Култура
Два концерта во Куршумли-ан на Скопско лето
Во понеделник (5-ти јули) во 20.30 часот во Музеј на град Скопје ќе почнат два последователни концерта ма Емил Рибарски на пијано,а од 21.30 часот ќе настапи и составот Инфјус
На програмата на двата концерта ќе бидат изведени делата од С.Рахмањинов: Соната оп. 36. нр. 2 б-молл, Аллегро агитато, Нон Аллегро – Ленто и Л’истессо темпо – Аллегро молто, делатаа на Шопен: Скерцо 3 оп. 39 фис-молл, Полонеза оп. 44 фис-мол. Приспивна оп.57 Дес-дур, од А.Скрјабин ќе бидат исполнети Етида оп. 8 нр. 2 фис-мол и Етида оп. 8 нр. 12 дис-молл, како и поемаата „Верс ла фламе” („Кон пламенот”) Емил Рибарски е роден 1984 г. Скопје, во семејство на професионални музичари. Пијано изучува од шестгодишна возраст во МБУЦ – Скопје во класата на Рита Трпчева, а подоцна во класата на својата мајка, Милица Шперовиќ – Рибарски. Дипломира во 2006 г. со највисоки оценки на одделот за пијано на ФМУ – Скопје во класата на Милица Шперовиќ – Рибарски. Дипломирал и на Акедемијата !„Анџелика Константијана” во Рим, во класата на Марчела Крудели. Особено значајно за неговиот уметнички развиток е неговото усовршување во тек на една академска година (2005/2006) на Државниот Конзерваториум П. И. Чајковски во Москва, во класата на заслужниот артист на Русија, Андреј Диев. Магистрира во 2009 на ФМУ – Скопје во класата на истиот професор, Менторот – Визитинг професор Андреј Динев. Денес, Емил Рибарски работи како пеофесор на ДМБУЦ “Илија Николовски – Луј”. Член е на ЗМУМ, Здружение на музички уметници на Македонија Добитник е на повеќе награди меѓу кои:1996 Втора награда на Шопеновиот натпревар на МБУЦ;2001 Трета награда на Државниот натпревар по пијано;2001 Втора награда на Интернационалниот пијано натпревар Интерфест-Битола;2002 Прва награда на Интернационалниот пијано натпревар Интерфест-Битола. Емил Рибарски концертира во Македонија, но настапувал и на меѓународни сцени: Русија, Италија, Турција, Грција, Шпанија, Рим, Салцбург, Милано, (Вила Медичи). Самостојни рецитали одржал во Истанбул (на Прославата “ 500 години на Истанбулскиот Универзитет”), на фестивалите:” Фестивал Порто-Хели”, (Грција), “Сокоинтерфест” (Србија), “Жирона Класик Лескала” (Шпанија) “Катринехолмс Каммармусикфоренинг” (Шведска). Тонски записи има направено за Македонското радио и телевизија.Групата Инфјус кој ја сочимнуваат Светлана Јовановска – вокал, Влатко Георгиев – клавијатури, Дејан Дино Милосављевиќ – тапани и Зоран Костадиновски – електрична гитара е оформена 2006 г. Во својот музички израз, групата го негува алтернативниот електронски звук. Досега зад себе имаат едно студиско издание „Ароунд Д Блек“, издадено во 2008 г. за Канадската издавачка куќа MDScoring. На овој албум како специјални гости се појавуваат Влатко Стефановски, Драган Даутовски и други истакнати македонски музичари.На концертот во рамки на овогодинешното издание на Скопско лето 2010, покрај композициите од првиот албум, промотивно ќе бидат претставени и композиции од новиот албум на групата со работен наслов „Escape“.Влатко Георгиев на клавијатура, музичар обучен за класична музика, кој е добро познат на Балканот со неговата вештина и продукциски кредит преку 20 години. Тој е виден низ светските турнеи и многу изведби во живо со различни пејачи како: Калиопи, Драган Даутовски, Тоше Проески, Македонската филхармонија. Како поранешен член на Талични Том, Супер Нова, Блу фанки индивидуалс, Бодигардс и други бендови, неговото музичко искуство се развива на Скопскиот „Рок Фест 87”, „Суботица – Омладина 89”, “ Зајечарска гитарија 89” , низ близу илјди клубски изведби, повеќе од сто концерти и стадионски спектакли. Неговиот перфекционистички пристап и неговиот креативен процес се гледа во музиката за балетот „The Little Red Riding Hood“, докуметарецот „Oceanica“, како и музика за театарски претстави и музика за исполнители на различни стиилови музика.