Европа
Кобни 16 минути за грчкиот „воз на смртта“: Можел ли шефот на станицата да види дека ќе дојде до судир
Врз основа на извештајот, шефот на станицата во Неи Пори преку радио врска ги информирал своите колеги дека во 23:05 часот, товарниот воз 63503 тргнал од Неи Пори во правец на Атина. Само една минута претходно, патничкиот воз IC 62 помина покрај станицата во Лариса. Во следните 15 минути, два воза се движеа по истата пруга во спротивни насоки, а никој не забележа дека тоа се случува, анализираат медиумите во регионот.
Откако патнички и товарен воз се судрија во Грција, при што загинаа повеќе од 50 луѓе, властите се обидуваат да откријат што точно тргнало наопаку, и зошто шефот на станицата го пренасочил патничкиот воз на пруга каде што товарниот воз се движел во спротивна насока.
Се верува дека шефот на железничката станица во Лариса очигледно не ја забележал неговата грешка, но доказите покажуваат дека имал време да реагира и да ја спречи трагедијата.
Шефот на станицата, Василис Самарас, сигурно имал јасна слика каде се движат двата воза цели 15 минути пред него, на конзолата за контрола на сообраќајот, каде што има светлосни индикатори. Сепак, Самарас од непозната причина не ја забележал оваа грешка, пишува во написите.
Шефот на станицата во Лариса од непозната причина не реагирал, а бил убеден дека ИЦ 62 нормално се движи во правец на Солун. Во првите пет минути откако возот ја напушти својата станица, Самарас имаше визуелни индикатори на конзолата и виде каде се движи патничкиот воз. Потоа светлосниот индикатор се исклучува, но пет минути беа повеќе од доволни за да се забележи дека има аномалија во движењето на возовите, пишуваат грчките медиуми.
Според протоколот, шефовите на станиците се обврзани да одржуваат меѓусебна комуникација, таканаречена „книга на телеграми“. Освен ова, има и меморија за контрола на сообраќајот и снимање на аудио комуникација.
„Постои телефон, интерен, со кој шефот во Неи Пори го информира својот колега во Лариса што се случува на патеката. Шефот во Лариса е должен да го запамети бројот на телеграмата. Се чини дека шефот во Лариса не забележал дека возот тргнал на погрешна пруга“, изјави директорот на компанијата „ОСЕ Раилвеј“ Томас Хамамис.
Според сознанијата на ЕРТ, информацијата на шефот на станицата Неи Пори за возот ја слушнале сите кои имале отворени радиоврски. Сепак, не е јасно дали комуникацискиот протокол го следел менаџерот на станицата во Лариса.
„Штом возот IC 62 ја напушти станицата во Лариса, управникот на станицата беше должен телефонски да го извести својот колега во Неи Пори дека возот ја напуштил станицата и се движел по пругата кон него. Не знам што се случило меѓу нив“, рече Хамамис.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Русите уништија четири украински поморски дронови во Црното Море
Руските сили денес уништија четири украински поморски дронови, беспилотни површински пловила (УСВ), во близина на пристаништето Туапсе на Црното Море, едно од клучните пристаништа за извоз на нафта.
Детонацијата на еден од дроновите се случила во близина на брегот на Туапсе, во регионот Краснодар, оштетувајќи ги крајбрежните објекти, објави „Интерфакс“ повикувајќи се на регионалниот центар за вонредни ситуации. Нема извештаи за жртви.
Krasnodar Krai, Russia ❗
💥Tuapse is being attacked by sea drones, a probable hit near pier 167 has been recorded. – OSINT DniproOfficialpov: 44.10040125871804, 39.05830293365155https://t.co/K3TrwvhOz2 pic.twitter.com/NjVczfmjME
— LX (@LXSummer1) November 9, 2025
Според извори од индустријата и податоците за следење бродови, пристаништето го прекина извозот на гориво, а локалната рафинерија за нафта престана со преработка на сурова нафта откога украинските дронови ја нападнаа нејзината инфраструктура на 2 ноември.
Руските железници соопштија дека ги продолжиле ограничувањата за испорака на товар до Туапсе до 13 ноември.
фото: принтскрин
Европа
Истакната докторка исчезна во Унгарија пред една недела: пронајдено нејзиното тело
Телото на докторката што исчезна од болница во Унгарија пред една недела беше пронајдено утрово. Д-р Антонија Кет, истакнат оториноларинголог, исчезна неколку часа по операцијата на ‘рбетот, а болницата почна внатрешна истрага за да утврди како пациентот можел да го напушти одделението незабележано.
Смртта на докторката ја шокира јавноста и иницира многубројни прашања за човековата одговорност, за системот и за неуспесите што можеа да доведат до трагедијата, пишува унгарскиот портал szeretlekmagyarorszag.hu.
Клиничкиот центар Szent-Györgyi Albert во Сегед почна внатрешна истрага за да утврди како пациентка, која штотуку била оперирана, можела да го напушти објектот незабележано. Д-р Антонија Кет, истакнат раководител на одделот за оториноларингологија, била оперирана на 3 ноември поради проблем со ‘рбетот, но исчезнала од болницата само неколку часа по процедурата. Нејзиното тело било пронајдено една недела подоцна во блиска запуштена грмушка.
Снимките од безбедносните камери ја покажале д-р Кет, веројатно збунета од болката, како облекува тренирка преку болничката мантија и го напушта одделот за неврохирургија во влечки. Кога персоналот го забележал нејзиното исчезнување, почнала масовна потрага, во која учествувале полиција, кучиња трагачи и волонтерски спасувачки единици.
Нејзиното безживотно тело било пронајдено утрово, едвај 500 метри воздушна линија од клиниката. Полицијата ја исклучила можноста за насилна смрт, а точната причина ќе се утврди во административна постапка.
фото: принтскрин
Европа
Дронови забележани над нуклеарната централа „Доел“ во Белгија
По серија инциденти на белгиските аеродроми, синоќа беа забележани и дронови над нуклеарната централа Доел. Компанијата „Енџи“ потврди кратко пред 22 часот дека три дрона биле забележани над централата, пишува белгискиот РТЛ.
Портпаролката на „Енџи“, Хелен Смитс, изјави дека инцидентот немал никакво влијание врз работењето на електраната.
„Надлежните служби продолжуваат да ја следат ситуацијата“, додаде таа. Локалната полициска зона Шелдевас засега не сакаше да коментира.
Инцидентот се случил истата вечер кога воздушниот сообраќај на аеродромот во Лиеж беше привремено прекинат поради пријави за дронови. Летовите беа прекинати таму околу 19:30 часот и се нормализираа еден час подоцна, околу 20:25 часот.
Пријавите за дронови над аеродромот во Лиеж беа речиси секојдневна појава во текот на изминатата недела, а слични прекини беа пријавени и на аеродромот во Брисел минатиот вторник и четврток. Во последните денови и недели, редовно се пријавуваа и дронови над разни воени бази во земјата.
фото: принтскрин

