Свет
Премиерот презадоволен од "Орфејка"

Ревизорот го поткажа Бучковски дека како министер за одбрана ја привилегирал туристичката агенција "Орфеј" и незаконски набавувал авионски карти само од кај неа, а дружењето со истата агенција продолжи и кога тој стана премиер.
БУЧКОВСКИ НЕ ЈА МЕНУВА ТУРИСТИЧКАТА АГЕНЦИЈА
Ревизорот го поткажа Бучковски дека како министер за одбрана ја привилегирал туристичката агенција "Орфеј" и незаконски набавувал авионски карти само од кај неа, а дружењето со истата агенција продолжи и кога тој стана премиер. Шпекулациите дека "Орф
И како премиер, Владо Бучковски не се откажува од туристичката агенција"Орфеј". Ревизорот го поткажа Бучковски дека како министер за одбрана ја привилегирал оваа агенција и незаконски набавувал авионски карти само од кај неа. Но, туристичката фела веднаш прокоментира оти ни кога седна на чело на Владата, Бучковски не ја промени навиката и продолжи да си лета преку "Орфеј".
Владата ја има регулирано набавката на авионски карти за патувањата за членовите на Владата и на другите функционери и раководни лица во државната управа преку избор на најповолни понуди. На тендер се одбрани четири агенции – "Авиотурс" ДОО, "Арка-Г" ДООЕЛ,"Орфеј"ДОО и "Еуро турист клуб"ДОО, сите од Скопје, од кои владината Служба за општи и заеднички работи бара најповолна понуда за организирање специјални летови.
"Токму за да нема сомневања дека има врзување со одредена агенција, кога некое министерство ќе побара од нас да организираме патување, од овие четири агенции бараме понуди и ја бираме најповолната", вели Горан Минчев, директор на Службата за општи и заеднички работи. Тој вели дека не знае дали премиерот најмногу патувал со карти набавени преку "Орфеј".
"Не гледам ништо страшно ако "Орфеј" дал најдобра понуда и ако најчесто се земале авиобилети преку таа агенција. Како директор инсистирам да се одбере најповолната понуда. Зар да давам повеќе пари само да не биде "Орфеј". Кај мене никоја од другите агенции не реагирала, а ако дојдат, ќе им дадам писмена аргументација дека "Орфеј" кога победила, дала најповолна понуда", објаснува Минчев.
Тој го толкува како пропуст на некое министерство ако самоиницијативно организира патувања. Токму на ваков случај укажуваат во една од агенциите вклучени во тендерот. "Кога одеше премиерот за САД, воопшто не беше побарана понуда од нас".
Во "Авиотурс" велат дека не можат да одат и да проверуваат за секоја карта чија понуда била најдобра. "Ќе покаже наредната ревизија", велат во Авиотурс. Премиерот не летал преку оваа агенција, а Министерството за надворешни работи – само 2-3 пати годинава.
Шпекулациите дека "Орфеј" и продава најмногу карти на Владата, се врзуваат и со семејното пријателство меѓу сопственичката на агенцијата "Орфеј", Снежана Јовановска, со семејството на Премиерот. Заедно со Анета Бучковска беа видени на последната Модна недела во Скопје. Неодамна, од роденденската прослава на Жана, во магазинот "Вип гала" излезе фотографија од заедничкото дување свеќички со Анета. На прославата беше и премиерот. Жана не пропушта прилика да биде во бизнис делегациите кои на повеќе европски патувања но и на она во САД, го следат премиерот. Беше и во бизнис-делегацијата кога премиерот беше во Брисел.
Јовановска одговара на нападите: "Ова е валкана конкурентска борба. Не сум привилегирана. И да се набавувале повеќе карти преку Орфеј, изборот на агенција е работа на навика, доверба и квалитет. Ги посетувам бизнис форумите и саемите веќе 15 години и одам онаму каде има бизнис интерес. На другите агенции подобро ќе им биде да работат, а не да ги бројат моите пари", вели Јовановска.
