Компании
‘Газпром’ гради нов гасовод кон Германија
Рускиот енергетски гигант „Газпром“ договорил со британско-холандскиот конзорциум „Shell“, со германски E.ON и австриски OMV план за градење нов гасовод кон Германија, објавија во петокот компаниите.
Според меморандумот за разбирање, кој беше потпишан во четвртокот на маргините од Меѓународниот економски форум во Санкт Петербург, и до медиумите го испрати истиот ден „Газпром“, а во петокот го потврдија споменатите компании, E.ON, OMV и „Shell“ ќе се вклучат во изградбата на новиот гасовод од Русија преку Балтичкото Море до Германија, со годишен капацитет од 55 милијарди кубни метри природен гас.
Временската рамка за реализација на проектот не е наведена, а новиот гасовод би требало за двојно да го зголеми капацитетот на постојниот Северен тек, кој сега ги поврзува двете земји.
Најавата за проектот временски се поклопува со засилените настојувања на Русија да пронајде нови патишта за испораката на својот гас до Европската унија, коишто ќе ја заобиколат Украина, откако Москва во 2019 година ќе престане да ја употребува тамошната гасна инфраструктура, и покрај тоа што ЕУ настојува да ја намали својата зависност од рускиот гас проширувајќи ги изворите за снабдување, забележуваат западните медиуми. Европа моментално третина од своите потреби за гас ги задоволува со увоз од Русија, а најголем дел од тоа оди преку Украина.
Од „Газпром“ соопштија дека по откажувањето на проектот Јужен тек, поради недоразбирањата со Брисел околу европските прописи за ткн трет енергетски пакет, со кој рускиот гас требаше да биде пренесуван преку Црното Море до Бугарија и оттаму до централна Европа, овој договор им овозможува извршување на дополнителните испораки на гас за Европа.
Претставникот на „Газпром“, Сергеј Купријанов појасни во четвртокот дека на компанијата ќе ѝ припадне најмалку 51 отсто од заедничкото вложување, додека уделот на акционерите ќе биде сличен како и во постојниот гасовод „Nord Stream AG“. Рутата по којашто ќе се движи новиот гасовод ќе биде слична на Северниот тек.
„Во блиска иднина страните ќе пристапат кон формирање заедничка компанија за реализација на проектот. Страните планираат да го искористат позитивното искуство и достигнувањата на ‘Nord Stream AG’, кој компанијата го води од 2012 година, вклучително и преку вршење длабинска анализа“, се вели во соопштението на „Газпром“.Извршниот директор на руската компанија, Алексеј Милер, изјави во петокот во Санкт Петербург, дека новиот гасовод ќе овозможи „побезбедно и посигурно испорачување на гасот“ на европските пазари. Неговиот колега од „Shell“, Бен ван Бурден, истакна, пак, дека „Новите проекти се важни за осигурување на побарувачката на енергија, особено во контекстот на намаленото производство на природен гас во Европа“.
Инаку проектот Северен тек се реализира со заедничкото претпријатие „Nord Stream AG“ чија акционери се „Газпром“, со 51 отсто, Wintershall Holding (фирма ќерка на BASF SE) и E.ON Ruhrgas, со по 15,5 отсто, Gasunie и GDF Suez со по 9 отсто. Почетокот на експлоатацијата на првиот крак од Северен тек беше означена на 8-ми ноември 2011 година, со капацитет од 27,5 милијарди кубни метри гас годишно. Во април 2012 година беше завршена и втората линија од гасоводот со идентичен капацитет.
Поради гасниот спор меѓу Украина и Русија предизвикан од украинската криза, како и неколкупати претходните години, загрозени се испораките на рускиот гас за Европа. Поради противењето на Брисел, пак, Москва го откажа проектот Јужен тек кон централна и јужна Европа, и наместо тоа „Газпром“ следните месеци се подготвува да ја започне изградбата на ткн „Турски тек“ кој ќе го носи рускиот гас до турско-грчката граница каде што ќе биде изграден хаб за мрежата со вкупен капацитет од 63 милијарди кубни метри гас на годишно ниво.
