Македонија
Политички интереси ја кочеа истрагата
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2016/11/5bb5f606-2192-4bef-80d0-e7a98dbb5026.jpeg)
Заговор против Претседателот Киро Глигоров(1.)Истражувајќи го одново отворениот случај “атентат врз Глигоров”, донесуваме извадоци од книгата во која поранешниот јавен обвинител С.Џиков систематично, преку новински написи и стручни коментари ја гради својата теза од насловот
Пишува: Ставре Џиков
Атентат од непознати лица, извршен со “автомобил-бомба” врз претседателот Киро Глигоров, во 9:45 часот, во непосредна близина на хотелот “Бристол” на ул. “Македонија” во Скопје, главен град на Република Македонија, вторник, 3 октомври 1995 година. Тоа е телеграфско известување за злосторството што е извршено врз претседателот Глигоров. Има многу мотиви за сериозно размислување и да се пишува за несекојдневниот тежок криминален настан што се случи врз првата политичка личност во нашата земја. Има повеќе неодговорени прашања по извршениот обид за убиство на Претседателот на државата. На прашањата за тоа кои се мотивите и целите на инспираторите, нарачателите и непосредните извршители на злосторничкиот чин, до денес нема одговор од Јавниот обвинител на државата, како најповикана личност во гонењето на извршителите на тешкото криминално дело. Наедно се поставува мошне важно, суштинско прашање како функционирала правната држава. Првенствено тоа се однесува на Обвинителството, како правосудна државна институција најповикана според Уставот, судот, како и институциите Парламент и Владата со ресорното Министерство за внатрешни работи. Атентатот врз претседателот Глигоров е исклучителен настан во поновата историја на македонскиот народ што ја потресе државата и ги вознемири сите граѓани во земјата, зашто извршениот напад врз претседателот Глигоров е и директен напад врз самата држава со загрозување на нејзиниот уставен поредок и воопшто безбедноста на Република Македонија. Во тоа време, во демократските институции на државата до 1998 г. доминантна политичка сила и партија на власт, како што е познато, беше Социјалдемократскиот сојуз на Македонија – СДСМ, што ја предводеше Бранко Црвенковски. Таа доминираше со својата пратеничка група во Парламентот и неа ја претставуваше претседателот на Парламентот, Тито Петковски, претставник на СДСМ. Во Собранието на Република Македонија постои Постојана анкетна комисија за заштита на слободите и правата на граѓанинот. Неа ја водеше претставникот на СДСМ, Туше Гошев, во периодот од 1994 до 1998 г. Од 1992 до 1994 г. Туше Гошев беше министер за правосудство. Партијата на власт СДСМ ја управуваше и контролираше Владата, како владејачка партија, при што нивниот лидер Бранко Црвенковски беше претседател на Владата од 4 септември 1992 до 27 ноември 1998 г. На претседателските избори во октомври 1994 г., како кандидат на СДСМ и на коалицијата “Сојуз за Македонија”, Киро Глигоров вторпат беше избран за Претседател на државата на општи избори. Претседателскиот мандат на Глигоров му заврши на 19 ноември 1999 г. и на претседателската функција е избран Борис Трајковски. СДСМ влечеше политички потези во Парламентот и во Владата, а како последица на тоа се донесуваа одлуки во Парламентот со кои не се бараше извештајност, информираност и отчет од тогашниот министер за внатрешни работи проф. д-р Љубомир Фрчкоски и од јавниот обвинител на Република Македонија, Стеван Павлевски. Лидерот Бранко Црвенковски и партијата СДСМ повеќе години тактички маневрираа во Парламентот за да ја избегнат моралната и политичката одговорност пред судот на јавноста и граѓаните, бранејќи се од политичките противници, новинарите и јавноста дека атентатот, наводно, се сведува само на политички маркетинг. Која беше пораката на Бранко Црвенковски и СДСМ со одземањето на уставната и политичката моќ на Парламентот и воспоставувањето “молк” за атентатот, којшто претставува класичен политички терор и заговор против поранешниот претседател Киро Глигоров и македонската држава? Кон господин Киро Глигоров и другите жртви при атентатот во својство на оштетени, тие и државата, министерот на полицијата, обвинителот и судијата не ги применуваа законот, владеењето на правото и правдата. Со таквиот недржавнички пристап кон атентатот, тогаш владејачката партија на власт СДСМ покажа дека нема политички интерес да почне да функционира правната држава и со тоа да ги заштити жртвите како последица на теророт и да го разоткрие злосторството. Мемоарскиот запис на Киро Глигоров упатува на критика на неговите сопартијци поради невниманието и недовербата што ја имаат кон него. Тоа се гледа особено на крајот на неговиот дневнички запис: “… Тогаш имаше некоја верзија дека, можеби, тоа е поврзаност со некаква ‘албанска мафија’, дека таа работела во Австрија и во Германија, и го запрашав министерот Чокревски: ‘Што стана со она што ме известивте, дека трагате по таа мафија, дека, можеби, оттаму потекнува оваа работа?’ Тој малку се збуни, се сврте накај мене и ми одговори: ‘Знаете што, претседателе, шефот на Комисијата за таа работа не знае’. Тогаш мене ми стана јасно дека во случајот на атентатот врз мене ја нема онаа потребна отворена соработка и доверба, а без што ваквите случаи не можат да се разрешат”. На страниците на книгава се прави скромен обид со записи на новинари, мислења на учени луѓе од правната наука и со документацијата со која се располага фактографски и хронолошки да се претстави функционирањето на највисоките и, според Уставот, најповиканите институции во државата кои треба да ги заштитат жртвите на грозното злосторство. Носители на високите државни функции, во случајот на Киро Глигоров, го забораваат професионалниот кодекс на однесување и постапување, со благослов на политичарите тие ја избегнуваат моралната и политичката одговорност и создаваат пасивен однос што битно ќе влијае во разоткривањето и расветлувањето на атентатот. На пошироката читателска јавност, како и на правната јавност, на увид им се става ракописот со сета критичност на просудување во насока кон тоа како и дали функционира правната држава и како првите државни репрезенти гледале и се однесувале кон атентатот врз Киро Глигоров, поранешен Претседател на Република Македонија
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Македонија
(Видео) Јанев од Тетово: Со иницијативата „До вас, за вас“ ги отвораме вратите на полицијата за поголема довеба во полицијата и безбедност на сите граѓани
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_034.jpg)
Директорот на Бирото за јавна безбедност, Александар Јанев, во Тетово присуствуваше на четвртиот настан од иницијативата „До вас, за вас“, која е дел од посветеноста на за приближување на полицијата до граѓаните.
