Македонија
Отворена Првата Конференција за патна инфраструктура која денеска и утре се оддржува во Охрид

Денеска и утре во Охрид се оддржува Првата конференција за патна инфраструктура, во организација на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите, на која активно учество земаат претставници на Владата на Република Северна Македонија, претставници на Стопанската Комора на Македонија, универзитетски професори, како и претставници од стручната фела од делот на градежништвото и инфраструктурата.
Со свои поздравни обраќања пред присутните Конференцијата официјално ја отворија претседателот на Владата на Република Северна Македонија, Димитар Ковачевски, првиот вицепремиер на Владата, Артан Груби, министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, директорот на Јавното претпријатие за државни патишта, Ејуп Рустеми, како и претседателот на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите при Стопанската комора, Андреа Серафимовски.
Фокусот на Конференцијата е преку јавна дебата и дискусија да се отворат најзначајните прашања поврзани со патната инфраструктура во земјата и јавноста од блиску да биде запознаена со сите детали во делот на изградбата на државните патишта.
Премиерот Ковачевски во своето обраќање пред присутните истакна дека Владата се наоѓа во голем инвестициски циклус, каде примарен фокус е изградбата и модернизацијата на патната инфраструктура низ целата држава.
„Со развојот на патната инфраструктура создаваме можности за поврзување и за подобар и поквалитетен живот на граѓаните. Како претседател на Владата, уште на почетокот од мојот мандат со министрите, директорите, раководителите на јавните претпријатија, на сите вклучени институции во процесите, кога ги разгледувавме можностите и проектите, барав без разлика дали станува за локален, регионален, магистрален пат, без разлика дали патот поврзува две населени места, два града, региони, секое метро нов асфалт да го гледаме преку очите на граѓаните, само така ќе ја осознаеме вистинската вредност на патиштата за животот на граѓаните, на стопанството. Владата и покрај сите предизвици кои се исправија пред нас – здравствената, економската и енергетската криза, не се откажа од развојот на патната инфраструктура во Северна Македонија. Оваа Влада започна еден огромен инфраструктурен проект, најголема капитална инвестиција во историјата на нашата земја Коридорот 8 и Коридорот 10-д. Со овие паневропски коридори Северна Македонија станува вистинска крстосница на Балканот, ја позиционира државата на економската и инфраструктурната мапа на Европа. Мораме да продолжиме да овозможувфаме забрзан развој на Северна Македонија, бидејќи граѓаните го очекуваат тоа, тие заслужуваат да живеат во европска земја со повисок животен стандард“, изјави премиерот Ковачевски.
Првиот вицепремиер на Владата, Груби, изјави дека Владата направила комплетна револуција во изградбата на патната инфраструктура во земјата во изминатите години.
„Оваа екипа тука од Владата направивме револуција во проектирањето, во изведбата, комплетно во изградбата на инфраструктурните проекти во државата. Дојдов искрено тука денеска за да се пофалам за сите работи кои ги сработивме. Но, сакам едно нешто да кажам. Џабе збориме дека сме го завршиле патот Скопје – Блаце, стариот или џабе денеска сечевме лента на Подмоље – Ќафасан, џабе е се доколку не го изградиме автопатот Кичево – Охрид. Граѓаните ги интересира кога се започнати, а кога се завршени проектите и колку чинат тие. Сето она што започнавме револуционерно да го работиме, џабе е ако не го завршиме овој автопат кој е започнат во 2013 година. Повикувам на одговорност, пред сите вас тука, сметам дека крајно време е Владата и Собранието да го разгледаат тој договор и да видиме што ќе правиме понатаму“, изјави првиот вицепремиер Груби.
Министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, потенцираше дека градежништвото и градежната индустрија се едни од носечките гранки во домашната економија и дека секој денар вложен во изградба на патиштата, желеницата, гасоводите е влог за идните геренации, за економски развој и просперитет на Репубика Северна Македонија.
