Изложби
Патување, изложба на 39 современи уметници од Македонија и Ј.Кореја во Националната галерија на Македонија – Мала станица
„Патување“ е насловот на изложбата на која ќе се претстават дела од триесет и девет современи уметници од Македонија и Јужна Кореја, од каде гостуваат уметниците од групата Егзит. Изложбата ќе биде отворена во среда, 3-ти август во 2016, 20:30 во Националната галерија на Македонија во објектот Мала станица и ќе биде отворена до 20-ти август.
На изложбата ќе бидат поставени дела во најразчилни медиуми, инсталации, аудио‒инсталации, објекти, реди‒мејд објекти, фотографии, слики и цртежи. Изложените дела се од голем, среден и мал формат.
Од Македонија изложуваат голем број реномирани автори, како и млади талентирани уметници, а од Јужна Кореја се претставуваат уметниците од групата Егзит. Групата Егзит е формирана во градот Ченгчу во 2010 година и е отворена за соработки. Во неа покрај основачите, секоја година кон изложбите се приклучуваат нови членови, а исто така покануваат и гости од странство.
Изложуваат по двапати годишно, еднаш во Кореја, еднаш во странство. Во својот прв каталог ја цитираат мислата на Фрида Кало „Се надевам дека Излезот носи задоволство, и се надевам дека никогаш нема да се вратам”, што го појаснува значењето и поводот за избор на нивното име. Организатор и куратор на изложбата „Патување“ е Маја Кировска, уметник од Македонија, која соработката со групата Егзит ја започна во 2014 година на еден настан, во MC Gallery во Њујорк, каде со концерт во иста вечер беа отворени три изложби, две на македонски автори а една на автори од групата Егзит од Јужна Кореја. Потоа набрзо започнаа подготовките за гостување на групата Егзит во Македонија на заеднилка изложба со македонски автори.
Токму заради остварување контакти и соработки од ваков тип, практика на MC Gallery е отворањата на одделните изложби галеријата да ги одржува во една вечер, каде покрај контактите со посетителите, уметниците имаат можност меѓусебно да се запознаат. Преговорите со галерија од градот Ченгџу во Јужна Кореја, за пренесување на изложбата „Патување“ во Јужна Кореја веќе се во тек.
„Преку делата на оваа изложба, авторите ги прикажаа своите погледи на темата ’Патување’ разгледувана во најширока смисла на зборот, патување како движење од точка А во точка Б, земени како позиции во просторот и времето или преминување од една во друга состојба. Тие ги разгледаа условите со кои се соочува субјектот или објектот кој патува, влијанијата и промените кои ги претрпува, како и крајните позиции или резултати од ваквото патување.
Изборот на темата беше поттикнат од актуелните случувања и состојби во светот, од општите човекови состојби и принципи, непроменети стотици и илјадници години, како и од универзалните принципи на природата кои никогаш не се менуваат.
Она што прво ни паѓа на памет кога ќе го слушнеме зборот патување е патување во друга земја. И покрај состојбите во светот и бројните напади на локациите каде има голема концентрација на странски туристи како што се аеродромите, како ништо да не ги спречува патниците во нивната намера, аеродромите се пополни од било кога, штетите од несреќите се санираат со рекордна брзина а сообраќајот и протокот на луѓе продолжува како ништо да не се случило.
Патувањата ги прошируваат нашите видици. Патувањата се дел од работата на многу професионалци ширум светот. Тие се значаен дел и од работата на уметниците кои патуваат на резиденции, отвoрања на изложби и други професионлни престои. Комуникацијата носи нови идеи, а секој контакт со нова средина или нови луѓе носи влијанија кои најчсто резултираат со поинакви креативни решенија.
Денес најзастапени патувања можеби се туристичките, кои се разликува од истражувачките експедици, по тоа што туристите одат по проверен пат, користат воспоставени системи на активности и воглавно се заштитени од тешкотии и опасност.
