Култура
Перформансот „Марионет“ на Ели Чочова во ЦК Креаактив

Во Центарот за култура „Креактив“ во Скопшје во 20.30 часот ќе биде изведен перформансот на Ели Чочова на насловен како „Марионет“, во кој покрај самата уметница учествуваат и Наташа Гелева, Марија Смилевска, Билјана Секуловска, Ана Пандевска, Марија Стојческа и Ели Василевска.
Во Центарот за култура „Креактив“ во Скопшје во 20.30 часот ќе биде изведен перформансот на Ели Чочова на насловен како „Марионет“, во кој покрај самата уметница учествуваат и Наташа Гелева, Марија Смилевска, Билјана Секуловска, Ана Пандевска, Марија Стојческа и Ели Василевска. Со перформансот „Марионети“ на македонската уметница Ели Чочова, публиката всушност се сретнува со една несекојдневна визуелна и аудитивна инсталација на „живи објекти“ во просторот: седум девојки – кукли, кои не само што се облечени во несекојдневни модели, туку и се однесуваат според принципите кои тие парчиња текстил им ги налагаат.Во рамките на овој перформанс, време-просторот е условен од замислени трендови, кои уметницата ги поставува во сооднос со својата проекција на реалноста во еден конечен тек на иднината. Ваквиот специфичен дискурс, кој реалноста ја заменува со иреалност, рационалноста со ирацоналност, а возможното и општествено подобното се заменети со невозможно, говори истовремено за две значења. Првото ја подражава неупотребливоста на уметничкото дело, наменето само за публиката и нејзиното надворешно-сетилно уживање во него, а втората ја конотира безидејноста на новите генерации, подложни да имитираат и прифаќаат секакви трендови (дури и баналните и неудобните!) само за да бидат дел истите.Овие шест модели на интересни и забавни, но истовремено и неудобни и нефункционални парчиња гардероба, составени од двобојни материјали со геометриски принтови, во замислата на авторката функционираат во некоја паралелна димензија на општо-прифатеното. Тие тежнеат да воспостават сопствени трендови и тоа не само трендови за носење, туку и онакви кои го условуваат движењето на личноста, а оттаму и движењето на мислата, креацијата и идејата на таа личност. Тие движења се лесни за имитација и погодни за интерпретација од страна на секој, што визуелно е прикажано преку видео-проекција на уметницата, која пред публиката ги прикажува таквите имитирања и занесеноста во нив. Со други зборови, трендовите и насоките за нивно употребување во овој перформанс доаѓаат со визуелно „упатство за употреба“, демонстрирано од самата нивна креаторка. На едно подлабоко ниво, сепак, таа замислена псевдо-реалност бескомпромисно претставена пред публиката, зборува за навидум „слободниот избор“ на личноста, а кој всушност е општествено наметнат, без разлика дали се работи за обична мода на облекување, или пак размислување, а секако и многу посериозните општествени видови на (тоа што современата култура сака да го нарекува) сопствен избор на личноста.Ели Чочова со прикажаните видеа (поточно, видео-туторијал, како најсовремена форма на само-обучување и стекнување на нови знаења, најчесто преку интернет), модели и нивната шминка, ја разоткрива структурата на својата идеја која влече длабок корен од сопствената футуристичка замисла за она што би било видено на улиците во еден сосема поинаков, а сепак толку сличен на сегашноста, универзум. Неподвижноста е „новата“ подвижност, кратките и отсечни движења сведочат како симбол воедно и предупредување, за она во кое што би можело да се престори општествената послушност и подобност на имитација. Со овој перформанс, авторката не само што ги демонстрира своите размислувања за сосем возможната иднина на следењето на ирационалните трендови (кои се присутни и во сегашноста, а биле овде и во минатото), туку ги илустрира и ограниченостите кои истите тие ирационални и слепи следења на трендовите во иднината би ги проектирале врз свеста на секој што ќе тргне по нив. Така, со едноставниот метод на „претерување“ во перформативната уметност, уметницата истовремено приложува и визуелно уживање за публиката, но и своевидно предупредување за тоа каде би можело да води едно „слепо“ и пасивно следење на секој општествено наложен тренд/крај/ев/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Инвестиции за заштита на културното наследство и развој на културниот туризам, најавија надлежните

