Европа
Подморницата во шведските води е руско пловило од Првата светска војна – ВИДЕО

Подморницата којашто минатата недела била пронајдена во водите крај источниот брег на Шведска и се мислеше дека мистериозната подморница наводно руска која неодамна била регистрирана во истите води, е руско подводно пловило од типот „Сом“ потонато во 1916 година, во текот на Првата светска војна, објави во вторникот шведското министерство за одбрана.
„Со голема веројатност дека станува збор за руска подморници ‘Сом’ со 18 морнари , потоната во судир со шведски брод во 1916 година, за периодот меѓу Првата светска војна и Октомвриската револуција“, се вели во соопштението што го цитира весникот Daagens Nyheter.
Експертите на шведското министерство за одбрана сметаат дека конструкцијата на подморницата и видливиот дел од корпусот на бродот ја оправдуваат претпоставката дека станува збор за останки од руско пловило. За да се биде потполно сигурен во тоа потребна е техничка анализа, но во министерството рекле дека не гледаат потреба за тоа.
„Оваа подморница е предмет на интерес на воените историчари или поморските археолози, бидејќи оваа локација може да добие статус на воени гробишта“, се истакнува во соопштението за сознанијата со кои била запознаена и владата во Стокхолм.
Подморницата на три километра од источниот брег на Шведска меѓу копното и Аландските острови брегот во водите на Балтичкото Море минатата седмица ја пронајдоа нуркачите на шведската поморска истражувачка компанија „Ocean X-team“.
Должината на подморницата е 20 метри, а широчината на трупот три метар. Притоа не се откриени оштетувања на трупот, а сите безбедносни решетки биле затворени, поради што се претпоставува дека екипажот не можел да го напушти бродот.
Шведската армија извести ланскиот ноември дека помала подморница неовластено влегла во шведските територијални води, една седмица откако цела седмица шведската морнарица трагаше по наводна руска подморница којашто наводно била забележана во водите наспроти престолнината Стокхолм. Москва тогаш решително демантираше дека ниедно руско пловило не влегло во шведските територијални води.
Подводното пловило од типот „сом“, била експериментална а потоа и глава во серијата подморници кои биле развивани под раководство на американскиот инженер Артур Леополд Буш. Првата ваква подморница била изградена во 1901.1902 година според проектот под назив „Holland VIIR“ во бродоградилиште „Crescent Shipyard“ во градот Елизабет, во американската сојузна држава Њу Џерси.
Изградена под името „Fulton“ во 1901 година, на 2-ри јуни истата година била порината во море. До 1904 година била тестирана и промовирана низ САД. На 28-ми април 1902 година навлегла во Часапискиот залив каде што доживеала хаварија, откако по електрично искрење експлодирала смеса од водород и кислород. Повредени биле командантот, четворица морнари и австриски поморски офицер.
Точно две години подоцна, на 28-ми април 1904 година со посредство на партнерството на „Невскиот бродоградежени механички завод “ од Санкт Петербург, овој тип подморница влегол во составот на тогашната Руска царска морнарица./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.