Спорт
Пред утрешното финале, „Макфакс“ во музејот на Вимблдон: Местото во кое времето е застанато, но историјата се испишува секој ден
Пред утрешното финале, Макфакс во музејот на Вимблдон,
Од специјалниот известувач за „Макфакс“:
Во склопот на Вимблдонското село, покрај осумнаесетте тениски игралишта, се наоѓа и музејот на тенискиот турнир, кој е направен како еден долг кружен коридор, кој посетителот го изодува во вид на кружна патека, која го води низ годините, децениите и трите века од постоењето на Ол Ингланд Клубот.
На самиот почеток на тој цикличен пат низ историјата, ќе ве пречека цитатот на една од најуспешните тенисерки во историјата на овој спорт, Били Џ. Кинг, според која тенисот претставува совршена комбинација на насилни акции кои се одвива во мирна атмосфера. На истиот постер стои и објаснувањето како тенисот го добил своето име. Прво се нарекувал на француски Jeu de Paume или игра со дланка, бидејќи топката се фрлала со дланката на раката. Како Jeu de Paume станало тенис вечна е мистерија и се претпоставува дека, можеби, името доаѓа од зборот тенез, што значи држи или внимавај, зборови кои ги извикувале играчите пред да сервираат.
Веднаш потоа ќе ве пресретне масло на плато со портрет на Гулиамо Барселон, најпознатиот тенисер од 18. век, кој играл тенис на терените кои му припаѓале на Кралот Луи 15. Паралелно со неговиот портрет е изложен тениски рекет од крајот на 18. век изработен во Франција. Рачката и рамката му се обвиткани со телешка кожа.
Вистинскиот тенис, или како се нарекувал Кралевскиот тенис, се развил од играта со дланка. Тој прво се играл во кралските палати и црквените простори. Топчињата се изработувале од компресирани влакна од волна, кои се обложувале со кожа како би имале мала отскочност.
Првиот тенис на трева почнал да се игра во 1872. од Хери Гем и Аугурио Перера кои во Лемингтон го формирале првиот тениски клуб.
На 2. јуни 1877. Ол Ингланд клубот донел одлука да се отпочне со организирање турнир во тенис (денес познат како Вимблдон). Оттогаш, па сè до 1883. на победникот му се доделувал Сребрениот пехар, на кој се изгравирани имињата на сите победници во тој период.
Тогашните рекети биле изработени од дрво и кожа, и биле во заоблена правоаголна форма.
Тенисот на трева бргу постанал популарна забава, која им давала можност на младите девојки да флертуваат и запознаваат момчиња додека уживале во играта на отворено. Овој период е познат како Викторијанско лудило (според Кралицата Викторија). Тениската забава постанала важен чинител на социјалното живот. Низ цела Англија почнале да се отвараат нови клубови, кои покренувале сопствени турнири. Во 1884 година, Мод Ватсон постанала првата жена победник на турнирот.
Тогашните соблекувални за тенисерите наликувале на берберски салони, во кои играчите имале комплетен прибор за да го дотераат својот изглед пред да излезат на теренот.
Во раното Едвардово доба (по Кралот Едвард седми) Вимблдон станува 14-ет дневен турнир, кој привлекувал бројна публика, која го исполнувала огромниот простор помеѓу улицата и железничката пруга. Тогаш на турнирот почнуваат да настапуваат и тенисери од другу држави. Во 1905., Американецот Меј Сутон постанал првиот шампион од странство.
Во дваесеттите и триесеттите години од минатиот век, водечките француски и американски тенисери му донеле филмски гламур на турнирот. Тоа се и последните години кога домашните играчи го освојувале шампионатот.
Вимблдон за време на Втората светска војна бил целосно ставен во функција за логистичка помош за потребите на војската. На 31. август 1939 година, само еден ден пред Германија да ја нападне Полска, во неговите простории се сместиле медицински сестри и негувателки, Црвениот крст и Бригадата за итна помош. Паркиралиштата биле преорани за да се насадел зеленчук, како и за одгледување свињи, кокошки, патки, гуски и зајаци. Дури имало и едно магаре.
По завршување на војната, тенисот и Вимблдон почнуваат да го добиваат модерниот облик, што се гледа и преку новата изработка на тениските рекети, во чие иновирање се користела и свемирската технологија. Жените почнуваат да се натпреваруваат во кратки здолништа.
Тениската облека за мажите во 20-ите и 30-ите била комбинација од елегантен и лежерен стил.
Воведувањето на кратки панталони наишло на значаен отпор. Тенисерската звезда Рене Лакоста имал трајно влијание на машката тениска облека, кога го развил сопствениот бренд познат како Крокодил.
а+б Во Музејот е изложена и специјално направената инвалидска количка со која Џордана Вили освоила бројни гренд слемови за параспортисти.
Во една од витрините е прикажан и женскиот победнички трофеј, кој за прв пат е претставен во 1886 година. Постољето му е направено во 2016 година, бидејќи повеќе на него немало место да се гравираат имињата на победничките.
Позлатениот пехар за победникот во машка конкуренција за прв пат бил претставен во 1887 година. Оттогаш, победникот има право пехарот да го чува до 1. јули наредната година, кога мора да го врати на секретарот на Ол Ингланд клубот. Пехарот не смее да се изнесува надвор од Обединетото Кралство и кога турниорот ќе го освои странски тенисер, пред да го напушти Островото, мора да го депонира во Банка во Лондон или на друго место по избор на доверителот. Победникот на шампионатот добива реплика на пехарот во трајна сопственост.
