Свет
Светските цени на храната во февруари најниски во последните три години

Во февруари светските цени на храната паднаа на најниско ниво во последните три години, објави денеска Организацијата за храна и земјоделство на Обединетите нации (ФАО).
Во февруари е забележан пад на цените на сите поважни жита и растителни масла за период од еден месец, што го компензира зголемувањето на цените на млечните производи, месото и шеќерот.
Светскиот индекс на цените на храната за февруари падна од јануарските 118,2 поени на 117,3 поени, со што продолжи падот на светските цени на храната, што почна во август 2023 година, се наведува на веб-страницата на ФАО. Вредноста на овој индекс е 10,5 отсто или за 13,8 поени пониска во однос на февруари 2023 година.
Цените на житата паднаа пет отсто, на 113,8 поени месечно, поради големата понуда на пазарот и очекувањата за добра жетва на пченка во Јужна Америка, а цените на растителните масла 1,3 отсто, на 120,9 поени. Показателот за цената на млечните производи порасна 1,1 отсто на деветмесечниот максимум од 120 поени, а најмногу пораснаа цените на путерот поради поголемата увозна побарувачка од купувачите од Азија, пренесува „Танјуг“.
По седум последователни месеци пад, цените на месото во февруари се зголемија 1,8 отсто, на 112,4 поени, главно поради повисоките цени на живината и говедското месо. Индексот што ги следи цените на шеќерот се зголеми 3,2 отсто, на 140,8 поени, поради загриженоста за производството во Бразил, Индија и на Тајланд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Трамп: Каков ден, но доаѓаат уште одлични денови!!!

Американскиот претседател се огласи на социјалните мрежи со една реченица: „Каков ден, но следуваат уште големи денови!!!“.
What a day, but more great days coming!!!
Donald Trump Truth Social 04/10/25 12:45 AM
— Donald J. Trump Posts From His Truth Social (@TrumpDailyPosts) April 10, 2025
Трамп веројатно мислеше на вчерашниот ден кога ненадејно паузираше некои од неговите нови царини на 90 дена и рече дека дополнително ќе ги зголеми тарифите за увоз од Кина.
Ненадејната промена дојде помалку од 24 часа откако стапија на сила новите американски царини за увоз од десетици земји кои се трговски партнери на Соединетите Американски Држави.
Новите трговски бариери им нанесоа удар на пазарите, ја зголемија веројатноста за рецесија и доведоа до контрамерки од Кина и од Европската унија.
Трамп рече дека ќе ги зголеми тарифите за увоз од Кина на 125 отсто од 104 отсто, кои стапија на сила на полноќ.
Свет
Трамп: Ако пропаднат преговорите со Иран, ќе следи воена акција

Американскиот претседател Доналд Трамп ја отфрли можноста за исклучување воена интервенција против Иран, додека високи американски претставници се подготвуваат за разговори со иранската страна за нуклеарната програма на Техеран, јавува агенцијата Анадолија.
Говорејќи пред новинарите во Белата куќа, Трамп рече дека разговорите во сабота ќе го означат почетокот на, како што рече, „процес“.
Тој додаде дека нема временска рамка за тоа кога треба да завршат преговорите, но рече дека неговата одлука за тоа кога „ќе истече времето“ ќе се заснова на „чувства“.
„Имаме малку време, но немаме многу време, бидејќи нема да им дозволиме да имаат нуклеарно оружје. Сакам да напредуваат. Сакам Иран да биде одличен. Единственото нешто што не можат да го имаат е нуклеарното оружје. Тие го разбираат тоа“, рече Трамп.
„Ако тоа бара воена сила, ќе ја имаме војската. Израел очигледно ќе биде силно вклучен. Ќе биде предводник. Но, никој не управува со нас. Ние правиме што сакаме“, додаде тој.
Трамп веќе во понеделникот рече дека претстојните разговори во Оман, кои треба да започнат во сабота, се „во најдобар интерес на Иран“. Во таа прилика тој повторно се закани со воена акција доколку преговорите не успеат, предупредувајќи дека Техеран ќе биде „во голема опасност“ без договор.
Според Аксиос, повикувајќи се на два информирани извори, Стив Виткоф, специјалниот пратеник на Трамп, ќе ја предводи американската делегација во преговорите со Иран.
Свет
Америка тврди дека го почитува суверенитетот на Панама во Панамскиот канал

Соединетите Држави го почитуваат суверенитетот на Панама во Панамскиот канал, изјавија панамскиот министер Френк Абрего и американскиот министер Пит Хегсет по средбата во Панама Сити, најавувајќи продлабочување на соработката во областа на безбедноста.
„Дефинитивно го почитуваме суверенитетот на Панамците и Панамскиот канал“, рече американскиот министер во средата во разговор со новинарите непосредно пред да се качи на авионот назад за Вашингтон, изразувајќи благодарност до панамската влада што ги пречека американските војници на нејзина територија „преку ротациони заеднички вежби“.
Според него, каналот е клучен терен кој Панама ќе го штити во соработка со САД, а не со Кина.
Панамската влада силно ги негираше тврдењата на американскиот претседател Доналд Трамп дека Кина го контролира каналот.
Министерот Абрего изјави за новинарите дека неговиот американски колега „на состанок зад затворени врати го признал суверенитетот на Панама во Панамскиот канал“.
Абрего додаде дека Панама нема да дозволи постојани воени бази на нејзина територија.
За време на посетата на Хегсет, САД и Панама издадоа заеднички изјави за продлабочување на соработката во областа на безбедноста. Но, верзијата на англиски јазик на Пентагон не содржи реченица од панамската верзија на шпански јазик за суверенитетот на Панама во каналот, забележува Ројтерс.
Во реченицата се вели дека „(американскиот) секретар Хегсет, исто така, го призна лидерството и неотуѓивиот суверенитет на Панама во Панамскиот канал и соседните области“, објави новинската агенција.
Хегсет е првиот американски министер за одбрана што ја посети Панама во последните децении. САД го изградија Панамскиот канал пред повеќе од сто години и го предадоа на Панама во 1999 година.
Трамп рече дека откажувањето од каналот е лош договор за САД.
Повеќе од 40 отсто од американскиот контејнерски сообраќај, вреден приближно 270 милијарди долари годишно, минува низ Панамскиот канал, а американските бродови сочинуваат повеќе од две третини од сообраќајот во вештачкиот воден пат што го поврзува Атлантикот со Пацификот.