Светлана Јовановска (вокал) покажувајќи одличен интерес и талент за музика, нејзиното прво искуство се развива во детскиот хор “Златно славејче” , “Развигорче”, и Женскиот младински хор. Бројни се клубските изведби со нејзиниот почетен бенд Соутхпарк, а исто така настапува на Скопкиот блуз и соул фестивал, како и на Битолско и Штипско културно лето 2008. На сцена таа е харизматична, покажува одлични вокални вештини, силен темперамент, дисциплина и тимски дух. Во ИНФУСЕ таа се приклучува во 2009 со многу креативност, предаденост и позитивна енергија, давајќи ја нејзината одлична инспирација и амбиција за нејзиното понатамошно звучно патување.Дејан – Дино Милосављевиќ на тапани, е активен на македонската музичка сцена како професионален музичар уште од 1993 г. Работел со пејачи и бендови како Сет, Беневентан трио, Кирил Џајковски…. Последните десет години е дел од Влатко Стефановски трио, снимајќи и настапувајќи низ Балканот,Европа па и во САД и Канада. Член на ИНФЈУС е од 2008.Зоран Костадиновски свири електрична гитар, поранешен член на бендот Плејграунд, беше дел од многу настани во живо и концерти како Сентенце Пројецт , изведба во живо со Дани Димитровска и Session Selection on МТВ Adria New Sounds, на европски натпревар во Загреб 2007, фестивалот Златни тапани – Порторож 2007, Скопскиот блуз фестивал исто така и на Битолско и Штипско лето 2008, концерти со Каролина Гочева, бројни клубски изведби со Саут парк… Работи на голем број студио проекции со Тавитјан Брадарс, Никола Перевски, Дамјан Лазаров, Јован Јованов…
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Музичкиот ансамбл во Република Северна Македонија – Тетово добива простории за работа на трајно користење
Владата на Република Северна Македонија донесе Одлука со којашто на Националната установа Музички ансамбл во Република Северна Македонија – Тетово, му се даваат на трајно користење, без надомест, простории кои се наоѓаат на улица „Тетово” б.б, Тетово, сопственост на Република Северна Македонија.
Задолжение да се реши просторното сместување на Н.У. Галерија Гостивар, формирана со одлука на Владата
Во врска со сместувањето на Н.У. Галерија Гостивар, формирана со одлука на Владата на Република Северна Македонија, по насока на претседателот на Владата, задолжено е Министерството за култура да ја разгледа постојната документација, испратена од Н.У. Галерија Гостивар до Владата и да излезе со предлог решение во врска со нејзиното трајно сместување.
Култура
Заокружена серијата мурали што го отворија 19. издание на АКТО-фестивалот за современи уметности
Серијата мурали во државата – акцијата со која и официјално се отвори најновото 19-то издание на АКТО-фестивалот за современи уметности, во организација на здружението Факултет на работи што не се учат – ФРУ од Скопје, е заокружена со последните два мурала во Кичево и Скопје.
Во центарот на кичевската чаршија, на Националната установа Центар за култура „Кочо Рацин“, на надворешната и на предната фасада е реализиран мурал од уметницата Ивана Самандова, во соработка со уметниците Александар Џинго и Методиј Исков. Идејата зад муралот е да поттикне размислување за потребата за соработување меѓу луѓето, особено во полето на уметничките и креативните контексти/дејности.
Во соработка со ФРУ – Скопје идејата за овој мурал е делумно инспирирана од релјефот на Јордан Грабулоски, македонски академски вајар и уметник, кој го има изработено на спомен-костурницата во Кичево. Од истиот тој релјеф композициски се презема инспирацијата да се преобрази во еден поинаков контекст преку кој се нагласува хармонична соработка помеѓу луѓето (во сооднос со самата порака), но и ја доловува функцијата на домот на култура – како простор каде што се негуваат културата и уметноста иницирани од индивидуалци и групи. Кога заедно би создавале и негувале услови во кои сите би се чувствувале поддржани едни меѓу други, преку заедничката соработка би се развила и здрава потреба за творештво во заедница во која едни со други, меѓугенерациски, си помагаме и го потхрануваме нашиот заеднички и индивидуален развој.