На истиот начин како што започна ова патување низ историјата на тенисот и Вимблдон, така и завршува – со цитат од тенисер. Таа чест му е укажана на хрватскиот тенисер Горан Иванишевиќ, кој, по освојување на шампионатот во 2001., изјавил: „Дури и никогаш повеќе да не победам друг меч – не ми е грижа. Што год да правам, каде год да одам, јас ќе бидам Вимблдонски победник“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
ФИФА го суспендира Емилијано Мартинез
Голманот на Аргентина, Емилијано Мартинез, доби суспензија од ФИФА на два натпревари поради повеќекратно неспортско однесување по натпреварите.
Суспензијата значи дека тој нема да може да и помогне на својата репрезентација во квалификациите за Светското првенство против Венецуела и Боливија во октомври.
ФИФА го суспендираше Мартинез на два натпревари поради непристојни гестови и удирање на ТВ камера.
„Дисциплинската комисија на ФИФА го суспендираше Емилијано Мартинез на два натпревари поради прекршување на член 13 од Дисциплинскиот кодекс на ФИФА (навредливо однесување и кршење на принципите на фер-плеј) за време на натпреварите Аргентина – Чиле на 5 септември и Аргентина – Колумбија на 10 септември“, пишува во соопштението на ФИФА.
32-годишниот голман на Астон Вила го привлече вниманието со своето однесување по финалето на Светското првенство во Катар, кога пред камера го држеше трофејот меѓу нозете, диво гестикулирајќи.
Сето тоа го направи повторно на крајот од натпреварот против Чиле, кога стави реплика на трофејот од Копа Америка меѓу нозете на истиот дрзок начин како што го направи по финалето против Франција на Светското првенство во 2022 година.
По мечот со Колумбија тој жестоко ја удри ТВ камерата која го следеше на теренот.
Спорт
(Видео) Хаос во Колумбија. Десетици избодени, хулиганите ги фрала од трибините
Големото дерби од 10. коло на колумбискиот шампионат меѓу Атлетико Национал и Атлетико Јуниор е прекинато во 55. минута од натпреварот по целосен хаос на трибините на стадионот во Меделин. Атлетико Насионал водеше со 2:0, а по вториот гол гостинските навивачи почнаа да ги напаѓаат гледачите, но и играчите.
TESTIMONIO 😰😱 | El fotógrafo del periódico El Tiempo, Jaiver Nieto, dejó saber el testimonio de lo que pasó en el estudio Atanasio Girardot.
“Con el segundo gol de Nacional empezaron a agredir los hinchas de Junior a los de Nacional en la tribuna norte, y ahí ya empezaron las… pic.twitter.com/k9QwroP6Jv
— NOTICIAS DEL VERDE (@NOTICIASDEVERDE) September 27, 2024
На видеата кои кружат на „Х “(поранешен Твитер) може да се види како еден од домашните играчи е погоден со нож во главата, но за среќа со рачката. Кога го видоа тоа, ултрасите на Национал се втурнаа преку овалната трибина кон гостинските навивачи и тогаш настана целосен хаос.
Se conocen más imágenes de la violencia que se vivió entre barras del junior de Barranquilla y Atlético Nacional
¿Dónde están los controles al ingreso de armas blancas? pic.twitter.com/GRB23zxG4W
— ENTÉRATE 📢 (@enterate_0812) September 27, 2024
Навивачите на Национал фрлија неколку навивачи на Јуниор на долната трибина, а дел од нив бегајќи од противниците и самите скокнаа на долната трибина каде што домашните навивачи потоа ги претепаа.
No sé ustedes pero no se ven jugadores del Atlético Nacional ayudando a rescatar a los heridos de esa turba que golpeaba sin misericordia a los hinchas visitantes,solo se ven jugadores del Junior de Barranquilla. pic.twitter.com/PCuxGBX2OS
— William Figueroa (Locura Tiburona) Maptv 10⭐ (@LTiburona) September 27, 2024
Набрзо, десетици навивачи се најдоа на тревникот, а дел од гостинските навивачи мораа да бидат спасени од бруталните тепања на фудбалерите. На едно видео се гледаат двајца играчи како носат еден од своите навивачи подалеку од толпата гневни хулигани.
Esto sucedió en el partido Atlético Nacional vs Junior de Barranquilla ¿por qué llegan a esto? El fútbol es para disfrutarlo, Dios los proteja a todos los hinchas pic.twitter.com/WEQ8SBsT2o
— Vales Copa (@ValesCopa) September 27, 2024
Спорт
(Видео) Само бод за Манчестер сити во Њукасл
Фудбалерите на Манчестер сити, по ремито со Арсенал, не успеаа да слават ни на гостувањето во Њукалс. Попладнево „граѓаните“ ремизираа со Њукасл 1.1.
Гостите поведоа во 35. минута преку Јошко Гвардиол, кој напрвина се ослободи од Брн, а потоа го свлада Поуп.
Токму Поуп стана херој на мечот, кога во третата минута од судиското надополнување забележа брулијантна интервенција при ударот на Бернардо Силва.
Њукасл изедначија преку Ентони Гордон од пенал во 57.минута.
Многу навивачи веруваа дека Гордон го исценирал контактот со Едерсон, делумно поради тоа што англискиот репрезентативец падна театрално, но видеото потврди дека имало контакт и дека бразилскиот голман со рака го фатил ривалот за нога.
Сепак, за да се решат сите дилеми, на Твитер за време на натпреварот се огласи канцеларијата на Премиер лигата, која ја образложи одлуката на судијата Џаред Џилет од Австралија.
Беше објавено дека „и покрај намерата на Едерсон да дојде до топката, тој спречи шанса за гол со соборување на Гордон и заслужи жолт картон“.