Економија
ЕЛЕМ објави тендер за купување помошна механизација за РЕК Битола
АД ,,Електрани на Македонија” денеска објави тендер за купување помошна механизација за РЕК Битола. Ангажирањето надворешна помошна механизација при ископот е еден од главните трошоци на АД ЕЛЕМ затоа што за таа услуга ЕЛЕМ постојано им плаќа на надворешни фирми бидејќи нема сопствена механизација .
„Од тие причини, ние како државна компанија за производство на електрична енергија планираме да набавиме сопствена и да ставиме крај на трошоците кои со години го ослабнувале ЕЛЕМ, а преку ЕЛЕМ и државата, како сопственик на АД ЕЛЕМ.
Конкретно, со овој тендер планираме да купиме: 8 хидраулични багери-ровокопачи, 9 булдожери, 2 грејдери,3 автодигалки, 3 товарачи, 2 комбинирани градежни машини-скипови, 4 телескопски чистачи на транспортни ленти, 2 цистерни за вода, 3 товарни возила со хидраулична рака за кревање и превоз на товар и 8 камиони-дампери со носивост од 30 тона. Вкупно – 44 парчиња механизација“, информираше директорот на АД ЕЛЕМ, Драган Миновски.
Според него, ова е целата помошна механизација што му е потребна на РЕК Битола за да не ангажира повеќе надворешна. Во последните 10 години за ангажирање помошна механизација од надворешни фирми, РЕК Битола има платено 93 милиони евра. „За оваа набавка, пак, ние имаме предвидено рамковна сума од 19 милиони евра, а нашата цел ќе биде преку голема конкуренција на заинтересираните фирми, различни понуда и преку е-аукцијата да добиеме поволни цени, и цените да се обидеме дополнително да ги намалиме преку електронското поддавање. Тоа што сега прво следува е технички дијалог во кој заинтересираните понудувачи ќе имаат можност да дадат свои предлози за подобрување на тендерската документација и на техничката спецификација на опремата со цел да се обезбедат конкурентни услови и висок квалитет на понудените производи“, вели Миновски.
Доколку тендерската постапка се одвива во предвидените рокови, се очекува машините да бидат испорачани до крајот на годината. Со тоа, во 2019 помошна механизација од надворешни фирми во РЕК Битола нема повеќе да се користи. Со поседувањето сопствена, РЕК Битола ќе добие на ефикасност и флексибилност во процесот на подготовка и ископ.
„Следна инвестиција во рудниците во РЕК Битола во наредниот период ќе биде набавката на циклична механизација, односно механизација за ископ на јаглен, во рудникот Брод-Гнеотино. РЕК Битола, за разлика од рудникот Суводол, каде што има сопствена рударска меганизација, во Брод-Гнеотино нема и со години им плаќа на надворешни фирми за тие да вршат ископ на јаглен, а главните количини јаглен се копаат токму таму. Според нашите планови, во април ќе биде распишан тендер и за таа механизација, која ќе чини 22 милиони евра. Испораката ја очекуваме некаде во 2019г, по што РЕК Битола нема да плаќа на надворешни фирми за ископ на јаглен“, вели Миновски.
Целта на раководството на АД ЕЛЕМ е да купи сопствена помошна механизација и механизација за ископ на јаглен во РЕК Битола со што ќе се елиминира или ќе се сведе на минимум (во одредена преодна фаза) ангажирањето на надворешни фирми. За последните 5 години ЕЛЕМ за тоа платил 212 милиони евра. „Сумата сама по себе кажува сè. Ние сега планираме за 41 милион да ја купиме целата потребна механизација и да копаат нашите работници. Со тоа ќе се изврши заштеда, а таа заштеда ќе се одрази на производствената цена на електричната енергија. Ние како ЕЛЕМ мораме да направиме се за да произведуваме што поевтина електрична енергија, затоа што со либерализацијата ние како државна компанија ќе треба веќе да се бориме на слободниот пазар, а не да чекаме на државата. Ние како менаџмент сме свесни за тоа, и одговорно и посветено работиме и се подготвуваме за промените во енергетскиот сектор“, додаде Миновски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
БРАКО ја испорача првата пратка возила во 2023 година

Деновиве е реализирана првата пратка во 2023 година, од седум возила за одржување на хигиена од БРАКО, кои се испорачани во соседна Грција, во Унгарија и во Обединетото Кралство.
Стручните инженери и техничари од БРАКО, по завршување на колективниот одмор, активно пристапија кон реализација на порачките од странство и комплетираа пет електрични компактни камиончиња GM 500ze, едно возило GM 636 со најново инсталираниот систем за издувни гасови и едно возило со рачно управување од линијата GM400.
Продолжува големиот интерес на возилата за одржување на хигиена во урбани услови на БРАКО, кои покажуваат одлични перформанси во работата, издржливост и може да се употребуваат во сите временски услови, а воедно придонесуваат за заштита на животната средина.
ПР
Економија
Стоилковски: СДС и ДУИ ја втурнаа државата во енергетска, економско-инфлациска криза, па се фалат со невидливи автопати и железници

Нема да бидеме злобни како СДС и нема да кажеме дека власта организира Панаѓур, како што тоа власта го оценуваше првиот дводневниот политички Саем на промените што носат иднина, изјави портпаролот на ВМРО-ДПМНЕ, Наум Стоилковски.
За разлика од владата, посочи Стоилковски, ВМРО-ДПМНЕ и градоначалниците имаа со што да се пофалат реализирајќи крупни капитални и инфраструктурни проекти во сите полиња на општественото живеење, кои го олеснуваат и го подобруваат животниот стандард на македонските граѓани.
„Со таа разлика што ВМРО-ДПМНЕ и нејзините градоначалниците имаа со што да се пофалат во само една година, со 120 милиони евра реализирани проекти, 36 милиони евра за нови булевари и улици; 20 милиони евра во водоводна и одводна инфраструктура; проекти во градинки, училишта, спортот, културата“, истакна Стоилковски.
Потенцираше дека од друга страна владата на СДСМ и ДУИ немаат со што да се пофалат, се фалат со невидливи и непостоечки автопати и железнички, а единствено ако за нив за фалење тоа што Македонија ја втурнаа во енергетска, економска и инфлаторна криза.
„За разлика, СДС и ДУИ нема со што да се пофалат, освен ако е за фалење дека ја втурнаа државата во енергетска, економска, инфлаторна криза како и со невидливи автопати и железници и дека би продолжиле во стилот “како и до сега”“, рече Стоилковски.
Економија
Бакшишот во Хрватска ќе се наплаќа и со картичка

Хрватската стопанска комора (ХГК) подготвува предлог-закон според кој во системот за фискализација на угостителите би биле вклучени и бакшишите.
Се разговара за датумот на неговото стапување во сила, соопшти Здружението на угостителството – ХГК.
Концептот на бакшиш во моментот не постои во хрватското законодавство, па бакшишот собран по електронски пат се третира исто како и основниот приход, пренесува „Хина“.
Со воведувањето на бакшишот во даночниот систем, тој станува приход што не се даночи до одреден износ на годишно ниво. Сите приходи од бакшиш над договорениот лимит за ослободен данок ќе се даночат како друг приход за да се избегне ризикот од злоупотреба на ослободен од данок.
Даночењето на другите приходи секако е поповолна опција за секого од сегашната состојба, оценуваат од Здружението на угостителските бизниси додавајќи дека сè уште е потребно да се дефинира годишната граница за ослободување од данок.
Оваа мерка се очекува да ги зголеми приходите на работниците во угостителството и да привлече нова работна сила во овој сектор.