Економија
Трет саем на турски извозни производи во Македонија
Третиот Саем на турски извозни производи во Македонија ќе се одржи од 6. до 9. ноември во Скопје.
Саемот е поддржан од Министерството за економски прашања на Република Турција, Трговската комора на Ескишехир и Агенцијата за развој од Тракија, а ќе биде организиран од страна на Меѓународната саемска организација „Меридијен“ и Стопанската комора на Македонија – Турција (МАТТО).
На саемот ќе учествуваат околу 50 турски компании кои сакаат да инвестираат во Македонија и кои ќе остварат билатерални бизнис спогодби. Саемот има за цел да ја прошири постоечката комерцијална соработка меѓу двете земји и се очекува да го посетат голем број на посетители од Република Македонија.
На саемот ќе бидат претставени следните производи, материјали и услуги: козметички производи, храна, земјоделство, амбалажа, пластика – гума, подароци, стакларија, логистика, играчки, образование, туризам, системи за безбедност, градежни материјали, мебел, добавувачи за индустријата за мебел, текстил за домаќинство и апарати за домаќинство.
Како резултат на интензивните напори за проширување и пораст на билатералната економска и комерцијална соработка, бројот на турските компании кои работат во Македонија започна да се зголемува во текот на последните години. Земајќи ги во предвид блискоста во културата и историското пријателство, заедничките иницијативи на македонската и турската влада постојано ги зголемуваат билатералните трговски односи.Трговскиот обем меѓу Турција и Македонија достигна до 400 милиони долари во 2012 година. Турските компании имаат инвестиции во разновидни области во Република Македонија со вредност од околу 180 милиони долари. Во следните неколку години се очекува инвестициите да пораснат над 500 милиони долари.
Мисијата на Меѓународната саемска организација „Меридијен“ е воспоставување на мали и средни претпријатија (МСП), како главни столбови на турската економија на меѓународните пазари, проширување на хоризонтите и придонес за зголемување на извозните капацитети. „Меридијен“ има реализирано до денес групни и национални учества на повеќе од 150 меѓународни специјализирани саеми и има донесено илјадници извозни компании кои се лидери на своите сектори во меѓународната арена. „Меридијен“ си презема за цел малите и средни претпријатија да ги постави како камен темелници на турската економија на меѓународната сцена на најефикасен и продуктивен начин, а по пат на планирање на процесот на брендирање, да ги постави блиските соседни земји како примарни целни подрачја со свои можни карактеристики на пазарот.
МАТТО – Стопанската комора на Македонија – Турција започна со целата операција во 2008 година и го поддржува развојот на меѓусебната соработка помеѓу компаниите од Турција и Македонија. Целта на МАТТО е зголемување на трговијата, развојот и економската соработка помеѓу двете земји и реализирање на успешни проекти со разни здруженија, институти, индустриски и трговски комори како во Турција така и во Македонија./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.
Економија
Минт кредит – роденденска акција што носи подарок
Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка
Избери износ што ти одговара и добиј подарок::
• Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
• Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
• Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД
Брзо, едноставно и без компликации:
✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
✔️ Онлајн апликација од каде било
✔️ Одобрување за само 10 минути
Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација – финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.
Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.
Аплицирај на Минт Кредит За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.
*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.
ПР
Економија
Фатих Шахбаз е нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје
Д-р Фатих Шахбаз е назначен за нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје. По успешно спроведените законски и регулаторни процедури, Народната банка даде одобрение за назначување на новиот ГИД, кој банката ќе ја води во следниот период. Со оваа одлука Халкбанк продолжува со стратегиски ориентиран и стабилен развој под раководство на искусен професионалец, кој зад себе има повеќе од две децении богато искуство во банкарскиот сектор.
Д-р Шахбаз својата кариера ја градел во рамките на Türkiye Halk Bankası A.Ş., каде последователно извршувал различни значајни функции, од специјалист, внатрешен инспектор, директор и раководител на филијала, до менаџер на оддел и директор на група. На 1 декември 2022 година бил назначен за заменик генерален директор задолжен за Управување со човечки ресурси и Секторот за поддршка, а од 17 јули 2025 година ја извршувал функцијата заменик генерален директор задолжен за Управување со поддршка и Дигитална трансформација.

Неговото академско образование, богато професионално портфолио и долгогодишната експертиза како и искуството во менаџирање со клучни сегменти од банкарското работење, претставуваат силна основа во понатамошниот развој и водење на Халкбанк во Македонија.
Халкбанк АД Скопје е стабилна и високо позиционирана банка на македонскиот пазар, еден од најзначајните двигатели на економијата во државата и стабилен партнер на македонските компании и граѓани, со континуиран раст и силни финансиски показатели. Банката ја заврши 2024 година со актива од 1,852 милијарди евра, кредитно портфолио од 1,17 милијарди евра, депозитна база од 1,325 милијарди евра и нето добивка од над 30 милиони евра. Веќе во вториот квартал од 2025 година активата порасна на 1.922 милиони евра, што е раст за шест месеци од речиси 71 милион евра, депозитната база достигна 1.443 милиони евра, додека кредитирањето вкупно се зголеми за речиси 158 милиони евра, резултати кои ја потврдуваат довербата на клиентите, професионалноста на тимот и стабилната улога на Банката во економијата.
Со поставувањето на Д-р Фатих Шахбаз за Главен извршен директор, Банката продолжува со јасна визија, стратегиски развој и посветеност во унапредувањето на финансиските услуги, дигиталните решенија и поддршката на економскиот раст и развојот на македонскиот пазар.
ПР

