Македонија
Интегрално – Договорот меѓу четирите политички партии од 20-ти јули 2016 година
Претставниците на политичките партии ВМРО-ДПМНЕ, СДСМ, ДУИ и ДПА на новата рунда преговори во средата постигнаа договор. Во продолжeние е интегралниот текст од договорот објавен од Канцеларијата на ЕУ во Скопје.
На 20-ти јули четирите политички партии се договорија:
Избирачки список
Четирите политички партии се согласија да се справат со проблемите со избирачкиот список за овие избори, на следниот начин:
1. Законот за избори ќе биде сменет до 22 јули за да го отслика договорот за избирачкиот список.
2. Во согласност со анексот А, подготвен од ДИК и кој се однесува на вкрстената проверка на избирачкиот список, 171.500 лица ќе бидат ставени на додатнот дел од избирачкиот список и нивното право на глас нема да биде загрозено.
3. Во согласност со анексот Б, подготвен од ДИК и кој се однесува на вкрстената проверка на избирачкиот список, имињата на 39.502 лица ќе бидат објавени од страна на ДИК во рок од три дена по изгласувањето на амандманите на Законот за избори.
а. Податоците ќе бидат објавени и засегнатите лица ќе можат во рок од 25 дена да добијат од ДИК потврда дали остануваат на избирачкиот список.
б. Сите лица вклучени во анексот Б можат верификацијата да ја иницираат по електронски пат, во согласност со членовите 48 – 51 од Законот за избори или лично во локалните канцеларии на ДИК.
в. Три или повеќе члена на ДИК може да побараат додатни проверки за кое и да е име. Во таков случај, членовите на ДИК кои побарале дополнителни проверки можат да побараат од тие лица да се појават лично ако престојуваат во земјата, или преку видео-конференција ако престојуваат во странство. Овие додатни проверки ќе траат десет дена по истекот на предвидените 25 дена.
г. Неверифицираните лица нема да бидат вклучени во избирачкиот список. Оние кои не се вклучени ќе имаат дополнителна можност да се регистрираат во ДИК во текот на периодот за јавна проверка пред изборите.
Медиуми
1. Законот за АВМУ и Законот за избори ќе бидат променети во рок од 15 дена од денот на овој догговор.
2. ААВУ ќе основа ад-хок тело за надзор на придржувањето кон медиумските одредби од Законот за избори. Ова ад-хок тело ќе функционира до крајот на изборниот процес. Ова ад-хок тело ќе биде основано во рок од 30 дена по денот на кој е постигнат овој договор.
а. Ад-хок телото ќе биде составено од пет члена. Во консултација со релевантните професионални асоцијации, четирите политички поартии ќе изберат четири члена на ад-хок телото, од кои најмалку еден ќе мора да биде етнички Албанец. Овие четворица со консензус ќе го одберат петтиот член во рок од 15 дена.
б. Почнувајќи 100 дена пред изборите, Советот на ААВУ ќе ги почне да ги следи препораките на новооснованиот оддел и ќе ги започне процедурите во однос на медиумите како што предвидува законодавството. Ад-хок телото ќе го оценува балансираното известување на медиумите во период не помал од една недела.
в. Сите казни за медиумите во согласност со законот за ААВУ и Изборниот закон кои се однесуваат на медиумите ќе бидат намалени за 50 отсто.
г. Првото прекршување ќе повлече предупредување. Натамошните прекршоци ќе повлечат намалени казни.
д. Ниту еден новинар или медиум нема да бидат казнети за изразување на мислење. Изразувањето на мислење треба да биде одвоено од известувањето информации.
ѓ. Ниту една медиумска организација не смее да биде затворена врз основа на одлуки донесени во согласност со погоре наведената процедура.
3. Четирите политички партии се обврзуваат да донесат амандмани на Законот за медиуми во согласност со Приоритетите за итни реформи и Извештајот на Прибе во рок од шест месеци по изборите.
