Свет
Шверцот со цигари не ја одминува Македонија
Шверцот на цигари е многу доходовен бизнис, отсекогаш постоел и ќе постои и во Грција и во Македонија.
ПОЗНАВАЧИТЕ НА БИЗНИСОТ ПОТВРДУВААТ
Шверцот на цигари е многу доходовен бизнис, отсекогаш постоел и ќе постои и во Грција и во Македонија. Битката е да се намали обемот на нелегалната трговија со оваа акцизна стока, за да се обезбедат буџетските приходи. Вака Царинската управа и домашните производители и дистрибутери на цигари ги коментираат состојбите во трговијата со цигари.
– Да се зборува дека десетици или стотици шлепери минувале во македонско-грчкиот меѓуграничен појас и се шетале низ земјава е несериозно. Македонската и грчката царина располагаат со современи системи за сателитско следење на камионите и секое вакво обвинување може лесно да се докаже. Што значи дека ако постои ваков шверц на цигари, би требало да се обвинат и двете царини – одговараат во македонската Царина на обвинувањата објавени во грчкиот весник “Та неа” за наводна вмешаност на царинските служби од земјава во шверцот со цигари во Грција.
Но, добри познавачи на овој бизнис велат дека во случајов станува збор за добро разработени канали на шверц со цигари кои минуваат и низ Македонија. Според нив, грчки шлепери полни со цигари произведени во Грција, наводно наменети за извоз и без бандероли, влегуваат во земјава на граничните премини Дојран и Меџитлија. Таму добивале “испрани” документи дека превезуваат неакцизна стока, по што полни се враќале во Грција, поточно во пристаништето во Солун, од каде што се товарале на бродови и заминувале кон пазари во ЕУ. За услугата, односно за “испраните” документи најчесто се добивал процент, кој во зависност од количеството цигари изнесувал меѓу пет и 10 отсто од количеството. Испораката на овие цигари се вршела во гаражи во пограничните села со Грција, а потоа завршувале на црните пазари во Косово.
Причините за исплатливоста на шверцот со цигари, според експертите, е големата разлика меѓу производната и малопродажната цена на цигарите, која може да достигне и над 200 отсто. На пример, во структурата на малопродажната цена на цигарите што се произведуваат во Македонија се вградени 33 отсто акциза, 18 отсто ДДВ и 18 проценти рабат, што вкупно претставува повеќе од 70 отсто. Во цената на увозните цигари, на сите овие трошоци, треба да се додаде и царината, која изнесува 30 отсто. Тоа значи дека од цената за една кутија луксузни странски цигари, што легално се продаваат за 100 денари, повеќе од половината, односно околу 52 денара се давачки кон државата, а останатите 48 отсто се производството, транспортот и трговските маржи. Давачките за државата во држави од ЕУ се многу повисоки, што ги прави цигарите уште поисплатливи за шверцување. Во Грција давачките за државата се движат околу 120 отсто. (Р.Д.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Египетската полиција приведе туристи кои се соблекле за фотографија кај пирамидите
Тројца млади шпански туристи беа приведени во Египет поради снимање „непримерени фотографии“ кај пирамидите во Гиза.
Според „Еџипт индепендент“, тие делумно се соблекле за време на фотографирањето, по што биле приведени од полицијата и испитани.
За време на истрагата, туристите изјавиле дека немале намера да го прекршат јавниот морал. Тие објасниле дека само сакале да направат смешни фотографии за спомен, не сфаќајќи дека ги кршат египетските закони.
По плаќање на парична гаранција од 5000 египетски фунти (околу 90 евра), тие се пуштени на слобода до завршување на истрагата.
Фото: Рипато / Freepik
Свет
Кина ги ублажува трговските тензии со Европа со ново одобрение за извоз на чипови
Кинеското Министерство за трговија одобрило продолжување на испораките на чипови на компанијата „Некспериа“, која е од клучно значење за европската автомобилска индустрија. Одлуката следи по договор меѓу Европската комисија и Пекинг за повторно активирање на трговијата со полупроводници, објави комесарот Марош Шефчович.
Портпаролот на кинеското министерство изјави дека Кина презела практични мерки за извоз во цивилни цели и ја повика холандската страна да ги исправи своите погрешни практики. Потегот дојде по тензиите предизвикани од холандската одлука да воведе вето врз управувањето со „Нексерија“ поради национална безбедност. Поради тоа Кина претходно го замрзна извозот на чипови, што ја загрози европската автомобилска индустрија.
По обновувањето на дел од извозот, автомобилските компании како „Волксваген“ веќе почнале да добиваат нови пратки, а акциите на „Вингтек технолоџи“ на берзата во Шангај пораснаа за повеќе од 3 отсто.
Паралелно, Кина привремено ја укина и забраната за извоз на некои стратешки суровини во САД, меѓу кои галиум и германум, што дополнително ги намали ризиците во глобалните синџири на снабдување.
Свет
Столтенберг: „Војната во Украина можеше да се избегне“
Поранешниот генерален секретар на НАТО, Јенс Столтенберг, откри дека руската инвазија на Украина можеше да се спречи, но дека поддршката на алијансата дојде како „премногу мала, предоцна“.
Зборувајќи во интервју за РСЕ/РЛ на 7 ноември, тој исто така вели дека за време на мандатот се плашел дека НАТО може да се распадне.
Столтенберг се присети на напнатиот телефонски повик што го добил од украинскиот претседател Володимир Зеленски во февруари 2022 година додека руските тенкови се приближуваа кон Киев.
„Зеленски ми се јави од бункерот. Побара НАТО да го затвори небото и да ги запре руските авиони, беспилотните летала и хеликоптерите. Ми рече: ‘Знам дека НАТО може да го направи тоа, вие веќе го направивте тоа’“, рече Столтенберг.
Како што истакна, ако го стореа тоа, ќе почнаа целосна војна меѓу НАТО и Русија.
„Ќе моравме да ги уништиме руските системи за воздушна одбрана во Белорусија и Русија и да собориме руски авиони. Како што рече тогаш претседателот Бајден – „нема да ризикуваме трета светска војна поради Украина“, додаде Столтенберг.
Столтенберг, кој го водеше НАТО од 2014 до 2024 година, ги опиша раните реакции на алијансата на инвазијата како длабоко конфликтни.
„На 24 февруари 2022 година донесовме две одлуки: да ја зголемиме поддршката за Украина и да спречиме ширење на војната надвор од нејзините граници. Овие цели беа фундаментално контрадикторни. Ако нашата единствена цел беше победата на Украина, ќе испраќавме војници и авиони. Не го направивме ова за да избегнеме директна војна меѓу НАТО и Русија“, рече Столтенберг.
Столтенберг верува дека посилната воена поддршка за Украина по руската анексија на Крим во 2014 година би можела да го одврати Путин од почнување инвазија од големи размери.
„Нашата поддршка дојде предоцна и беше премногу слаба. Се плашевме да ја провоцираме Русија, но Русија сепак изврши инвазија“, додаде тој.
Сега, како норвешки министер за финансии, Столтенберг истакнува дека Русија може да се согласи на преговори само со зајакнување на Украина на фронтот.
„Не можеме да го предомислиме Путин, тој сака контрола врз Украина. Но, можеме да ја промениме неговата пресметка. Ако цената стане превисока, тој би можел да седне на преговарачка маса. Зеленски понуди разговори за прекин на огнот, но Путин ги отфрли. Мораме да ја направиме Украина посилна на бојното поле“, додаде Столтенберг.