Имајќи пасош со кој туристички можеме да патуваме во многу земји без виза, забораваме дека не сите луѓе на планетава ја имаат таа привилегија, привилегијата на слободата на движење која би требала да биде основно човеково право. Жителите на многу земји во светот не се во можност да извадат виза за да патуваат. И не беше толку одамна, пред 2009 година, кога на граѓаните на Република Македонија им беа потребни визи за да патуваат во земјите на Европа. Покрај пасошите и визите, материјалните средства се неопходен предуслов за еден човек да може да си дозволи патување.
Додека голем дел од популацијата ја има привилегијата да оди на безбедни патувања, денес среќаваме една поинаква категорија на патници, присилени поради прогон или војна, да тргнат на опасни патувања, на кои многу од нив го губат животот. Од минатата година и со сопствени очи бевме сведоци на најголемата бегалска криза после Втората светска војна, кога илјадници луѓе дневно транзитираа низ нашата земја. Само од почетокот на 2016 година, скоро 3000 лица го загубиле животот или се водат за исчезнати во водите на Медитеранот.
Кога ќе умре човек, кај народот се вели дека душата патува на оној свет, а смртта го означува моментот кога душата конечно ќе го напушти телото. Од ваквото поимање на смртта произлегува и терминологијата во повеќе јазици како и во македонскиот архаичен говор, каде често се срекаваат изразите, си премина, си замина, си отиде човекот.
Различно од реалниот живот, уметноста може да ни дозволи да креираме поинаква визија за светот, онаков каков сакаме да биде, онаков каков што предвидуваме дека ќе биде, онаков каков што стравуваме дека ќе биде… да не однесе на патување во иднината, во друга временска или просторна димензија, светот на соништата, во паралелна реалност, или во реалноста на уметничкото дело за која зборува Малевич.” – Маја Кировска, куратор на изложбата
Уметници: Александра Јовановска, Ана Ивановска, Ана Јовановска, Ана Лазаревска, Ангел Миов, Благојче Наумоски – Бане, Борче Богоевски, Викторија Попоска, Горазд Попоски, Горан Менков, Гордана Вренцоска и Далибор Тренчевски.
ЕГЗИТ: Loy Kim (Лој Ким), Kyusun Lee (Кјусан Ли), Jiyeon Mun (Џијан Мун), Insuk Ryu (Инсук Риу), Giljae Jeong (Гиљце Цонг), Dongrack Son (Донграк Сон), Iksong Jin (Иксонг Џин), Yuntaek Sa (Јунтек Са), Mijeong Lee (Миџонг Ли), Sunyoung Lee (Санјонг Ли)Changlim Lee (Чанглим Ли), Soongu Han (Сангу Хан).
Зорица Зафировска, Ивана Пирковска, Јана Манева – Чупоска, Јовица Мијалковиќ, Кристина Хаџиева, Маја Кировска, Марија Сотировска – Богдановска, Марко Георгиевски, Нина Нинеска, Перо Кованцалив, Петра Јовановска, Тони Димитров, Урош Вељковиќ, Христијан Санев и Христина Зафировска./крај/мф/ст
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Изложби
„Ќе ме (С)нема!“ – изложба на Кети Талевска-Бакревска за исчезнувањето на Преспанското Езеро
Изложбата „Ќе ме (С)нема!“ – Ода за Преспанско Езеро на Кети Талевска-Бакревска отвора силна и емоционална приказна за еден од најзначајните еколошки проблеми во Македонија – исчезнувањето на Преспанското Езеро.
Изложбата претставува серија уникатни лумен-принтови, алтернативна фотографска техника, што ги изработува самата авторка, која е една од ретките што ја користи оваа техника во регионов.
Ова дело не е само израз на уметничката пракса, туку и форма на активизам-глас против незаинтересираноста на заедницата за заштита на природното богатство. Во оваа изложба, Талевска Бакревска користи нежна, но истовремено силна визуелна поезија, со што ја пренесува меланхолијата на исчезнувањето на езерото.
