Европа
Медиуми: Во домот на копилотот на 4U9525 најдени ‘решавачки докази’

При претресот на станот на копилотот на летот 4U9525 од Барселона за Диселдорф кој се урна во вторникот во француските Алпи, пронајдени се „решавачки докази“ за причината пилотот Андреа Лубитц намерно да го урне авионот, објави во петокот телевизијата N24, повикувајќи се на извор во обвинителството на Диселдорф, a истовремено истрагата во Франција соопшти дека транспондерот гго потврдил намерното понирање.
Во меѓувреме, обвинителството официјално одби да потврди дали е пронајдено проштално писмо на пилотот, кој, според досегашните наоди на истрагата, свесно ја предизвика авионската несреќа во којашто загинаа сите 150 патници и членови на екипажот.
Претходно обвинителството и полицијата извршија претрес на станот на пилотот во Диселдорф, како и во куќата на неговите родители во градот Монтбаур. Правосудните органи заплениле некои лични работи, како и компјутери кои му припаѓале на 28-годишниот Лубитц.
Копилотот на авионот „Airbus A320“ на германската компанија „Germanwings“, Андреас Лубитц, наводно, страдал од тешка форма на депресија пред околу шест години, а поради тоа редовно бил подвргнуван на лекарски прегледи.
И другите германски медиуми во петокот пишуваат дека копилотот Андреас Лубитц боледувал од „психолошка болест“, односно од тешка депресија
„При пребарувањето на станот на копилотот пронајдовме траги. Станува збор за различни предмети и хартии. Ќе видиме дали трагите ќе доведат до доказ. Сетот тоа ќе биде проучено“, изјавил за Der Spiegel, портпаролот на полицијата во Диселдорф, Марсел Фјебиг. Според него, не е пронајдено проштално писмо.
Извршниот директор не германската воздухопловна компанија „Lufthansa“, која е фирма мајка на „Germanwings“, Карстен Пор, изјави дека Лубитц на неколку месеца ја прекинал обуката за пилот во текот на 2008 година. Пријателите на пилотот за германските медиуми изјавуваат дека Лубитц ја прекинал на извесно време обуката во 2009 година поради „синдром на емоционално растројство или депресија“. Потоа Лубитц ја продолжил обуката во центарот за пилоти на „Lufthansa“, а во 2013 година стекнал сертификат за летање на авиони од типот „Airbus A320“.
Официјалните документи, во кои имал увид германски Bild, потврдуваат дека копилотот пател од тешка депресија пред шест години и оти оттогаш имал редовни медицински контроли. Документите од германската управа за надзор над воздушниот сообраќај (LBA) ја потврдуваат „тешката епизода на депресија“ на Лубитц од 2009 година/
Весникот наведува дека од тогаш момчето било под „посебна и редовна медицинска контрола“, а информациите на LBA и’ биле дадени од „Lufthansa“.
Како што се очекува, во петокот во врска со историјатот на болеста на пилотот ќе се одржат консултации меѓу психолози со секторот на цивилното воздухопловство, а потоа материјалите ќе бидат предадени на германските правосудни органи, кои ќе треба да ги споделат информациите со истрагата што се води во Франција.
Во меѓувреме во петокот беше потврдено дека транспондерот од авионот покажува дека некој рачно го наместил пилотот на височина пониска од 30 метри, што веројатно ќе доведе до воведување на ново правило за најмалку две лица постојано присутни во кокпитот во авионите на компаниите.
Организацијата FlightRadar24 која го следи воздушниот сообраќај објави дека во 9,30 часот (во вторникот, 24-ти март) „може да се види дека автопилотот рачно е променет од 11.500 метри на височина од 30 метри“ „Девет секунди подоцна авионот започнал да се спушта, веројатно со наместен автопилот за ткн отворено спуштање“, се вели во соопштението. Податоците на FlightRadara 24 потекнуваат од автоматскиот одговор на транспордерот.
Летот Let 4U9525 полетал од Барселона околу 10 часот во вторникот, а исчезнал од радарите околу еден час подоцна, пред да се забие во планината 165 километри североисточно до Марсеј. Според француските истражни органи, податоците од транспондерот потврдиле дека копилотот Андреас Лубитц рачно ја започнал процедурата за спуштање кога останал сам во пилотската кабина, и не одговарал кога капетанот на летот и другите членови на екипажот тропале по заклучената врата. а
Авионот „Airbus A320“ на летото од Барселона за Диселдорф се урна претпладнето на 24-ти март во француските Алпи во југоисточниот дел од земјата. Во несреќата загинаа сите 150 патници и членови на екипажот, а според досегашните сознанија на истрагата за тоа е виновен копилотот Лубитц кој го искористил отсуството на капетанот на летот од пилотската кабина и, судејќи според сé, тоа го искористил за да се затвори во кокпитот и намерно да го урне леталото.
Во петокот, четврти ден по ред, продолжува истрагата во близина на селото Сеине-ле-Алпс, десетина километри оддалечено од местото на падот. Истрагата, во прв ред, е насочена на пронаоѓањето на втората „црна кутија“ и што побрзо да ги идентификува телата кои се евакуирани од планината. На местото се упатени четири хеликоптери, наместо досегашните пет, со 37 спасувачи и 11 форензичари./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Франција и Германија се мобилизираат; Макрон: Му дадов ветување на Туск

