Филм
Златната палма во Кан за филмот ‘Dheepan’ на Жак Одиар
Жирито на 68-то издание на Канскиот филмски фестивал му ја додела во неделата навечер главната награда Златната палма на филмот „Dheepan“ (Дипан) на францускиот режисер Жак Одиар во кој се запечатени животот и доживувањата на еден од припадниците на бунтовничкото движење во Шри Ланка, Тамилските тигри, кој се населува во едно од предградијата на Париз, и тој е еден од петте француски филмови кои годинава се најдоа во конкуренцијата за главната награда на еден од најпрестижните филмски фестивали во светот.
Втората награда му беше доделена на унгарскиот филм на Ласло Немеш „Saul fia“ (Синот на Саул/Савле), кој ја раскажува трагедијата на затвореник Евреин во нацистичкиот логор Аушвиц, кој го пронаоѓа својот син меѓу убиените деца. Третата награда ѝ припадна на љубовната приказна „The Lobster“ на грчкиот режисер Јоргос Лантимос, кој зборува за осаменици кои се претвораат во животни, доколку не можат да најдат партнер, во кој настапуваат Колин Фарел, Џесика Барден и Ракел Велч.
Тајванскиот режисер Хоу Хсиао-Хсиен ја освои наградата за најдобра режија, за филмот „Nie Yinniang“ (Убиец). Станува збор за приказна за жена од Кина, платен убиец, којашто се вљубува во човекот кого треба да го убие. Наградата за најдобар драмски филм ја доби „Chronicles“ (Хроники) на Мишел Франко кој зборува за моралните притисоци на медицинските сестри кои ги негуваат пациентите до последниот миг.
Наградата за најдобра женска улога ја поделија Американката Руни Мара, којашто настапи во филмот за лезбиската љубов „ Carol“ (Керол) на режисерот Тод Хејни, и Французинката Емануел Берко, за ролјата во филмот „Mon roi“ (Мојот крал), во режија на Мевен Беско.
Наградата за најдобар актер, исто така, останува во Франција и му припадна на Винсент Линдон, за насловната ролја во за неговото остварување во филмот „La loi du marche“ (Законот на пазарот) на Стефен Бриз.
Вкупно во главната натпреварувачка програма беа прикажани 19 филмови. Покрај лауреатите на фестивалот, забележителен впечаток оставија и „Маргерет и Жилиен“ на Валери Донзели, „Приказната на приказните“ на Матео Гароне, „Дневникот на Уминати“ на Хироказу Кореди, „Макбет“ на Џастин Курзел, „Мојата мајка“ на Нани Морети, „Младост“ на Паоло Сорентино, „Погласно од бомби“ на Хоаким Триер, „Море од стебла“ на Гас ван Сент, „Наменичка“ на Дени Вилнев и „Долина на љубовта“ на Гијом Никл.
Колумбискиот режисер Аугусто Цезар Асаведо за филмот „Земја и сенка“ е добитник на наградата Златна камера за камера. Станува збор за драма во која колумбиски селанец по долги години отсуство од родното село се враќа кај синот кој умира и наидува на апокалиптичната слија на зафрленото место.
Малата Златна палма за најдобар краткометражен филм, на церемонијата на канската Кроеазета му припадна на либанскиот режисер Ели Дагер.за 15-минутниот анимиран филм „ Waves ‘98“ (Бранови ’98), која раскажува за млад жител на Бејрут кој се соочува со егзистенцијална криза и бара начин за излез од сеприсутниот ритам на секојдневниот живот.
Жирито на годинешното издание на Канскиот филмски фестивал го предводеше славните американски режисери и сценаристи, Итан и Џоел Коен, што е првпат во 68-годишната историја на фестивалот. Во составот уште беа актерките Софи Марсо, Сиена Милер и роси де Палма, актерот Џејк Гиленхал, режисерите Ксавиер Долан и Гилермо дел торо, како и композиторот Рокиа Траоре./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.
Култура
„Браќа Манаки“: „Состојба на умот“ од кинематограферот Душан Кардалевски и во режија на Александра Кардалевска денеска во киното „Манаки“
„Состојба на умот“, штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
Краткометражниот филм „Состојба на умот“ (Frame of Mind) ќе биде прикажан денеска во 17 часот во киното „Манаки“ како дел официјалната краткометражна програма во компетиција за наградата „Златна камера 300“.
