Економија
Ќе се легализираат нерегистрираните трактори

Македонија планира наскоро да ги легализира оние трактори и тракторски приколки кои немаат никаков доказ за сопственост, потекло и царинска декларација или делумна документација за регистрирање од разни причини.
На оваа тема во четвртокот Федерацијата на фармери во рамки на Саемската манифестација „Агрофуд“, организираше трибина на тема „Презентација на измените на Законот за легализација и регистрација на трактори“.Најчести не се регистрирани оние трактори кои се користеле во Република Македонија пред независноста, трактори добиени во наследство, купени без купопродажен договор, трактори до независноста кои биле набавени од другите републики на СФРЈ, трактори и приколки од донации и од други места. Како што појасни државниот секретар во Министерството за Економија, Анче Трифунов станува збор за регулирање на еднодецениски проблем околу статусот на тракторите и тракторските приколки со кои граѓаните имаа проблем. „Станува збор за повеќе десетици илјади трактори и тракторски приколки кај кои не беше можно да се изврши регистрација поради немање доказ за сопственост. Доколку има било каков доказ за сопственост се бара согласност за технички преглед така што се врши идентификација на самото возило, а постапката продолжува вообичаено. Доколку нема доказ тогаш со изјава заверена на нотар поднесува барање до надлежен суд на територија на општината со кое бара да му се утврди решение за сопственички статус. Судот е должен во рок од три дена да го достави до Министерството за земјоделство и во рок од 24 часа да биде објавено на огласна табла. Доколку никој не поднесе евентуална жалба во судот во рок од 30 дена се носи решение за сопственички статус“, информираше Трифунов.Тој информираше дека до 10 април е рокот да се поведе постапка пред суд, а една година да се поведе постапка пред надлежен орган за легализација. Федерација на фармери веќе спроведе и кампања за да се види на терен каква е реално состојбата со тракторите. Беа одржани форуми во Прилеп, Струмица, Куманово, Штип и тетовското село Камењане. „На терен се согледа дека најголем проблем кај земјоделците е тоа што немаат соодветна документација за да ја докажат сопственоста на тракторот и им е потребна дополнителна едукација за правилна употреба на земјоделските трактори, а и немаат доволни информации околу законската регулатива за регистрација, “ вели Мемет Синани, заменик претседател на ФФРМ.Тој оцени дека со решавањето на проблемот со регистрацијата на тракторите корист ќе имаат земјоделците во однос на продуктивноста на самата земјоделска механизација, но од друга страна ќе има намалување на сообраќајните незгоди, со оглед дека според официјалните податоци околу 100 сообраќајни незгоди со трактори се случуваат годишно каде што во најголем дел жртви се трактористи, а голем дел од настраданите се и деца Република Македонија располага со 53.606 трактори. Кај индивидуалните земјоделски стопанства доминираат тракторите од 27 до 37 kW, а кај земјоделските претпријатија тракторите од 38 до 66 kW. Податоците зборуваат дека степенот на механизација е многу низок. Ако се има предвид фактот дека околу 85% од оваа механизација е амортизирана, станува јасно дека со таков капацитет на трактори не е можно да се спроведува потполна технологија на земјоделско производство.Повредите и несреќите со трагични последици претставуваат црна точка на земјоделското производство и во Република Македонија. Најчесто несреќите настануваат во периодот од април до ноември кога е екот на земјоделските работи, а повредите се разновидни: на дланките, рацете, нозете, главата или при превртување на тракторот, тоа се повеќе повреди на телото. Според литературните податоци, во 85% како жртви или повредени од земјоделската механизација се членовите на потесното семејство на ракувачите со земјоделската механизација. /крај/со/ап/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска: Технолошкиот развој бара партнери, Македонија и Чешка ги продлабочуваат енергетските и технолошките врски

Технолошкиот развој е клучот за иднината, а меѓународните партнерства се силата што го движи напредокот. Денешниот Енергетско-технолошки форум, организиран од Амбасадата на Чешка во Скопје, беше јасна потврда за тоа, велат од Министерство за енергетика, рударство и минерални суровини.
