Македонија
Презентиран план за одржлив транспорт на Скопје
Предлог-планот за одржлив транспорт на главниот град, изработен во рамки на проект на ЕУ, „Civitas Renaissance“ денеска беше презентиран пред стручната јавност во просториите на Град Скопје.
Предлог-планот за одржлив транспорт на главниот град, изработен во рамки на проект на ЕУ, „Civitas Renaissance“ денеска беше презентиран пред стручната јавност во просториите на Град Скопје.Основна цел на планот е да се дефинира визијата за идниот развој на одржливиот транспортен систем.Според професорот од техничкиот факултет од Битола Никола Крстановски потребно е да се активираат капацитетите за градење политика за одржлив транспортен систем, а планот треба да послужи при изработка на Генерален урбанистички план и Детални урбанистички планови и сообраќајна студија.Во планот предвидени се девет мерки меѓу кои се, координирано планирање на намена на земјиште и транспортниот систем, унапредување на јавниот градски патнички превоз, унапредување на велосипедски и пешачки сообраќај, управување со паркирање, мерки за смирување со сообраќајот, воведување на еко такса како мерка за одржлив урбан транспортен систем и управување на товарниот сообраќај.Крстановски смета дека постои слаба поврзаност меѓу урбанистичкото планирање и сообраќајот, а сообраќајот е директна последица на урбаниот развој.„Во Скопје градени се цели станбени зони во кои не е предвидена нова сообраќајница или цели трговски комплекси без да се понуди сообраќајно решение“ – вели Крстановски.Како пример тој го наведе трговскиот центар „Буњаковец“ или пренамената на бројни станбени објекти во продавници или обложувалници каде не е решено паркирањето.Според Крстановски во јавниот градски превоз најбитно е да се одреди категоријата на трасата по која евентуално би поминувал трамвај или метро. Стручњаците сметаат дека проблем во сообраќајот во Скопје се приградските линии, кои според нив не треба да доаѓаат до Транспортниот центар, туку да има и источен терминал.Во врска со паркирањето тимот од техничкиот факултет од Битола кој го изработи планот за одржлив транспортен систем, смета дека треба да се преиспитаат цените и политиката на паркирањето и да се обезбедат максимум паркинг места.Според нив воведувањето на еко такса во центарот на градот би го намалил сообраќајот за три до пет проценти и би го зголемило патувањето со јавен превоз.„Преку европската мрежа „Civitas“ и преку проектот „Ренесанса“ разменуваме искуства и знаења со нашите партнери во проектот, правиме промоција на одржливите концепти за мобилност, се со цел развој на нова култура на мобилност во нашите градови. Конкретно, Град Скопје своите намери ги насочува кон проекти фокусирани кон енергетската ефикасност, примена на алтернативни горива, заштита на животната средина и планирање на одржлив транспорт“ – истакна Трајановски.Според него, преку овој План се очекува да се дефинира визијата за идниот развој на одржливиот транспортен систем во Град Скопје преку предвидување иновативни стратегии и решенија за управување со сообраќајот со цел обезбедување подобри услови за живот на граѓаните. крај/кс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
ДУИ: Разрешувањето на Даути е срамен и реваншистички акт
„Парламентарното мнозинство презеде срамен и реваншистички акт, разрешувајќи ја Илире Даути од функцијата претседателка на Комисијата за социјална политика, само затоа што одби да го помине дискриминаторскиот закон што предвидува компензација само за „бранителите“ од 2001 година“, велат од ДУИ.
Според нив оваа одлука не е ништо друго освен директен удар врз Охридскиот договор и обид за негово поткопување на секој можен начин.
