Регион
Хрватскиот министер се’ уште не се сеќава на несреќата; адвокат: полициската реакција е необична

Хрватската полиција денеска соопшти дека кривично ќе го гони веќе поранешниот министер, Марио Баножиќ за кривично дело предизвикување сообраќајна незгода во патниот сообраќај. Полицијата утврдила дека Баножиќ ја предизвикал несреќата во која загина 40-годишниот Горан Шариќ од Привлака со прекршување на сообраќајните прописи.
„Тој предизвикал сообраќајна незгода и предизвикал смрт, односно настапила смрт“, рече портпаролот Драгослав Живковиќ.
Конечната квалификација на прекршокот најверојатно ќе ја реши Канцеларијата на Државниот обвинител на округот. Доколку го прифати полицискиот извештај, поранешниот министер за одбрана се соочува со казна затвор од една до осум години, пишува „Индекс“.
„Истрагата за сообраќајната несреќа која ја водеше заменик на жупаниското државно правобранителство во Вуковар, утврди дека 44-годишниот возач (државен службеник) со приватно возило движејќи се од правец на Винковци во правец кон Жупања го престигнал камионот од левата страна кој се движел во иста насока пред него, без да биде сигурен дека може безбедно да го стори тоа и да не го попречува сообраќајот од спротивната насока, поради што предниот дел од патничкиот автомобил се судрил со предниот дел на комбето кое од спротивниот правец го управувал 40-годишник.
Од здобиените повреди 40-годишниот возач починал на местото на настанот, додека 44-годишниот возач е пренесен во Општата Жупанска болница во Винковци, а потоа во Клиничката болница Осиек на понатамошно лекување.
По наредба на заменикот на Жупаниското државно правобранителство во Вуковар, над телото на починатиот возач ќе биде извршена обдукција. Од 44-годишниот возач земени се примероци од крв и урина за анализа.
„Поради сомнение дека предизвикал сообраќајна незгода со прекршување на сообраќајните прописи, против 44-годишниот возач во Жупаниското државно правобранителство во Вуковар ќе биде поднесена кривична пријава за сторено кривично дело Предизвикување сообраќајна незгода во патниот сообраќај. “, соопшти претходно полицијата.
Утре ќе се анализираат примероците од крв и урина
„Издадовме наредба за анализа на крв и урина со цел да се утврди дали во телото на 44-годишниот маж кој ја предизвика сообраќајната незгода има алкохол, дрога и други психотропни супстанци, а извадените примероци ќе бидат испратени во Центарот за вештачења во понеделник наутро. Ова е наш приоритет за утврдување во овој момент, затоа ќе побараме од експертите од Центарот да го направат тоа што е можно поскоро“, изјави Билјана Лубуриќ, заменик државен правобранител во Вуковар кој раководел со истрагата за сообраќајната несреќа.
Согласно Кривичниот законик, ќе се казни учесник во сообраќајот на патиштата кој со прекршување на прописите за безбедност во сообраќајот ќе предизвика опасност по животот или телото на луѓето или имотот од големи размери, а поради тоа ќе предизвика смрт на едно или повеќе лица со затворска казна од три до 15 години. Во случај на небрежност, казната е од една до осум години.
Адвокатите и сообраќаен експерт со кои разговараше „Индекс“ велат дека најверојатно се работи за невнимание.
„Не знам многу факти, но од она што го прочитав, а тоа е дека Баножиќ веројатно немал алкохол во крвта, би рекол дека е небрежност. По правило се смета дека небрежноста не е намера. Мислам дека тоа е невнимание и соодветно на тоа веројатно ќе биде покрената кривична постапка“, изјави адвокатот Анто Нобило.
„Денешната полициска реакција е невообичаена“
И судскиот сообраќаен вештак Горан Хусинец вели дека се работи за невнимание.
„Тој тоа секако не го направил намерно. Неспорно е дека тоа било несовесно, но сега се во прашање други околности. На суд главната битка ќе биде дали Баножиќ почнал да претекнува кога немало магла и налетал на облак на магла од која излегло комбето или цело време дрско претекнувал низ магла. Затоа пресудно ќе биде метеоролошката експертиза која ќе утврди каква била видливоста во моментот кога почнал да го претекнува камионот“, изјави Хусинец за Индекс. .
„Имаме ситуација која ќе направи многу јасен и фактички опис на делото и правен опис на делото, пред се во однос на формата и степенот на вината, што потоа зависи од законското назначување на кривичното дело, за кое казната ќе изнеесува од три до 15 години затвор или ќе биде од една до осум“, изјави адвокатот Вељко Миљевиќ за РТЛ.
Тој вели дека за него е невообичаена денешната реакција на полицијата.
„Екстремно брзо по несреќата излезе официјално соопштение дека ќе биде поднесена или дека се поднесува кривична пријава, што е невообичаено“, рече тој.