„Добрата инфраструктура е основа за економски раст и развој, за подобра конкурентност на стопанството, како и за побрз транспорт на товар и на патници. Инвестициите во инфраструктурата имаат и дополнителна додатна вредност за развојот на домашните компании, за продуцирање на нови квалитетни кадри и тоа што сметам дека во иднина треба да работиме е синергијата меѓу образовниот процес и градежната дејност. Оваа 2023 година бележиме најобемни инвестици токму во делот на модернизација на патна инфраструктура и нашите очекувања се дека заедно со ЈП за државни патишта ќе реализираме повеќе од 400 милиони евра. Ова за нас како ресорно министерство е од исклучително значење во спроведувањето на транспортните политики“, изјави министерот за транспорт и врски, Бочварски.
Директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми, изјави дека Првата конференција за патна инфраструктура се случува во идеално време од причина што во државата се реализираат низа капитални проекти во патната инфраструктура.
„На оваа Конференција за патната инфраструктура ќе разговараме за иднината, за перспективите кои модерната патна инфраструктура ги овозможува, ќе зборуваме за развој на економијата, за безбедност на сообраќајот како и за сите бенефити кои со себе ги носи модерната патната мрежа. Сметам дека со размена на искуства многу полесно ќе се справиме со предизвиците на терен, ќе размениме мислења за употребата на новите технологии при изградба на патишта и ќе имплементираме нови модели за планирање и изградба на патната инфраструктура“, изјави директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми.
Претседателот на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите, Андреа Серафимовски, во своето обраќање истакна дека огромна е честа да се биде дел од една ваква конференција која на едно место и во ваков формат ги обединува клучните лица за развојот на македонското градежништво.
„Како претседател на Здружението, јас лично го сметам овој настан и вашето присуство тука за признание на нашето досегашно коморско работење и потврда дека нашите заложби за промоција и развој на градежништвото се препознаени од страна на Владата, стручната фела и јавноста. Потребата да се слушнеме едни со други и да делуваме како партнери никогаш не била поголема. Иако ставовите по одделни прашања нè разединуваат, многу поголеми се заедничките цели кои нè обединуваат. Развојот на инфраструктурата е предуслов за зголемување на конкурентноста на економијата, за зајакнување на меѓународните релации и за подобрување на квалитетот на животот на граѓаните. Оттука, несомнено ќе се согласиме дека развојот на инфраструктурата е заедничка цел и на државата и на бизнис заедницата. Овие два дена нè очекуваат сериозни панел дискусии кои искрено се надевам дека преку споделување и учење од досегашните искуства ќе не одведат до заклучокот како да ги искористиме можностите кои стојат пред нас и да придонесеме за долгорочен и одржлив развој“, изјави Андреа Серафимовски, претседател на Здружението на градежништвото, индустријата на градежни материјали и неметалите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Филипче: Граѓаните се жртви на неспособноста на Мицкоски, народот брои денови до плата

„Граѓаните пред 4 години поверуваа во лажниот маркетинг за подобар живот. Очекуваа подобар живот, а добија влада што живее во луксуз и во лажен маркетинг, далеку од народот. “, рече вечерва од Чучер Сандево претседателот на СДСМ Венко Филипче.
Тој на граѓанската трибина „Се бориме за нашиот дом“ рече дека наместо граѓаните да имаат повисоки плати и повеќе удобности тие бројат денови до следната плата.
„Пензионерите ги излажаа со формули и ветувања, работниците ги оставија без покачувања на платите, земјоделците без поддршка. Сметките растат, цените дивеат, младите си заминуваат. Секој ден е потежок од претходниот. И додека народот брои денови до следната плата, тие се расфрлаат со државни пари, летаат со приватни авиони и купуваат вина по институции. Ова не е визија, ова е небрежност и неодговорност“, рече Филипче.
