Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Владата фатена во лага, не субвенционира 73% од сметките за струја

Владата едно збори дома пред граѓаните, друго кажува пред официјалните кредитори кои нѝ даваат пари.
Во извештајот на ММФ, со кој се побара заемот за ликвидност и предпазливост, стои: „Тарифите за струја и парно греење се зголемија за околу 30 проценти за просечниот потрошувач во текот на изминатата година. Дополнително, за да се поттикне помала потрошувачка на електрична енергија, истовремено обезбедувајќи дека секој може да си дозволи основна количина на електрична енергија, воведени се зголемени блок тарифи на регулираниот пазар за домаќинства“ соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
„ Но, и покрај зголемувањето на цената на електричната енергија со што се намали делот којшто се субвенционира од буџетот, и покрај намалената количинска потрошувачка од страна на домаќинствата и малите бизниси на струја со што се намали количинската потреба за задоволување на регулираниот пазар, во 2022 година Владата на ЕСМ за електрична енергија му префрлила околу 207 милиони евра. Зошто?
Владата тврди дека со државните субвенции се субвенцинира 73% од износот на сметките за струја, но во извештајот на ММФ стои: „… за да се елиминираат фискалните субвенции, сѐ додека ЕСМ треба да снабдува повеќе од 100 проценти од сопственото производство за да ги задоволи потребите на регулираниот пазар, цената што ЕСМ ја наплаќа од ЕВН треба да се усогласи со нејзините вкупни производствени трошоци, вклучително и набавките на електрична енергија. Цената што ја наплаќа ЕСМ се проценува дека е 40 проценти под повратот на трошоците, кога се вклучува и целата надворешно набавена електрична енергија“. Ова значи дека цената по којашто ЕСМ и продава струја на ЕВН е 40% пониска од вкупните трошоци, за домашно производство и за увоз на струја. Со тоа, не може никако износот на сметките за струја да се субвенционира со 73%, туку истиот се субвенционира со 40%.
Уште повеќе, во извештајот стои: „… ЕСМ во моментов не бележи загуби на сопственото производство на електрична енергија, што претставува 75 проценти од електричната енергија што ја обезбедува за регулираниот пазар. Но, загубар е на останатите 25 проценти, кои се набавуваат од понеефикасни производствени капацитети или се увезуваат по многу висока увозна цена“ обвинуваат од ВМРО-ДПМНЕ.
Со ова, како што додаваат, се потврдуваат сите досегашни тврдења на опозициската партија дека неефикасниот менаџмент на Владата не обезбедува 100 проценти електрична енергија за регулиран пазар од сопствено производство, туку 25 проценти го обезбедува од увоз по повисоки цени. Со ова се потврдува дека доколку електричната енергија беше од домашно производство тогаш ќе немаше ни загуби во работењето на ЕСМ, ниту ќе беа потребни високи фискални субвенции.
„ Со ова се потврдува фактот дека се субвенционира неспособноста и криминогеноста на енергетскиот менаџмент од буџетот, а не голем дел од сметките на струја. Сметките за струја започнаа да растат, а и во иднина ќе се усогласуваат со пазарните цени. Во извештајот стои: „ … За да се намали потребата од буџетски трансфери на државната компанија за електрична енергија, властите имаат намера дополнително да ги приспособат тарифите во јануари 2023 година“.
И покрај тоа што немаше енергетска криза, загубата на ЕСМ во 2020 година беше 17 милиони евра, во 2021 година се продлабочи на 28 милиони евра, а со продолжениот длабок криминал и тотално неефикасен енергетски менаџмент, господ да нѐ чува колку ќе биде во 2022 година.
Доста е од оваа неспособност, доста е од ова крадење и недомаќинско работење. Избори!“ порачаа од партијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нов репер во компактната класа: претставен целосно новиот Audi Q3

· Претставен новиот Audi Q3 во својата најдобра форма: динамични и моќни пропорции на SUV избалансирани со пространа внатрешност.