На форумот присуствуваа вицепремиерот Изет Меџити, министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска и амбасадорот на Чешка, Јарослав Лудва. Настанот претставуваше значајна платформа за размена на идеи, искуства и иницирање нови соработки меѓу Чешка и Македонија во областа на енергетиката, технологијата и економскиот развој. Во фокусот беа теми како што се зелената транзиција, обновливите извори на енергија, дигитализацијата и технолошките иновации.
„Дадовме силна поддршка за нови партнерства меѓу институциите, бизнис-секторот и експертите од двете земји. Чешка денес има модерни електрани, експерти што може да ни помогнат – Од енергија до дигитализација – имаме многу што да споделиме, но уште повеќе што да изградиме заедно“, истакна Божиновска.
Во рамки на форумот се одржаа и презентации на чешки компании специјализирани во областа на рударството, енергетиката и машинската индустрија. Посебен акцент беше ставен на технолошките решенија за обновливи извори, дигитална контрола на индустриски системи и модерна опрема за производство на енергија и обработка на суровини.
Форумот беше организиран со поддршка на Министерството за надворешни работи и Министерството за индустрија и трговија на Чешка, како и здружението Czech Extraction and Mining Technology.
„Само преку координација на идеи, ресурси и визии можеме успешно да се справиме со енергетските предизвици и да напредуваме на технолошки план“, беше заедничкиот заклучок на учесниците.
Економија
Инспириран од духот на 70-тите и раните 80-ти години, Porsche 911 Spirit 70: Уникатно чувство на слобода

. Ексклузивен концепт на боја: Olive Neo како темно зелена со модерни нијанси
. Оживување на иконскиот Pasha дизајн: инспириран од веење на целни знамиња
. Lifestyle колекција: широк спектар на специјални колекционерски предмети
Ексклузивна Olive Neo боја, историски инспирирана декоративна графика и легендарниот Pasha дизајн во внатрешноста: Porsche го претставува 911 Spirit 70, кабриолет ограничен на 1.500 единици кој ја отелотворува суштината на 70-тите и раните 80-ти години. Создаден како дел од стратегијата на Heritage Design, овој колекционерски модел е третиот модел на 911 со кој Porsche оживеа една ера со помош на иконографски дизајнерски елементи од претходните модели. Техничката основа за 911 Spirit 70 е актуелниот 911 Carrera GTS Cabriolet со ефикасен хибрид. Во комбинација со високонапонскиот систем, eTurbo и електричниот мотор во новиот PDK, новоразвиениот 3.6 литарски боксер мотор постигнува системска моќ од 398 kW (541 коњски сили) и 610 Nm.
“Моделите на Heritage Design заземаат посебна позиција во рамките на нашата стратегија за производи од дизајнерска гледна точка”, вели Мајкл Мауер, потпретседател на Style Porsche. “Ограниченото издание на спортските автомобили го визуелизира она што го прави брендот Porsche толку специјален. Секој дизајн на нашите возила е поврзан со нашата историја – овие возила одат еден чекор напред. Тие покажуваат како ние ги реинтерпретираме историските елементи на дизајнот во еден најсовремен спортски автомобил”.
“Колекционерските модели во ограничено издание се особено пожелни за нашите клиенти низ целиот свет”, вели Александар Фабиг, потпретседател за индивидуализација и класика. “Првите два модела во стратегијата на Heritage Design го вратија животниот стил од изминатите децении и генерираа голем ентузијазам. Ние сме воодушевени од овој успех и сега сме горди да го претставиме третиот, многу ексклузивен модел.”
Моделите на Heritage Design ја нагласуваат димензијата на животниот стил, која претставува особено емотивни концепти во рамките на стратегијата на Porsche. Првиот модел во серијата беше 911 Targa 4S Heritage Design Edition претставен во 2020 година во стилот на 1950-тите и раните 1960-ти. Со 911 Sport Classic, Porsche го претстави вториот колекционерски модел од стратегијата на Heritage Design во 2022 година. Оваа мала серија, ограничена на 1.250 единици, го оживеа стилот од 1960-тите и раните 1970-ти.
