Економија
ГСОЛ им должи три плати на вработените во „Еуроникел“, истиот газда на вработените во „Фалкондо“ им исплати 13. плата и дел од јануарската плата

ГСОЛ, швајцарскиот фонд сопственик на фарбриките „Еуроникел“ во Кавадарци и „Фалкондо“ во Доминиканстата Република, навлече дополнителен гнев кај кавадарчани откога на вработените во „Фалкондо“ им исплати 13. палата и дел од јануарската плата, над 800 вработени во „Еуроникел“ ги остави уште да ги чекаат трите неисплатени плати за лани, а до крајот на месецот ќе бидат четири неисплатени плати. Вработените се револтирани и прашуваат која е разликата меѓу Македонија и Доминиканската Република и зошто на вработените на „Еуроникел“ им се должат 3 плати заклучно со декември 2023 година, а на вработените во „Фалкондо“ им се исплати и додатна плата.

Истиот газда, ГСОЛ, на вработените во „Фалкондо“ им исплатил и додатна плата, а над 800 вработени во „Еуроникел“ имаат три неисплатени плати
„И двете фабрики не произведуваат од октомври минатата година, но, како што известуваат медиумите, во Доминиканската Република под притисок од Министерството за труд, кое на 12 јануари му дало рок од една недела на инвеститорот ГСОЛ (GSOL) да ја исплати тринаесеттата плата, па не само што на 18 јануари е исплатена предметната плата туку е исплатен и дел од јануарската плата. Ние немаме ни кому да му се обратиме. Директорот избега, Државниот инспекторат за труд дојде, направи увод, кажа дека платите треба да се исплатат и толку, си замина. Исто и УЈП, ја блокираа сметката и толку. Одговорност за неисплатените плати никој не бара“, вели вработен во „Еуроникел“ за „Макфакс“.
Според објавите на локалните медиуми, Министерството за труд во Доминиканската Република нагласува дека нивната реакција била брза оти се посветени на заштита на работничките права. Според објавите, канцеларијата за министерот на труд најавила дека ќе продолжат да го држат под око работодавецот за натамошните плаќања кон работниците. Доминиканските власти јасно укажуваат дека посветеноста не се базира само на зборови, туку дека на барање на работниците тие веднаш ја презеле улогата на нивни претставници и укажале дека неисплаќањето плата ќе резултира со кривични постапки против работодавецот.
ГСОЛ преку „Еуроникел“ им должи на вработените не една – туку три плати, а од државните институции нема најави за нови постапки против работодавецот.
„Освен стандардното решение што го издава УЈП, со кое се блокира сметката на должникот, не се преземени никакви други мерки за да се осигури исплата на вработените. Нема кривична пријава од институциите, ниту какви билодруги притисоци и дејства што ќе осигурат заштита на работничките права. Единствено, Синдикатот најави кривична пријава против газдите од ГСОЛ, а неделава најавија дека и тие ќе поднесат барање за стечај надевајќи се дека можеби на тој начин ќе успееме да добиеме барем дел од она што ни го должи работодавецот иако неизвесно е што ќе впаричи ‘Еуроникел’ оти се знае дека целиот имот го презеде Комерцијална банка, но уште понеизвесно е кога ќе ги добиеме парите – ако воопшто некогаш ги добиеме“, објаснува вработен во „Еуроникел“.
„Макфакс“ побара објаснувања од Државниот инспекторат за труд за преземените мерки за заштита на вработените, но директорката не одговара ниту на телефонот ниту на прашањата испратени преку имејл.
Комерцијална банка извести дека прашањата за состојбата со фабриката и евентуалните заинтересирани инвеститори се испратени кај соодветните организациски единици, но одговори не испратија до објава на текстот.
Додека институциите молчат, кавадарчани стравуваат дека никогаш нема да ги добијат заостанатите плати. Бидејќи нема кому институционално да му се обратат, прашањата, дилемите и забелешките си ги објавуваат на социјалните мрежи.
„Ќе имаат за земање плати вработените. Фирмата е оставена без имот, кој преку хипотека ѝ е префрлен на Комерцијална банка. И да отворат стечај, може да се намират единствено доколку има останато имот или има побарувања од должници, а нема ни имот ни должници. Значи, за жал, слободно може да се простат“, стои во коментар на една од објавите за „Еуроникел“ на „Фејсбук“.
Во друг коментар, вработен во фабриката е разочаран што Синдикатот доцна се сетил да поднесе барање за стечај.