· Ефикасност, динамика на возење и удобност: нов систем на амортизери, моќна хибридна технологија и ефикасни мотори.
· Дигитален придружник за секој ден: помош при возење и технологија за осветлување и иновативен концепт за контрола за уште поголема удобност.
Audi Q3 е добро воспоставен бестселер во премиум компактниот сегмент повеќе од десет години. Новата, трета генерација поставува нови стандарди во неколку аспекти. Надворешноста на модерниот SUV буди самодоверба и емоции. Бројни иновативни карактеристики го претвораат Audi Q3 во дигитален придружник. Тие обезбедуваат првокласно корисничко искуство и исто така обезбедуваат поголема удобност и безбедност за возачот и другите учесници во сообраќајот благодарение на многуте системи за помош. Во прилог на добро избалансираната шасија, дигитализацијата на светлата исто така ги зголемува придобивките за клиентите. Висок степен на персонализација и адаптивни светлосни функции со висока резолуција се овозможени со новата микро-LED технологија во дигиталните Matrix LED фарови. Друга карактеристика на новиот Audi Q3 е ефикасноста, делумно електрифициран мотор со внатрешно согорување со блага хибридна технологија и хибриден модел со електричен опсег до 119 километри.
Гернот Делнер, извршен директор на AUDI AG изјави: “Со вкупно повеќе од два милиони возила продадени ширум светот од лансирањето на првата генерација, Audi Q3 е еден од нашите најдобро продавани модели и има висок статус во нашето портфолио на производи. Со третата генерација на Audi Q3, ние обновуваме важна семејство на модели како дел од нашата иницијатива за производи и го зајакнуваме нашиот опсег со моќен хибрид со приклучување и ефикасни мотори со внатрешно согорување. Новиот модел комбинира ефикасност, динамика на возење и удобност. Во прилог на ефикасните и делумно електрифицирани мотори со внатрешно согорување, Audi Q3 нуди нова адаптивна амортизација која овозможува баланс помеѓу удобност и динамика. Џефри Буко, член на Управниот одбор за технички развој на AUDI AG, додава: “Со ентериерот на Audi Q3, ние ја пренесуваме дигиталната сцена од целосна во компактна класа. Иновативниот оперативен концепт и бројните системи за помош ја зголемуваат безбедноста и удобноста и го прават Audi Q3 идеален дигитален придружник за секојдневниот живот.
Во споредба со својот претходник, новиот Audi Q3 има уште поемоционален дизајн. Широката Singleframe предна решетка и елегантните конусни фарови се целосно интегрирани во аеродинамичниот концепт. Гледано од страна, хоризонталната линија помеѓу фаровите и задните светла визуелно го дели автомобилот на два дела, создавајќи специјална дистрибуција на светлина и сенка.
Задниот дел е украсен со опционални дигитални OLED задни светла, надополнети со континуирана LED светлосна лента и осветлени прстени. Ова ниво на технологија за осветлување понудено во новиот Audi Q3 е достапно за прв пат во компактниот сегмент од Audi.
Предниот дел на компактниот SUV има дигитални Matrix LED фарови кои користат микро-LED модул за прв пат во Audi Q3. Употребата на оваа микро-LED технологија значително го подобрува осветлувањето и на тој начин обезбедува силен контраст на патот. Функциите за насочување на светлината сега се многу потесно поврзани со функциите за помош на возачот. Дигиталните дневни светла со LED технологија, кои се состојат од 23 сегменти од секоја страна, создаваат карактеристични светлосни потписи кои го прават возилото лесно препознатливо на патот.
Во ентериерот, новата контролна единица на воланот значи повеќе простор за складирање на централната конзола, ново корисничко искуство и подобро чувство за простор. Управувачката единица на воланот за прв пат интегрира две нови рачки на воланот. Рачката од десната страна служи како селектор на брзината, додека левата како контролен елемент за функциите на светлината и метличките на ветробранско стакло. Исто така, за прв пат во компактниот сегмент на Audi, можно е да се нарача акустично стакло за предните странични стакла, што ја прави подобра внатрешната акустика, особено при големи брзини. Волуменот на багажникот од 488 литри исто така ја демонстрира практичноста на Audi Q3. Со склопената клупа на седиштето, просторот за складирање на Audi Q3 се зголемува до 1.386 литри. Седиштето може да се поместува по должина, а нејзиниот агол може да се прилагоди. Автомобилот има капацитет за влечење до 2.100 килограми.
