Економија
Инвеститорите во „Бучим“ среде меѓународен скандал за перење пари, 1,9 милијарда долари преместени во сомнителни фондови

Компанијата „Солвеј инвестмент груп“, сопственик на рудникот „Бучим“ кај нас, е дел од меѓународен скандал за перење пари за кој веќе две недели објавуваат повеќе медиуми во светот. Репортерите на меѓународната истражувачка мрежа „Забранети приказни“ објавија дека „Солвеј“ и 23 компании поврзани со нив во периодот помеѓу 2007 и 2015 година направиле стотици трансакции во вредност од 1,9 милијарда долари означени како сомнителни. Податоците од банките со кои работеле излегоа на шведскиот радиодифузер СВТ, а новинарите ги истражуваа како дел од проектот „Рударски тајни“.
„Повеќето од трансакциите биле опишани како плаќања за заеми. Записите покажуваат дека некои од компаниите ги пренесувале помеѓу себе или извршиле неколку плаќања во истата недела или ден цитирајќи исти или слично именувани договори“, објави мрежата „Забранети приказни“, а експертите против перење пари, кои за нив анализирале дел од податоците, потврдиле дека тоа се трансфери за кои треба да се кренат црвени знамиња оти е нејасно зошто некои од компаниите истовремено и давале и земале заеми.
Репортерите откриле дека не е јасно од каде потекнуваат преместените 1,9 милијарда долари, ниту зошто „Солвеј“ на тој начин ги преместувал од една да друга сметка. Прегледот, пак, на стари банкарски записи од претходните истраги на меѓународната репортерска мрежа за организиран криминал и корупција покажал дека 23-те компании поврзани во рударската група имаат трансакции со други компании што се користеле во руски даночни затајувања и скандали со перење пари.
Компанијата „Солвеј“, според објавите, негира дека е вклучена во незаконски трансакции тврдејќи дека дејствува строго во согласност со важечките национални закони и меѓународните регулативи.
„’Солвеј инвестмент груп’ цврсто ги отфрла обвинувањата за перење пари и корупција. Ниту едно обвинение не било поведено против нас од страна на никакви финансиски и регулаторни тела“, стои во објавената изјава од компанијата.
По објавувањето низа приказни од проектот „Рударски тајни“, на почетокот на месецот „Солвеј“ објави соопштение дека ги отфрла обвинувањата и додаде дека компанијата ги напуштила сите свои инвестиции во Русија.
Слично соопштение до нашите медиуми испрати и рудникот „Бучим“. Во него демантира дека има руско потекло на капиталот откога некои од медиумите кај нас објавија таква информација. Тоа што управители на „Бучим“ се лица со руско државјанство не значи дека компанијата е руска, објаснија. Преку истото соопштение известија и дека ги прекинале сите инвестициски и оперативни активности во Русија и го осудија рускиот напад на Украина.
Управата на рудникот „Бучим“ не одговори на прашањата од „А1он“ за финансискиот скандал за кој пишуваат „Забранети приказни“ испратени на нивната официјална имејл-адреса.
Слаѓана Тасева, претседателка на „Транспаренси интернешнл – Македонија“, вели дека тие немаат предмет поврзан со „Солвеј инвестмент груп“, но нагласува дека кај нас затајува проверката на изнесувањето пари од земјата и не се проверува потеклото на парите што се внесуваат како инвестиции.
„Што се однесува до општото прашање за перење пари, очигледно е дека системите за усогласеност (compliance) во банкарскиот сектор не функционираат како што треба. Не се спроведува засилена контрола на политички експонирани лица кои непречено изнесуваат пари преку банките во земјите во кои може непречено да формираат прикриени компании. Она на што досега повеќепати сме укажале е дека не се проверуваат вистинските сопственици на компаниите што се јавуваат како инвеститори и не се проверува потеклото на средствата што се внесуваат како инвестиции. Тоа е веќе доволно за перење пари“, изјави претседателката Тасева за „А1он“.
„Солвеј инвестмент груп“ го купи рудникот „Бучим“ во 2005 година и, како што самите известија, во него инвестирале 78 милиони евра за модернизација и подобрување на технолошкиот процес и опремата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
УЈП ја унапредува соработката со даночните обврзници-воведени нови дигитални услуги

Управата за јавни приходи, како што е соопштено, континуирано ја унапредува соработката со даночните обврзници и инвестира во современи услуги што се брзи, сигурни и достапни без физичко присуство.
Во февруари годинава, УЈП ја воведе новата дигитална услуга „е-Уверение за остварен доход“, која им овозможува на граѓаните целосно електронски, бесконтактно и преку сигурна постапка да го добијат овој документ. Од нејзиното воведување досега, за само неколку месеци, се издадени 5.688 уверенија, со што е заштедено значително време како за граѓаните, така и за службениците на УЈП, а работата се одвива според најсовремени дигитални стандарди. Покрај тоа, значително е модернизирана и услугата за издавање на „Уверение за состојба на даноци“. Со автоматизација на внатрешните процеси, во изминатите три месеци сите поднесени барања навремено се обработуваат и уверенијата се издаваат во рок од најмногу пет календарски дена, што претставува значително подобрување во споредба со претходниот период. Тоа значи дека 100% од уверенијата се издадени во законски предвидениот рок, се истакнува во информацијата од УЈП.
Во следната фаза, како што е најавено, оваа услуга ќе биде целосно дигитална и бесконтактна, овозможувајќи уште поедноставен, побрз и поефикасен пристап за граѓаните и компаниите. „Нашата цел е јасна – даночните услуги да бидат со висок стандард, брзи, едноставни и доверливи. Сакаме граѓаните и компаниите да добиваат квалитетна услуга со само неколку клика, без непотребни процедури и без губење време. Долгорочната и стратешка определба за трансформација на УЈП е создавање „нов лик“ и „нов амбиент“ – како за даночните обврзници, така и за даночните службеници и соработниците на даночната администрација. Овие резултати покажуваат дека сме на вистинскиот пат“, изјави директорката на УЈП.
Економија
Секој почеток е полесен кога е како на вода – Back to School без финансиски стрес!

