Економија
„Јунајтед груп“: Стабилен раст на профитабилноста и трансформација во текот на 2020 година и првиот квартал од 2021 година

-Растот на приходите на речиси 2 милијарди евра годишно, во споредба со 742 милиони евра генерирани во 2019 година
– Раст на ЕБИТДА на 763 милиони евра годишно, во споредба со 316 милиони евра реализирани во 2019 година
– Големи аквизиции со силен органски раст и одржлива програма за инвестиции
– Проекти за трансформација на нови пазари
– Продолжување на позитивните трендови во сите деловни сегменти
8 јуни 2021 година – „Јунајтед груп“ (United Group), во чии рамки во РС Македонија работи Тотал ТВ, ги објави деловните резултати за 2020 година и првиот квартал на 2021 година, по последната средба со инвеститорите одржана на 27 мај.
Со оглед на тоа дека „Јунајтед груп“ забележа значителен развој од почетокот на 2020 година, водечката телекомуникациска и медиумска компанија во Југоисточна Европа сподели информации за резултатите од спроведувањето на деловната стратегија.
„2020 година беше една од годините на најголемите трансформации во нашата историја и се чини дека 2021 година е подеднакво важна. Позитивните трендови на раст на приходите и EBITDA продолжија во текот на 2020 и 2021 година. Нашиот пат кон профитабилен раст беше поддржан од големи аквизиции што ни отворија нови пазари и кои обезбедуваат поддршка за продолженото лидерство на ‘Јунајтед груп’ во регионот кога станува збор за телекомуникациските и медиумските услуги. Гледаме значителни можности за раст на секој нов пазар, како и здрави синергии со остатокот од групацијата” , рече извршниот директор на групацијата Јунајтед, Викторија Боклаг.
Влезот на „Јунајтед груп“ во Хрватска, Бугарија и Грција го зголеми вкупниот пазар на приближно 40 милиони луѓе со значителен раст на приходите од речиси 2 милијарди евра годишно. Бројот на претплатниците на крајот на првиот квартал од 2021 година е приближно 11 милиони, односно забележува раст од 120% во споредба со претходната година.
Иако аквизициите придонесоа најмногу за растот на компанијата, „Јунајтед груп“ успешно го продолжи органскиот раст и покрај низа предизвици што ги носи пандемијата со Ковид-19, пред сè преку Pay TV услугата, телефонија, мобилна телефонија и Интернет, како и повеќе други услуги.
Добра диверзификација на бизнисот
„Јунајтед груп“ има добро диверзифицирана деловна активност, со водечки позиции на пазарот во Србија, Хрватска, Словенија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Бугарија и Грција.
Во првиот квартал на 2021 година, Виваком во Бугарија оствари 29% од приходите на Групацијата, Телемах Словенија и Фортнет во Грција по 14%, СББ Србија 13%, Телемах Хрватска 10% и Телемах БХ и Телемах Црна Гора помалку од 5% од приходите. Компанијата на „Јунајтед груп“ , „Јунајтед Медиа“, генерира 13% од вкупниот приход на групацијата во првиот квартал на 2021 година. Најголем придонес кон консолидираниот EBITDA во овој квартал дадоа VIVACOM (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словенија (13%).
Важни достигнувања
„Јунајтед груп“ оствари голем успех на секој од новите пазари во текот на изминатата година. Во првиот квартал од 2021 година, групацијата ја ребрендираше Теле2 Хрватска во Телемах Хрватска и дефинираше нова деловна стратегија, заснована врз искуството по исклучително успешната интеграција на поранешниот словенечки Тушмобил, сега Телемах Словенија. Воведена е и првата хрватска оптичка мрежа од 10 гига.
Во првиот квартал од 2021 година, „Јунајтед груп“ исто така претстави нова стратегија на VIVACOM во Бугарија со ново лого на VIVACOM и воведување на платформата ЕОН, една од најпопуларните телевизиски платформи во регионот и пакети на ЕОН со супер брз интернет.
Групата исто така ја презеде најголемата бугарска медиумска компанија „Нова радиодифузна група” и весникот „Весник телеграф” за зајакнување на бизнисот на Јунајтед медиа.
На крајот на 2020 година Телемах Словенија стана водечки интернет провајдер во таа земја, што ја прави една од само неколкуте алтернативни оператори во Европа што го надминаа поранешниот монопол на својот пазар. Компанијата исто така успешно го зголеми својот удел на пазарот во мобилните комуникации на околу 25%, со над 600.000 корисници.
Позитивниот момент во растот на „Јунајтед груп“ е поддржан од програма за одржлива инвестиција која е основа за понатамошен раст. Капиталните расходи за цела 2020 година се зголемија за 57,3% на 310,2 милиони евра и за 57,9% на 91,3 милиони евра во првиот квартал од 2021 година.
Групацијата продолжува да инвестира низ целиот регион, вклучително и инвестиции во фиксни и мобилни мрежи, како и во медиумите. Програмата од 500 милиони евра, објавена
Во март, за поддршка на воведувањ нова генерација на оптички кабелски мрежи низ Југоисточна Европа, ќе им овозможи на милиони станбени и деловни корисници пристап до 10 гига услуги.