Претседателот на СДСМ пред граѓаните зборуваше и за т.н економски „успеси“ на власта кои според него, граѓаните во реалноста ниту ги гледаат, ниту ги чувствуваат. Но се осврна и на економската состојба за која рече дека е сериозно загрижувачка.
„Го слушате премиерот Мицкоски од митинг на митинг зборува за некакви си економски „успеси“, мислејќи дека граѓаните не ја чувствуваат и не ја гледаат реалноста. Буџетот на државата е загрижувачки, приходите се реализирани само 70,78% од планираното, а расходите веќе достигнаа 72,82%. Ова значи дека до крајот на годината ќе недостигаат околу 1,4 милијарди евра, што значи повторно задолжување, нови оптоварувања за граѓаните или кратење на јавни услуги. Капиталните инвестиции се историско најниска реализација од и ова ќе биде повторно изгубена година за проекти кои требаше да создаваат работни места и економски раст. Јавниот загрижувачки долг расте, веќе достигна 62,9% од БДП, и во последните 14 месеци државата се задолжи за над 1,86 милијарди евра. А меѓу овие задолжувања се и 950 милиони евра коишто треба да се земат“, истакна Филипче.
За него, реалноста на граѓаните е безидејна, благодарение, како што додаде, на неспособноста на Мицкоски и неговата влада.
„По тоа и ќе остане запаметен неговиот мандат, по заеми, високи цени, ниски плати, пензии и студентски оброк. Владата се фали со бројки и ПР, но реалниот живот за семејствата и бизнисите е поинаков“, рече Филипче во Чучер Сандево.
Филипче на трибината рече дека пензионерите се најголемата жртва на лагите на ВМРО-ДПМНЕ, исто како и земјоделците, лозарите, работниците.
„Предизборно ја направија најголемата измама. Ќе растеле платите, пензиите, ќе го врателе името, ќе репреговарале за подобри позиции во Преговарачката рамка. Ветија гордост и достоинственост, а донесоа беда, сиромаштија и ја вратија режимската матрица. Пензионерите се најголема жртва на ВМРО-ДПМНЕ. И тие како и работниците, земјоделците, лозарите се измамени. Овој месец на сметките им легна покачување од само 1000 денари, што значи дека дури 90% од сите пензионери не добија 2000 кои што требаше да ги добијат со нашиот систем на пресметка. Е тоа е ВМРО-ДПМНЕ, партија на манипулатори и ПР трикови. Земјоделците ги оставија без навремени субвенции, ги скратија субвенциите, каснат со исплати, откупните цени се ниски. Фирмите чекаат поврат на ДДВ, пари кои државата мора да им ги врати. Ова не е грижа за народот. Ова е приватизација на државата“, рече Филипче.
Македонија
Меџити: Чаир не е средство за враќање на власт на оние кои денес тагуваат во опозиција и мислат дека преку победа ќе се вратат во владата

Кандидатот на коалицијата ВЛЕН за градоначалник на општина Чаир, Изет Меџити, вечерва на централниот митинг во Чаир им се заблагодари на сите активисти и граѓани за нивната постојана поддршка за време на целата изборна кампања.
„Вечерва не сум тука ниту да зборувам за нашите проекти во Чаир, затоа што, каде и да се движите низ Чаир, зборува нашата работа, зборуваат машините кои работат во нашиот Чаир. Затоа, сè што би рекол за тоа што правиме за нашиот Чаир би било помалку од она што реално се случува како промена денес во Чаир.
Вечерва на завршницата на оваа кампања, сум овде за да ви кажам дека оваа битка ги надмина димензиите на една обична локална изборна трка. Нашите политички противници сакаа да нè предизвикаат во Чаир, да нè поразат во Чаир, мислејќи дека ќе се повлечеме. Иако имавме многу момци и девојки кои ќе ја водеа оваа битка со успех, како и секогаш, јас ја прифатив оваа одговорност и побарав разбирање од пријателите во ВЛЕН за да се кандидирам лично.
