Македонија
Македонија денеска во исчекување на извештајот на ЕК

Македонија од своето осамостојување во 1991 година како стратешки цели на државата ги определи приклучувањето во Европската унија и во НАТО
Последниот голем настан во низата односи меѓу Скопје и Брисел се очекува денеска со објавувањето на новиот извештај на Европската комисија за напредокот на Македонија во приближувањето до ЕУ.Што значи членството во ЕУ за Република Македонија?Членството во Европската Унија е стратешки интерес на Република Македонија од нејзиното осамостојување. Oд воспоставувањето на дипломатските односи со ЕУ во декември 1995, Република Македонија се легитимираше како партнер од доверба и вистински сојузник на Европската унија, при тоа не прескокнувајќи ниту една институционална етапа во приближувањето кон Унијата: од склучување на Спогодбата за соработка, преку Спогодбата за стабилизација и асоцијација, до стекнувањето на кандидатскиот статус.Во декември 2005 година, со стекнувањето на статусот земја-кандидат за членство во ЕУ, Република Македонија влезе во клучна фаза од процесот на европската интеграција. Одлуката на Европскиот совет за доделување на кандидатскиот стаус беше политичко признание за напредокот кој го постигна Република Македонија во остварувањето на реформските процеси и во градењето на отворено, демократско општество.Целта на Република Македонија на среден рок е целосно да ги исполни европските стандарди за функционална демократија и просперитетна пазарна економија, оспособена да ги преземе обврските од членството во ЕУ. Агендата за пристапување на државата во ЕУ е рефлектирана во Националната програма за усвојување на правото на ЕУ (законодавни измени и мерки за институционално зајакнување на краток и среден рок), Претпристапната економска програма (мерки за исполнување на копенхашките економски критериуми) и Националниот план за развој (инвестициони приоритети за остварување на развојните цели на државата).Главните краткорочни цели на Владата на Република Македонија во односите со Европската Унија се отпочнување на пристапните преговори и либерализација на визниот режим на ЕУ кон граѓаните на Република Македонија.Хронологија на односите меѓу Македонија и ЕУВо очекување на извештајот со мала хронологија потсетуваме на досегашните клучни настани во односите меѓу Македонија и Европската унија:
-22 декември 1995 година – Скопје и Брисел воспоставија дипломатски односи – 10 март 1996-та – Македонија стана полноправна членка на ФАРЕ програмата.- 20 март 1996-та – почнаа преговорите за склучување Спогодба за соработка меѓу Македонија и ЕУ, како и за Спогодбата за транспорт.- 1 јануари 1998-ма – стапи во сила Спогодбата за соработка меѓу Македонија и ЕУ. Спогодбата за транспорт стапи во сила во ноември 1997 година.- 11 март 1998-ма – потпишана Спогодбата за трговија и текстил.- 22 март 1998-ма – во Скопје се одржа првиот состанок на заедничкиот Совет за соработка меѓу Македонија и ЕУ.- 24 јануари 2000-та – ЕУ ги усвои директивите што се однесуваат на подигнување на нивото на соработка меѓу Македонија и ЕУ и на формалното започнување на преговори за потенцијално членство во ЕУ.- март 2000-та – Брисел воспостави Делегација на Европската комисија во Македонија, со што односите се подигнаа на амбасадорско ниво.- 5 април 2000-та – официјално започнување на првата рунда преговори меѓу Македонија и ЕУ за Спогодбата за стабилизација и асоцијација.- 24 ноември 2000-та – на маргините на Самитот во Загреб беше парафирана Спогодбата за стабилизација и асоцијација меѓу Македонија и ЕУ.- декември 2000-та – Македонија вклучена во регионалната КАРДС програма за 2002-2006.- 16 февруари 2001-ва – парафирање на Времената спогодба за регулирање на трговските одредби од Спогодбата за стабилизација и асоцијација. – 9 април 2001-ва – во Луксембург потпишана Спогодбата за стабилизација и асоцијација и Времената спогодба за трговија и трговски прашања меѓу Македонија и ЕУ. – 22 март 2004-та – Македонија во Даблин го поднесе барањето за членство во ЕУ, за време на ирското претседавање со Унијата.- 1 април 2004-та – стапи во сила Спогодбата за стабилизација и асоцијација, по ратификувањето од страна на сите земји-членки на ЕУ. – 6 септември 2004-та – Владата ја усвои Националната стратегија за европска интеграција.- 1 октомври 2004-та – претседателот на Европската комисија, Романо Проди и го предаде Прашалникот на Владата на Република Македонија во Скопје. – 14 февруари 2005-та – Владата ги предаде одговорите на Прашалникот од Европската комисија на претседателот на Комисијата Жозе Мануел Баросо во Брисел. – 9 ноември 2005-та – Европската комисија го објави мислењето за кандидатурата на Македонија за членство во ЕУ. – 17 декември 2005-та – Претседателството на Европскиот совет во Брисел на Македонија и додели статус на кандидат за членство во ЕУ.Македонија и оваа есен се надева дека ќе ја надмине фазата на земја кандидат и со денешниот извештајот на Европската Комисија, очекува да добие препорака за датум за преговори. Дури и да се добие долгоочекуваниот датум за преговори тоа е постапка која што трае неколку години, велат експертите.Различни очекувања меѓу политичките субјекти на власт и во опозиција, околу претстојниот извештај на Европската Комисија за напредокот на Македонија кон ЕУ. Опозициските партии се скептични дека извештајот ќе биде позитивен. Владеачките партии се оптимисти со објаснување дека Владата го исполнила најголемиот дел од критериумите поставени од страна на Европската Комисија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Владата: Сметки од услугите од бифињата, СДСМ ги прикажува како трошоци за ручеци на министри