Септември е на прагот со нови возбудливи моменти за децата, но и со нови финансиски предизвици за родителите. Купување книги, ранци, тетратки, прибор за цртање, спортска опрема или нов компјутер – списокот е долг, а трошоците знаат да бидат големи токму во период кога семејниот буџет е најоптоварен.
Како што традиционално се фрла чаша вода за среќа и успешен почеток, така и ние во Mint Credit сакаме да бидеме вашиот добар знак за лесен и безгрижен старт на учебната година. Со Mint Credit добивате aванс до плата – 20.000 МКД со 0% камата и без дополнителни трошоци*.
Колку земаш – толку враќаш!
Со Mint Credit, овој септември училишните подготовки стануваат полесни од кога било. Со понудата аванс до плата добивате финансиска поддршка кога ви е најпотребна, а враќате точно онолку колку што позајмивте.
Она што е најважно е што средствата може да ги искористите каде и да сакате:
· Во книжара за книги, прибор и училишен материјал,
· За нова чанта, патики или спортска опрема,
· За таблет или лаптоп кој ќе им помогне на децата во учењето
· Или за било која друга потреба поврзана со стартот на учебната година. Аплицирањето е брзо и лесно преку Mint App – со само неколку клика го добивате потребниот износ директно на вашата сметка. Нема редици, нема чекање, сè завршувате од удобноста на вашиот дом.
Ние веруваме дека секое дете заслужува да тргне во новата учебна година подготвено, со самодоверба, насмевка и чаша вода по нив за успешен почеток. А вие заслужувате да уживате во тие моменти, наместо да се грижите за финансии.
🎒 Со Mint Credit, овој септември вашето семејство ќе биде подготвено за нови успеси – лесно, сигурно и без финансиски стрес.
💡 За повеќе информации, посетете ја нашата веб-страница, контактирајте нѐ на 15 107, или во некоја од нашите филијали. Ние сме тука за вас!
*Оваа понуда важи за првиот земен кредит од ваков тип.
ПР
Економија
Нови правила за одобрување возила од 1 септември

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини (МЕРМС) одржа работен состанок со над 40 овластени застапници и импортери на возила во Македонија.
На средбата присуствуваа министерката Сања Божиновска, директорот на Државниот пазарен инспекторат Влатко Стојкоски, претставници на Биро за метрологија и Царината како и професорот Дарко Данев кој ги презентираше измените во постапките за одобрување на возила, кои ќе стапат на сила од 1 септември 2025 година.
Овие измени се однесуваат на постапките за: одобрување на тип на возило, единечно одобрување на возило, идентификација и оцена на техничката состојба и издавање на потврди за исполнетост на техничките барања за возилата.
Клучната промена е тоа што, по 17 години од донесувањето на Законот за возила, истиот конечно ќе почне да се применува согласно европските стандарди.
„Го зајакнуваме системот на доверба меѓу институциите и импортерите, со јасни правила и навремена услуга за граѓаните. Ова е значаен чекор за приближување кон европските стандарди и подобрување на квалитетот на услугата која ја добиваат нашите граѓани“, изјави министерката Божиновска.
Клучни промени во постапките за одобрување на возила:
· Одобрување на тип на возило за сите негови варијанти и изведби според WVTA документот, освен ако импортерот не побара поинаку.
· Единечно одобрување ќе се врши исклучиво за возила за кои не е одобрен типот во РСМ и немаат одобрение за тип во ЕУ преку Биро за метрологија. Возила со претходно одобрен тип во ЕУ или во РСМ немаат потреба од посебна постапка за единечно одобрување и директно одат во постапка за идентификација и оцена на техничката состојба.
· Импортерите имаат обврска да издаваат потврди за исполнетост на техничките барања за сите возила за кои постоиевропско одобрение на тип (WVTA) или национално одобрување на тип. За останатите возила за кои немаат возила не постои одобрение на тип во РСМ или не постои одобрение на тип во ЕУ, импортерите немаат обврска да ги издаваат потврдите, ваквите возила ќе обезбедуваат потврди од независни институции прифатени од Бирото за метрологија.
· Грубата пресметка вели дека 1,3 милиони евра годишно досега оделе за TÜV потврди кои не требало да се бараат и тоа најголемиот дел од средствата оделе кај странски компании на кои им се плаќало – процесот сега ќе се регулира преку овластените застапници, домашни македонски компании.
· Роковите за одобрување на тип во Бирото за метрологија ќе бидат скратени двојно, за побрза и поефикасна постапка.
· Цените на услугите од Биро за метрологија ќе се регулираат со нов правилник.
· Потврдите за исполнетост на техничките карактеристики кај застапниците ќе чинат 40-50 евра.
Министерството нагласува дека соработката со застапниците е клучна за успешна примена на Законот и изграден функционален систем на доверба.
„Градиме партнерски однос со импортерите како клучен елемент во процесот на усогласување со европските стандарди. Граѓаните треба да се чувствуваат заштитени и поддржани при секоја постапка за одобрување на возила“, додаде министерката Божиновска.