Директорот Јанев го отвори настанот на дружење и заеднички активности на полицијата со граѓаните и истакна дека ова иницијатива е исклучително важен чекор во создавање подобра комуникација а со тоа соработка и доверба меѓу полицијата и заедницата.
„Граѓаните знаат дека овде сме за нив, ние сме нивен сервис и во една заедничка соработка можеме да оствариме напредок во повеќе сегменти, како во сузбивање на криминалот така и во превенција на сите такви појави и заеднички да придонесеме кон една поголема безбедност на сите. Статистиката покажува дека полиција е секогаш прва на местото на настанот и со ваква подадена рака до сите граѓани нашата порака е дека полицијата е партнер на граѓаните, одговорна за нивната безбедност и сакаме да ја добиеме довербата на сите наши граѓани.“, потенцираше директорот Јанев.
Директорот Јанев на крај уште еднаш даде уверување дека полицијата не е тука да владее туку да им служи на граѓаните бидејќи таа потекнува од нив за нив и взамената соработка и доверба со граѓаните ќе продолжат да се надградуваат постојано и во иднина.
Македонија
Ѓорѓиевски од средбата со Димитриеска-Кочоска: Преку партнерски однос со централната до силна локална власт
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/2-14.jpg)
Претседателот на ЗЕЛС Орце Ѓорѓиевски денес оствари работна средба со министерката за финансии Гордана Димитриеска Кочоска, во рамките на 24-та седница на Управниот одбор на ЗЕЛС.
Целта на овој состанок произлегува од Меморандумот за разбирање, кој ЗЕЛС и Владата го потпишаа во август минатата година, а согласно кој вакви средби треба да се одржуваат редовно.
На средбата се разговараше за финансиската стабилност на општините, потребата од зголемување на блок и наменските дотации, како и можноста за поголемо учество на локалната самоуправа во приходите од даноци.
-Она што е заложба на општините, членки на ЗЕЛС, е да се обезбеди поголема финансиска стабилност, да се зголемат блок и наменските дотации и да се овозможи сите надлежности да се вршат со доволно средства, односно онолку колку што ресорните министерства трошеле за истата надлежност кога била во нивни раце. Тоа е согласно Европската повелба за локална самоуправа и ние инсистираме на нејзино почитување-истакна Ѓорѓиевски.
Една од клучните теми беше и распределбата на средствата од Унгарскиот кредит, при што претседателот на ЗЕЛС се заблагодари на Владата и премиерот Христијан Мицкоски за доделените грантови, нагласувајќи дека општините ќе се обидат тие да бидат искористени најефективно за доброто на граѓаните.
Во разговорот со министерката беше отворено и прашањето за зголемување на приходите од споделените даноци, каде што според Ѓорѓиевски, македонските општини значително заостануваат во споредба со регионот.
-Во Европа, општините добиваат 100% од персоналниот данок, додека кај нас тој изнесува само 6%. Бараме тој процент да се покачи најмалку на 30, а доколку е можно и на 50%. Истото важи и за делот од ДДВ кој општините го добиваат, каде што барањето е негово зголемување од сегашните 6% на најмалку 10%- додаде Ѓорѓиевски.
Посебен акцент беше ставен на блок и наменските дотации за пожарникарството, образованието и детската заштита, каде што, според анализите на ЗЕЛС, општините трошат повеќе средства од своите буџети отколку што добиваат преку дотациите.
Од страна на министерката Димитриеска-Кочоска беше изразена отвореност за соработка во сите сфери што ги тангираат единиците на локалната самоуправа, како и подготвеност за изнаоѓање заеднички решенија. Средбата се одвиваше во конструктивна атмосфера, а особено позитивен сигнал беше даден во однос на распределбата на средствата од Унгарскиот кредит, што ќе им помогне на општините во нивните проекти.
Македонија
МВР со апел по лажните дојави за бомби: Граѓаните да избегнуваат шпекулации
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2023/05/policija-mvr-2.jpg)
Припадниците на Министерството за внатрешни работи во текот на денов ги завршија сите потребни контроли и проверки по однос на мноштвото електронски дојави за наводно поставени експлозивни направи во многу основни и средни училишта во државава, при што е констатирано дека во сите случаи станува збор за лажни пријави, се истакнува во соопштението.
Министерството ја информира јавноста дека во насока на ефикасно, планско и координирано делување а по утринските пријави за упатени закани по електронски пат беше формиран и оперативен штаб и беа ангажирани сите надлежни и стручни полициски служби.
Министерството уште еднаш апелира до граѓаните за избегнување од секакви дезинформации и шпекулации по однос на оваа појава.