Претходно во петокот Русија и Грција постигнаа согласност за планираниот гасовод познат како Турски тек. Договорот кој го потпишаа рускиот министер за енергетика Алескандр Новак и неговиот грчки колега Панајотис Лафазанис, се однесува на соработка во градењето и користењето на гасоводот на територијата на Грција./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
“Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“
SEAT S.A. постигна историски рекордни финансиски резултати, благодарение на двоцифрениот раст и ефикасноста на SEAT и успехот на CUPRA
· Оперативната добивка на SEAT S.A. достигна рекордни 625 милиони евра, повратот од продажба достигна 4,4%, а прометот за минатата година се зголеми на 14,3 милијарди евра
· Нова инвестиција во брендот SEAT се новите освежувања на Ibiza и Arona, како и подобрувањето на Leon и Ateca
· Во 2024 година е планирано лансирањето на CUPRA Tavascan и CUPRA Terramar
SEAT S.A. ги претстави своите резултати за 2023 година заедно со својата стратегија за претстојните години. Минатата година, според Меѓународните сметководствени правила (МСФИ), оперативната добивка достигна рекордни 625 милиони евра, зголемувајќи се за 592 милиони евра (2022: 33 милиони евра). Ова претставува подобрување на повратот на продажбата од 4,1 процентен поен, од 0,3% на позитивни 4,4%. Годишниот промет исто така достигна историски 14,333 милијарди евра, 31,0% повеќе од 2022 година (10,941 милијарди). Овие резултати ја потврдуваат силата на компанијата и успехот на нејзината постојана стратегија за трансформација.
„Зад себе оставаме година во која SEAT S.A. ги објави најдобрите финансиски резултати во својата 73-годишна историја, осигурувајќи се дека нашата компанија продолжува на својот пат кон попрофитабилна иднина“, рече Вејн Грифитс, извршен директор на SEAT и CUPRA. „2023 година беше година на огромни контрасти за автомобилската индустрија, како и за нашата компанија, бидејќи продолживме да се движиме низ морето на несигурност додека ја претрпевме најголемата трансформација во нашата историја“.
„Во 2023 година, SEAT S.A. направи голем чекор на своето патување на трансформација: имавме за цел да направиме значително подобрување и тоа е она што успеавме да го направиме. Постигнавме рекорди на сите времиња во промет, оперативна добивка и оперативен готовински тек. Ова совршено ги одразува позитивните ефекти од растот на обемот на марката CUPRA и обновувањето на обемот на марката SEAT, како и важноста на напредокот што го постигнавме со нашата програма за подобрување на перформансите“, рече Дејвид Пауелс, потпретседател за финансии и ИТ во SEAT. С.А.
ИНВЕСТИЦИИ ВО БРЕНДОТ НА SEAT
Гледајќи во иднината, SEAT S.A. ја има поставено вистинската стратегија за да го одржи профитабилниот раст на компанијата. Брендот SEAT ќе игра клучна улога во ова и компанијата ќе лансира подобрени plug-in хибридни и штедливи автомобили на SEAT.
Arona и Ibiza ќе добијат подобрување во 2025 година, а во следните месеци, марката ќе лансира нова и подобрена верзија на SEAT Leon, со технички и технолошки надградби. Понатаму, Ateca ќе биде подобрен и неговиот животен циклус ќе се продолжи.
„Го враќаме брендот SEAT таму каде што припаѓа, продолжувајќи го двоцифрениот раст од минатата година со нови инвестиции во брендот и неговите модели. Исто така, разгледуваме што можеме да испорачаме во електричниот свет под брендот SEAT. Кога станува збор за SEAT, ви ветувам дека најдоброто допрва доаѓа“, додаде Вејн Грифитс.
(ПР)
Економија
„Зегин онлајн“ е најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина за 2023 година
Во организација на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија вчеравечер се одржа Ecommerce Awards, избор на најдобрите во македонската е-трговија.
Компанијата Зегин со е-продавницата www.zegin.com.mk беше номинирана во неколку категории, а го освои првото место во категоријата „Најпопуларна е-продавница за здравје, нега и убавина“, што претставува уште една потврда дека квалитетот, професионалноста, вложениот труд и љубов секогаш резултираат со успех.