Муралот, кој се реализира во март во Скопје, на зградата што се наоѓа на булеварот Митрополит Теодосиј Гологанов, побуди позитивни чувства и кај соседните згради, така што резултира со уште една иницијатива за реализација на мурал како вид завршно заокружување на целиот проект и подарок кон станарите. Поткрепени со ентузијазмот на станарите во зградата и поддршка од ФРУ, уметницата Ивана Самандова во соработка со Ана Трајковска и Доротеј Нешовски реализира мурал на зградата бр. 37. На овој мурал е поставен цитат од Бертхолт Брехт, кој вели: „Наместо само да бидете слободни, создадете услови што ги ослободуваат сите!“ Со овој мурал фокусот е пренасочен на визуелни елементи со деца како симболика на реална слобода, особено во аспекти на однесување, изразување и размислување.
Преземајќи го извадокот од песната за солидарност од авторот Бертхолт Брехт, идејата е да се воспостави траен повик дека со поддршката, разбирањето и постапките на заедницата може да се создадат иницијативи и услови што ја ослободуваат истата заедница од повеќето форми на опресија и рестрикција водејќи кон поздрава и поволна состојба на живеење критикувајќи го строгиот и наметнат индивидуализам.
Серијата мурали (во Скопје, Прилеп и во Кичево), од кои два се во соработка со две јавни културни институции и уште два со две заедници по нивно барање, се темелат на концептите за солидарност, правдина, соработка и слобода, со надеж дека долго време ќе останат визуелен потсетник за неопходноста на борбата за да дојдеме до нив – со силата на заедништвото.
Култура
Самостојна изложба на Камуран Горанци, „Код 4“
Самостојната изложба на Камуран Горанци во објектот Чифте амам ќе биде отворена на 9. 5. 2024 година во 19 часот. Ќе бидат изложени 22 дела изработени во техниката акрилик на платно, кои се работени во периодот од 2020 до 2024 година.
Сликите имаат техничка еволуција од неговите претходни изложби, како што се „Код 1“ во Келн, Германија, „Код 2“ во Галеријата на Тирана во Албанија и „Код 3“ во Галеријата на Скадар во Албанија, како и оваа самостојно конципирана „Код 4“ во Националната галерија на Република Северна Македонија обележан со софистицираност на изразните средства и обид за филозофирање.
Овој уметнички настан се одржува во центарот на Скопје, каде што ги гледаме традицијата и современата комуникација, една многу важна улога во контекст на неговата креативна индивидуалност.
Во повеќето случаи сликата е граматичка анализа, композиција, а во исто време дезинтеграција на оние алатки што историски му биле доверени на уметникот да се манифестира таму каде што креативното и животното искуство континуирано се негувале низ годините и страсно го чувале и сакале хроматското богатство.
Боите во овие композиции се пастуозни, камени, расфрлени овде-онде, што означуваат експресивна состојба. Така, во овие случаи се претставени некои апстрактни експресионистички слики, иако со рамнотежа на топлина и студ, светло и темно, придружени со чудни форми и голи бои. Во овие слики од периферијата на сферата на боите се преминува на површината, каде што техниката на реализација изгледа важна. Тие се реализираат со максимум изразни средства, цртежот оди до границите на небитието за да се нагласи присуството на вредноста на убавината во една средина во која владее хаос и динамизам.
Сите слики во оваа свечена пригода се разработени врз чувствителноста и хармонијата, кои сега се присутни и кодирани од уметничкиот аспект, конечно фиксирајќи ја неговата реалност, слики и емоции во структурите на неговите соништа. Тој комуницира со љубов во универзална слика, која се наоѓа далеку од нашето постоење, како нешто пооддалечено од непознатото до познатото, на фигуративен, едноставен и ветувачки начин.
Да се замрзнат во нив суптилните односи меѓу боите, во специфичен израз, следејќи ја побарувачката за нови, поатрактивни слики за да се интервенира во невидливиот свет, кој секогаш е проследен со граница, а кои се појавуваат како конечни експлозии на вртоглав просторот, но не како оние на универзумот. Она што те привлекува во композициската конструкција е несомнено справувањето со логичките формации.
Преку него се создаваат монументални композиции, каде што деталите и најголемите мерки се решаваат со намалување и зголемување на колористичките траги за да се видат понатамошни специфични третмани во нивните рекомпозиции.
Зени Балажи, куратор