4. Во консултација со останатите партии, најголемата опозициска партија ќе номинира Главен уредник (Информативна програма) на Јавниот Радиодифузер (МРТВ) од редовите на експертите во тоа поле. Земено предвид дека партиите ќе потврдат дека постојат услови за избори, новиот Главен уредник ќе почне да ја врши својата должност 100 дена пред изборите.
5. Законски измени ќе бидат спроведени за да овозможат канал на албански јазик 24/7.
Оцена на напредокот
До 31 август, лидерите на четирите политички партии ќе оценат дали горенаведените чекори се комплетирани, со што и условите за одржување избори се исполнети. Лидерите ќе го потврдат и ова и датумот на избори со свој потпис.
Влада пред изборите и датум на избори
Ако изборите се одржат во 2016 година, новата влада, според Договорот од Пржино, ќе биде изгласана од парламентот 100 дена пред договорениот ден за избори.
а. Примената на Законот за внатрешни работи ќе биде суспендирана до јануари 2017 година, а законот ќе го ограничи бројот на управни именувања во Министерството за внатрешни работи на 15. Сите именувања на истражители на обвинителството дадени на имателите на управните позиции во Министерството за внатрешни работи ќе бидат поништени, а нови нема да бидат издадени до крајот на изборниот процес.
б. Владата автоматски ќе ги одобри именувањата на Министер за внатрешни работи и хоризонталните трансфери на вработените иницирани од Министерот за внатрешни работи ако се најмногу 10 отсто од просечниот број на хоризонтални трансфери во годините 2013 и 2014.
в. Законот за влада ќе биде изменет за да овозможи мандатот на сите министри и додатни заменици-министри назначени според Договорот од Пржино да завршат на денот кога ДИК ќе ги потврди официјалните резултати од изборите.
г. Заменици-министрите во Министерството за внатрешни работи и Министерството за труд и социјална политика ќе ги преземат функциите на министри се до формирањето на новата влада.
Други прашања:
Специјалниот обвинител ќе биде поддржан
а. Во случај Уставниот суд да донесе одлука дека законите за СО или деллови од нив не се уставни, четирите партии се обврзуваат да го прилагодат законодавството со одлуката на Судот и повторно да го основаат СО според одлуката во рок од пет дена. Ефективноста, досегот и целите на СО ќе бидат задржани.
б. Четирите партии го повикуваат Уставниот суд да донесе одлука колку што е можно поскоро, на следната можна сесија.
РеформиИнклузивноста на процесот на реформи и нивна имплементација ќе биде раководена од работна група во парламентот, вклучувајќи го граѓанското општество и експерти.
а. Приоритизирано изгласување на Приоритетите за итни реформи и Препораките на Прибе.
б. Амандмани на законот за свиркачи во согласност со Венецијанската комисија во рок од шест месеци.
в. Охридскиот рамковен договор.
г. Евро-атлантски интеграции./крај/мф
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
СДС да не го злоупотребува случајот со новороденчето за дневнополитички поени, бара ВМРО-ДПМНЕ
СДС да престанат да се однесуваат како хиени и чим дознаат за нечија смрт, да им се јавува павловиот рефлекс, и да се радуваат над нечија тажна судбина како што е случајот со новороденчето на Универзитетска Клиника за Гинекологија и Акушерство, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Она што е јасно како бел ден е дека сите неопходни протоколи се преземени и сите надлежни институции се известени. И доколку се утврди било каква човечка грешка истите ќе бидат отстранети и ќе има одговорност за причинителите за несреќата. Ниту ќе биде сокриен некој, ниту овој случај ќе биде заташкан како многу претходно кога Филипче беше министер за здравство. Тоа е важната разлика помеѓу оваа и претходната влада. Не е во ничиј интерес да се сокрие било што. Наместо сочувство до семејството, СДС прави политика од смртта на новороденчето. Тоа е за секаква осуда“, велат од партијата.