„Прилепската фирма има побарувања од 10.000 евра, како што наведуваат медиумите. Работниците за три месеци имаат побарувања од безмалку 1,5 милион евра и сега Синдикатот се приклучува кон барањето на далеку помал играч во однос на побарувањата. И какви се тие финални преговори што ги наведува Синдикатот, кои траат веќе со месеци, и колку очекува или колку треба да траат?“, револтирано прашува вработениот во „Еуроникел“.
Синдикатот најави дека ќе поднесе барање за стечај, кое ќе биде споено со веќе поднесеното барање за стечај на „Еуроникел“ од прилепска компанија, на која фабриката ѝ должи 10.000 евра. Претседателот Миле Ѓорѓиев денес не одговори на прашањата од „Макфакс“ дали веќе го поднеле барањето и какви други мерки ќе преземат за неисплатените плати на вработените. Тој минатата недела во изјава за „Макфакс“ рече дека имаат најави за заинтересирани инвеститори за фабриката, но на секој негов обид да дознае нешто повеќе добивал одговори дека се работи за класифицирани информации.
ГСОЛ веќе неколу месеци не одговара на прашањата од „Макфакс“ за проблемите во фабриката во Кавадарци. Швајцарскиот фонд не одгвори ниту на денешните прашања за неисплатените плати за три месеци во „Еуроникел“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.
Економија
Стопанската комора на Северозападна Македонија ги поздрави мерките на Народната банка за пониски трошоци за платни услуги за бизнисот

Членовите на Собранието и на Управниот одбор на Стопанската комора на Северозападна Македонија, на средба со гувернерот д-р Трајко Славески, ги поздравија мерките на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги, кои веќе ги даваат првите резултати, и иницијативата на Народната банка за обезбедување поповолни услови за користење на платежните услуги за фирмите.
Гувернерот Славески нагласи дека со овие мерки Народната банка испраќа јасна порака за поддршка на сеопфатните економски придобивки преку овозможување пониски трошоци за електронските плаќања за компаниите и обезбедување поголема достапност и ефикасност на платните услуги.
На средбата беше истакнато дека Народната банка продолжува со посветеност да ги унапредува условите во платниот систем, во согласност со европските стандарди и во насока на претстојното приклучување кон СЕПА, кое се очекува да започне на 6 октомври, извести Народната банка.
Во разговорот, и двете страни оценија дека стабилниот и конкурентен банкарски сектор е клучен за поддршка на стопанството, а Народната банка и натаму останува отворена за дијалог со деловната заедница со цел создавање подобра економска клима и пристап до квалитетни финансиски услуги.
Во однос на монетарната политика, гувернерот подвлече дека Народната банка внимателно ги следи економските текови и е подготвена да реагира соодветно со сите расположливи инструменти за зачувување на стабилноста на девизниот курс и на цените, се наведува во соопштението на Народната банка.
Економија
Хармонија во движење: внатрешноста на новиот Audi Q3

· Дигитална сцена: панорамскиот дисплеј вклучува 11,9-инчен виртуелен кокпит на Audi, 12,8-инчен MMI екран на допир и head-up дисплеј.
· Импресивно аудио искуство: со дванаесет звучници со високи перформанси и 420 вати моќност на засилувачот, премиум звучниот систем SONOS нуди импресивно, виртуелно искуство.
· Прилагодена шема на бои: осветлените внатрешни панели на вратите со избор од 30 бои, создаваат емоционално привлечна атмосфера.
Внатрешноста на новиот Audi Q3 покажува како формата и функцијата стануваат едно. Премиум материјалите, интелигентните технологии и прилагодливиот концепт за осветлување и звук се спојуваат за да создадат неверојатно искуство во возењето.
Чисти линии, интуитивно работење и паметна технологија се комбинирани во новиот Audi Q3. Мирниот, јасен дизајн на контролната табла продолжува во чистиот, уреден распоред на конзолата. Едноставниот дизајн и распоредот фокусиран на корисникот, држачите за чаши и покриената фиока за полнење ја одразуваат филозофијата на Audi за „визуелна јасност“. Во срцето на сè е дигиталната сцена: панорамскиот дисплеј – со 11,9-инчниот Audi Virtual cockpit plus и 12,8-инчниот MMI екран на допир – има заоблен дизајн ориентиран кон возачот. Тој е надополнет со опционален head-up дисплеј кој проектира важни информации директно во видното поле на возачот. Рамните рачки на вратите, внимателно комбинираните материјали со меки површини на допир и хромираните детали на прекинувачите го нагласуваат визуелниот шарм на возилото, неговиот квалитет и целокупната удобност.