Сакав честа на Чаир да ја преземам врз себе и да им покажеме на сите дека Чаир не е трамполина за спас на политичките кариери на истрошените политичари од Зајас. Чаир не е ниту средство за враќање на власт на оние кои денес тагуваат во опозиција и мислат дека преку победа во Чаир ќе се вратат во владата“
На 19 октомври, порача Меџити, некои од нив ќе бидат испратени во политичка пензија, а некои во историјата.
„Нашата победа во Чаир има врска со честа на Чаир. Затоа што јас не сум во трка со Бујар
Османи, туку со Али Ахмети од Зајас.
Втората работа што сакам да ви ја кажам е дека се вратив да се кандидирам во Чаир за да ја претворам нивната замисла за Чаир како запоставена гето општина, во Чаир од нашите соништа. Во изминатите 15 месеци во извршната власт, владата ВЛЕН насочи кон Чаир десетици проекти и околу 100 милиони евра инвестиции, со што Чаир од периферија го претвораме во центар на градот.
Битката во Чаир не е само борба за тоа кој ќе ја управува оваа општина во следните четири години. Оваа битка ќе ја одреди и политичката иднина на Албанците: дали ќе се вратат оние што владееја со ароганција и завршија на црните листи или ќе продолжиме ние да владееме со елеганција и да бидеме на светлите страници на нашата историја“, кажа Меџити.
Во Чаир, како што истакна, се води битка за сите населени места, од Липково до Струга.
„Затоа оваа кампања ја водев внимателно, со идеи и програма, а не со навреди и омаловажувања. Ја прифатив улогата на слуга на народот и подготвен сум до крај да работиме“.
Македонија
Марковски: Можеме да ставиме крај на хаосот, партизацијата, безредието и апатијата во Скопје

„Диши, диши – јавно здравје во хаотичен град“ беше последното предавање во рамки на кампањата за овие локални избори на Горан Марковски, независен кандидат за градоначалник на Скопје, поддржан од граѓанската платформа „Независни заедно“.
На овој час се дискутираше за аерозагадувањето како еден од најгорливите проблеми во Скопје.
Ирина Ангеловска, специјалист пулмолог, се осврна на причините за аерозагадувањето и последиците по општото здравје. Таа ја истакна и потребата од преземање на континуирани мерки од институциите, но и од секој поединец: носење маски, намалена употреба на штетни возила, да не се гори отпад, контрола на квалитетот на воздухот, доследно спроведување на законските решенија.
Марковски ги претстави дел од мерките за справување со овој проблем. Според него, аерозагадувањето не може да се реши преку ноќ, но можеме да преземеме мерки и политики кои ќе ни помогнат во негово намалување.
– Скопје мора да стимулира алтернативен превоз, а не возење на автомобили. Планираме воведување и набавка на еко – автобуси и такси возила. Исто така, по одредени студии имаме околу 80.000 домаќинства кои се греат на горива кои загадуваат. Овие граѓани, домаќинства мора да ги поддржиме во промената на начинот на греење, но да не ги заборавиме и другите загадувачи: индустрија, возила и сл.
Вера Јовановска Типко, специјалист психијатар се осврна на менталното здравје во еден хаотичен град. Таа истакна дека сообраќајниот хаос е еден од главните стресогени фактори и затоа е потребно дестимулирање на возењето автомобили на дневно ниво.
– Хаос, катастрофа, лудило, немир, недоверба, гнев, страв, нема спас се само дел од зборовите и фразите кои ги користат граѓаните на дневно ниво за да го опишат своето живеење во Скопје, посочи Јовановска Типко.
„Во недела можеме да ставиме крај на хаосот, партизацијата, безредието и апатијата. Гласај за 128 за градоначалник на Скопје – Горан Марковски и 35 за советничката листа за Скопје предводена од Јана Белчева Андреевска“.