Во нејзиното дело се чувствува јасен и храбар став – критика кон општеството кое не реагира соодветно за да ја зачува природата. Преку „Ода за Преспа“, Кети ја потенцира потребата за итна акција и сочувство кон животната средина, посочувајќи дека секој од нас има одговорност во битката за иднината на нашите еко-системи.
Изложбата ќе се отвори во понеделник, 18.11.2024 година, во Офицерскиот дом во Битола, во 20.00 часот.
Изложби
„Фрагментирана интроспекција“ – изложба на скулптури на Слободан Милошевски во Неготино
На 23 мај 2024 од 19:30 часот во изложбениот салон на Музеј на град Неготино ќе биде отворена изложбата „Фрагментирана интроспекција“ од авторот Слободан Милошески.
Изложбата е составена од 14 скулпторски дела од галериски формат, создадени во последните две години во материјал инокс. Публика ќе има прилика да ја посети изложбата до 1 јуни.
„Фрагментирана интроспекција“ е технички умешна и концептуално богата изложбена поставка која ја истражува сложената врска помеѓу нашето Јас, перцепцијата и идентитетот. Го ангажира гледачот и на интелектуално и на емоционално ниво, поттикнувајќи подлабоко истражување на сопственото битие. Оваа изложба е доказ за умешноста на уметникот и неговата способност да пренесува сложени и длабоки концепти преку медиумот на метал, што резултира со прекрасни уметнички дела кои предизвикуваат контемплација.“ – вели историчарот на уметност проф. д-р. Џемил Бектовиќ во својата критика по повод оваа изложба.
Слободан Молошески е роден во Охрид во 1977 година. Тој дипломира на Факултетот за физичка култура во Скопје во 2001 година. Во 2009 година дипломира на Факултетот за ликовни уметности во Скопје на вајарски оддел, а магистрира на истиот факултет во 2011 година. Во 2018 година докторира на Национална уметничка академија во Софија, Р.Бугарија, на катедра „Скулптура“.
До сега има реализирано 30 самостојни изложби , а учествувал на повеќе од 90 групни изложби во земјава и странство. Добитник е на 16 награди и признанија, од кои најзначајни се наградата за скулптура „Јордан Грабул“ доделена од Друштво на ликовни уметници на Македонија во 2012 и 2015 година, наградата за скулптура мал формат „Димо Тодоровски“ доделена од ДЛУМ во 2014 година , Награда за скулптура доделена од ДЛУМ во 2020 година , нагадата за современа скулптура „Боро Митриќески“ доделена во 2021 година. и наградата „Адем Кастрати“ доделена од КИЦ-Скопје во 2021 година.
Во неговата биографија се забележливи реализираните скулптури во јавен простор меѓу кои: Скулптураи на Живо Чинко, Ристо Шишков, Кузман Шапкарев, Јоаким Крчоски,
Спомен облежјето на Првото заседание на АСНОМ, Скулптура на Муза наменета за фасада на објектот „Стар театар“, скулптури наменети за фасадата на објектот на МНР, како и скулптура поставена на Интернационалниот Балкански Универзитет, сите во Скопје.
Авторот Милошески е член на ДЛУМ од 2009 година, а во моментот работи како вонреден професор на Ликовната академија при Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип.
Изложби
Мице Јанкуловски ја отвори изложбата во Букурешт
Синоќа, во 19 часот, беше отворена самостојната изложба на слики од Мице Јанкуловски, „Надвор од црното“, во галеријата „Галатека“ во Букурешт.
Автор на концептот е Корнелија Конеска, а куратор – Анка Боериу, универзитетски професор на Националниот универзитет за уметност на Романија.
За уметничкото творештво на Јанкуловски
Како уметник повеќе од пет децении Јанкуловски континуирано е посветен на истражувањето во областа на сликарството и цртежот, но експериментирал и се претставувал преку повеќе уметнички дисциплини (сликање на стакло, карикатура, анимиран филм, палиндроми…) заради што меѓународната професионална јавност го препознава како мултимедијален уметник. Во своето уметничко дело тој постојано ги истражува формата, просторот, бојата, небојата и движењето како елементи што се повторуваат.