„Наместо да работи на единство и еднаквост, оваа влада дејствува со логика на исклучување и реваншизам. Ова е јасна порака дека Албанците во оваа држава сè уште се сметаат за граѓани од втор ред и дека нивната жртва за еднаквост никогаш нема да биде признаена од власт што е заробена во минатото. ВЛЕН, како и досега, совршено ја одигра улогата на покорен слуга, одобрувајќи и молчејќи пред овој срамен чин. Ова уште еднаш докажува дека тие не се претставници на интересите на Албанците, туку слуги на оние што сакаат да ги поткопаат нашите колективни права“, велат од ДУИ.
Македонија
Изгласана интерпелацијата за Илире Даути
На првата собраниска седница од годината, владејачкото мнозинство ја поддржа интерпелацијата на Левица за Илире Даути.
Интерпелацијата ја образложи Сашко Јанчев кој рече дека Даути со нејзиното „несовесно, неодговорно, противуставно и противзаконско однесување“ го кочи Законот за бранители со тоа што не го става на дневен ред на Комисијата со која претседава.
Од Левица велатк дека Собранието дефакто констатирало дека пратеничката Илире Даути го крши Уставот и законите со блокадата на Законот за бранители.
„Со ова се пресече јазолот во Собранието, кој ДУИ го создаде преку неделовничко и насилничко дејствување – наместо да се исползува народната волја, собраниските процедури се киднапирани“, велат од Левица.
Од партијата додаваат дека со својата проактивност го донеле мнозинството пред свршен чин, додека СДСМ и понатаму не успева да излезе од сенката на ДУИ и да фати чекор со нив кои ја водат главната опозициска борба.
Македонија
ВМРО-ДПМНЕ: Предлозите на СДСМ за аерозагадувањето не се мерки, со нив проблемот не може ни да се ублажи
Со голема сериозност ги разгледавме предлозите на СДС за аерозагадувањето прашувајќи се зошто, ако воопшто знаеле, како треба до пред 6 месеци со прст не мрднаа за да го решат ова горливо прашање. Но, сфатиме за што се работи, велат од ВМРО-ДПМНЕ преку соопштение.
„И така читаме да видиме дали има нешто зрело и дали се промениле во СДС, иако има поговорка кај нас дека волкот ја менува кожата но наравот никогаш, кога има што да видиме. Не само што не се промениле, туку тие продолжуваат да тонат. Да, почитувани граѓани. И тоа можело. Мерките на СДС за борба против аерозагадувањето биле да не ода на работа луѓето. И да има контрола на возилата. Ете. Толку бил едноставен проблемот.
Но, да бидеме сериозни, трагедија се обидите на СДС загадувањето да го третира како тема. Освен што играат на картата дека народот заборавил дека до пред 6 месеци беа на власт и немаа ниту една, повторуваме ниту една мерка за животната средина, тие очигледно го потценуваат и капацитетот на народот кој јасно гледа дека ова што го предлага СДС не само што не се мерки туку се избрзани прес конференции да исполнат квота за која центарот за комуникации на СДС си добива добра плата. Не само што ова не се мерки, туку се далеку од тоа што е потребно за да се реши проблемот а дури и да се ублажи. Ние планиравме секако одредени категории на вработени да препорачаме и наложиме да бидат ослободени од работни обврски, но за решавање на загадувањето потребни се сериозни чекори и длабоки промени и инвестиции. Нешто кое ние го припремаме и за кое одвојуваме буџет и нешто за чија реализација е потребно време. Да мислеа повеќе на животната средина, наместо да крадат од кај ќе стигнат, СДС ќе направеа нешто по што ќе може да ги паметиме надвор од скандалите за набавки, криминални тендери, уништување на институциите и енергетскиот систем преку пљачка на РЕК Битола и ЕСМ, измеќарството кон ДУИ и националните предавства, трагедијата од пожарот во криминалната модуларна болница на Филипче, несреќите на Дурмо турс на пајташот на ДУИ, како и многу други наместени тендери и криминални злоупотреби.
Затоа, обмислете ги убаво соопштенијата, а за тоа не е потребно само плата туку и капацитет и интегритет. Очигледно кај вас недостасуваат“, се наведува во реакцијата.