Клучна ќе биде брзината со која возел Баножиќ и токсиколошките наоди
Во завршната квалификација на кривичното дело, според мислењето на адвокатите со кои разговараше „Индекс“, клучни ќе бидат токсиколошките наоди и брзината со која се движел Баножиќ кога ја предизвикал несреќата. Таа информација се уште не е објавена.
„Едвај можам да коментирам нешто што е работа на полицијата и на државното правобранителство. Вчера имаше истрага… Утврдена е динамиката на она што се случи во оваа фаза и полицијата поднесе кривична пријава. Сето ова е во во согласност со она што полицијата го работи во вакви ситуации“, изјави Божиновиќ.
На прашањето на новинарот кога ќе се знае извештајот за токсикологија, тој одговори дека тоа е „нешто што ќе биде составен дел од досието и што ќе го знаат прво државното правобранителство и полицијата“.
Запрашан зошто ништо не се знае за брзината на возење или дали Баножиќ бил во алкохолизирана состојба, тој одговори со контрапрашање: „Зошто мислите дека не се знае? Не беше објавено. Вчера имаше истрага, денеска беше поднесена кривична пријава , според кој кривичната истрага се одвива на свој начин согласно Законот за кривична постапка“.
„Тие што ги имаат сите информации во овој момент се полицијата и државното правобранителство, кога ќе одлучат што и дали можат да споделат дел од тоа со јавноста, ќе го направат тоа“, рече тој. „Има ситуации во кои, ако сакате, и поради инволвираните актери во неа, истрагата ја презема окружното државно правобранителство, а тоа беше случај и вчера, со оглед на тоа што се работи за министер во Владата. Затоа, тие се сопственици на информациите“, изјави тој за новинарите.
Доктор: Баножиќ се’ уште не се сеќава на несреќата
Дирекцијата на КБЦ Осиек денеска извести дека здравствената состојба на Баножиќ е стабилна и дека се уште е надвор од животна опасност. Заменик-директорот на КБЦ, Крунослав Шего, изјави за новинарите дека Баножиќ не се сеќава на сообраќајната несреќа.
„Новите наоди од утринава не покажуваат некоја значајна прогресија на повредите. Тој се уште не се сеќава што се случило и се уште не е целосно свесен. Можете да комуницирате со него, но таа свест не е полна свест“, рече Шего.
„Не верувам дека полицијата може да добие релевантни информации од него во оваа состојба“, изјави Шего на новинарско прашање дали Баножиќ може да биде испрашуван во оваа состојба. Вели и дека очекува ваквата состојба да трае барем уште неколку дена.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Вучиќ бои јајца за студентите: „Се восхитувам на храброста што ја покажуваат учениците кои сакаат да учат, им бојам јајца

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, објави видео на својот Инстаграм профил во кое бојадисува јајца за Велигден за да им ги однесе на студентите кои сакаат да учат во Пионирскиот парк.
„Се восхитувам на храброста што ја покажуваат студентите кои сакаат да учат. Затоа им бојам јајца и им ги носам. П.С. Само да знаете, оваа престилка ѝ припаѓа на г-ѓа Јока, а таа е таа важна личност, апсолутно најважната за нас овде“, се вели во описот на видеото.
Регион
Жељазков и Марта Кос: Без Западен Балкан не може да се заврши европскиот проект

Европската иднина на Западен Балкан е гаранција за просперитет и мир и превенција од влијанието на силите кои имаат за цел неединство. Интеграцијата на земјите од регионот не е прашање на суд, туку стратешки избор поврзан со стабилноста и конкурентноста на целиот регион.
Ова го изјави бугарскиот премиер, Росен Жељазков, кој се сретна со Марта Кос, еврокомесарката за проширување на унијата , јави БГНЕС.
„Бугарската позиција е јасна – го поддржуваме европскиот пат на секоја земја од Западен Балкан, водени од принципите на индивидуалниот пристап и постигнатиот напредок“, додаде Жељазков.
Рече дела посветеноста на реформите мора да биде двострана.
„Ни треба искреност, јасност, предвидливост и дијалог. Интеграцијата на Западен Балкан е одговорност од особено значење за Бугарија. Интеграцијата на овие земји ќе ја направи ЕУ посилна и поотпорна“, коментира Жељазков.
Тој и’ се обрати на Кос, велејќи дека нејзиното присуство во Софија е израз на доверба дека заедно ќе дадат нов поттик за иднината и просперитетот на нивните земји.
„Без интеграција на Западен Балкан не може да се заврши европскиот проект“, додаде Жељазков.
Комесарката Кос, исто така, истакна дека европската интеграција пред се ќе доведе до стабилност и безбедност во регионот на Западен Балкан.