А.Салтировска
***
Сладок колач
Неофицијално, се врти бројка од околу 2,5 милиони евра кои годишно Владата ги троши за авиобилети. Агенциските работници објаснуваат дека агенциска провизија или ќарот, почнува од 9 отсто од цената на билетот па може да се искачи до 13 или 15 отсто. Ако една агенција успее да зафати само 50 отсто од авиобилетите, тоа е чиста заработка од над 100.000 евра годишно.
Во Буџетот за 2006, под ставката "патни и дневни расходи" на буџетските корисници се запишани 841 милиони денари, но тука влегуваат не само авиобилетите туку и дневниците.
***
Одбрана: Извонредна соработка со Жана
Правдајќи се зошто Министерството за одбрана набавувало авионски билети само од "Орфеј", државниот секретар Никола Петревски, неодамна изјави:
"Со туристичката агенција "Орфеј" Министерството за одбрана има извонредна соработка од 2002 година. Ние сме презадоволни од услугите што ги добиваме од неа. Да ве известам дека Владата имаше тендер со кој четири туристички агенции беа определени да ги вршат услугите за сите буџетски корисници" одговори Петревски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Трамп: Кина нема да изврши инвазија врз Тајван додека сум јас на власт; Кина: Тоа е наша работа

Тајван е внатрешно прашање на Кина, соопшти денес Министерството за надворешни работи на Кина, како одговор на изјавата на американскиот претседател Доналд Трамп дека кинескиот претседател Кси Џинпинг му рекол дека нема да го нападне островот додека Трамп е на функција.
Трамп ги даде овие забелешки во интервју за „Фокс њуз“ пред разговорите во Алјаска со рускиот претседател Владимир Путин за војната во Украина. На прашањето за забелешките на Трамп на дневната прес-конференција во Пекинг, портпаролката на кинеското Министерство за надворешни работи, Мао Нинг, рече дека Тајван е неотуѓив дел од територијата на Кина.
„Прашањето за Тајван е чисто внатрешно прашање на Кина. Ќе направиме сè што можеме за да го олесниме мирното обединување. Никогаш нема да дозволиме никому да го одвои Тајван од Кина на кој било начин“, рече таа.
Кина го смета Тајван за своја територија и вети дека ќе се обедини со демократскиот остров, потег на кој владата на Тајван остро се спротивставува. Во својот одговор на изјавата на Трамп, Министерството за надворешни работи на Тајван соопшти дека секогаш внимателно ги следи интеракциите меѓу високите функционери од САД и Кина.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Русите објавија снимка од тенк со американски и руски знамиња како влегува во битка со Украинците

„Русија Тудеј“ објави видео на кое се гледа американски оклопен транспортер M113 во рацете на руската војска.
Според РТ, тенковските екипажи на 70-от моторизиран полк му доставиле на нивниот воен дописник Влади Андрица видео на кое се гледа возило со високо развеани руски и американски знамиња, кое брза кон бојното поле во близина на селото Мала Токмачка.
Според истите извори, станува збор за оклопен транспортер кој бил запленет од украинската армија, потоа поправен и вратен во употреба. РТ тврди дека сега се користи во борбени мисии од страна на руската армија.
Објавувањето на оваа снимка доаѓа веднаш по средбата меѓу американскиот претседател Доналд Трамп и рускиот претседател Владимир Путин во Алјаска. Главна тема на разговор беше војната во Украина, но не беше постигнат договор за прекин на огнот.
По средбата, Трамп изјави дека средбата била „продуктивна“ и дека очекува преговори меѓу Русија и Украина. Путин изгледаше доста задоволен од средбата со Трамп и зборуваше за постигнатото „разбирање“ и најави можност следната средба да се одржи во Русија.
фото: принтскрин
Свет
Дигитална зависност кај младите: „Никој не презема ништо“

Децата и тинејџерите не можат да престанат да скролаат низ екраните – а тоа им го оштетува здравјето.
Времето што младите луѓе го поминуваат на социјалните медиуми е повеќе од двојно зголемено од 2010 година и сега изнесува околу три часа на ден. Најмалку еден од десет тинејџери покажале знаци на зависност и проблематичност од социјални медиуми до 2022 година, вклучувајќи тешкотии при контролирање на употребата и симптоми на апстиненција.
