Филм
Фестивалите се заштитници на филмската уметност
Фестивалите се заштитници на филмската уметност и нудат специфична и разновидна програма која што не може да се види секој ден во кино-салите.
Ова е заклучокот од работилницата што се одржа во петок, 5ти декември, во Кинотека на Македонија, во рамки на 4. Меѓународен фестивал за анимиран филм „Анимакс Скопје Фест“, на тема „Филмските фестивали-поттик и потреба“.
На работилницата говореше, Дорис Бауер од Австрија, која е член на жирито на „Анимакс Скопје Фест“ и има децениско искуство во областа на филмските фестивали и меѓу другото е ко-основач на австрискиот филмски фестивалски форум.
Според неа, во последните години на европско ниво, филмските фестивали растат, а кино-салите изумираат. Се продуцираат многу филмовии и фондовите издвојуваат средства за филмови, вели таа, но никој не мисли на публиката и како филмот да биде виден и прикажан од што поголема публика.
Бауер вели дека денес кино-салите „продаваат“ начин на живот со продажбата на пуканки и кока кола, а не влезници за филмовите што ги прикажуваат.
Токму поради тоа, заклучи Бауер, филмските фестивали се неизоставен и многу важен дел од филмската индустрија. Филмовите што добиваат награди на домашни фестивали гостуваат надвор од земјата и така се промовираат и стануваат познати.
Исто така, фестивалите нудат разноликост. Според Бауер, кината нудат ограничен репертоар, и тоа најчесто се холивудски блокбастери, додека на фестивалите има одбрана и специфична програма на филмови кои што не може да се видат во кино. Како пример таа ги наведе фестивалите за кратки филмови, за документарни филмови, и токму фестивалите како „Анимакс Скопје Фест“.
Еден од заклучоците на работилницата беше и тоа дека фестивалите имаат многу важна може да се рече функција за покажување на разновидноста и богатството на филмската уметност.
Освен тоа тие нудат можност за дискусија и дебата на публиката и филмските професионалци. Едноставно, рече гостинката од Австрија, тие ги поврзуваатлуѓето.
„Со новите технологии сега може да гледате филм на вашите мобилни телефони и таблети, но тоа не е уметност“.
Бауер на крајот рече дека до сега има одлични импресии од „Анимакс Скопје Фест“ и дека е многу задоволна од програмата што била прикажана на вчерашното отворање. Имало микс од уметност, но и од комична содржина, што наишло на одличен прием на публиката во Кинотека. Се надева дека и следните два дена, 5-ти и 6-ти, ќе биде прикажана одлична програма.
Бауер е главен куратор на меѓународната програма за фикција и документаристика при VIS Vienna Independent Shorts, портпаролка на австрискиот филмски фестивалски форум, филмски куратор и ко-директор на филмскиот фестивал за краток филм Еспресофилм. Студирала политички науки при Универзитетот во Виена. Од 2006 година таа е генерален директор на независната продавница за изнајмување ДВД, ФилмГалерија 8½, во Виена. Во 2008 година, таа станува ко-основач на годишниот фестивал на краток филм Еспресофилм кој нуди отворени филмски проекции во 8та област на Виена, и ја обавува оваа функција до денес. Во 2012 година станува ко-основач на австрискиот филмски фестивалски форум.крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.
Култура
„Браќа Манаки“: „Состојба на умот“ од кинематограферот Душан Кардалевски и во режија на Александра Кардалевска денеска во киното „Манаки“
„Состојба на умот“, штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
Краткометражниот филм „Состојба на умот“ (Frame of Mind) ќе биде прикажан денеска во 17 часот во киното „Манаки“ како дел официјалната краткометражна програма во компетиција за наградата „Златна камера 300“.
„Состојба на умот“ штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
„Чест е да се има ова дело на токму ваков фестивал што ги вреднува кинематографските квалитети, кои веќе беа забележани во други земји. Филмот зборува за едноставна, но универзална приказна, за љубовта, загубата…“, велат авторите.