„Состојба на умот“ штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
„Чест е да се има ова дело на токму ваков фестивал што ги вреднува кинематографските квалитети, кои веќе беа забележани во други земји. Филмот зборува за едноставна, но универзална приказна, за љубовта, загубата…“, велат авторите.
На денешната краткометражна програма ќе бидат прикажани и „Вистинската вистина за борбата“ на Алана Мехија Гонзалес, „Овца“ на Адиб Собхани. „Оддалечување“ Петер Колањи и „Добро момче“ на Кинан Масарани.
По проекциите, публиката ќе има можност за дискусија (Q&A).
Култура
Европски филмови на плажа и на брод во Охрид секоја вечер до недела – „Живи и здрави“ го отвори 7. издание на „Бич филм фестивал“
Под отворено небо, филмот „Живи и Здрави“ на црногорскиот режисер, Иван Мариновиќ, синоќа го отвори седмото издание на фестивалот „Бич филм фестивал“ на плажата Славија во Охрид, кој ќе трае до недела.
Филмот кој на комичен и сатиричен начин ја раскажа приказната за една традиционална црногорска свадба која целосно излегува од контрола, успеа да ги изнасмее од срце присутните на плажата, но истовремено и да отвори бројни теми како што се бракот, патријархот, личните дилеми, бегството и прифаќањето на себе си, а најпосле и на реалноста.
На проекцијата присуствуваше дел од екипата, како и режисерот Мариновиќ, со кои потоа публиката имаше можност да ги сподели впечатоците од филмското дело и да се запознае подобро.
Филмот е мнозински црногорски филм снимен во копродукција со уште пет држави, меѓу кои и Македонија. Партнери во филмската копродукција се „Адриатик вестерн“ од Црна Гора, „Сенс продукција“ од Србија, „Аналог вижн“ од Чешка, „Кинорама“ од Хрватска, „Круг филм“ од Македонија“ и „Спок филм“ од Словенија, а како копродуцент се појавува и Радиотелевизија Црна Гора. Музиката во филмот е на Тони Китановски, а дел од актерската екипа е македонскиот актер, Никола Ристановски кој беше беспрекорен во својата улога.
Фестивалското отворање го донесе и краткиот филм „Шарац“ по сценарио и режија на Димитар Банов кој присуствуваше на настанот.
Во центарот на приказната е Шарац, кој по откривањето на неговата срцева состојба ја губи волјата за социјален живот. Сепак се’ се менува кога ќе се соочи со пријателите од средношколските денови… Во дискусијата по проекцијата беше истакнато и дека Шарац истовремено претставува и почеток на кампањата на Здружението за едукација, промоција и заштита на здравствените и човековите права „Биди Човек“ за благосостојба низ целиот животен век.
Интересна беше и проекцијата на краткометражниот „Гнев“ – изработен од млади филмски ентузијасти на работилница за филм во рамките на фестивалот. Фокусирајќи се на присуството на казината и обложувалниците на секој чекор во градот, филмот направи интересна паралела помеѓу звуците на слот машините и блескавите излози со забавниот адреналински парк, создавајќи гнев кај младиот човек кој чувствува потреба да побегне.
Фестивалската вечер ја збогати настапот на македонска поп-рок-инди-џез група Sioto Jazz (Сиот тој џез) кои останаа на сцената подолго од предиденото на барање на публиката.
„Бич филм фестивал“ до недела ќе се одржува на четири локации во Охрид: Плажа Славија, Брод Армада, Плажа Сараиште и Младински Центар Охрид. Важно е да се напомене и дека за бродот „Армада“ билетите може да се купат само онлајн.
Во главната програма ќе се прикажат уште шест долгометражни европски филмови: Rodeo, Summer to come, Afire, Milk, Some birds и Pelican.
Покрај главната програма, на фестивалот дополително ќе бидат претставени и 13 краткометражни филмови, вклучувајќи и на Ана Јакимска, Елеонора Венинова и Јане Спасиќ.
Оваа година четиричленото жири, кое се состои од Julián Génisson (во соработка со шпанската амбасада), Karla Šola, Agim Abdula и Jenńi Ƶyĺka (во соработка со Гете институт), ќе ги додели наградите „Голем бран“ за најдобар долгометражен филм и наградата „Стефан Сидовски-Сидо“ за најдобро актерско остварување. Тричленото жири, пак, во состав Ѓоко Симјаноски, Веле Митаноски и Свето Стефановски, ќе ја додели наградата „Мал бран“ за најдобар краткометражен филм.