Топ
2019 е најцрна година на патиштата во земјата – за шест месеци загинале 70 лица
																								
												
												
											Декларативни заложби, намален интизитет на активности и реформи, никакви суштински и системски промени. Искршени возила, семејства што живеат во трагедии – возачите секојдневно гинат на патиштата во државата. Северна Македонија нема институционален капацитет за да се справи со безбедноста на сообраќајот. Ова се согледува преку секојдневно следење на фрапатните статистички податоци за сообраќајните незгоди во 2019 година, се вели во соопштението на Форумот за граѓански активизам.
Според нив, статистичките податоци го покажуваат, a тоа и со сигурност може да се констатира, дека 2019 година е најцрна година на патиштата во Република Северна Македонија споредувајќи ги последиците 20 години. Само за споредба: во првите шест месеци од 2019 година има зголемување на бројот на жртви во сообраќајни незгоди 20 отсто во споредба со 2018 година, a во споредба со 2017 година оваа бројка е зголемена 25 отсто.
Во првите шест месеци од 2019 година во согласност со податоците добиени од Министерството за внатрешни работи 70 лица загинале во сообраќајни незгоди на патиштата во Република Северна Македонија. Статистиката и бројките одат нагоре, секојдневно се случуваат сообраќајни незгоди. Во нив досега се загинати стотина луѓе, а илјадници се повредени. Неодамна еден полициски службеник го загуби својот живот во сообраќајна незгода, еден беше повреден, пред неколку дена уште два полициски службеника се повредени во сообраќајна незгода.
„Безбедноста на сообраќајот на патиштата е една од приортетните теми на Европската Унија, за жал, во последно време во Република Северна Македонија се чини дека ова е една од најмаргиналните теми за државните институции. Ниту една институција не презема крајна одговороност да го реши овој важен проблем за граѓаните“, велат од Форумот за граѓански активизам.
Европската комисија во јуни оваа година објави стратешки документ со кој преку индикатори ќе се следи состојбата на безбедноста на патиштата во земјите членки на Унијата. Во таа насока документот предвидува намалување на бројот на жртви во сообраќајни незгоди до 50 отсто до 2030 година и нула жртви во сообраќајни незгоди до 2030 година.
Политиката и партиските интереси се за политичарите, грижата за граѓаните е обврска на Владата и другите државни институции. Во таа насока ги повикуваме и апелираме до сите надлежни институции без одложување да го остават ова прашање на врвот на агендата. Македонија е земја што ќе биде членка на НАТО и земја што стреми да биде член на ЕУ, а безбедноста, грижата и здравјето за граѓаните се приоритет во високоразвиените земји.
Институционалните промени треба да бидат координирани, а пред сè насочени кон реформа и зајакнување на легислативата од страна на Министерството за внатрешни работи, вложување во инфраструктура и изградба на модерни патишта од страна на Министерството за транспорт и врски, побрз одговор при сообраќајна незгода од страна на Министерството за здравство и, конечно, формирање водечко тело за подигнување на безбедноста на патиштата, кое треба да биде грижа на Владата на Република Северна Македонија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
																	