На денешната краткометражна програма ќе бидат прикажани и „Вистинската вистина за борбата“ на Алана Мехија Гонзалес, „Овца“ на Адиб Собхани. „Оддалечување“ Петер Колањи и „Добро момче“ на Кинан Масарани.
По проекциите, публиката ќе има можност за дискусија (Q&A).
Култура
Европски филмови на плажа и на брод во Охрид секоја вечер до недела – „Живи и здрави“ го отвори 7. издание на „Бич филм фестивал“
Под отворено небо, филмот „Живи и Здрави“ на црногорскиот режисер, Иван Мариновиќ, синоќа го отвори седмото издание на фестивалот „Бич филм фестивал“ на плажата Славија во Охрид, кој ќе трае до недела.
Филмот кој на комичен и сатиричен начин ја раскажа приказната за една традиционална црногорска свадба која целосно излегува од контрола, успеа да ги изнасмее од срце присутните на плажата, но истовремено и да отвори бројни теми како што се бракот, патријархот, личните дилеми, бегството и прифаќањето на себе си, а најпосле и на реалноста.
На проекцијата присуствуваше дел од екипата, како и режисерот Мариновиќ, со кои потоа публиката имаше можност да ги сподели впечатоците од филмското дело и да се запознае подобро.
Филмот е мнозински црногорски филм снимен во копродукција со уште пет држави, меѓу кои и Македонија. Партнери во филмската копродукција се „Адриатик вестерн“ од Црна Гора, „Сенс продукција“ од Србија, „Аналог вижн“ од Чешка, „Кинорама“ од Хрватска, „Круг филм“ од Македонија“ и „Спок филм“ од Словенија, а како копродуцент се појавува и Радиотелевизија Црна Гора. Музиката во филмот е на Тони Китановски, а дел од актерската екипа е македонскиот актер, Никола Ристановски кој беше беспрекорен во својата улога.
Фестивалското отворање го донесе и краткиот филм „Шарац“ по сценарио и режија на Димитар Банов кој присуствуваше на настанот.
Во центарот на приказната е Шарац, кој по откривањето на неговата срцева состојба ја губи волјата за социјален живот. Сепак се’ се менува кога ќе се соочи со пријателите од средношколските денови… Во дискусијата по проекцијата беше истакнато и дека Шарац истовремено претставува и почеток на кампањата на Здружението за едукација, промоција и заштита на здравствените и човековите права „Биди Човек“ за благосостојба низ целиот животен век.
Интересна беше и проекцијата на краткометражниот „Гнев“ – изработен од млади филмски ентузијасти на работилница за филм во рамките на фестивалот. Фокусирајќи се на присуството на казината и обложувалниците на секој чекор во градот, филмот направи интересна паралела помеѓу звуците на слот машините и блескавите излози со забавниот адреналински парк, создавајќи гнев кај младиот човек кој чувствува потреба да побегне.
Фестивалската вечер ја збогати настапот на македонска поп-рок-инди-џез група Sioto Jazz (Сиот тој џез) кои останаа на сцената подолго од предиденото на барање на публиката.
„Бич филм фестивал“ до недела ќе се одржува на четири локации во Охрид: Плажа Славија, Брод Армада, Плажа Сараиште и Младински Центар Охрид. Важно е да се напомене и дека за бродот „Армада“ билетите може да се купат само онлајн.
Во главната програма ќе се прикажат уште шест долгометражни европски филмови: Rodeo, Summer to come, Afire, Milk, Some birds и Pelican.
Покрај главната програма, на фестивалот дополително ќе бидат претставени и 13 краткометражни филмови, вклучувајќи и на Ана Јакимска, Елеонора Венинова и Јане Спасиќ.
Оваа година четиричленото жири, кое се состои од Julián Génisson (во соработка со шпанската амбасада), Karla Šola, Agim Abdula и Jenńi Ƶyĺka (во соработка со Гете институт), ќе ги додели наградите „Голем бран“ за најдобар долгометражен филм и наградата „Стефан Сидовски-Сидо“ за најдобро актерско остварување. Тричленото жири, пак, во состав Ѓоко Симјаноски, Веле Митаноски и Свето Стефановски, ќе ја додели наградата „Мал бран“ за најдобар краткометражен филм.