Актуелно
Археолозите веруваат дека го откриле местото на судењето на Исус
– Давидовата кула во Стариот град во Ерусалим
Археолозите коишто пред 15 години започнале со проширувањето на Кулата Давидова се изненадиле кога копајќи пронаоѓале слој по слој историски остатоци за на крајот да го откријат местото за коешто се убедени дека е она на коешто Исус Христос бил осуден, а тоа наоѓалиште сега е претставено на јавноста, пишува во вторникот американскиот весник The Washington Post.
Археолозите коишто пред 15 години започнале со проширувањето на Кулата Давидова се изненадиле кога копајќи пронаоѓале слој по слој историски остатоци за на крајот да го откријат местото за коешто се убедени дека е она на коешто Исус Христос бил осуден, а тоа наоѓалиште сега е претставено на јавноста, пишува во вторникот американскиот весник The Washington Post.
Археолозите знаат дека зградата којашто е подигната покрај Давидовата кула во која денес е сместен музеј, некогаш служела како завор во времето на Османлиското царство, а во времето на Крстоносните војни таму била бојаџилница на ткаенини.
Амит Ре’ем, археолог од Ерусалим кој пред десетина години со својот тим колеги започнал со ископувањата во Стариот град, истакнува дека заворот е важен дел од истражувањата во Ерусалим, бидејќи ја покажува „историјата на овој град на сосема оригинален и јасен начин“.
Откриени се и остатоци од канализациски систем за кој археолозите веруваат дека лежел под палатата на ексцентричниот крал на Јудеја, Ирод Големиот.
Денес многу христијански аџии во Ерусалим минуваат низ станиците на Патот на Крстот (Патот на солзите/плачот – Виа Долороса) од местото на кое Христос бил осуден од тогашниот римски прокуратор Понтиј Пилат до Голгота, каде што бил распнат.
Меѓутоа, рутата низ кој минуваа оваа патека на Крстот се менувала низ вековите, зависно од владетелите и од тоа што во тоа време се сметало за важно. Така, во византискиот период Виа Долороса започнувала во близина на областите каде што сега се наоѓа музејот во западниот дел од Ерусалим. Дури во XIII век почетокот на оваа патека е преселен до тврдината Антонија, на местото од поранешна римска касарна и близу џамијата Ал Акса.
Расправата за тоа каде се одржало судењето на Исус Христос, што е една од најпознатите сцени од Новиот завет, продолжува и натаму меѓу христијанските теолози, историчари и археолозите, зависно од толкувањето на Евангелието.
Исус од Назарет бил доведен пред Пилат во „праеториумот“, што е латински назив за шаторот на командантот во римски логор. Меѓутоа, праеториумот на Пилат можел да биде во тогашната римска касарна, но исто така и во палатата на Ирод.
Денес историчарите и археолозите се согласуваат дека палатата на Ирод била во западниот дел од градот каде што се наоѓа Давидовата кула и затворот од периодот на Османлиското царство.
Сега, кога затворот е отворен за јавноста, се поставува прашањето дали повторно ќе се менува маршрутата на Патот на Крстот. Експертите веруваат дека нема, но дека затворот ќе стане незаобиколна точка на посетите на христијаните кои доаѓаат на аџилак во Ерусалим.
Директорот на Давидовиот музеј, Еилат Лиебер, истакнува дека музејот веќе започнал да подготвува водичи кои на посетителите ќе им ја објаснуваат историјата на тунелите кои лежат под музејот./крај/мф/сн
Извор: The Washington Post
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Актуелно
Со предавање на Нејтан Браун вечерва почнува фестивалот за критичка култура КРИК
Вечерва (21 јуни), во 20 часот, во просториите на Чифте амам, почнува јавната програма на седмото издание на КРИК – фестивал за критичка култура, во организација на „Контрапукт“.
Фестивалот ќе го отвори професорот Нејтан Браун со предавањето со наслов „За жал, кутриот Јорик! Постоењето на духот е коска“.
Нејтан Браун е вонреден професор по англиски јазик и истражувач од Канада, кој ја води катедрата за поетика на Универзитетот „Конкордија“, Монтреал, каде што раководи со Центарот за проширена поетика. Автор е на три книги „Сенката на Бодлер: Есеј за поетската определба“, „Рационалистички емпиризам: теорија на спекулативна критика“ и „Границите на изработката: наука за материјали, материјалистичка поетика“.
„Шекспировиот ‘Хамлет’ и Хегеловата ‘Феноменологија на духот’ вклучуваат две од најпрепознатливите изреки во западната култура: ‘За жал, кутриот Јорик!’ и ‘Постоењето на духот е коска’. Што е тоа што го препознаваме кога ги слушаме или читаме овие зборови? Во рамките на предавањето ќе се користи спојот на овие фрази како повод за промислување на самиот факт на окупирање на просторот како минимална димензија на егзистенцијалната драма. Работејќи на односот, кој се воспоставува помеѓу сцената на гробиштата во Хамлет со другите елементи на сложената структура на драматуршката предлошка, каде што фигурите на просторното постоење се загрозени, ние ќе ги означиме како срж на физичките и метафизичките грижи, кои се читаат во текстот и на односот помеѓу духот и материјата. Ова ќе ни овозможи да го прецизираме посебниот модалитет на постоењето на драмата и да ги сфатиме историските и уметничките влогови на просудувањето на бескрајот суд кај Хегел“, се вели во најавата за настанот.
