Македонија
Во Македонија не може да се открие корупција во финансирањето на политичките партии

Со методологијата според која работи Државниот завод за ревизија не може може да се откријат таканаречените скриени пари за коишто се зборува во текот на изборните кампањи, а Државната комисја за спречување корупција, Јавното обвинителство и полицијата работат според нивните извештаи.
Ова го тврди Тања Таневска од Државниот завод за ревизија, која учествува на конференцијата „Напредни методи за мониторинг на финансирањето на политичките партии и изборните кампањи“. „Методологијата на ревизијата е таква, согласно стандардите, ние мораме во текот на ревизијата да постапиме врз основа на анализа на документите што ќе ни бидат приложени. Заради тоа, досега, во нашите ревизорски извештаи, односно ревизорите не напишале дека е откриен криминал. Не сум сигурна дека со нашата ревизорска методологија може да се откријат таканаречените скриени пари за коишто навистина се зборува во текот на изборните кампањи. Зборувам од аспект дека методологијата на ревизорите не претставува истражна постапка. Верувам дека во некоја истражна постапка тоа може да се открие, но онака како што ние работиме и што е мандат и мисија на врховна ревизорска институција, не сум сигурна, ниту сум убедена дека можеме да го добиеме тој резултат што се очекува“, вели Таневска.Сепак, смета дека методлогијата не треба да се менува затоа што таа е исклучиво изработена согласно ревизорски стандарди коишто се применуваат на меѓународно ниво и она што македонскиот Државен завод за ревизија го работи е на ниво на високоразвиените западни врховни ревизорски институции. Од друга страна, пак, Државната комисија за спречување корупција досега за сите оние што се учесници во изборните кампањи, а кои не доставиле финансиски извештаи покренала постапки пред надлежните судови и тие се процусираат, а дел се завршени и со казни.„Најголем дел од проблемот што се јавува е недоставувањето на извештаите за финансирањето на изборните кампањи, но мора да кажам дека најголемите партии тоа секогаш го почитуваат. Се јавува проблем кај помалите политички партии , кај оние самостојни листи на учесници во локалните избори, коишто и не се доволно запознаени со законските прописи за доставување на извештаите за финансирање на нивните кампањи. Потоа се спроведуваат оние санкции кои се предвидени со законот. За сите оние што се учесници во изборните кампањи кои не доставиле финансиски извештаи ДКСК покренува постапки пред надлежните судови и тие се процусираат. Добар дел се веќе процесуирани, а добар дел се завршени и со казни“, вели Игор Тантуровски, претседател на ДКСК.Појасни дека испитувањето за тоа дали и каде не направена корпуцијата, му припаѓа на ма Државниот завод за ревизија, кој испитува како одело финансирањето, од каде доаѓале приливите на тие средства, а ДКСК потоа ги користи ревизорските извештаи кои ги добива и врз основа на нив потоа спроведува свои постапки и покренува постапки пред надлежните судови.Како што појасни Таневска, пак, согласно закон, ревизорските извештаи ги испраќаат во јавното обвинителство, а потоа тоа, по службена должност ги испраќа до Министерството за внатрешни работи за да се преземе таа истражна постапка. „Ние ги даваме препораките од она што е наод и потоа треба да се преземат мерки, меѓутоа повторувам , од досегашните ревизорски извештаи не станало збор за криминални дејствија којшто ги откриле ревизорите“, вели Таневска.Поранешниот министер за внатрешни работи и претседател на партијата Обединети за Македонија, Љубе Бошкоски, годинава беше пуштен од затвор откако одлежа пет години за случајот „Кампања“, односно за нелагално финансирање на кампањата за изборите во 2011 година.Бошкоски беше уапсен во еден скопски ресторан, како земал 100.000 евра, пари наменети за нелегално финансирање на капмањата.Специјалното јавно обвинителство отвори случај за апсењето на Бошкоски под името „Тортура“ и за ова осомничен е поранешниот директор на Управата за безбедност и контраразунзнавање, Сашо Мијалков и командирот на „Алфите“, Ивица Антевски-Пуки за мачење и сурово постапување заради политичка одмазда./крај/мф/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Влада: Се конкретизираат работите за изградба на третата фаза од пругата од Крива Паланка до границата со Бугарија како и изградба на тунелот како гранична точка