„Јунајтед груп“ продолжува со воведување на 5G мобилни услуги во Југоисточна Европа, со аукции од 51,6 милиони евра за аквизиција на нови 5G фреквенции за Телемах Словенија и 2,3 милиони евра за Виваком Бугарија.
На крајот на 2020 година „Јунајтед груп“ ја прошири својата деловна активност во е-трговија со лансирање на првата интегрирана онлајн и ТВ продавница Shoppster.com во Србија и Словенија. Преку оваа гринфилд инвестиција, „Јунајтед груп“ се обидува понатаму да го искористи својот уникатен телекомуникациски систем со нови извори на приход на овој брзорастечки и динамичен пазар.
„Позитивните трендови продолжуваат низ целиот пазар. Ние сме многу оптимистични за иднината на компанијата и проактивно работиме на нови успеси“, рече Боклаг.
Консолидирани финансиски извештаи за 2020 година и првиот квартал од 2021 година
Приходите во 2020 година се зголемија за 56,5% и изнесуваат 1.161,3 милиони евра, додека приходите за првиот квартал од 2021 година се зголемија за 126,5% на 439,4 милиони евра. Годишните приходи на стекнатите компании (PF L2QA) во март 2021 година изнесуваат 1.928 милиони евра.
Прилагодениот EBITDA се зголеми за 52,5% и изнесува 481,3 милиони евра во 2020 година, додека прилагодениот EBITDA во првиот квартал од 2021 година се зголеми за 111,8% и е 179,2 милиони евра. Слично на тоа, PF за аквизиции, прилагодена EBITDA на годишна основа (PF L2QA) во март 2021 година беше 763 милиони евра.
Капиталните расходи за инвестиции се зголемија за 57,3% или 310,2 милиони евра во 2020 година, додека капиталните расходи за првиот квартал од 2021 година се зголемија за 57,9% во износ од 91,3 милиони евра во првиот квартал од 2021 година.
Ова резултираше во реализација на готовина од 171,1 милиони евра во 2020 година во споредба со 118,4 милиони евра во 2019 година и зголемување на 87,9 милиони евра во првиот квартал од 2021 година од 26,8 милиони евра во првиот квартал 2020 година
Детали за резултатите на компанијата се достапни на веб-страницата на „Јунајтед груп“.
За „Јунајтед груп“ :
„Јунајтед груп“ , со седиште во Холандија, е водечки телекомуникациски и медиумски оператор во Југоисточна Европа. Компанијата работи во осум земји и на крајот на 2020 година има приближно 11 милиони клиенти и повеќе од 12.500 вработени. „Јунајтед груп“ има најширока мрежна покриеност во регионот и им нуди на корисниците најатрактивен избор на ТВ-содржини од целиот свет. Значителни инвестиции во дигитална инфраструктура, медиумска содржина и технологија, обезбедуваат извонредност на производите и услугите што им ги обезбедува на клиентите. Од март 2019 година, „Јунајтед груп“ е во мнозинска сопственост на БЦ Партнерс, една од најголемите инвестициски компании во светот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Анѓушев: Да се градат електрани од разни обновливи извори, а решение за вишоците струја се „Чебрен“, батерии и водород

Заинтересираните за изградба на електрани од обновливи извори треба да инвестираат во разни извори, а не само во фотоволтаици, порача претседателот на Македонската енергетска асоцијација, Кочо Анѓушев, на дебатата за енергетика што се одржа за време на годишната конференцијата во организација на Владата на Република Северна Македонија.
„Треба да се водиме според стратегијата за енергетика до 2040 година. Во неа стои дека во инвестирањето во обновливи извори треба да се оди плански и стратешки. Односно, да се инвестира и во електрани на сонце, но и во електрани на ветер, на биогас, вода итн. Причината е што обновливите извори, а пред сè тука се мисли на ветерот и на сонцето, произведуваат електрична енергија во ист временски период кај сите електрани и со тоа настанува наплив на енергија во системот. Затоа мора да има диверзификација, за да нема целосно производствено поклопување“, нагласи Анѓушев.
Според Анѓушев, проблемот со наглото зголемување на производство на електрична енергија од обновливи извори е прашањето како и кога таа енергија да се искористи, односно или веднаш да влезе на мрежа или да се складира за одложено користење. Државата мора да има спремен одговор, кој од сега треба да се подготвува.
„Добар одговор е ‘Чебрен’, кој е планиран да се изгради како реверзибилна хидроелектрана со повторно искористување на водата за балансирање на системот; потоа да се уреди можноста за користење батериски системи за складирање на електричната енергија и како најиновативен пристап – вишокот електрична енергија да се претвора во водород и како таков да се складира“, истакна Анѓушев.
