Филм
Златната палма на Кан за ‘Животот на Адел'
Француско-тунискиот режисер Абделатиф Кешиш е добитник на Златната палма на 66-то издание на Канскиот филмски фестивал за францускиот филм „Животот на Адел“ (La vie d’Adele).
Филмот „Живото на Адел. Дел 1 и 2“ (La vie d’Adele – Chapitre 1 & 2 со меѓународно име „Сината – најтоплата боја“) е сторија за страстната врска меѓу две млади жени и беше еден од најпровокативните филмови прикажани годинава во главната конкуренција, а во саботата ја освои и наградата на Меѓународната федерација на филмските критичари (FIPRESCI).
Публиката со долготраен аплауз ги поздрави актерките кои на сцената се појавија со насолзени очи, а како што забележуваат француските медиуми, ова е првпат Златната палма да се доделува на филм во кој отворено се третира хомосексуалноста, овојпат женската.
Главниот лик во филмот, 17-годишната Адел, ја толкува Едел Ексаркопулос, многу сака деца и посакува да стане учителка. Непосредно пред својот 18-ти роденден таа ја запознава Ема, ја толкува Леа Сејду, мистериозна девојка со светли коси, и се вљубува во неа. Филмот е направен според стрипот на Жули Моро „Синиот ангел“ од кој е подоцна направен анимираниот филм „Модрото е топла боја“ и содржи многу експлицитни сцени на секс. Многу скоро Франција го донесе законот за легализирање на истополовите бракови, меѓутоа политичкиот контекст на проблемите на хомосексуалната љубов, како што признава самиот Кешиш, не го возбудила, тој само сакал да прикаже „само љубовна приказна, којашто ги вклучува сите убавини на една врска“.
Кешиш наградата ѝ ја посвети на француската младина со којашто се запознавал во текот на подготовката на филмот.
„Имав прекрасна екипа во филмот. И јас ви благодарам на сите за оваа работа. И им благодарам на сите коишто ми помогнаа да го создадам овој филм“, изјави Кешиш забележувајќи дека неговиот филм е филм за слободата и заедничкиот живот. Режисерот, исто така, им посака на сите да љубат и да бидат слободни.
Добитник на Гран При на 66-от Кански фестивал на жирито коешто работеше под претседавање на славниот режисер Стивен Спилберг е филмот „Внатре во Левин Дејвис“ (Inside Llewyn Davis) на браќата Жоел и Итан Коен со Џастин Тимберлејк и Кери Малиган, посветен на њујоршката фолк сцена од 1960-те. Од името на режисерите наградата ја прими актерот Оскар Ајсак кој настапи во филмот за фолк пејачот кој се обидува да се пробие на сцената.
За најдобар режисер е прогласен најмладиот учесник во главната конкуренција, Мексиканецот Амат Ескаланте, кој сними социјална драма за животот во мексиканската провинција – „Ели“ (Heli).
За автор на најдоброто сценарио наградата ја доби Кинезот Џи Чжанк за филмот „Допир на гревот“ (Tian zhu ding – A Touch of Sin) во кој покрај работата на сценариото се јавува и како режисер.
Наградата на жирито на годинешниот фестивал во Кан ѝ припадна на јапонската мелодрама „Каков татко, твој син“ (Soshite chichi ni naru – Tel pere, ton fils) на режисерот Хирокадзу Корееда.
За најдобра актерка е прогласена Французинката Беренис Бежо која се појави во семејната драма на Иранецот Асгар Фархади „Минато“ (Le Passe). Најдобар актер, пак, е 76-одишниот Брус Дерн за ролја на пргавиот старец Вуди Грант кој решил на лотарија да освои милионска премија во црно-белиот филм од ткн жанр роуд-муви „Небраска“ во режија на Александар Пејн. Дерн, кој има работено и со славниот Алфред Хичкок, изјави дека со работата на филмот на Пејн решил да стави крај на својата актерска кариера.