Франција денес соопшти дека одлучила да мобилизира три борбени авиони „Рафал“ за заштита на полскиот воздушен простор и источна Европа заедно со НАТО, по руските упади со беспилотни летала во Полска, додека Германија изјави дека ќе ги засили своите обврски на источното крило на НАТО.
„Вчера му го дадов ова ветување на полскиот премиер Доналд Туск“, објави францускиот претседател Емануел Макрон денес на Икс, додавајќи дека разговарал и со генералниот секретар на НАТО, Марк Руте, и со британскиот премиер Кир Стармер.
„Нема да попуштиме пред зголеменото заплашување од Русија“, рече тој.
Германија, исто така, ќе ги засили своите обврски на источното крило на НАТО по инцидентот со дроновите во Полска, изјави владиниот портпарол Стефан Корнелиус.
Тој рече дека војската на германскиот Бундесвер ќе го прошири и продолжи својот воздушен надзор над Полска. Два борбени авиони „Еурофајтер“ на Бундесвер веќе извршуваат извидувачки летови над Полска, кои беа планирани до 30 септември. Тие полетуваат од нивната база во близина на северниот германски град Росток.
Мерц: Ова е сериозен инцидент, а не несреќа
Бројот на авиони сега ќе се удвои на четири, а извидувањето е продолжено најмалку до 31 декември, соопшти германското Министерство за одбрана. Канцеларот Фридрих Мерц вчера изјави дека не верува дека нарушувањето на полскиот воздушен простор од страна на руски беспилотни летала е несреќа, туку инцидент што претставува многу сериозна закана за мирот во цела Европа.
Варшава регистрираше 19 нарушувања на својот воздушен простор од страна на руски беспилотни летала завчера и вчера. Русија негираше одговорност за инцидентот. Полска беше поддржана од своите сојузници во НАТО во соборувањето на беспилотните летала, прв пат членка на воениот сојуз да отвори оган за време на војната на Русија во Украина.
Полскиот претседател го опиша инцидентот како обид на Русија да го тестира одговорот на Варшава и НАТО. Советот за безбедност на Обединетите нации ќе се состане утре за да разговара за упадите на беспилотните летала во полскиот воздушен простор.
фото: принтскрин
Европа
Зеленски: Размислете внимателно за вашите капацитети за воздушна одбрана

Украинскиот претседател Володимир Зеленски денеска ги повика сојузниците на Киев да ги преиспитаат своите капацитети за воздушна одбрана откако беспилотните летала, за кои Варшава тврди дека се руски, влегоа во полскиот воздушен простор.
Зборувајќи во Киев заедно со финскиот претседател Александар Стаб, Зеленски рече дека Украина е отворена и подготвена да ги поддржи сојузничките напори. Украина одби многу руски воздушни напади користејќи украинско и странско оружје, од митралези до напредни ракети.
Зеленски рече дека земји како Полска треба да размислат за слични повеќеслојни пристапи бидејќи ракетните системи како што е американскиот систем „Патриот“ се премногу скапи за употреба против поевтини руски беспилотни летала.
„Никој во светот нема доволно ракети за да собори сите различни видови дронови“, рече тој. Полска, со поддршка на сојузниците од НАТО, вчера собори неколку дронови што влегоа во нејзиниот воздушен простор.
Полскиот претседател го опиша инцидентот како руска провокација насочена кон тестирање на одговорите на Полска и НАТО. Зеленски рече дека Украина, која развила софистициран домашен пристап за одбивање на руските напади, е во позиција да им помогне на своите сојузници во тоа.
Тој рече дека полскиот премиер Доналд Туск веќе се согласил да испрати воени претставници во Украина за таа цел. Полските воени претставници ќе бидат обучени да соборуваат дронови, изјави извор запознаен со ова прашање.
фото: принтскрин
Европа
Русија: Полјаците не ни доставија никакви докази дека дроновите се од наше потекло

Москва тврди дека Полска не доставила никакви докази што покажуваат дека беспилотните летала што биле соборени во Полска се од руско производство.
Вршителот на должноста амбасадор на Русија во Полска, Андреј Ордаш, потврди за новинската агенција „РИА новости“ дека бил повикан од полското Министерство за надворешни работи по инцидентот.
Ова е првиот коментар на Русија по инцидентот, кој се случи преку ноќ.