Владата во целост ги демантира, како што ги нарекува, лажните и манипулативни наводи на партијата СДСМ за сметките.
Според Владата, опозициската партија, ресторанските услуги на бифињата ги прикажува за трошоци за ручеци на министрите.
„Тоа не се трошоци на министерот Љутков, ниту министерот Муцунски или друг владин министер, туку трошоци за бифињата кои функционираат во рамките на министерствата, кои ги користат и плаќаат и вработените кои плаќаат за услугите. Впрочем во времето на СДСМ оператор на ваквите услуги беше фамозната струмичка компанија Концепт“, велат од Владата.
Додаваат дека времињата кога министрите од таа партија трошеа брдо пари за скапи луксузирања и кога министри патуваа со владиниот авион до Ниш или до Солун на шопинг заврши.
Владата апелира: „Со голема претпазливост да се земат лажните вести продуцирани од партијата позната по дезинформирањето. Очигледно СДСМ одбра да продолжи со својата неконструктивност, некадарност и неспособност“.
Македонија
Манасиевски: Дали Филипче е воодушевен од Заев и дали и тој мисли како него дека македонскиот јазик е ист со бугарскиот

Заев тврдеше дека Македонците и Бугарите се ист народ и дека Македонскиот и Бугарскиот јазик се исти. Дали и Венко Филипче го мисли истото, со оглед на тоа дека кажа дека народот треба да учи од Зоран Заев и дека нема друг како него, праша Валентин Манасиевски од ВМРО-ДПМНЕ.
„Заев ги опустоши Македонските национални интереси, и како кловн кој ги засмејуваше регионалните политичари. Дали Венко Филипче се гордее и со тоа?“, рече Манасиевски.
Додаде дека е добро што народот знае со сигурност дека Венко Филипче е втор Зоран Заев, и што може да очекува.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Работниците и синдикатите со право протестираат за повисоки плати и пошироки права

Порака од претседателката Сиљановска-Давкова по повод 1 Мај – Меѓународниот ден на трудот:
Денеска го славиме 1 Мај – Меѓународниот ден на трудот, ги славиме оние кои работат вредно, посветено и пожртвувано, како и сите оние кои оставиле историски печат во долгата и тешка борба за вреднување на работничкиот труд и почитување на работничките права.
На овој ден им оддаваме заслужена посебна почит и признание на работниците – генерации и генерации на мнозинството луѓе со најголем придонес во создавањето и изградбата на државата и општествените вредности.
Први мај е ден кога работниците и синдикатите со право протестираат за повисоки плати и пошироки права, потенцирајќи го социјалниот карактер на македонската држава што има уставна обврска да води сметка за хуманизмот, социјалната правда и солидарноста како темелни вредности на уставниот поредок.
Први мај е вистинскиот ден кога ние, носителите на власта треба да се запрашаме: дали и како се остварува правото на работа, дали секој има слободен избор на вработување, дали вработените се заштитени при вработувањето, дали се соодветно материјално обезбедени при невработеност, дали секому под еднакви услови му е достапно секое работно место, дали заработувачката е соодветна на трудот, дали секој вработен има право на дневен, неделен и годишен одмор, дали се почитуваат колективните договори?
Пред нас се многу проблеми и дилеми што мора да се надминат.
Социјалната правда не смее да се применува селективно, ниту да се перцепира како недостижен идеал. Таа е невозможна без соодветно вреднување на човековиот труд и без уважување на работничкото достоинствено. Тоа подразбира правична плата, квалитетни услови за работа, безбедност и сигурност во работењето, можност за надградување и напредување.
Во демократски политички систем мора да се слуша гласот на работникот, да се почитува синдикалното организирање и правото на штрајк, да се негува социјалниот дијалог, да се гради партиципативна демократија.
Убедена сум дека само задоволниот работник може да биде продуктивен, ефикасен и ефективен.
Да го чуваме и да вложуваме во нашиот највреден ресурс – човекот!
Честит 1 Мај – Денот на трудот!