Главната награда за краткометражен филм ја доби корејскиот „Safe“ на режисерот Мун Бонг-Гон. За најдобар дебитантски филм е прогласен „Ilo Ilo“ на сингапурскиот режисер Антони Чен, кој ја раскажува сторијата за односите во едно сингапурско семејство. Филмот учествуваше и во паралелната секција на фестивалот „Две седмици на режисерите“.
Во петокот првата награда во конкуренција на студентски краткометражни филмови Cinefondation на 66-от Кански филмски фестивал му припадна на американскиот филм „Игла“ на студентката на Чикашката школа за примената уметност (The School of the Art Institute of Chicago) Анахита Жазвинизаден.
Канскиот филмски фестивал годинава се одржуваше од 15-ти до 26-ти мај. Во жирито под раководство на Спилберг, на 66-то издание на еден од најпрестижните и најгламурозни фестивали, беа и режисерите Анг Ли, Кристиан Мунџиу, Намои Каваси, сценаристката Лин Ремзи и актерките Видија Балан, Даниел Отоји, Никол Кидман и Кристоф Валц./крај/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Ана Василевска во Битола ќе ја промовира книгата „Дискретниот шарм на македонскиот филм“
„Дискретниот шарм на македонскиот филм“ – книгата на македонската филмска критичарка, Ана Василевска, со капучино и пладневна дружба пристигнува во Битола.
Промоцијата на нејзиното дело ќе се одржи денеска во 12 часот во кафулето „Порта џез“, а промотор е критичарот Влатко Галевски.
Книгата којашто е во издание на „Македоника“ е сублимиран приказ на состојбите во нашата кинематографија од осамостојувањето на Македонија до 2021 година, односно опфаќа три децении македонска продукција.
Ана Василевска, родена во Скопје во 1975 година е новинар, филмски теоретичар, критичар. Формалното образование го стекнува на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, како дипломиран филолог по македонски јазик со општа и компаративна книжевност, а магистерските студии по филмска и телевизиска режија, на Факултетот за аудиовизуелна уметност „ЕСРА“, Скопје.
Со професионално новинарство, насочено кон културата, со посебен фокус кон филмот се занимава од 1998 година. Автор е на стотици објави на рецензии, осврти, интервјуа, анализи и критики поврзани со филмот, пласирани во бројни печатени и електронски медиуми. Била уредник на ревијата за филм на првото електронско списание во Македонија, „Блесок“. Селектор и модератор на ревијалната програма „Мак поинт“ на ИФФК „Браќа Манаки“ во периодот од 2016 до 2019 година. Работела и како лице задолжено за односи со јавноста на бројни филмски проекти во македонска продукција.
Иницирала, организирала и модерирала низа тематски трибини за македонскиот филм. Уметнички координатор е на првата манифестација за преглед на годишната филмска продукција, „Златна рамка“, денови на македонски филм 2019- 2023 година. Медиуми во кои работела: Македонска телевизија, Дневник, Форум, Макфакс, Радио Равел, А1 он, Нова ТВ веб и други. „Дискретниот шарм на македонскиот филм“ е нејзина прва објавена книга.
Култура
„Браќа Манаки“: „Состојба на умот“ од кинематограферот Душан Кардалевски и во режија на Александра Кардалевска денеска во киното „Манаки“
„Состојба на умот“, штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
Краткометражниот филм „Состојба на умот“ (Frame of Mind) ќе биде прикажан денеска во 17 часот во киното „Манаки“ како дел официјалната краткометражна програма во компетиција за наградата „Златна камера 300“.
„Состојба на умот“ штотуку го почна своето фестивалско патување, досега имаше повеќе од 15 селекции и две награди за најдобра кинематографија за Душан Кардалевски на фестивали во Романија и Бразил.
„Чест е да се има ова дело на токму ваков фестивал што ги вреднува кинематографските квалитети, кои веќе беа забележани во други земји. Филмот зборува за едноставна, но универзална приказна, за љубовта, загубата…“, велат авторите.
На денешната краткометражна програма ќе бидат прикажани и „Вистинската вистина за борбата“ на Алана Мехија Гонзалес, „Овца“ на Адиб Собхани. „Оддалечување“ Петер Колањи и „Добро момче“ на Кинан Масарани.
