Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Владата фатена во лага, не субвенционира 73% од сметките за струја

Владата едно збори дома пред граѓаните, друго кажува пред официјалните кредитори кои нѝ даваат пари.
Во извештајот на ММФ, со кој се побара заемот за ликвидност и предпазливост, стои: „Тарифите за струја и парно греење се зголемија за околу 30 проценти за просечниот потрошувач во текот на изминатата година. Дополнително, за да се поттикне помала потрошувачка на електрична енергија, истовремено обезбедувајќи дека секој може да си дозволи основна количина на електрична енергија, воведени се зголемени блок тарифи на регулираниот пазар за домаќинства“ соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
„ Но, и покрај зголемувањето на цената на електричната енергија со што се намали делот којшто се субвенционира од буџетот, и покрај намалената количинска потрошувачка од страна на домаќинствата и малите бизниси на струја со што се намали количинската потреба за задоволување на регулираниот пазар, во 2022 година Владата на ЕСМ за електрична енергија му префрлила околу 207 милиони евра. Зошто?
Владата тврди дека со државните субвенции се субвенцинира 73% од износот на сметките за струја, но во извештајот на ММФ стои: „… за да се елиминираат фискалните субвенции, сѐ додека ЕСМ треба да снабдува повеќе од 100 проценти од сопственото производство за да ги задоволи потребите на регулираниот пазар, цената што ЕСМ ја наплаќа од ЕВН треба да се усогласи со нејзините вкупни производствени трошоци, вклучително и набавките на електрична енергија. Цената што ја наплаќа ЕСМ се проценува дека е 40 проценти под повратот на трошоците, кога се вклучува и целата надворешно набавена електрична енергија“. Ова значи дека цената по којашто ЕСМ и продава струја на ЕВН е 40% пониска од вкупните трошоци, за домашно производство и за увоз на струја. Со тоа, не може никако износот на сметките за струја да се субвенционира со 73%, туку истиот се субвенционира со 40%.
Уште повеќе, во извештајот стои: „… ЕСМ во моментов не бележи загуби на сопственото производство на електрична енергија, што претставува 75 проценти од електричната енергија што ја обезбедува за регулираниот пазар. Но, загубар е на останатите 25 проценти, кои се набавуваат од понеефикасни производствени капацитети или се увезуваат по многу висока увозна цена“ обвинуваат од ВМРО-ДПМНЕ.
Со ова, како што додаваат, се потврдуваат сите досегашни тврдења на опозициската партија дека неефикасниот менаџмент на Владата не обезбедува 100 проценти електрична енергија за регулиран пазар од сопствено производство, туку 25 проценти го обезбедува од увоз по повисоки цени. Со ова се потврдува дека доколку електричната енергија беше од домашно производство тогаш ќе немаше ни загуби во работењето на ЕСМ, ниту ќе беа потребни високи фискални субвенции.
„ Со ова се потврдува фактот дека се субвенционира неспособноста и криминогеноста на енергетскиот менаџмент од буџетот, а не голем дел од сметките на струја. Сметките за струја започнаа да растат, а и во иднина ќе се усогласуваат со пазарните цени. Во извештајот стои: „ … За да се намали потребата од буџетски трансфери на државната компанија за електрична енергија, властите имаат намера дополнително да ги приспособат тарифите во јануари 2023 година“.
И покрај тоа што немаше енергетска криза, загубата на ЕСМ во 2020 година беше 17 милиони евра, во 2021 година се продлабочи на 28 милиони евра, а со продолжениот длабок криминал и тотално неефикасен енергетски менаџмент, господ да нѐ чува колку ќе биде во 2022 година.
Доста е од оваа неспособност, доста е од ова крадење и недомаќинско работење. Избори!“ порачаа од партијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.