Новиот 911 Spirit 70 оддава почит на новата корпоративна стратегија на Porsche. Производителот на спортски автомобили сака дополнително да ги прошири своите опции за персонализација: Porsche веќе нуди повеќе од 1.000 ексклузивни опции на Porsche. Во изминатите пет години, просечната продажба по возило со Porsche Exclusive Manufaktur опции двојно се зголеми. Со цел да се исполнат уште повеќе индивидуални соништа на клиентите во иднина, капацитетот на ексклузивниот производител треба значително да се прошири во иднина.
Turbonite е исто така доминантна боја во ексклузивниот грб на Turbo моделите. Сите врвни модели со високи перформанси наскоро ќе го имаат грбот на предната страна, како и на легиските тркала и воланот.
Porsche Design создаде висококвалитетен хронограф ексклузивно за купувачите на најновите колекционерски предмети. Со бројни детали, визуелно потсетува на 911 Spirit 70. На пример, сјајната црна шема на бројчаникот е инспирирана од централниот панел на седиштето на моторизираниот модел.
Колекцијата на Porsche Lifestyle која одговара на 911 Spirit 70 ви овозможува повторно да ги откриете 1970-тите во стил и автентичност. Опсегот на специјални колекционерски предмети вклучува колекција на дневна облека, спортска облека, модни додатоци и модели на возила.
Посебен концепт на боја и детали во историски стил: надворешен дизајн
Дизајнерите и експертите за боја на Porsche ја создадоа бојата Olive Neo специјално за 911 Spirit 70 – богата, темно зелена со модерен нијанси. Бронзената нијанса претставува возбудлив контраст на оваа боја. Долниот заден дел, предниот дел и тркалата Sport Classic се обоени во сиво-златна боја. Мекиот покрив е црн, како и рамката на ветробранското стакло, нагласувајќи го уникатното визуелно присуство на 911 Spirit 70.
Три декоративни ленти во црн свилен сјај се протегаат низ капакот. Овој детаљ потсетува на безбедносните налепници од 1970-тите: во тоа време, спортските возачи ставале надолжни ленти на телата на нивните брзи автомобили, така што спортските автомобили биле полесни за гледање во ретровизорот при големи брзини на автопатот или тркачката патека. Лентите се продолжени тон во тон на мекиот врв. Страничните декоративни графики со букви на Porsche и округло поле со почетни броеви (“Lollipop”) во црн свилен сјај и индивидуален почетни број се поздрав за спортската традиција на брендот.
Пример за контрастот помеѓу традицијата и иновацијата може да се најде во центарот на предниот капак: 911 Spirit 70 има грб на Porsche кој е речиси идентичен со историскиот грб од 1963 година. На предните крила има златни значки “Porsche Exclusive Manufaktur”. Значката на Porsche Heritage се наоѓа на решетката на капакот на багажникот. Неговиот дизајн потсетува на значката на Porsche 356, која беше доделена во 1950-тите кога беше достигната границата од 100.000 километри. Други необични детали се златните букви на Porsche и ознаката на моделот на задната страна. Буквите ја добиваат својата извонредна брилијантност од поцинкованата позлатена површина.
Со Pasha шема и специјален инструментален кластер: внатрешноста
Врвот на ентериерот е иконскиот Pasha дизајн на ткаенина во црно/маслиново нео. Графичкиот дизајн на материјалот потсетува на карирано знаме кое се движи. Различни големини, паметно наредени правоаголници создаваат еден вид движење во шемата. Наместо jacquard velour како во минатото, 911 Spirit 70 комбинира текстил и тн. flock yarns. Ова му дава на материјалот уште поспортски карактер, подобрено чувство и повеќе удобност, особено на подолги патувања.
Централните панели на 18-насочните спортски седишта Plus, стаклата на вратите, па дури и внатрешноста се покриени со Pasha дизајнот. Декоративните инкрустации на наслоните на седиштата и украсите на инструмент таблата се исто така достапни во Pasha како опција. Стандардниот опсег исто така вклучува реверзибилна подлога на патосници во Pasha дизајн. Елегантната кожа во Basalt црна со декоративни шевови во маслиново нео и внатрешниот пакет од Basalt црна клуб кожа се исто така стандардни.