Министерот за култура и туризам Зоран Љутков, заедно со стручниот тим од Заводот и Музеј – Струмица, денеска реализира работна посета на општините Дојран и Гевгелија, со цел увид во тековните и во планираните проекти од областа на културата и културното наследство.
Во Стар Дојран беше извршен увид во црквата „Св. Илија“, значаен објект од 19 век, со висока историска, архитектонска и духовна вредност. Министерството најавува продолжување на активностите за конзервација и реставрација на овој објект, кој претставува симбол на духовното и на културното наследство на регионот.
Особено внимание оваа година е посветено на капиталниот проект за изградба на музеј на вода преку реконструкција на праисториска наколна населба на Дојранското Езеро. Во тек се заштитни археолошки истражувања на локалитетот Мрдаја, а основниот проект за изградба на музејот се очекува да почне во 2026 година. Идејниот проект е изработен од Заводот и Музеј – Струмица.
Музејот, кој ќе биде поставен директно на површината на езерото, ќе функционира како жив музеј на отворено, со висока едукативна и туристичка вредност. Со ваквиот пристап Дојран добива можност да се позиционира како водечка дестинација за културен и археолошки туризам во поширокиот регион, најавија од Министерството.
Во рамките на посетата на Гевгелија беше извршен увид во реализацијата на проектот за целосна реконструкција на Старата чаршија, заштитено културно наследство од XIX век. Вредноста на инвестицијата изнесува над 40 милиони денари, а проектот опфаќа: реставрација на фасадите на старите дуќани, поплочување со гранит, поставување нова урбана опрема и осветление, целосна реконструкција на подземната инфраструктура.
Со завршувањето на проектот Чаршијата ќе ја задржи својата автентичност, а истовремено ќе се трансформира во современо културно-туристичко јадро, привлечно и за жителите и за посетителите.
Вечерва, во рамките на посетата, министерот за култура и туризам Зоран Љутков ќе присуствува на фестивалот „Вкуси го југот“.
Како носител на титулата град на културата, Гевгелија се етаблира како центар на културни настани, фестивали и манифестации, кои значајно придонесуваат за развојот на локалната економија, туризмот и културниот живот во регионот.
Култура
Љутков: Нашата цел е јасна, да го заштитиме и обновиме „Македониумот“

Министерот за култура и туризам, Зоран Љутков, заедно со стручните екипи од НУ Завод и Музеј – Прилеп, денес оствари теренска посета на споменикот „Македониум“ во Крушево – еден од најзначајните културни симболи на македонската историја.
Реконструкцијата на споменикот започна уште во 2014 година, кога беа реализирани низа значајни активности – санација на потпорни ѕидови, обнова на фасади, антикорозивна заштита, реконзервација на архитектонски елементи, како и внатрешни конзерваторски зафати и истражувања. Но, во 2017 година, сите активности беа прекинати, скелето беше симнато, а објектот остана незаштитен, со што последиците од таа негрижа се очигледни и денес, истакнуваат од министерството.
Минатата година, како што информираат, Министерството, во координација со Заводот и Музеј – Прилеп, подготви проект за интервентна заштита на објектот во вредност од 2,5 милиони денари, чија реализација ќе започне во текот на оваа година. Паралелно се работи и на подготовка на сеопфатен проект за целосна реконструкција и конзервација на споменичниот комплекс, кој се очекува да биде финализиран до средината на 2026 година. По изработката на документацијата и обезбедувањето на сите потребни дозволи, ќе отпочне реализацијата на овој капитален зафат.
„Нашата цел е јасна – да го заштитиме и обновиме ‘Македониумот’. Тој не е само архитектонски објект, туку симбол на македонскиот идентитет, историја и борба. Како Влада и како Министерство за култура и туризам, остануваме цврсто посветени на заштитата и унапредувањето на културното наследство, кое е наш стратешки приоритет,“ изјави Љутков.
Култура
(Видео) Oмилените филмови на Стивен Кинг

Мајсторот на хоророт, Стивен Кинг, е познат по своите темни романи и адаптации што го обележаа светското кино, но и по фактот дека редовно ги споделува своите омилени серии и филмови со публиката.
Стивен Кинг, познатиот мајстор на трилери и хорор, сподели листа од своите 10 омилени филмови на платформата X. Оваа листа, која ги исклучува филмовите адаптирани од неговите дела, дава увид во кинематографскиот вкус на авторот кој го обликувал хорор жанрот.
Избраните филмови вклучуваат класици од различни жанрови, од трилери и драми до комедија и научна фантастика. Кинг истакна дека листата не е по одреден редослед, нагласувајќи го богатството на квалитетни филмови достапни за публиката.
“Sorcerer”
“Godfather 2”
“The Getaway”
“Groundhog Day”
“Casablanca”
“Treasure of the Sierra Madre”
“Jaws”
“Mean Streets”
“Close Encounters of the 3rd Kind”
“Double Indemnity”