Европа
Руте повика на изведување на виновникот за уривањето на MH17, за Јанценјук виновни руските тајни служби

Холандскиот премиер Марк Руте во вторникот по објавувањето на конечниот извештај на холандската Комисија за безбедност и одделното вештачење на рускиот производител на оружје „Алмаз-Антеј“ за уривањето на авионот на „Malaysia Airlines“ на летото MH17 ви јули 2014-та над источна Украина, холандскиот извештај го оцени за „важна потпора“ во спроведување на криминалистичката истрага и побара од сите да искажат повеќе трпеливост до нејзиното завршување, додека украинските премиер Арсениј Јаценјук изјави дека руските тајни служби се одговорни за уривањето на патничкиот авион со 298 луѓе и оти „нема сомнение дека за проектилот го истрелале „пијаните сепаратисти“.
Во Амстердам холандскиот премиер Марк Руте ги повика сите земји, вклучително и Русија на целосна соработка за да се пронајдат одговорните за уривањето на авионот.
„Сега ни е најважно да ги пронајдеме сторителите и да ги изведеме пред суд. Ги повикувам руските власти да го почитуваат овој извештај и да пружат целосна соработка во истрагата на државниот обвинител“, изјави Руте на прес-конференција по објавувањето на извештајот на холандската истрага за причините за падот на авионот, пренесе Reuters.
Рускиот производител на оружје претходно во вторникот на прес-конференцијата во Москва потенцираше дека тестирањето го извел „во вистински услови“ активирајќи од земјата рекета од системот „Бук’ во близина на пилотската кабина и во делови на труп на авион „Илјушин“ кој повеќе не бил во употреба и е сличен на Boeing-от.
Рускиот производител „Алмаз-Антеј“ објави дека проектилот со кој е соберен авионот од системот „Бук“ последен пат е произведен во Советскиот сојуз во 1986 година, и бидејќи со сите надградби има рок на употреба од 25 години, тој од вооружувањето на руската армија е повлечен во 2011 година. Јан Новиков рече дека во времето на СССР Украина добила такви проектили и оти не е познато колку од нив останеле во вооружувањето на украинската армија, пренесоа руските агенции во онлајн преносот на демонстрацијата на извештајот.
Според симулацијата на руската истрага, ваквиот проектил бил истрелан од областа на селото Зароешченско, во којашто во тој период биле распоредени силите лојални на властите во Киев.
Истовремено кога во базата Гилзе-Ријен во Холандија беше претставуван пред 240 новинари холандскиот извештај, во Киев на советот на министрите украинскиот премиер рече дека „Нималку немам дилема во фактот дека руските тајни служби ја испланирале операцијата на уривање“, пренесува AFP.
Киев тврди дека спровел „сопствена техничка истрага“ за трагедијата чиишто резултати „горе-долу се совпаѓаат со истрагата на западните експерти“.
„Според нашето мислење (истрелувањето на ракетата) е изведено само од територијата која ја контролираат руските борци и недвосмислено е дека пијаните сепаратисти не биле способни да ракуваат со системот ‘Бук’, а тоа значи дека со тој систем може да ракуваат само професионални руски војници“, смета Јанценјук./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.