По проекциите, публиката ќе има можност за дискусија (Q&A).
Култура
Европски филмови на плажа и на брод во Охрид секоја вечер до недела – „Живи и здрави“ го отвори 7. издание на „Бич филм фестивал“
Под отворено небо, филмот „Живи и Здрави“ на црногорскиот режисер, Иван Мариновиќ, синоќа го отвори седмото издание на фестивалот „Бич филм фестивал“ на плажата Славија во Охрид, кој ќе трае до недела.
Филмот кој на комичен и сатиричен начин ја раскажа приказната за една традиционална црногорска свадба која целосно излегува од контрола, успеа да ги изнасмее од срце присутните на плажата, но истовремено и да отвори бројни теми како што се бракот, патријархот, личните дилеми, бегството и прифаќањето на себе си, а најпосле и на реалноста.
На проекцијата присуствуваше дел од екипата, како и режисерот Мариновиќ, со кои потоа публиката имаше можност да ги сподели впечатоците од филмското дело и да се запознае подобро.
Филмот е мнозински црногорски филм снимен во копродукција со уште пет држави, меѓу кои и Македонија. Партнери во филмската копродукција се „Адриатик вестерн“ од Црна Гора, „Сенс продукција“ од Србија, „Аналог вижн“ од Чешка, „Кинорама“ од Хрватска, „Круг филм“ од Македонија“ и „Спок филм“ од Словенија, а како копродуцент се појавува и Радиотелевизија Црна Гора. Музиката во филмот е на Тони Китановски, а дел од актерската екипа е македонскиот актер, Никола Ристановски кој беше беспрекорен во својата улога.
Фестивалското отворање го донесе и краткиот филм „Шарац“ по сценарио и режија на Димитар Банов кој присуствуваше на настанот.
Во центарот на приказната е Шарац, кој по откривањето на неговата срцева состојба ја губи волјата за социјален живот. Сепак се’ се менува кога ќе се соочи со пријателите од средношколските денови… Во дискусијата по проекцијата беше истакнато и дека Шарац истовремено претставува и почеток на кампањата на Здружението за едукација, промоција и заштита на здравствените и човековите права „Биди Човек“ за благосостојба низ целиот животен век.
Интересна беше и проекцијата на краткометражниот „Гнев“ – изработен од млади филмски ентузијасти на работилница за филм во рамките на фестивалот. Фокусирајќи се на присуството на казината и обложувалниците на секој чекор во градот, филмот направи интересна паралела помеѓу звуците на слот машините и блескавите излози со забавниот адреналински парк, создавајќи гнев кај младиот човек кој чувствува потреба да побегне.
Фестивалската вечер ја збогати настапот на македонска поп-рок-инди-џез група Sioto Jazz (Сиот тој џез) кои останаа на сцената подолго од предиденото на барање на публиката.
„Бич филм фестивал“ до недела ќе се одржува на четири локации во Охрид: Плажа Славија, Брод Армада, Плажа Сараиште и Младински Центар Охрид. Важно е да се напомене и дека за бродот „Армада“ билетите може да се купат само онлајн.
Во главната програма ќе се прикажат уште шест долгометражни европски филмови: Rodeo, Summer to come, Afire, Milk, Some birds и Pelican.
Покрај главната програма, на фестивалот дополително ќе бидат претставени и 13 краткометражни филмови, вклучувајќи и на Ана Јакимска, Елеонора Венинова и Јане Спасиќ.
Оваа година четиричленото жири, кое се состои од Julián Génisson (во соработка со шпанската амбасада), Karla Šola, Agim Abdula и Jenńi Ƶyĺka (во соработка со Гете институт), ќе ги додели наградите „Голем бран“ за најдобар долгометражен филм и наградата „Стефан Сидовски-Сидо“ за најдобро актерско остварување. Тричленото жири, пак, во состав Ѓоко Симјаноски, Веле Митаноски и Свето Стефановски, ќе ја додели наградата „Мал бран“ за најдобар краткометражен филм.