Актуелно
Фестивал „Нови простори“ на кејот на Вардар во центарот на Скопје
Фестивалот „Нови простори“ годинава ќе се одржи в сабота на 18 јуни, на кејот на реката Вардар, при што програмата е поделена на два дела и на две локации.
Првиот дел е на шеталиштето до влезот на бродот Синегалија, од страната на ГТЦ и таму ќе бидат сегментите: Отворање, „Нови поетски пространства“, „Танц на кеј“, „Светски поетски момент“ и „Сликаме на кеј“.
Вториот дел – концертот со сегметните „Нов бит“ и „Отворен микрофон” ќе одржи на скалите под Камениот мост, кај сидрото.
Продажната изложба ќе биде поставена утрото и сликарите ќе работат додека трае целата програма. Идејата е целокупниот настан да биде една голема заедничка уметничка инсталација. Согласно програмата, секој учесник ќе биде претставен во време од 6 минути, при што поетите во 2 минути ќе треба да се претстават себеси, а во 4 минути да прочитаат една или две песни. Сликарите ќе имаат можност да ги презентираат своите дела и да раскажат за својот начин на работа, уметничките погледи и ликовната поетика.
Во вториот дел се настапите на музичарите, при што секој бенд пред почетокот на настапот кратко ќе биде претставен, а пред крајот на концертот ќе биде доделена и наградата за публиката, тоа е специјално изненадување што ќе го добие еден гледач.
Доколку врне дожд, настанот ќе се одржи во холот на Гратскиот трговски Центар – приземје.
Фестивалот се организира со финансиска поддршка на Градот Скопје, во рамките на Програмата за култура за 2022 година.
Актуелно
Костадиновска-Стојчевска во Вашингтон: Преку фондови ќе обезбедиме средства за заштита на културното наследство
Во рамките на стратегискиот дијалог со Соединетите Американски Држави, министерката за култура Бисера Костадиновска-Стојчевска е дел од владината делегација којашто денеска отпатува во Вашингтон. Во рамките на престојот, таа ќе ги посети Националниот демократски институт (НДИ) и Меѓународниот републикански институт (ИРИ), а е предвидено еден сегмент од дискусиите да биде посветен на практика што е потребна во Северна Македонија за да се спречи нелегалната трговија на уметнички дела и артефакти.
„Во делот за културата, за стратегискиот дијалог со САД е од особено значење размената на искуства за културното наследство, особено во делот на нелегална трговија со артефакти, така што на средбата со Здружението тука ќе се потпише договор за соработка, што потоа треба да резултира со правни решенија, како и за евентуална размена на кадар за успешно спроведување во целост“, вели Костадиновска-Стојчевска од САД.
Таа истакнува дека според проценките, над 1000 артефакти се водат како украдени од Северна Македонија.
Вториот дел е „Програма Фулбрајт“ (Fulbright Program), програма која не е само за образовна размена туку и за многу грантови од областа на културата.
„Би сакала да ја зголемиме соработката бидејќи сметам дека е време да користиме фондови и практика однадвор, не само од ЕУ. Како земја имаме проект во Хераклеја инвестиран од страна на Амбасадата на САД по долг период. Дефинитивно културните практики за заштита на културно наследство се со цел да се подобрат процесите за спречување нелегална трговија со артефакти така што посетата ќе биде чекор напред за донесување закон за илегална трговија на артефакти и уметнички дела од Северна Македонија“, заклучува Костадиновска-Стојчевска.
Амбасадорскиот фонд за зачувување на културата е една од многуте програми што ги води Бирото за воспитни и културни работи на Стејт департментот на САД како дел од својата мисија за јавна дипломатија преку едукативно и културно програмирање и размена.
Преку 16-те грантови на Амбасадорскиот фонд, САД обезбедија 1,5 милиони американски долари за заштита на културното наследство во Северна Македонија.
Грантови од Амбасадорскиот фонд на САД во изминативе 20 години добија најзначајните локалитети и објекти од областа на културното наследство кај нас, како: Стоби, црквата „Света Богородица Перивлепта“ во Охрид, објектите Даут-пашин амам, Чифте амам и црквата „Свети Спас“ во Скопје, Шарената џамија во Тетово, манастирот во Вељуса кај Струмица, локалитетот Хераклеја Линкестис кај Битола и други.
Амбасадорскиот фонд за заштита на културата е грант-програма основана во 2001 година од Стејт департментот, на барање од Конгресот на САД. Од своето основање, Амбасадорскиот фонд (The Ambassadors Fund for Cultural Preservation) има поддржано над 1000 проекти за заштита на културата во 133 земји низ светот.