Економија
Ставрески: Македонија е најмалку задолжената земја во регионот

Македонија е најмалку задолжената земја во регионот и не се точни тврдењата на опозицијата дека следува ткн грчко сценариот, рече во вторникот вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески, на седницата на продолжението од седницата на Собраниската комисија за финансирање и Буџет по општата расправа за ребалансот на Буџетот за 2013 година со кој се додаваат средства на Фондот за пензиско и инвалидско осигурување и на Министерството за образование и наука.
Пратеникот на најголемата опозициска партија СДСМ, Игор Ивановски, на почетокот од дебатата оцени дека носењето на ребалансот има недостиг од формално-правен аспект, бидејќи според него Буџетот за 2013 година бил донесен на неуставен начин. Рече дека загрижувачки било тоа што не се коригираат стапките на растот, иако се кажува дека економските показатели се добри.
„Тоа е така затоа што тенденциите во македонската економија не се целосно позитивни, а потврда е тоа што во ребалансот на Буџетот не се предвидува зголемување на ниту еден даночен приход’, рече Ивановски и забележа дека македонската економија е зависна од задолжувањата коишто доколку продолжат, според негово мислење, „државата ќе ја снајде грчкото сценарио, а најниски се и странските инвестиции од сите држави во регионот“.
„Сега сте доминантно зависни и од странските и од домашните задолжувања. Странското задолжување е на 260 милиониевра, а домашното на 160 милиони евра што е околу 430 милини евра вкупно, обвини Ивановски, додавајќи дека до крајот на годината треба да се вратат околу 440 милиони евра земени по основ на краткорочни заеми“, рече Ивановски.
Ставрески во репликата истакна дека целта е да не се повторат минатогодишните настани и ги повика пратениците да дискутираат за Буџетот, а да не се занимаваат со личноста на министерот. Во врска со приходите, вицепремиерот и министер за финансии појасни дека на интернет страницата на министерството се прикажани нето приходите.
„Тоа што го гледате се нето приходите, бруто приходите коишто сме ги собрале по основа на даноци минус повратот на ДДВ. Ете, затоа приходите во февруари беа толку. Тогаш се изврши најголемиот поврат на ДДВ и тоа е доказ кој оди контра вашата теза дека стопанството не ги добило парите“, укажа Ставрески.
Во врска со економскиот раст, посочи дека во вториот квартал до 2013 година тој изнесувал 3,9 отсто и е четврти највисок раст во Европа, а во однос на забелешките за ниски странски инвестиции рече дека од 2007 до јули 2013 година вкупните странски инвестиции изнесуваат 1,75 милијарди евра, за разлика од времето на СДСМ кога имало 498 милиони евра инвестиции. Додаде дека вкупно 9,5 милиони денари се дадени државна помош за странските инвеститори кои инвестираат во Македонија.
Ставрески му укажа на Ивановски дека погрешно прави споредби и тврди дека на Македонија, доколку продолжи со задолжувањата, ќе и’ се случи ткн „грчкото сценарио“. Вицепремиерот направи притоа компарација според којашто во Грција од 2007 до 2013 година, бруто домашниот производ (БДП) изнесува минус 25 отсто, додека во Македонија е плус 11,5 отсто. Според Ставрески, вториот показател е во тоа што државниот долг во Македонија во моментов изнесува 33,8 отсто од БДП-то , а во Грција е 178 отсто од нејзиниот БДП.
„Погледнете ги бројките и немојте да излегувате со вакви тврдења. Ниедна земја во регионот нема толку мал долг како Македонија“, посочи Ставрески.
Кога станува збор за невработеноста укажа на податокот дека таа рекордно ниво достигнала во времето на владите на СДСМ кога изнесувала 38,7 отсто, и дека оттогаш сега е намалена на 28,8 отсто.
„Зголемувањето на невработеноста што се случи во вашиот мандат беше во период кога светската економија одеше добро и имаше општи добри услови. Што ќе се случеше ако СДСМ ја водеше економијата во услови на европска или светска криза“, рече Ставрески.
Во однос на забелешките за неповолна бизнис клима, Ставрески рече дека доволен доказ за контра аргумент се извештаите од признати меѓународни организации дека Македонија претставува атрактивна бизнис дестинација./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.