Почетниот модел во фамилијата на Audi Q3 е Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, четирицилиндричен бензински мотор со блага хибридна технологија. Audi Q3 SUV TDI 110 kW е особено погоден за возење на долги растојанија. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW може да полни до 50 kW со еднонасочна струја во идеални услови и е помоќен и ефикасен од било кога. За таа цел е инсталирана високонапонска батерија со бруто капацитет од 25,7 kWh (нето 19,7 kWh). Оваа батерија овозможува електричен опсег до 119 километри.
Дополнително развиената стандардна амортизација обезбедува подобрено искуство при возење. Спортската амортизација и амортизацијата со контрола на амортизерите со два вентила се достапни како опции за оптимално избалансирано возење. Еден од најдобрите моменти за помош при возење е адаптивниот асистент за возење Plus. За уште поголема безбедност на патот, внатрешната камера го следи возачот за знаци на поспаност и недостаток на концентрација. Напредниот систем за паркирање им овозможува на клиентите да го научат Audi Q3 на индивидуални маневри за паркирање, а новата помош за возење на назад сигурно ќе помогне при излегување од непрегледни простори.
(ПР)
Економија
Славески – Паолучи: Народната банка е важен фактор за стабилноста

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари прва работна средба со директорот на Светската банка во Северна Македонија, Масимилијано Паолучи.
На средбата беше нагласено дека Народната банка е кредибилна институција и столб на макроекономската и финансиската стабилност во земјата. Двајцата соговорници ја истакнаа важноста на досегашната успешна соработка меѓу двете институции и изразија подготвеност за продлабочување на партнерството, особено во контекст на структурните реформи, дигитализацијата и унапредувањето на сеопфатноста и отпорноста на економијата.
Гувернерот Славески посочи дека Народната банка и во иднина ќе биде отворена за соработка во областа на техничката помош и анализа, особено преку проекти коишто ќе придонесат за натамошно зајакнување на институционалниот капацитет, како и за поддршка на политиките за финансиска вклученост и одржлив развој.
Директорот Паолучи истакна дека Светската банка е свесна за значајната улога на Народната банка во одржувањето на стабилноста и на довербата во економијата и изрази подготвеност за понатамошна поддршка на процесите важни за економскиот напредок на земјата.
_______________
Економија
Димитриеска – Кочоска ќе го следи поскапувањето на бензините, не кажа дали тоа ќе повлече други поскапувања

Министерката Гордана Димитриеска – Кочоска по денешните најави за поскапување на бензините кажа дека Министерството за финансии ќе ја следи состојбата, но не даде конкретен одговор на новинарско прашање дали поскапувањето на бензинот кај нас ќе повлече и други поскапувања.
„Станува збор за берзански производ на кој не можеме да имаме никакво влијание, така што ќе следиме што ќе се случува. Сме имале години кога сме имале и многу високи цени, да се вратиме наназад да ги видиме, сега немаме некоја премногу висока цена на горивото меѓутоа да видиме што ќе се случува на берзанските производи. На тоа Владата не може да има влијание затоа што станува збор за цени кои се формираат на светските берзи“, рече министерката Димитриеска – Кочоска денес по состанокот со постојаната координаторка на Обединетите нации во земјава, Рита Колумбија, на кој се договорија амбасадите на координации во Министерството за финансии да ги договараат проектите за кои ќе одвојуваат средства во земјава, за да нема поклопување.
Регулаторната комисија за енергетика утрово извести дека од ноќеска по полноќ за 1,50 денар за литар поскапуваат бензините еуросупер 95, еуросупер 98 и дизелот, а мазутот е поскап за 1,293 денари по литар