамките од 2 до 3 години, каде што во предвид се земени сите параметри на загуби и деградација.
Но како еден од најбитните фактори кога се влегува во ваков тип на инвестиција е да се одбере реномиран производител на опремата. Нашиот продукт кој што го нудиме е од производител со признание AAA – Tier 1 од Блумберг и со сите потребни сертификати за овој регион. Исто така би додал дека е битно батерискиот систем да е веќе тестиран и пуштен во работа во Европа со докажан квалитет. Нашиот продукт е инсталиран и пуштен во употреба во Холандија, Белгија, Германија, Полска, Данска, Норвешка, Финска, Англија, Естонија итн. Иако одбравме светски реномиран продукт со првокласен квалитет, ФЕРОИНВЕСТ може да понуди и најдобра цена на односот квалитет – перформанс.
Кои се опциите за финансирање на проектите за системи за складирање?
Кога станува збор за начин на финансирање на батериски систем во нашата држава би ги посочил банките. Поради ниските цени на електрична енергија во периодот кога произведуваат фотоволтаиците, банките сами ќе дојдат до сознание за проектите со фотоволтаични електрани да бидат одрживи (sustainable) на долг рок потребно ќе биде да се инсталира додатна опрема – батериски систем, кој ќе овозможи складирање на електричната енергија и продажба во часовите со висока цена. Па затоа и тие самите ќе почнат да ги поддржуваат инвестициите во батериите.
Првично, за да ја започнете фазата на финансирање на ваков проект потребно е во банката да доставите физибилити студија – бизнис план во кој што е технички опишан проектот и содржи финансиски модел за создавање на приход и поврат на инвестицијата. Ние за сите наши клиенти подготвуваме соодветен бизнис план конкретно за нивниот проект и им овозможуваме да ја започнат постапката за финансирање. Со ова сакаме да потенцираме дека сме заедно со нашиот клиент од самиот почеток и нудиме буквално целосна услуга за реализирање и менаџирање на батерискиот систем.
Вашата компанија поседува мали хидроецентрали, фотоволтаични централи и биогасна централа. Но, на ниво на држава, нема таква разноликост.
Што значи тоа за енергетскиот систем?
На ниво на држава значајно предничат фотоволтаичните централи и тој бум се случи во последните неколку години. Ние како компанија уште од почетокот апелиравме во фотоволтаиците да се инвестира внимателно, а не стихијно. Електрани на обновливи извори чие производство не може да се контролира (а такви се сите, освен биогасните електрани) се голем предизвик и потенцијален проблем за електро-енергетскиот систем. Видовме што се случи кога падна целиот систем во Шпанија, пред кратко време и половина Македонија остана без електрично напојување, има и други примери, а проблемот ќе се појавува секаде. Едноставно системот е врзан и преголемото градење електрани на обновливи извори низ цела Европа практично го оптоварува системот на целиот континент.
Мора да се инвестира и во производство на базна енергија, секако што почиста, мора да се инсталираат батерии, бидејќи мора да има балансирање, и секако треба да се инвестира во зајакнување и модернизирање на преносната и дистрибутивната инфраструктура. Тоа е начинот за да се спроведува енергетска транзиција и системот да се држи стабилен.
ПР
Економија
Мицкоски: Гасоводот кон Грција е отпочнат да се гради

Гасоводот кон Грција е отпочнат да се гради, вели претседателот на Владата Христијан Мицкоски. Тој истакна дека затекнале проект којшто 7 години не бил поместен од место.
„Како Влада затекнавме еден проект којшто седум години не беше поместен од место и кога беше извршена некаква евалуација тогаш заемодавателите одлучија да го прекинат поради тоа што претходната влада на СДСМ и ДУИ креирала спецификација таква каква што не одговара на критериумите коишто ги даваат заемодавателите. На брза трака го ставивме тој проект, го корегиравме со новото раководство на „Нома гас“, тендерската документација се доврши, се потпиша договор со фирма изведувач и во моментот траат градежните активности.
Се надевам многу скоро од денес сите заедно ќе појдеме на лице место и да се радуваме на уште еден проект којшто е многу значаен за сите нас. Бидејќи прво е двосмерен, не е едносмерен како цевководот којшто доаѓа од Бугарија, во Жидилово – Крива Паланка, овој е двосмерен. И доколку, а се надевам многу скоро ќе отпочне градбата на северниот интерконектор со Србија, тогаш како држава сме на мапата на транзит на гас и многу значајна за транзит на гас од југот, односно од терминалот Александрополи или пак од другите земји извонзички на гас, Азербеџан, Катар итн. кон централна Европа. И ние како држава добиваме на исклучително гео-стратешко значење. Тоа е една од моите лични цели коишто во овој мандат, во овие четири години очекувам да ја завршиме.“, дециден е Мицкоски.