																															Европа
(Видео) Украинец преживеал некои од најжестоките битки во војната: убиен на церемонијата на доделување медали
														Елитниот украински пилот на беспилотни летала Володимир Свјатненко, познат по неговиот повикувачки знак „Знахар“, кој преживеал некои од најжестоките битки, вклучувајќи го и пеколот кај Кринки, бил убиен во ракетен напад на 1 ноември. Трагедијата се случила стотици километри од фронтовската линија, кога руска балистичка ракета погодила единица собрана на церемонија на доделување награди во регионот Дњепропетровск.
Преживеал на бојното поле, убиен на церемонијата
Веста за смртта на 43-годишниот пилот на 35-та посебна бригада на маринци ја потврдил неговиот брат, новинарот Дмитро Свјатненко. Во објава на социјалните мрежи, тој ја изразил својата тага и гнев поради околностите на смртта на неговиот брат. „Преживеал пекол во Кринки, Курахове, Маријанка, Краснохоривка… Го убија Русите. Но, не на бојното поле. Длабоко во задниот дел“, напиша Дмитро.
Тој објасни дека неговиот брат и неговите другари се собрале на полигонот за да добијат воени одликувања. „Се собраа најдобрите. Најдобрите пилоти и пешадијци на бригадата. По наредба. На отворено. Беше погоден од балистичка ракета. Приказната за небрежност (или можна небрежност) се повтори“, додаде тој.
Според него, Володимир бил многу почитуван во бригадата и им служел како пример на другите. „Тој ги носел ранетите, ги спасувал своите другари – неговиот повикувачки знак „Знахар“ бил заслужен. Тој бил првиот што летал користејќи оптика. Ги поучувал и мотивирал своите другари“, забележа Свјатненко, додавајќи дека неговиот брат неодамна се вратил од отсуство во странство.
Собирањето војници на отворено за време на војна е исклучително опасно, бидејќи таквите собири претставуваат лесна цел за непријателот. Поради овој инцидент, Државното истражно биро на Украина отвори прелиминарна истрага за смртта и повредите на војниците.
фото: принтскрин
Свет
Кина спроведува најголемо воено засилување во светот, тврдат Австралијците
														Работата на австралиските одбранбени сили за заштита на поморските трговски патишта, вклучително и оние низ Јужното Кинеско Море, станува сè поризична, бидејќи Кина спроведува „најголемо воено засилување во светот денес“, изјави австралискиот министер за одбрана Ричард Марлес.
Отворените морски патишта, вклучително и оние низ Јужното и Источното Кинеско Море, се од клучно значење за националниот интерес на Австралија, изјави Марлес на Индо-пацифичката поморска конференција во Сиднеј. „Фактот дека ова се случува без стратешка валидација значи дека Австралија и многу други земји се сметаат за одговорни“, додаде тој.
Австралија ги зголемува воените трошоци за изградба на „поспособна, посмртоносна морнарица со долг дострел“, вклучително и набавка на јапонски фрегати, развој на подводни беспилотни летала со американската компанија „Андурил“ и проширување на бродоградилиштата свртени кон Индискиот Океан.
Минатиот месец, Канбера изрази загриженост до Пекинг откако кинески борбен авион испали ракети во близина на австралиски патролен авион во Јужното Кинеско Море, најновиот во низата инциденти што Австралија ги опиша како „небезбедни и непрофесионални“.
На конференцијата во Сиднеј учествуваат началници на морнариците и крајбрежната стража од САД, Јапонија, Филипините, Сингапур и островите во Пацификот, додека Австралија се подготвува да изгради флота од подморници на нуклеарен погон во рамките на партнерството AUKUS со САД и Велика Британија.
фото: принтскрин
Регион
Вучиќ: Знаеме дека двајца снајперисти се во Белград, не можеме да ги најдеме веќе три дена
														Српскиот претседател Александар Вучиќ, гостувајќи во емисија на домашен медиум, изјави дека обоената револуција не успеала. Тој тврди дека блокадерите тешко се помируваат со тоа бидејќи биле сигурни дека сè е завршено и дека е само прашање на време кога ќе ја преземат власта.
„Не прогласив победа над обоената револуција, ниту пак тоа е можно. Немате што да победите, само реков дека обоената револуција не успеала. Меѓу нив владее нервоза и хистерија поради дебаклот во Нови Сад, а тој го достигнува својот врв. Луѓето веќе се презаситени од сè. Сето ова е тешко за поднесување, трикови, лаги“, нагласи тој.
„Ги разбирам овие деца, револуционерната свест, но политичарите кои прават сè што прават, го прават тоа против државата. Ако ја преземете власта, на пример, како мислите дека ќе владеете? Дека некој нема да ви го стори истото или уште полошо? Мислам дека е речиси неверојатно низ што поминавме и само по чиста среќа немавме никакви жртви во изминатата година“, додаде тој.
Тој се потсети на неодамнешниот инцидент во Чациленд, кога 70-годишен маж рани друг маж во ногата, а потоа испука куршум во плинска боца до шатор. После тоа избувна пожар.
„Го застрелаа Милан Богдановиќ, кој не беше ниту виновен ниту одговорен. Дојдовме до таа точка. Поминаа 7-8 дена од тогаш, никој веќе не зборува за тоа, пораката е дека е дозволено да се застрела некого невин. Дури и тој настан го придружија со бројни лаги. Секој чин на насилство што го вршат, мора да го прикријат со некои лаги и невистини“, рече Вучиќ.
„Некој се обиде да ја врати 1945/1946 година во нашата земја. Најтешките години што ги поминавме во лажен мир, до 1949 година. Создадоа неверојатна атмосфера, во која можат да прават што сакаат и никој не смее ништо да им каже“, се пожали тој.
„Претерував, но јас сум човек од крв и месо. Не знам дали некој во Србија некогаш поминал низ толку многу гнасотии слушајќи за себе и за своето семејство, а во последната година тоа е нешто што ги надминува сите граници на вкусот“, продолжи тој.
Тој објави дека надлежните органи веќе три дена се обидуваат да ги пронајдат двајцата снајперисти кои, според разузнавачките податоци, дошле во Белград, пренесува Телеграф.
„Моментално ловиме двајца снајперисти во Белград, за кои знаеме дека се во градот. И не можеме да ги пронајдеме веќе три дена. Се надевам дека ќе успееме. Ќе видиме кои се тие и какви цели се. Значи, знаеме дека пристигнале, знаеме и од каде доаѓаат парите. Верувам дека надлежните служби ќе можат да го решат тоа“, рече тој.
„Во претходните денови и недели имавме разни разузнавачки податоци кои не беа наивни. Дури и не ја информиравме јавноста. Не сакавме да зборуваме затоа што, што и да кажете, тие ќе кажат дека владата ги плаши луѓето, особено пред 1 ноември“, забележа тој.
Тој тврдеше дека има само еден начин да го победат. „Постои само еден начин. Не ми паѓа на памет да прифатам сила, насилство, да прифатам надворешно влијание за каква било промена на власта. Не ми паѓа на памет. Постои само еден начин. Нема друг начин. Тие не можат да ја поколебаат мојата волја. Тие не можат да победат на изборите. И тие го знаат тоа, кога и да се одржат изборите“, заклучи Вучиќ.
фото: принтскрин