Изборот на најдобрите е-трговци има за цел да ги препознае и награди најдобрите со што ќе придонесе за мотивација и охрабрување за уште подобра работа, да ја крене свеста за потенцијалот и да ја промовира е-трговијата, како и да ја зајакне конкурентноста и да охрабри унапредување на работењето кај постојните и идни е-трговци.
„Оваа награда, трета по ред претстаува уште еден доказ за успешноста на работењето на онлајн продавницата на Зегин- www.zegin.com.mk и е одлична мотивација за уште попосветена работа, поквалитетна понуда, како и позадоволни купувачи во иднина. Ви благодариме за лојалноста и довербата!“, велат од компанијата за наградата.
Манифестација за доделување на македонските Награди за е-трговија за 2023 година – E-commerce Awards, се одржа во присуство на членките на АЕТМ, поддржувачите и партнерите, жири комисијата и наградените е-трговци.
(ПР)
Економија
Тековните предизвици и можности на винските пазари и значењето на географските ознаки за македонското вино – теми во фокусот на регионалната конференција за вино
Како да се искористат актуелните трендови на глобалните вински пазари за подобро позиционирање на македонското вино, како да се зголеми препознатливоста на нашите вина, зошто е исклучително важно воведувањето географски ознаки на виното и какви придобивки ќе донесе овој процес. Ова се само некои од прашањата за кои се имаше дискусија на регионалната конференција за вино, што ја организираа здружението „Вина од Македонија“ и винарската визба „Тиквеш“, во соработка со Германското друштво за меѓународна соработка (GIZ).
„За да се зголемат продуктивноста и додадената вредност на домашната винска индустрија, нејзината конкурентност и вредноста на извозот, како и нејзината отпорност на тековните предизвици, вклучувајќи ги и ризиците од климатските промени, неопходни се големи вложувања во знаење, во нови технологии и дигитализација, во организација, окрупнување на лозјата и создавање ефикасни кооперантски односи, како и во воведување нови правила, стандарди и механизам за државна поддршка и поголема регионална соработка. Сето ова мора да се заснова на научен пристап користејќи ги искуствата на развиените земји, кои поминале низ оваа трансформација и може да ни помогнат да го оствариме она што е нашата главна задача – зголемување на извозот на квалитетно вино, кое ќе биде препознатливо и ценето од потрошувачите во светот“, порача во своето воведно обраќање на конференцијата претседателот на здружението „Вина од Македонија“, Светозар Јаневски.
Во рамките на конференцијата се одржаа три работни сесии на кои реномирани експерти од Универзитетот „Гајзенхајм“ во Германија, професорите Јон Ханф и Силвија Димер говореа за состојбите на глобалниот пазар на вино, за спецификите на посебните пазарни нишки во Европа и за значењето на правните и техничките услови за извоз на вино. Една од поважните пораки што ја потенцираа експертите се однесуваа на важноста на заедничкиот настап на компаниите на пазарот истакнувајќи дека ваквиот пристап може да креира ефективни резултати доколку секоја компанија настапи одговорно и самостојно покрај заедничките активности како кластер.
Поздравувајќи ја организацијата на оваа конференција, регионалниот советник за земјоделство во германската амбасада во Скопје, Франк Мулер, го нагласи значењето на соработката помеѓу здружението „Вина од Македонија“ и ГИЗ акцентирајќи дека за долгорочен одржлив развој на винската индустрија неопходна е соработка и со универзитетите бидејќи научниот пристап во воведувањето и примената на унифицирани стандарди за производство и пласман на висококвалитетно вино од регионот е повеќе од неопходен.
За најновите движења во интрарегионалната трговија со грозје и вино во рамките на Западен Балкан говореше и извршната директорка на здружението „Вина од Македонија“, Елена Младеновска-Јеленковиќ, која ја нагласи неопходноста од воспоставување заеднички вински бренд со загарантирано географски потекло како еден од клучните предуслови за зголемување на препознатливоста на овдешните вина од страна на потрошувачите на пазарите во ЕУ и пошироко.