Економија
На Вол стрит S&P 500 падна на најниското ниво во 13 месеци

На њујоршки Вол стрит во понеделникот водечките индекси потонаа на најниското ниво во 13-те месеци, па така индексот S&P 500 се најде на работ од ткн „пазарот на мечката“
На њујоршки Вол стрит во понеделникот водечките индекси потонаа на најниското ниво во 13-те месеци, па така индексот S&P 500 се најде на работ од ткн „пазарот на мечката“, а под најголем притисок беше финансискиот сектор бидејќи инвеститорите стравуваат дека должничката криза во еврозоната може да прерасне во банкарска криза. Dow Jones индексот падна за 2,36 отсто на 10.655 поени, додека S&P 500 потона за 2,85 отсто на 1.099 поени, а Nasdaq индексот забележа намалување за 3,29 отсто на 2.335 поени. Индексот S&P 500 во понеделникот потона на најниското ниво од 8-ми септември минатата година, додека во односот на својата највисока овогодишна стапка во април потона дури за 19,4 отсто, со што се најде на работ од ткн „пазарите на мечката“, што се дефинира со пад на индексот за 20 и повеќе проценти во однос на неговото претходно највисоко ниво. Цените на акциите вчера паднаа во сите десет сектори на S&P индексот, а под најголем притисок беше финансискиот сектор поради стравувањата на вложувачите дека должничката криза ќе прерасне во финансиска криза, слична на онаа од 2008 година.Грчката влада призна дека нема да ги постигне фискалните цели кои и’ беа зададени како услов за да ја добие новата транша од меѓународниот кредит даден како помош за излегување од кризата. И покрај острите мерки за штедење, грчкиот буџетски дефицит оваа година ќе достигна 8,5 отсто од БДП-то, што е далеку над планираните 7,66 проценти. Идната година дефицитот ќе биде намален на 6,8 отсто, додека договореното ниво со меѓународните кредитори изнесуваше 6,5 отсто од БДП-то. Претставниците на ММФ, ЕУ и Европската централна банка и натаму ги проверуваат буџетските ставки на Грција, а ниту вчерашниот состанок на министрите за финансии на 17-те земји членки од еврозоната не донесе конкретни решенија. Министрите порачаа дека го разгледуваат проширувањето на улогата на приватните инвеститори во планираниот втор пакет од финансиската помош за Грција. Тоа, пак, ги засилува можностите дека сопствениците на грчките државни обврзници, главно банки, мораат да преземат поголем товар на реструктуирањето на грчкиот долг отколку што беше договорено претходно. Во јули беше договорено дека банките ќе отпишат 21 отсто од вредноста на нивните портфељи во грчките долгови. Поради тоа во понеделникот остро паднаа цените на акциите на европските банки, а најголем губитник беше белгиско-француската банкарска групација „Dexia“ со падот на цената за 10 проценти, откако агенцијата „Moody’s“ објави дека го преиспитува нејзиниот рејтинг поради изложеноста на грчките долгови и се стравува за нејзината ликвидност. Тоа ги протресе и американските банки, па S&P индексот на финансискиот сектор потона за 4,5 отсто. И на европските берзи во понеделникот цените на акциите забележаа остар пад. На затворањето лондонскиот FTSE ослаби за 1,03 отсот на 5.075 поени, додека франкфуртскиот DAX потона за 2,28 проценти на 5.376 бодови а парискито CAAC за 1,85 отсто на 2.926 поени,./крај/ро/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.
Економија
Лагард предупредува: Економијата на ЕУ зависи од странските работници

Претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, изјави дека приливот на странски работници во изминатите години значително ја поттикнал економијата на еврозоната, помагајќи да се надомести намаленото работно време и падот на реалните плати.
Говорејќи на годишниот симпозиум на Федералните резерви на САД, што се одржува во Џексон Хол, сојузната држава Вајоминг, Лагард нагласи дека миграцијата кон Европската Унија довела до рекорден број жители и покрај негативниот природен прираст.
„Странските работници дадоа значителен придонес за европската економија. Тие овозможија да се компензираат структурните предизвици, како што се пократкото работно време и пониските плати во одредени сектори“, изјави Лагард.
Таа додаде дека иако растот на бројот на работници ја поддржа економската стабилност, одредени влади на земјите-членки воведуваат ограничувања за нови мигранти, поради зголемено незадоволство кај дел од локалното население.
Според Лагард, оваа динамика ќе остане еден од клучните фактори во обликувањето на идните економски и социјални политики во Унијата.
Економија
Македонија е големо градилиште, над 1.200 проекти во општините, велат Перински и Николоски

Во моментов целата Македонија е едно големо градилиште, а само во општините се реализираат повеќе од 1.200 активни проекти поддржани од Владата и Министерството за транспорт, истакна Александар Николоски, потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ и министер за транспорт, на Саем-Отчетот на градоначалниците на ВМРО-ДПМНЕ.
„Тоа се само проекти преку Министерството за транспорт, а да не зборуваме за големите инфраструктурни проекти како автопатите Охрид-Кичево, Кичево-Букојчани, Букојчани-Гостивар, Гостивар-Тетово, Прилеп-Битола, како и експресните патишта Прилеп-Градско и Куманово-Крива Паланка. Сега започнатите проекти се завршуваат, а граѓаните гледаат резултати“, рече Николоски.
Министерот подвлече дека ова ја враќа самодовербата кај граѓаните и покажува дека Македонија е способна да води големи проекти.
„Не е само патната инфраструктура, туку и железничките линии, аеродромите, авио линиите и обновливите извори за енергија. Во помалку од година дена завршивме еден проект со вредност од половина милијарда евра“, додаде тој.
Министерот за локална самоуправа, Златко Перински, истакна дека Владата финансирала околу 1.200 проекти во сите општини.
„На првиот повик беа пријавени 288 проекти, од кои 137 се завршени. На вториот повик беа поднесени 887 апликации, а прифатени беа 828 проекти. Кумулативно, тоа се околу 1.200 проекти кои се реализираат со помош на централната власт“, рече Перински.
Министерот додаде дека општините се соочувале со големи предизвици и немале поддршка од претходната власт.
„Ние им помогнавме да ги детектираат проблемите, да обезбедат одржливост и да ги реализираат поголемите проекти. Секој градоначалник се бори да направи што е можно повеќе, а по изборите се надеваме дека мотивацијата ќе биде уште поголема“, рече Перински.