„По средбата на високо ниво меѓу вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски и вицепремиерот и министер за транспорт на Бугарија, Гроздан Караџов, а понатаму и работните групи од двете земји, се конкретизираат работите за изградба на третата фаза од пругата од Крива Паланка до границата со Бугарија како и изградба на тунелот како гранична точка“, велат од Владата.
„Во рамки на тие активности, денеска Владата на седница донесе одлука да се ефектуира Договорот за грант за техничка поддршка во висина од 3,7 милиони евра добиен од Европската Инвестициска Банка.
Со ова, избраниот Консултант во следниот период ќе изработи нова проектна документација, како и подготовка на тендерската постапка за избор на изведувач.
Дополнително да се забрзаат активностите, ЈП за Железничка Инфраструктура ќе започне постапка за избор на Надзор на изградбата.
Преку овие активности, Владата во континуитет покажува цврста заложба во реализација на стратешко-инфраструктурните проекти за државата.
Изградбата и модернизацијата на железничката мрежа е приоритет на Владата и во рамките на тие приоритети се преземаат засилени активности за доизградба на железницата на Коридор 8, како и изградба на брза пруга на Коридор 10.
Овие проекти кои имаат и регионално значење ќе ја позиционираат државата како транзит земја на Балканот- дел од европските транспортни рути со што бенефитот е повеќекратен.
Проектите за развој и модернизација на целокупниот железнички систем претставуваат стратешки проекти на државата за регионално поврзување, забрзан економски развој и отворање на нови пазари за домашните компании“, соопштува Владата.
Македонија
„Не било доволно папаја, манго, аспарагус и други егзотични овошја, Министерството за одбрана набавува кафе и алкохол за 31.000 евра“, велат од СДСМ

„Додека стандардот на граѓаните постојано опаѓа и семејствата едвај врзуваат крај со крај, владата на Христијан Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ продолжува да се луксузира со народните пари. Не било доволно папаја, манго, аспарагус и други егзотични и прескапи овошја, Министерството за одбрана на Мисајловски склучило договори со пет компании за набавка на кафе, вино, ракија, мастика и други алкохолни пијалоци во вредност од 31.000 евра“, соопшти СДСМ.
„Во реалноста, народот не може да си дозволи ниту основни работи. Последните податоци покажуваат дека синдикалната потрошувачка кошничка достигна 65.507 денари, на граѓаните им се потребни речиси 3 минималнни плати за да ги покријат само основните трошоци. Многу производи се недостижни за голем број семејства во државата.
ВМРО-ДПМНЕ ја држи Македонија со најниската минимална плата во целиот регионот и упорно одбива да ги покачи платите и да ги намали цените кои се превисоки. Просечната плата е само една третина од европскиот просек, додека цените на основните производи достигнуваат до 60% од просекот во Европа.
Ваквата расипничка политика на власта е доказ дека Мицкоски и неговите министри се грижат единствено за сопствената удобност, а не за народот кој секој ден тоне во сиромаштија и едвај врзува крај со крај“, се наведува во соопштението на СДСМ.
Македонија
„Народот денес е побогат од времето на СДС, единствена разлика е што нема милиони за Филипче и Заев од државниот буџет“, реагира ВМРО-ДПМНЕ

„Венко Филипче одамна изгубил чувство за реалноста, очигледно некаде по првиот тендер како министер за здравство, но сега откако беше на јахтата на Заев и тоа малку што го имал го нема. Народот денес е побогат од времето на СДС. Единствена разлика е што нема милиони за него и Заев од државниот буџет“, реагира ВМРО-ДПМНЕ на изјавите на Венко Филипче.
„Бројките се секогаш тврдоглави, а тие го говорат следното:
Растот на просечната нето-плата во период од последната година кога ВМРО-ДПМНЕ е на власт е 10.3%, за разлика од периодот кога СДС беше на власт, кога просечната плата порасна за 8.3%.
Уште поголем удар за СДС е фактот што реалниот пораст на просечната плата во период на ВМРО-ДПМНЕ е двојно поголем од периодот на СДС. Имено порастот на реалната плата во време на ВМРО-ДПМНЕ е 6.7%, за разлика од 3.5% во време на СДС. Тоа значи дека стандардот на граѓаните сега, е поголем од времето кога СДС беше власт.
Кога сме кај инфлацијата, и таму бројките се лоши за СДС. Имено во време на СДС инфлацијата во просек изнесувала 4.8%, за разлика од сега кога во просек е 3.6%.
СДС и Филипче може да лажат колку сакаат, но едно не можат да сменат, а тоа е реалноста“, се додава во реакцијата на ВМРО-ДПМНЕ.