Јанкуловски првенствено се занимава со истражување или поточно барање на разните форми, кои ги поставуваат темелите за создавање уметност. Неговите интереси вклучуваат испитување на врските меѓу формите и просторот, нивното заемно влијание и како формите се движат во даден простор. Кога се набљудуваат неговите слики и цртежи, може да се забележи дека доминантни се геометриските форми, но на крајот тие еволуираат во поорганска и невоздржана форма. Рабовите на овие форми играат клучна улога во дефинирањето на просторот и овозможуваат тој да функционираат како кохезивна целина.
Последната фаза на концептуални слики на Јанкуловски се одликува со монохроматичност, модуларност, мултипликација и минимализам. Уметникот користи систематски пристап за примена на основни форми, како што се кругови, квадрати и триаголници на големи квадратни платна, користејќи само црна боја. Формите се создаваат со правење шари на намази од дебел слој црна боја. Во зависност од тоа дали намазите се нанесуваат на заднината или на самите форми, се постигнува дополнителен впечаток на позитивно/негативно. Серија од дела се создава со мултипликација на формите во платната, како и со мултиплукација на самите платна, што резултира со големи концептуални дела, како полиптиси.
Веднаш треба да се забележи дека црното, т.е. небојата, како што понекогаш се дефинира, е единствениот протагонист на делото… покрај светлината како составен дел на конечниот резултат.
Во однос на просторната организација на концептуалните дела од повеќе делови, Јанкуловски секогаш се труди да обезбеди можност за нивно читање, без разлика на позицијата на деловите, за да може да се набљудуваат поставени на разни начини – резултат на неговиот првичен интерес за палиндромите (зборови што се читаат исто и напред како назад).
Индивидуалниот творечки потпис во делата на Јанкуловски се стреми кон контемплативност и медитативност со претставување на постојаната различност на универзалниот поредок. Неговата потреба да ги пренесе горенаведените односи во (речиси) дводимензионални дела е на ниво на филозофска интерпретација, при што секое дело има своја приказна и отвора мноштво нови димензии.
Неговото најново уметничко творештво е истражување со карбон (познатата најцрна боја) – боја откриена со најновите нанотехнологии, која обезбедува поглед во непознатото надвор од сè што досега е познато за црното.
За изложбата „Надвор од црното“
Основниот мотив на изложбата е визуелен одговор на прашањето: „Што има надвор од границите?“
Наспроти белата боја (која ги рефлектира сите бои), црната ги апсорбира сите бои и се доживува како граница каде што сите бои завршуваат. Дали е така? Што е зад или подобро надвор од црното? Според перцепцијата на Јанкуловски – повеќекратна реалност!
Концептот на изложбата е една од тие реалности. Главните атрибути на неговото уметничко дело му дозволуваат да прави бескрајни варијации и разни реалности, но како докажан минималист ги постигнува со минимални елементи. Како и секогаш, тој користи само црни квадратни платна со разни растери со црн акрилик. Конечниот резултат се постигнува со мултипликација на формите и со комбинација на модуларните (претходно обмислени) формати на платната распоредени во полиптиси.
Изложени дела:
„Ноќите на Тоскана“, 2019 (сегмент)
Полиптих од 10 слики, акрилик на платно, 195 x 1.950 cm (195 x 195 cm/секоја)
„Круговите на Леонардо“, 2020 (сегмент)
Полиптих од 4 слики, акрилик на платно, 195 x 780 cm (195 x 195 cm/секоја)
„Хоризонтален свет“, 2021 година
Полиптих од 4 слики, акрил на платно, 195 х 390 см (97,5 x 97,5 cm/секоја)
„Дијагонален свет“, 2021 година
Полиптих од 4 слики, акрил на платно, 195 х 390 см (97,5 x 97,5 cm/секоја)