Економија
Кромберг и Шуберт свечено отворена во Битола, до 2015 ќе има 3.500 вработени

Свечено отворена германската фабрика „Кромберг и Шуберт“, во индустриската зона Жабени во Битола. Фабриката произведува автомобилски делови, односно кабли и кабелски инсталации, а официјално започна со работа летото, и засега има 836 вработени. Инвестицијата се проценува на 26 милиони евра, а фабриката до 2015-та година се предвидува да има вкупно 3.500 вработени.
Според сопственикот на компанијата, Ханс Отто Кромберг, чиј фамилијарен бизнис со оваа компанија датира уште од 1902-та година, инвестирирањето во Македонија било процес кој траел 2 ипол години, но е сигурен дека ова ќе се исплати и за економијата на земјата и за регионот.
„Финансиската помош од Владата и државната помош во купувањето на земјиштето беше клучен фактор за инвестирање. И затоа сум многу благодарен. Убеден сум, дека инвестицијата ќе се исплати за земјата и регионот. Чекор по чекор капацитетите за монтажни модули се воспоставени за две серии за модели на БМВ. Денеска модулите се произведуваат тука и се пренесуваат на доработка во други земји каде што имаме свои фабрики“, порача сопственикот на оваа компанија, Ханс Отто Кромберг.
Министерот за привлекување на странски инвестиции Веле Самак, кој активно учествуваше во преговорите за донесувањето на „Кромберг и Шуберт“ во Македонија, потенцираше дека фабриката не само што ќе придонесе со произведувањето на квалитетни автомобилски делови, туку и на своите вработени ќе им обезбеди и можност за градење на кариера.
„Од оваа фабрика не само што ќе има можност да се произведува за БМВ, мини морис, фолксфаген, ауди, туку ќе се произведува по највисоки прозиводствени стандарди и квалитет“, изјави министерот Самак.
Според премиерот Никола Груевски, инвестицијата претставува резултат на макотрпната работа на Владата, преку обезбедува на потребната инфраструктура. Бенефит од инвестицијата ќе има целиот регион, вели Груевски, потенцирајќи дека со ова ќе се зголеми извозот на Македонија, а истовремено ќе се продлабочи и трговската размена со Германија.
„Значењето од оваа инвестиција е повеќекратно за пелагонискит регион. Вработени се повеќе од 800 луѓе, до крајот на годината ќе се вработат 200, догодина уште 1000 за до крајот на 2015 да заокружиме со бројката од 3500 нови работни места. Компанијата е извозно ориентирана и ќе има свој допринос за македонскиот извоз во Европа и светот.Дополнително значење за оваа инвестиција е што компанијата е стара повеќе од еден век и е познат светски бренд.Тоа е добро за имиџот на нашата држава и за привлекување на други инвеститори“, изјави премиерот Груевски.
Градоначалникот на Битола, Владимир Талески презадоволен од оваа инвестиција, која што е само дел од оние кои влезат во индустриската зона Жабени, која има 48 парцели, а досега има привлечено 28 инвеститори.
„Над 200 милиони денари инвестиравме во овој дел за овие пет години. Оваа инвестиција ќе охрабри многу стопанственици, во моментов 28 инветститори купиле 48 парцели, шест одобренија за градба и две фабрики ќе започнат да се градат следната недела“, вели битолскиот градоначалник Талески.
Фабриката „Кромберг и Шуберт“ во Битола се простира на 21 илјада метри квадратни, а во ланецот на фабрики кои ги поседува “Кромберг и Шуберт“ е 21-ва, од вкупно 22 фабрики, кои компанијата ги поседува во и надвор од Германија, со над 27 илјади вработени./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.