Повеќе простор благодарение на паметните контроли
Новата контролна единица на воланот со две рачки на управувачкиот столб резултираше со повеќе простор за складирање во централната конзола, ново корисничко искуство и чувство на поголем простор. Со рачката од десно се избира брзината, додека онаа од лево ги контролира функциите за осветлување и функциите за чистење на шофершајбната. Елиминирањето на менувачот од централната конзола ослободува дополнителен простор. Просторот се користи за два држачи за чаши и голем простор за складирање под централниот потпирач за раце што се прилагодува по висина. Ладената индуктивна фиока со моќност за полнење од 15 вати, вклучувајќи два USB-C порти, може да се затвори со лизгачки капак по желба. Два дополнителни USB-C порти се наоѓаат на задниот дел.
Светлосните ефекти создаваат атмосфера
Кога ќе се стемни, различни пакети за осветлување (пакет за амбиентално осветлување plus/pro) го создаваат расположението во внатрешноста. Маркерите на контролната табла и централната конзола ги нагласуваат чистите линии на ентериерот. Јохен Штумпф, развивач на системи за внатрешно осветлување, објаснува: „Тука работевме со светлосни водичи, LED модули и дифузери. Светлосните водичи ја транспортираат светлината, а дифузерот ја распрснува така што таа се појавува како деликатна лента во конзолата.“ Индиректното амбиентално осветлување под панорамскиот MMI дисплеј на и во вратите дополнително ја нагласува внатрешната архитектура. Како нов елемент на дизајнот, предните врати сега се опционално достапни со осветлување со голема површина. Штумпф додава: „За да се постигне овој ефект, над 300 исечоци во облик на дијамант со различна големина се ласерски исечени во панелот од ткаенина. Извор на светлина во облогата на вратите ги осветлува сегментите кои, поради нивните различни големини, покажуваат динамична прогресија на осветлувањето – дури и при отклучување и заклучување на Q3.“ Купувачите можат да изберат помеѓу 30 различни бои, овозможувајќи персонализирано искуство со осветлување.
Виртуелно генериран звук
Опционалниот SONOS премиум звучен систем обезбедува импресивно аудио искуство со виртуелно генериран звук. Дванаесет звучници со високи перформанси, вклучувајќи централен звучник и сабвуфер, испорачуваат моќен звук со максимален излез на засилувачот од 420 вати. Фолкер Земан од маркетингот на производи објаснува: „Целната употреба на звучни рефлексии создава ефект на звук кој те опкружува што го интензивира просторното восприемање на звукот. Благодарение на интелигентната обработка на сигналот, секој што седи во возилото може да ужива во искуство со слушање прилагодено на неговото индивидуално седиште.“
Достапни се четири конфигурирани звучни профили (неутрален, концертен, салон и подкаст), плус прилагодлив звучен профил. Купувачите исто така имаат можност да го подобрат своето звучно искуство со функции што можат да се додадат во секое време преку Функции на барање (FoD). Пакетот со звучни функции го дополнува избраниот звучен систем со три дополнителни функции. Интензификацијата на басот создава попрецизно и помоќно искуство со бас. Автоматското прилагодување на нивото одржува постојана јачина на звук при менување на изворите, а ревитализацијата на музиката го подобрува звукот на компресираните музички датотеки.
Одржливо дизајниран ентериер
Достапни се вкупно девет пакети опрема. За дрвени апликации се користи брзорастечко, отпорно дрво. Внатрешните елементи од ткаенина Impressum се направени од 100 проценти рециклиран полиестер, како и ткаенините за тапацирање Passage, Impressum, еднобојна ткаенина и микрофибер. Сите текстилни и микрофибер навлаки за седишта се систематски дизајнирани со употреба на мономатеријали, така што подоцна можат да се рециклираат како материјали со едно потекло во циркуларната економија, со што се елиминира отпадот и драстично се намалува јаглеродниот отпечаток. Audi произведува кадифени велурни подни простирки користејќи Econyl, целосно рециклирано најлонско влакно направено од стари рибарски мрежи, остатоци од теписи и индустриски отпад. Затоа, Audi се фокусира и на идно ориентирано и ефикасно користење на ресурсите во Audi Q3.
(ПР)