„Секој знае дека е зависност. Ги знам добрите и лошите страни. Сè уште го користам“, изјави за Политико Хана Кузмитович, полска средношколка.
Охрабрени од експертите за јавно здравје, европските влади разгледуваат нови начини да ги одвлечат младите луѓе од мобилните телефони преку проверка на возраста, кампањи за подигање на јавната свест, па дури и забрани на социјалните медиуми.
Европските земји имаат слобода да поставуваат свои граници и ги користат. Претседателот Емануел Макрон повикува на целосна забрана за лица под 15 години во Франција, додека Данска, Грција, Шпанија, Италија, Холандија и други разгледуваат нови ограничувања.
Во меѓувреме, технолошките компании воведуваат мерки како што се ограничувања на содржината соодветна на возраста, оневозможување на одредени функции и нивните сопствени функции за приватност, иако некои тврдат дека ова не е доволно и дека сè уште не е пронајдена вистинската насока.
Некои експерти тврдат дека социјалните медиуми не се толку лоши и всушност можат да донесат придобивки за младите луѓе.
„Одредени видови технологија се всушност доста добри за создавање пријателства и градење блискост“, рече Џесика Пјотровски, раководител на Факултетот за комуникациски истражувања на Универзитетот во Амстердам и советник на YouTube за заштита на малолетници.
Сепак, има сè повеќе докази што ги поврзуваат социјалните медиуми со проблеми, вклучувајќи депресија и нарушувања на спиењето, како и повисоки нивоа на употреба на психоактивни супстанции, работи што повеќе не можат да се игнорираат.
„Потребни се регулативи и вклучување на технолошките компании. Ова им штети на тинејџерите и децата и треба да се направи нешто“, рече Кадри Соова, директорка на Mental Health Europe.
Бројни скандали во последните неколку години покажаа дека технолошките компании не секогаш го применувале пристапот „безбедноста на прво место“ за своите малолетни корисници. Поранешната вработена во Мета (тогаш Фејсбук), Франсес Хауген, објави интерни документи во 2021 година кои открија дека компанијата била свесна за штетата што ја нанесува на менталното здравје на тинејџерите и направила многу малку за да ја спречи.
Експертите за здравје на децата тврдат дека постојните регулаторни алатки не се ниту доволни ниту ефикасни. Тие сакаат повеќе акција од технолошките компании, за кои велат дека ги дизајнираат своите платформи да бидат зависност.
Амстердамскиот невропсихијатар Тео Комперноле, кој се залага за забрана на социјалните мрежи за деца, рече дека регулативата мора да се фокусира на самите компании; во спротивно, тоа е „како борба против дрогата и неправење ништо во врска со производителите“.
Социјалните медиуми, како коцкањето, тутунот и алкохолот, се потпираат на негирање на штетата, рече Марк Петикрју, професор по јавно здравје на Лондонската школа за хигиена и тропска медицина. Тие не се разликуваат од кој било друг вид зависност, додаде Петикрју.
Во јуни, министрите за здравство на ЕУ усвоија заклучоци на Советот на ЕУ со кои ги повикуваат земјите да разгледаат превентивни политики за регулирање на пристапот на младите луѓе до дигиталните технологии. Тие вклучуваат зони без екрани и дигитални ограничувања во училиштата, како и повик до дизајнерите на дигитални платформи да „преземат поголема одговорност“.
Еден од најзначајните законски акти што влијаат на онлајн платформите е Законот за дигитални услуги на ЕУ, кој бара од социјалните мрежи да воспостават „соодветни и пропорционални мерки за да обезбедат високо ниво на приватност, безбедност и заштита на малолетниците“.
Фејсбук и Инстаграм, како и ТикТок, се под истрага за кршење на правилата на DSA за малолетници. Бидејќи значајниот закон им даде на платформите само нејасни одговорности, извршната власт на ЕУ изготви збир на многу оспорени упатства за да објасни што треба да прават платформите.