Инструменталната табла комбинира историски дизајн со најсовремена технологија. Екранот со висока резолуција од 12,65 инчи има бели покажувачи и скални линии во аналоген формат. Зелените цифри потсетуваат на легендарниот Porsche 356 и буквите на моделот се елегантно интегрирани во целосно дигиталниот бројач на вртежи. Белите стрелки и зелените броеви исто така ја карактеризираат специјалната верзија на штоперицата Sport Chrono.
Патување низ времето во 70-тите
Дополнително, Porsche нуди нова апликација за Apple Vision Pro. Ова им овозможува на корисниците да се потопат во 70-тите и да го дизајнираат своето возило од соништата. Чекор по чекор, тие можат да го прилагодат Porsche 911 Spirit 70 и да добијат вреден увид во иконските дизајни на таа деценија. Апликацијата ќе биде достапна бесплатно во App Store за Apple Vision Pro во пролетта 2025 година, што се совпаѓа со лансирањето на Porsche 911 Spirit 70.
ПР
Економија
(Видео) Кузеска: Потрошувачката кошничка порасна за 836 денари, власта нема решение за високите цени

Поминаа десет месеци одкако ВМРО-ДПМНЕ е на власт. Десет месеци беа доволни да излезе на површина неспособноста, неодговорноста и целосната незаинтересираност на оваа Влада за животниот стандард на граѓаните. Македонија економски не оди напред како што ветуваше ДПМНЕ во кампањата. Економијата е заглавена, стандардот е урнисан, граѓаните едвај врзуваат крај со крај, истакна Богданка Кузеска, портпаролка на СДСМ.
Владата, како што вели, наместо конкретни решенија, нуди измами и шминка.
„Потрошувачката кошничка само во март пораснала за нови 836 денари. Тоа е рекорден скок кој директно ги погодува семејните буџети. Денес, за да се покрие синдикалната минимална кошничка, потребни се речиси три минимални плати. Тоа значи дека едно семејство кое живее од минимална плата не може да си ги дозволи ниту најосновните трошоци – храна, лекови, сметки. Ниту задоцнетите замрзнати маржи од 10% не дадоа значителен ефект во контролата на растот на цените“.
Може да заклучиме, додава Кузеска, дека Владата во својата прва година од владеење јасно им покажа на граѓаните дека ниту планира да ги штити од идните економски ризици, ниту има јасен план што ќе прави за да го подобрува стандардот.
Оценува дека ова е економски најнеспособната Влада која сме ја имале.
„Платите нема да растат како што растеа до минатата година, минималната плата нема да расте, а за цените Владата нема соодветна стратегија. Резултатот е оној кој го гледаме, систематско осиромашување на граѓаните. Владата најавува нов начин на пресметка на кошничката – наместо за четиричлено, ќе се пресметува за тричлено семејство, а одморот во странство и овошјето ќе се третира како луксуз и ќе се исклучат од калкулацијата. Тоа е класичен обид да се манипулира со реалноста. Наместо да ги намалат трошоците на живот, тие ја менуваат методологијата за да ја сокријат вистината. Се што се прави од страна на Мицкоски и ДПМНЕ е во насока за замајување на јавноста, ставање на розови наочари за сите поубаво да гледаат, наместо поубаво да живеат. Оваа Влада е толку многу фокусирана на лажен ПР, што нема време да се занимава со реални политики и да се справи со реалноста. Ветуваа економски бум, зборуваа дека Македонија ќе биде економски тигар, но само за една година покжаа дека немаат капацитет нитува да ја направат економско маче. Нема инвестиции, нема раст, нема визија“.
Како што вели Кузеска, проекцијата на Меѓународниот монетарен фонд го потврдува тоа.
„Дека работите економски не одат, се потврдува и преку низа други постапки на Владата. Зошто со месеци не се прави поврат на ДДВ? Фирмите се жалат дека повратот е целосно закочен. Зошто се доцни со платите за вработените во администрацијата? Зошто нема реализација на унгарскиот кредит за кој граѓаните плаќаат дебела камата“.
СДСМ, како што најави Кузеска, нема да молчи пред оваа економска неправда.
Бараат веднаш да се преземат мерки за справување со ценовната криза. Да се обезбеди раст на минималната и просечната плата, во чекор со растот на трошоците за живот. Да се вложува во продуктивноста, во капитални проекти, во реална економија, а не, како што вели, во лажни пресови и лажни слики.