Економија
Пешевски: Големо промашување е предлогот на Заев за ДДВ-то

Целосно промашување претставува денешниот предлог на Зоран Заев на секој краен потрошувач да му се враќаат 15 отсто од платениот ДДВ., рече во вторникот вицепремиерот Владимир Пешевски коментирајќи го првиот предлог од новата партиска програма што го претстави лидерот на најголемата опозициска партија СДСМ.
„Очигледно под притисок на јавноста СДСМ излезе со предлагање на мерка која по којзнае кој пат е необмислена, паушална, неаргументирана, нерационална, неодржлива и очигледно направена без анализа и проценка“, вицепремиерот Пешевски на прес-конференцијата во вторникот попладне.
Пред да ја објасни поентата одговорот од Владата, со којашто, како што рече ќе се докаже дека мерката предложена од Заев е „тотално промашување“, потсети дека Влада изврши намалување на даноците, на персоналниот данок од доход и на данокот на добивка на 10 отсто
„Тоа беа даноци коишто претходно СДСМ ги имаше зголемено, и оваа Влада изврши и намалување на стапките на ДДВ кои СДСМ ги зголеми, односно Владата ги префрли голем број на стоки кои се оданочуваа со ДДВ од групата која се оданочува со поголема стапка во групата која се оданочува со пониска стапка“, рече Пешевски.
„Дури 60 отсто од субјектите кои се обврзници на данокот на додадена вредност (ДДВ), се големи компании и како такви немаат никаков контакт со граѓанинот како краен потрошувач. Што значи дека 60 отсто од приходите по основ на ДДВ од старт се исклучуваат од оваа мерка која ја предложи Заев, што ја прави мерката тотално нефункционална и без никаков бенефит за граѓаните. Повеќе од 90 отсто од субјектите со кои граѓанинот е во однос на краен потрошувач, како што се колонијали, фризерски салони, трафики и слично, спаѓаат во групата компании каде што не се плаќа ДДВ, односно за нив оваа мерка не би била применлива, бидејќи не се обврзници по основ на ДДВ. Затоа повторно се докажува дека оваа предложена мерка од страна на Заев не само што е погрешна, туку и не е базирана на анализа и соодветно на тоа не е применлива“, рече вицепремиерот задолжен за економски прашања Владимир Пешевски.
Оцени дека мерката што ја предлагаат опозициските социјалдемократи е паушална, неаргументирана, нерационална, неодржлива и направена без доволно ниво на анализа и проценка.
Пешевски потсети дека Владата го зголеми прагот за компаниите кои се обврзници на ДДВ, од 1,3 на два милиона денари годишно, што според него значи дека кај овие компании данокот на додадена вредност изнесува нула отсто. Токму поради погоре наведените причини, како што рече Пешевски, со ова не само што нема да има повеќе приходи во Буџетот, како што според него неосновано тврдел Заев, туку во државната казна ќе има големи загуби.
„И хипотетички ако се спроведе оваа мерка на Заев не само што граѓаните нема да добијат средства по основ на оваа мерка туку ќе нема средства ниту за пензионерите, ниту за социјалната помош, ниту за платите, ниту за болници, за училишта, за војската, за полицијата, и за други суштински потреби и затоа оваа мерка за нас е неприфатлива“, предупреди Пешевски и вели дека со мерката што ја предложи лидерот на СДСМ и Буџетот ќе се испразнил и истовремените намеле да си вратат никакви средства.
Заклучи дека поради сите презентирани факти, аргументи, докази и конкретни анализи докажуваат дека мерката на Заев е покрај тоа што целосно е неиздржана покажува и дека тој што ја предложил никакво искуство со економијата, со Буџетот порачувајќи дека тој што ја презентира не може да води држава./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.