Македонија
ЗНМ и ССНМ: Каква било резолуција не смее да влијае на новинарската слобода на изразување
Здружението на новинарите на Македонија (ЗНМ) и Самостојниот синдикат на новинарите и медиумските работници (ССНМ) укажуваат на одредени формулации во резолуцијата за миграцијата поднесена од партиите што се дел од владината коалиција до Собранието, кои се однесуваат на јавниот говор и медиумското известување. Притоа истакнуваат дека не навлегуваат во политичката, безбедносната или стратешката суштина на резолуцијата, ниту во дебатата за мигрантските политики.
„Неколку формулации во резолуцијата, кои се однесуваат на јавниот говор, дезинформациите и наводното нарушување на јавниот ред и мир, во ваква општа и недоволно прецизна форма може да бидат проблематични од аспект на слободата на медиумите и правото на информирање“, велат од таму.
Во соопштението се наведува дека особено загрижува фактот што во резолуцијата се прави директна врска меѓу дезинформации, ширење паника и примена на одредби од Кривичниот законик и други закони, без јасно и недвосмислено разграничување меѓу политичка пропаганда, јавно мислење и професионално новинарско известување. Ваквите формулации, велат од ЗНМ и ССНМ, оставаат простор за широко толкување и потенцијална злоупотреба, што може да има обесхрабрувачки ефект врз медиумите и новинарите.
„ЗНМ и ССНМ потсетуваат дека во демократско општество улогата на медиумите е критички да ги преиспитуваат изјавите и политиките на сите носители на власт, вклучително и преку поставување прашања, анализа и пренесување информации од јавен интерес, дури и кога тие информации се непријатни или контроверзни за власта. Таквото известување не смее да се изедначува со дезинформации, манипулации, лажни сценарија или закана за јавниот ред и мир доколку е засновано на професионални и етички новинарски стандарди.
Доколку постојат сомнежи за неетичко или непрофесионално известување, ЗНМ и ССНМ потсетуваат дека во државата веќе постојат воспоставени механизми за саморегулација, како што се Советот за етика во медиумите и Советот на честа, кои се единствениот соодветен пат за постапување во вакви случаи наместо решенија преку општи политички акти со потенцијално ограничувачки ефект кон слободата на изразувањето.
Апелираме институциите, при донесување резолуции, декларации или други акти, особено внимателно да ги формулираат деловите што се однесуваат на медиумите и јавниот говор со цел да не се создаде впечаток на притисок, цензура или закана за слободата на изразување, која е загарантирана со Уставот и со Европската конвенција за човекови права.
Слободните, професионални и независни медиуми и заштитата на правата на новинарите се клучен столб на демократското општество и на јавниот интерес“, се наведува во соопштението.
Македонија
Сиљановска-Давкова ги прими акредитивите на новоименуваниот амбасадор на Алжир, Абделмаџид Наaмун
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска ги прими акредитивните писма на новоименуваниот амбасадор на Народна Демократска Република Алжир, со седиште во Букурешт, Абделмаџид Наaмун.
Неговото именување, како што рече претседателката, е уште една потврда за добрите македонско-алжирски односи, втемелени на заемно разбирање и почит.
За неа, посветениот и професионален ангажман на амбасадорот Наамун ќе придонесе кон продлабочување на пријателските и партнерски односи на билатерален и мултилатерален план.
Истакнувајќи дека обете држави имаат богата историја и вредно културно наследство, Сиљановска-Давкова очекува интензивирање на соработката во културата, образованието и туризмот, како и во рамките на ООН и другите меѓународни организации.
На церемонијата, новоименуваниот амбасадор Абделмаџид Наaмун ја истакна својата желба да гради нови мостови на пријателство и меѓусебно разбирање.
Двајцата изразија загриженост за геополитичките предизвици со коишто се соочени сите држави и народи, без оглед на географската положба и големина. Тие ја потенцираа потребата од мултилатерализам како соодветен одговор и механизам за решавање на проблемите.
Сиљановска-Давкова и амбасадорот Наамун се согласија дека донесувањето правна рамка за регулирање на меѓусебните односи, како и размената на посети на највисоко ниво ќе ја поттикат соработката.
Соговорниците имаа усогласен став и во однос на потребата од реформи во Обединетите нации, како и за неопходноста од назначување на жена на највисоката позиција – генерален секретар.