Економија
Битиќи: Развојната банка ја трансформиравме во најдобриот партнер за поддршка на економскиот развој

Во период на криза успеавме умешно Развојната банка да ја направиме најдобрата алатка во финансискиот систем, кој воведе нови механизми, инструменти за поддршка и развој на нашата економија, констатира заменик-претседателот на Владата задолжен за економски прашања, Фатмир Битиќи, и главниот директор на Развојната банка, Кире Наумов, кои на владината конференција „Година на нови можности“ дискутираа за инвестициите и за економскиот развој во година на криза, при што се укажа дека во последните три години преку Развојната банка се пласирани речиси 300 милиони евра за поддршка на 7.500 проекти.
Битиќи укажа на важноста на креирањето на националната развојна стратегија како прв инклузивен процес со вклучување на сите засегнати страни бидејќи создава јасна визија на нашето општество за наредните 20 години каде треба да се одвиваме, визија во која Развојната банка ќе одигра многу важна улога во поддршка на развојот.
Тој истакна дека Владата креира механизми и инструменти за сето тоа да се поддржи бидејќи успеа умешно во период на криза Развојната банка да ја направи најдобрата алатка возможна во финансискиот систем за развојот на нашата земја.
„Не само што ја докапитализиравме Развојната банка, тие успешно и умешно креираа механизми заедно со Владата, во кои пилотираа и беа пионери во финансискиот пазар во нашата земја. Во секоја развиена земја токму Развојната банка ја има таа улога и се гордеам дека и во период на криза тоа го направивме и сметам дека имаме партнер што го немавме пред 5 години“, рече Битиќи.
Извршниот директор на Развојната банка, Кире Наумов, во делот на вкупно пласирани средства во домашните компании за изминатите три години и ефектите од нив, изјави дека за три години пласиравме речиси 300 милиони евра за поддршка на 7.500 проекти.
„Само во 2022 година пласирани се средства во износ од 107 милиони евра. Пласманите на кредитите се во разни дејности, а најголем процент, околу 40 %, се за поддршка на микро, мали и средни компании во производствената дејност.
Кредитните линии беа насочени кон поддржување на ликвидноста на компаниите, инвестиции во енергетска ефикасност и обновливи извори на енергија, зачувување и отворање нови работни места, со што во изминатите три години се зачуваа околу 40.800 и се отворија речиси 1.500 нови работни места“, укажа Наумов.
Во текот на 2022 година за поддршка на компаниите во услови на енергетска, економска и ценовна криза Развојната банка ги воведе следните кредитни линии:
1. Кредитна линија за обртни средства за компании погодени од енергетската и од економската криза преку директно кредитирање од РБСМ (бескаматна) во износ од 5,5 милиони евра;
2. Кредитна линија за обртни средства за зголемени цени на енергентите преку банки учеснички во износ од 10 милиони евра (бескаматна);
3. Кредитна линија за енергетска ефикасност (ЕЕ) и обновливи извори на енергија (ОИЕ) преку банки учеснички во износ од 10 милиони евра (камата до крајните корисници до 1,6 %);
4. Олеснување на условите на кредитирање на кредитната линија за производство, преработка и извоз на земјоделски производи во износ од 7 милиони евра (камата 1 %);
5. Субвенционирање камата по кредити дадени од деловните банки на компании, кои ја реинвестирале добивката во износ од 2 милиона евра;
6. Кредитна линија за обртни средства за компаниите погодени од енергетската и ценовната криза со директно кредитирање преку РБСМ во износ од 5 милиони евра со камата 2 % (со можност на обезбедување дополнителни средства во износ од 3,2 милиони евра).
Како што информира Наумов, во 2022 година РБСМ им даваше поддршка на компаниите и преку гарантната шема, која им овозможува на компаниите обезбедување дел од колатералот за одобрени кредити.
Користењето на овој продукт е во постојан раст и со состојба 31.12.2022 година износот на гарантирани кредити изнесува 9,8 милиони евра за 110 компании, потоа царинските гаранции за царински долг при увоз за облагородување, за поддршка на извозот.
„Развојната банка на домашните компании, покрај кредитите, им нуди уште два производа, осигурување извозни и домашни побарувања и факторинг (откуп на побарувања од странски и домашни купувачи). Интересот за овие два производа континуирано расте, особено во услови на криза кога ризиците од наплата се поголеми и потребата од тековна ликвидност е поголема. Компаниите може да си ги осигурат своите побарувања од комерцијални и политички ризици преку производот кредитно осигурување.
Во моментот имаме 80 осигуреници од разни индустриски гранки, со над 500 купувачи во 33 земји. Обемот на кредитно осигурување во 2022 година е на ниво од 100 милиони евра“, истакна Наумов.
Економија
ЕСМ: Произведени 19.626 MWh електрична енергија, домаќинствата и дополнителните снабдувања се целосно задоволени

АД ЕСМ на 31.1.2023 година произведе 19.626 MWh електрична енергија, со што целосно со сопствена произведена енергија ги задоволи потребите на домаќинствата и малите потрошувачи, како и потребите за дополнителни снабдувања за училишта, прехранбена индустрија и други витални држави субјекти.
Во термоелектраните произведени се 15.351 MWh, а во хидроелектраните и во ветерниот парк во Богданци произведени се 4.275 MWh.