„Мора да го надминеме заморот. Вреди да се инвестира во реформи за ЕУ. За да бидеме успешни, потребен ни е став кој ја надминува болката од минатото. За ова ќе биде потребно лидерство“, повика Марта Кос.
Според неа, пристапот на соседните земји на Бугарија во Европската унија ќе обезбеди многу придобивки за трговијата, бизнисот и поврзувањето.
Во изјавата за „Дондуков 1“, Марта Кос објави дека таа и премиерот Жељазков разговарале за планот на Европската унија за нова стратегија за Црното Море, која Европската комисија ќе ја претстави наскоро.
„Црноморскиот регион е исклучително важен за нашата безбедност, за трговијата, за енергетските врски и како мост кон Турција, Грузија, Ерменија и Азербејџан“, истакна Кос во заедничката изјава со бугарскиот премиер.
„Бугарија е во срцето на овие размислувања и важно е таа активно да учествува во подготовката на оваа нова стратегија“, рече Кос.
Марта Кос го истакна и значењето на пристапот на Бугарија во еврозоната.
Регион
Револт во Германија поради новите правила за работниците од Западен Балкан, меѓу кои и македонските

Идната Демохристијанско-социјалдемократската влада планира да инвестира 500 милијарди евра во наредните години во реконструкција на дотраената инфраструктура: железници, патишта и мостови. Во исто време, има намера да се фокусира на уште еден итен проблем, а тоа е недостатокот на станови во Германија, пишува Дојче веле.
Но, за тие планови, покрај пари, ќе бидат потребни и многу работници, квалификувани и неквалификувани. Токму во овој сектор Правилото за Западен Балкан, воведено во 2016 година, ги покрива потребите на германскиот пазар на труд во последните години бидејќи, за разлика од другите програми за имиграција на работна сила, Правилото за Западен Балкан не ја условува квалификацијата, туку само договорот за вработување на германскиот работодавач. Ова и овозможи на градежната индустрија особено да вработува неквалификувани работници кои исто така се дефицитарни на германскиот пазар на труд.
Погрешна и штетна одлука
Минатата година, социјалдемократско-зелено-либералната влада, во екот на имиграциската либерализација, ја зголеми годишната квота како дел од правилото за Западен Балкан од 25 на 50 илјади работни дозволи годишно. Но, во својот коалициски договор, идната влада минатата недела повторно ја намали таа квота на 25.000 годишно.
Сега многу работодавци се прашуваат која е причината за ова намалување.
„Правилото за Западен Балкан се покажа како испробан инструмент за регрутирање работна сила без прекумерна бирократија, што инаку е реткост во секторот за миграција“, изјави за „Штутгартер цајтунг“ заменик-директорот на Германската индустриска и трговска комора, Ахим Деркс. Затоа одлуката на идната влада повторно да ја преполови квотата за Западен Балкан, според него, оди во погрешна насока.
Тим-Оливер Милер, директор на Централната асоцијација на германската градежна индустрија, дели слично мислење. Тој за „Штутгартер цајтунг“ изјави и дека намалувањето на годишната квота особено влијае на градежната индустрија.
„Значаен дел од странските работници на германските градилишта доаѓаат од некои од земјите на поранешна Југославија… сегашната одлука за намалување на овој контингент е изненадувачка и штетна за индустријата. Особено ако се земат предвид планираните инфраструктурни проекти кои ќе ја зголемат побарувачката за работна сила“, вели Милер.
Зошто да се намалат квотите?
Намалувањето на квотата нема да влијае само на големите инфраструктурни проекти, туку и на станбената изградба, смета Аксел Гедашко, директор на чадор-асоцијацијата за изградба на станови (ГдВ).
„Ако протокот на работници од Западен Балкан се преполови, тоа би можело да го влоши недостигот на работна сила на градилиштата“, смета Гедашко.
Ниту Јан Даненбринг од Централното здружение на германски занаетчии (ЗДХ) не ја разбира причината за намалувањето на контингентот.
„Федералната влада неодамна ја удвои оваа квота и сега ја враќа назад иако околностите во споредба со минатата година не се променети“, вели Даненбринг, исто така за „Штутгартер цајтунг“ и заклучува: Ако сакаме да промениме нешто во секторот за домување, ќе ни треба секој човек.
Негативни коментари и недоволно разбирање за одлуката на идната влада за правилата за работниците од Западен Балкан доаѓаат и од редот на експертите за пазарот на трудот. Херберт Брикер од Институтот за истражување на пазарот на труд (ИАБ) смета дека потегот на владата испраќа погрешен сигнал. Тој посочува дека вработувањето на Западен Балкан досега се покажало како успешен механизам.
„Од 95 до 98 отсто од оние кои пристигнале во Германија како дел од ова правило се вработени една година по нивното пристигнување во Германија и редовно ги плаќаат своите придонеси“, заклучува Брикер.